ik werk 2 vaste dagen in de week (dinsdag, woensdag) en dan komen der de avonden er nog bij dat ik bij spring, en nog wat (mid)dagen als het nodig is en ik oppas kan regelen…
heb geen vaste uren, dus dat is echt verschillend had vorige week ruim 48 uur (en dat in 3,5 dag) en deze afgelopen week zat ik op 40 uur… maar dat kan ook zo maar eens maar 15 uur per week zijn of zelfs minder … al komt dat gelukkig niet veel voor… en dan komt er nog bij dat ik ook nog wel eens nachten weg ben…ik maak wel lange dagen gemiddeld 12-16 uur per dag… maar goed dat hoort een beetje bij ons werk …
Ik werk 4 dagen en hub ook. dus 1 mamadag, 1 papadag en 3 dagen kdv.
ik vind het een prima verdeling zo :thumbup:
meer dan 3 dagen kdv zou ik (als de financieen het toelaten natuurlijk) niet willen. brengen en halen is vaak wel racen, we hebben helaas geen opa en oma in de buurt die kunnen inspringen.
maar meestal gaat het prima zo.
ik krijg nog wel eens ‘kritiek’ of vragen of ik niet minder zou willen gaan werken maar ik vind die 4 dagen prima. als ik voor langere tijd minder zou gaan werken, raak ik de aansluiting met het werk kwijt vrees ik.
overigens krijgt hub die vraag nooit :roll:
ik werk 27 u (3x9u) in een kdv
waarvan Jade op 2 dgn meegaat en 1 dag naar opa en oma gaat
Dave gaat 2 dgn naar de BSO en 1 dag naar opa en oma
misschien dat als ik de dagen kan veranderen dat ik dit doe…maar meer of minder…nee dit is net goed :mrgreen:
hier heb ik ouderschapsverlof opgenomen…mijn contracturen zijn 30 uur, maar ik werk momenteel maar 20 uur, al hoewel ik werk meer 16 uur dan 20 uur, want ik krijg ook atv er bij.
Dus ik werk 2 middagdiensten in de week en 1x in de 4 weken een zaterdag erbij…ik vind het de perfecte combinatie hoeft van mij niet meer en ook niet minder…maja financieel is het wel een heel stuk minder…dus ik twijfel nog wat ik ga doen straks…(heb gelukkig nog tot volgend jaar…) zelf wil ik liever geen 24 uur gaan werken…tenzij manlief wat minder gaat werken…
Wij willen zelf zoveel mogelijk thuis zijn voor onze dochter…ze gaat nu maar 1 middag in de week naar de gastouder…dat is genoeg vind ik
Ik werk 4 dagen in de week in de kinderopvang (gemiddeld 10 uur per dag; als go 11 uur en als ped.med. werk ik 9,5 uur)
Daarnaast werk ik nog 2 dagen in de week op kantoor (minimaal 10 uur/dag) en soms ook 's avonds nog wat uurtjes.
Het zijn erg veel uren, maar leuk om te doen. Van mij mogen er nog wel 3 dagen in een week zitten, want dan heb ik ook nog wat vrije tijd. :lol:
Toen ons leven om kinderen-krijgen draaide, had ik minder energie en andere prioriteiten. Ik kon me niet zetten tot dingen die ik graag wilde. Nu ik het (voorlopig) even losgelaten heb en we een eigen bedrijf zijn begonnen kan ik het wel aan en met plezier.
De afwisseling maakt het leuk en vol te houden, al hoop ik wel over een tijdje me volledig op onze zaak te kunnen richten.
Voor onze dochter geboren werd, werkte ik 26 uur p/w als docent op een HBO. Een leuke, uitdagende baan, maar ook een die (achteraf bezien) toch wel wat stress met zich meebracht. Stress die ik thuis ‘afreageerde’ (lees: vaak moe, kortaf en niet zo leuk om mee te leven voor hub). Na mijn verlof heb ik daar nog 1 schooljaar afgemaakt, toen besloten het roer volledig om te gooien.
Nu werk ik in een sportspeciaalzaak, met ontzettend veel plezier. Ik werk gemiddeld zo’n 24 uur p/w, maar dat is erg flexibel. Als ik vrij wil, kan dat meestal, en andersom als mijn werkgever weg wil/moet maak ik meer dagen (we werken er met z’n 2en, scheelt ook een hoop gekonkel-onder-collega’s :mrgreen: ).
Hub heeft een eigen schaats/skeelerwinkel(tje) en een evenementenbureau. Onregelmatige werktijden, maar onze kleine meid gaat standaard 1,5 dag p/w naar het kdv, de rest regelen we vaak met vrienden.
Interessant topic! :thumbup:
Voor de kinderen werkte ik meer dan 40 uur in de week, nu werk ik 32 uur in de week. Ik heb twee middagen vrij. Bij mijn man is het idem.
Ik doe al 10 jaar het zelfde werk dus dat is niets veranderd :mrgreen:
Voor Noelle werkte ik 32 uur, 3,5 dag in de week. Nu werk ik 2,5 dag in de week, 24 uur. Dinsdag en woensdag hele dag en zaterdagochtend. Blijf ik straks ook doen. Zou wel graag wat minder willen werken maar dan moeten we het ook met minder inkomen doen, en ach die halve dag vliegt ook weer zo voorbij…
Ik werkte eerst full time, toen raakte ik werkloos en straks wil ik wel gaan werken. 2 of 3 dagen in de week, dus ook rond de 20/22 uur.
Ik werk officieel 15 uur per week (7,5 uur op kantoor en 7,5 uur vanuit huis, vrij in te delen).
Nu ik ‘tijdelijk’ geen duo-collega heb (was er voor 4 dagen in de week), werk ik 1 dag op kantoor extra…afspraak is dat we in september gaan bekijken hoe verder, en gezien mijn banner krijgt mijn baas volgende week de schrik van zijn leven :inlove: , want gezien ons grote gezin (nu al 4 meiden) en mijn leeftijd (41) had hij hier geen rekening mee gehouden, denk ik :mrgreen:
Betekent dat we in 4 maanden tijd een nieuwe kracht moeten zoeken en volledig inwerken, zodat zij tijdens mijn verlof (en vakantiedagen die ik daarna wil opnemen en bouwvak) de complete financiële administratie alleen kan gaan draaien…Iemand in de regio Eindhoven die deze uitdaging wel ziet zitten ?
voordat ik Melinda kreeg werkte in 40 uur per week…
Nu werk ik 24 uur per week
woensdag,donderdag en vrijdag van 7.45 tot 16.30
Voor we Marith kregen werkte ik onregelmatig tussen de 16 & 32 uur.
Ik werk nu regelmatig op woensdag en donderdag, totaal 16 uur per week.
In de vakantie tijd heb ik 6 weken lang (deze week meegerekend) 3 dagen van 8 uur gewerkt.
Dus 1 dag extra, maar ik ben wel blij dat ik volgende week weer na twee dagen weekend heb. Zal ook te maken hebben met mijn zwangerschap, maar ik ben héél moe en daardoor valt me die drie dagen wel zwaar…
Wel werk ik nu en dan nog 1 tot 2 dagen in de week onregelmatig als flexwerker.
Maar dit wil ik als onze baby in Maart er is, bepereken tot de weekenden zodat de kids echt maar 2 dagen naar de gastouder hoeven.
In het weekend is manlief natuurlijk thuis.
Dit mes snijdt aan twee kanten, want ze hoeven dan maar 2 keer naar de gastouder én als dan levert het extra werken ook meer op…
Voordat Jayden geboren was, werkte ik 40 uur. Na mijn verlof ben ik 3 dagen van 8 uur gaan werken, di wo en do. Ideaal, altijd lang weekend. Bij mijn wg kan je ook niet minder dan 24 uur werken. Zou ook financieel niet haalbaar zijn. Mijn vriend werkte 36 uur, en nu nog steeds. Precies om de reden die ik hiervoor noem
Ik werkte voor de zomervakantie rond de 45 - 48 uur per week, ik ga vanaf volgende week max 38 uur werken (dat is voor mij 3,5 dag werken maak 2 dagen van 12 uur 1 dag van 11 uur en 1 dag van 4 uur)
Ben gastouder en werk vanuit huis maar tijd alleen met mn kids is me heilig en heb daarom ook besloten om minder uur te werken…
Voor mijn zwangerschap werkte ik full-time in het onderwijs. Na mijn zwangerschap werk ik officieel nog steeds full-time in het onderwijs, maar in de praktijk werk ik maar 2 uur per week op therapeutische basis.
Ik zit al sinds de eerste dag van mijn zwangerschap in de ziektewet, komende november ben ik dus al 2 jaar thuis. Gezien ze je verloftijd niet meetellen, wordt het officieel pas 2 jaar in maart 2011.
Duidelijk dus niet mijn keuze, maar door de omstandigheden zo gekomen. Het plan was om na mijn verlof 2,5 dag te gaan werken, de ma-di-wo. Leek mij ideaal, helemaal omdat de woensdag dus geen hele dag is.
Oh, wat werken we eigenlijk allemaal hard! Het valt me op dat er nog veel uren gedraaid worden!
Tja, en sommigen hebben geen keus, maar dan nog vind ik het knap. Hoe dat allemaal te managen?
Wij hebben best een huis waar aardig in geklust moet worden, een tuin die bijgehouden moet worden.
Ik weet soms niet waar ik de tijd vandaan moet halen, hoor.
Zijn er ook thuisblijfmoeders? Of reageren die niet in dit topic?
Weinig verandering in uren van 1 naar 2 kindjes zo te zien, toch?
hier op dit moment 70 % (is geloof ik iets van 25 uur)
Wil graag naar 50% (18 uur) maar moeten ff kijken of dat financieel kan … Dus dit pas als 2de er is (heb ik nog wel 70% verlof )
ik werk zo’n 8 tot 15 uur in de week op oproepbasis. Als ik werk is mijn man thuis. Dus eigenlijk geen klagen.
Financieël hebben we het niet hard nodig ofzo, maar ik vind het goed voor mezelf om er even uit te zijn en als je af en toe wat extra’s wil kopen of ergens voor wil sparen komt het wel erg goed uit.
Toen we alleen sarah nog hadden en de eerste tijd met Eva Lynn heeft mijn moeder opgepast maar ik ben dat zat. Werkte toen zo’n 20 uur in de week ‘vast’.
Al dat heen en weer gerij wil ik niet meer. We regelen het zo prima en soms is het wel ffies druk maar dan roep ik een ‘stop week’ in het leven en werk ik gewoon een weekje niet.
Voordat de Marit geboren werkte ik 32 uur…Naderhand 24 uur…Er zit misschien verandering aan te komen, waardoor ik meer zou moeten werken…
De afgelopen 2 jaar heb 2 dagen/week gewerkt, daarvoor 2,5 dag (toen manlief nog fulltime werkte) en 3 dagen (toen manlief 32 uur ging werken). Bij ons bepaalde dus niet het aantal kindjes uit mijn werkuren, maar het aantal uren dat mijn man werkt(e).
Het was i.v.m. de gezondheidssituatie van onze oudste even nodig dat ik een dag minder ging werken. Nu alles weer redelijk in rustig vaarwater is, ga ik vanaf september weer 3 dagen werken. Hiervan is 1 dag tot 15 uur op m’n werk, zodat ik de meiden van school en psz kan halen. Die laatste uurtjes pak ik thuis wel een keertje.
Ik vond 2 dagen voor mijn werk niet handig, ik miste voor mijn gevoel veel van het werk. Daarnaast werkte ik 2 aaneengesloten dagen, dat betekent dat je bijna een week niet op je werk komt. In die week gebeurt er een hoop. Maar voor thuis was het hard nodig en ben ik heel blij geweest dat mijn werkgever dit mogelijk heeft gemaakt.
@Pé wrote:
Oh, wat werken we eigenlijk allemaal hard! Het valt me op dat er nog veel uren gedraaid worden!
Tja, en sommigen hebben geen keus, maar dan nog vind ik het knap. Hoe dat allemaal te managen?
Wij hebben best een huis waar aardig in geklust moet worden, een tuin die bijgehouden moet worden.
Ik weet soms niet waar ik de tijd vandaan moet halen, hoor.
Hier idemdito hoor. Ik heb vrijwel altijd het gevoel dat ik nèt achter de feiten aanren. Maar ik moet leren om me daar niet druk over te maken, en dat gaat steeds beter. Huishouden doe ik soms met de franse slag en per 1 september heb ik mezelf maar eens verwend met een huishoudelijke hulp. Enne…ik heb de laatste jaren zwaar ingezet op het trainen van manlief in het huishouden