32 weken…en plus 2 kilo
startgewicht (bij een positieve test ) 50 kg.
(ik schommel met gewicht altijd tussen de 50 en 52.5 kg.
Nu ik zwanger ben (gestopt met roken) ben ik al 5 kg gegroeid.
Dat vind ik niet zo leuk, aankomen zonder dat het met de zwangerschap te maken heeft. Heb er ook echt even mee gezeten ( in een mega dip gezeten )
't is gewoon wennen dat mijn platte buik foetsie is en door het stoppen met roken er opeens een buik zit.
37 weken en -1
@Jolanda77 wrote:
startgewicht (bij een positieve test ) 50 kg.
Dat vind ik niet zo leuk, aankomen zonder dat het met de zwangerschap te maken heeft. Heb er ook echt even mee gezeten ( in een mega dip gezeten )
't is gewoon wennen dat mijn platte buik foetsie is en door het stoppen met roken er opeens een buik zit.
Ik denk niet dat het niets met de zwangerschap te maken heeft hoor!
Het kunnen ook gewoon je darmen zijn en je hele lijf dat even gek reageerd, daarnaast woog ik ook zo weinig (iets minder nog, ooit haha, toen ik zwanger werd van de eerste) en zei de vk dat ik ws zoveel aankwam (12 kilo in de eerste 3mnd) doordat je lijf gewoon een laagje vet nodig heeft om de zwangerschap aan te kunnen. Ik was gewoon te dun eigenlijk. Daarna ging het ook veeeeel geleidelijker.
Nu heb ik geen idee, de batterij van mn weegschaal is leeg

@Lune wrote:
@Jolanda77 wrote:startgewicht (bij een positieve test ) 50 kg.
Ik denk niet dat het niets met de zwangerschap te maken heeft hoor!
Het kunnen ook gewoon je darmen zijn en je hele lijf dat even gek reageerd, daarnaast woog ik ook zo weinig (iets minder nog, ooit haha, toen ik zwanger werd van de eerste) en zei de vk dat ik ws zoveel aankwam (12 kilo in de eerste 3mnd) doordat je lijf gewoon een laagje vet nodig heeft om de zwangerschap aan te kunnen. Ik was gewoon te dun eigenlijk. Daarna ging het ook veeeeel geleidelijker.
Nu heb ik geen idee, de batterij van mn weegschaal is leeg![]()
Dat kan heel goed kloppen hoor! Je lichaam heeft het blijkbaar nodig om te kunnen zwangeren en je beebje straks te kunnen voeden.
Ik ben nu ook al 12 kilo aangekomen en ik was juist met mijn laagste startgewicht ooit aan de zs begonnen. Je lijf gaan dan wat meer hamsteren blijkbaar!
Bijna 40 wk en +8 kg.
23 weken en 3 kilo aangekomen
jolanda77: mijn start gewicht bij mn eerste was ook 50 kilo, maar juist als je er glicht bent kom je in verhouding vaak meer aan als iemand die al wat zwaarder is of zelfs overgeiwcht heeft.
Nu mn derde zwangerschap is begonnen met 56 kilo en zit nu op 68 ach t is er altijd nog afgegaan dus nu ook wel !
@tamara24 wrote:
jolanda77: mijn start gewicht bij mn eerste was ook 50 kilo, maar juist als je er glicht bent kom je in verhouding vaak meer aan als iemand die al wat zwaarder is of zelfs overgeiwcht heeft.
Nu mn derde zwangerschap is begonnen met 56 kilo en zit nu op 68 ach t is er altijd nog afgegaan dus nu ook wel !
Idem hier, hoe lichter je bent, hoe meer je aankomt ( niet bij iedereen maar wel bij veel mensen)
Ik ben 3 keer boven de 20 kilo aangekomen ( lees maar terug :mrgreen: ) Met als topper mijn eerste 28 kilo. Binnen 4 maanden was het weer weg. Ik gaf wel bv. Bij de tweede en derde is het niet anders gegaan. Mijn derde is nu 6 maanden en ik ben met haar 23 kilo gegroeid en weeg nu 61 kilo, nog 3 kilo. Maar ik vind het goed zo.
bij mn eerste zelfs 25 kilo aan gekomen tweede 15 en nu al 10 dus dat zal ook wel een kilo of16/17 worden denk ik
@miro wrote:
Bijna 40 wk en +8 kg.
Correctie:
40 weken en +6.6 kg
Geen idee of 8 kg nou een foute weging was of dat ik ben afgevallen.
Maar zowel gister als vandaag had ik hetzelfde gewicht. En dus +6.6 kg
28 weken en +8 kg.
(vorige zwangerschap met 28 weken + 17 kg, maar begon daar een heel stuk slanker aan )
32weken en 12kilo
Zal wel net als bij de tweede ergens op de 15/16kilo uitkomen
morgen 37 weken zwanger en vanmorgen (nog steeds) op +6.
Startgewicht lag hier elke keer ongeveer gelijk, bij de oudste 10, bij de 2e 18, bij de 3e 11 en nu… tja ik denk dat ik rond de 8 kilo uit ga komen als ik wederom gewoon de 40 weken vol maak.
32,6 --> +4
@samara wrote:
@tamara24 wrote:jolanda77: mijn start gewicht bij mn eerste was ook 50 kilo, maar juist als je er glicht bent kom je in verhouding vaak meer aan als iemand die al wat zwaarder is of zelfs overgeiwcht heeft.
Idem hier, hoe lichter je bent, hoe meer je aankomt ( niet bij iedereen maar wel bij veel mensen)
Ik ben 3 keer boven de 20 kilo aangekomen ( lees maar terug :mrgreen: ) Met als topper mijn eerste 28 kilo. Binnen 4 maanden was het weer weg. Ik gaf wel bv. Bij de tweede en derde is het niet anders gegaan. Mijn derde is nu 6 maanden en ik ben met haar 23 kilo gegroeid en weeg nu 61 kilo, nog 3 kilo. Maar ik vind het goed zo.
Hier juist weer niet

Ik weeg 50 kilo en ben in mijn vorige zwangerschap in totaal maar net aan 6 kilo aangekomen…
Start gewicht nu is 51 kilo en nu met bijna 21 weken zit er nog maar 0,5 kilo bij

Nou, ik snap het echt niet hoor!
Ik ben momenteel de 55 al gepasseerd in een korte periode.
Ik heb me toch een buik!!!
Zwangere buik okee maar zo vroeg toonbaar hoeft nog niet van mij.
Snap echt niet waar ik zoveel plotseling van aankom.
Met de positieve test woog ik rond de 50 kg en nu met 9 weken zit ik al op +5.
Hoe kan het dat sommigen maar een paar kg aankomen??
Haha, dat blijf ik me ook afvragen. Ik kom sowieso ontzettend snel aan, en ik denk dat ik bijna in mijn ‘lijnstand’ moet blijven staan, wil ik niet teveel aankomen. Bij mijn zoon zat er minimaal 25 aan, dat wilde ik deze keer niet, maar nu zit ik ‘al’ aan +4, met bijna 18 weken, en dat vind ik al teveel eigenlijk, maar kan er nu weinig aan doen (misschien een broodje minder en een tussendoortje minder, maar zo veel eet ik ook weer niet)
tja hoe kan het? Ik weet het niet eigenlijk.
De zw.schap waar ik het meest aankwam (18 kilo) was de zw.schap waarin ik het meest beroerd was en meest heb lopen spugen en dat zeker 4 maand lang… toch stond ik toen al heel snel op 5 kilo in de plus.
Waarschijnlijk toch door het eten tegen de misselijkheid (want zonder eten was het helemaal drama).
De 1e, de 3e en deze zw.schap dus weinig aangekomen.
Tenminste… ik vind 6 kilo bij 37 weken niet veel in elk geval (zeker niet als je bedenkt dat onze kids tot nog toe minimaal 4 kilo van de kilo’s voor hun rekening namen en deze kleine ook op een 8/8,5 pond bij 40 weken geschat wordt).
Mijn hormonen doen raar en daardoor wordt ik moeilijk zwanger en kom heel makkelijk aan. Ben dus ook veel te zwaar. Als ik zwanger ben of BV geef dan eet ik hetzelfde maar val ik vanzelf af…