hoeveel weken zwanger, en hoeveel kilo aangekomen

30 weken en 3 dagen…nu 10 kilo er bij :shock: hoop niet dat het nog heel veel meer omhoog gaat…toch maar de chocola laten staan…heb op het moment de magnums ontdekt… :oops:

19 weken en nu toch alweer 2,5 kg erbij… :cry: Ondanks dat ik wel weer wat afgevallen was ivm misselijkheid in het begin en de groei pas 2-3 weken geleden is begonnen.

16 weken en 7 kilo erbij :oops:

ben heel goed aan het opletten wat ik eet enzo

maar zit er wel aan

moet nu goed in de gaten gaan houden anders mag ik langs een dieetiste

hoop dat ik nu f blijf hangen hoor :cry:

Ruim 35 weken en 1,5 kilo aangekomen!

@san2001 wrote:

19 weken en nu toch alweer 2,5 kg erbij… :cry: Ondanks dat ik wel weer wat afgevallen was ivm misselijkheid in het begin en de groei pas 2-3 weken geleden is begonnen.

Waarom :cry: ??

2,5 kilo!?

Op de helft!

Jeetje man toen was ik al 10 kilo zwaarder ofzo…

Ik vind zo’n topic eigelijk ook ‘‘slecht’’.

Want de mensen die zich ‘‘schamen’’ wat ze aangekomen zijn of waren zeggen het misschien niet zo graag en alle 2 kilo…5 kilo…en 7 kilo mensen zeggen het wel…krijg je een vertekend beeld…vind ik.

Ik was 19 en 18 kilo aangekomen van mijn kids…en bij de 1e woog ik zelfs 25 kilo zwaarder dan toen ik stopte met de pil.

Ik woog zelf 68/69 kilo altijd…

En na een jaar woog ik dat ook gewoon weer…en bij mijn meisje zelfs al na een half jaar.

Ik snoepte niet overmatig…gewoon als normaal en die kilo’s die eraan kwamen gingen er dus ook weer af.

Als je netjes eet en gezond leeft maak je dan niet te druk om de kilo’s.

Mits je heel snel aan komt dan moet je op je ‘‘suiker’’ letten ook voor de baby,maar verder…rond de 13 kilo aankomen is normaal…maar rond de 20 kilo is ook niet wereld vreemd in mijn vriendenkring.

:hug: voor iedereen.

@renzosmam wrote:

@san2001 wrote:

2,5 kilo!?

Op de helft!

Want de mensen die zich ‘‘schamen’’ wat ze aangekomen zijn of waren zeggen het misschien niet zo graag en alle 2 kilo…5 kilo…en 7 kilo mensen zeggen het wel…krijg je een vertekend beeld…vind ik.

Ik was 19 en 18 kilo aangekomen van mijn kids…en bij de 1e woog ik zelfs 25 kilo zwaarder dan toen ik stopte met de pil.

En na een jaar woog ik dat ook gewoon weer…en bij mijn meisje zelfs al na een half jaar.

Ik snoepte niet overmatig…gewoon als normaal en die kilo’s die eraan kwamen gingen er dus ook weer af.

Mits je heel snel aan komt dan moet je op je ‘‘suiker’’ letten ook voor de baby,maar verder…rond de 13 kilo aankomen is normaal…maar rond de 20 kilo is ook niet wereld vreemd in mijn vriendenkring.

Eens :thumbup: :thumbup:

Ik ben 16 kg aangekomen in mijn zwangerschap, en als de baby er uit is, en vruchtwater en placenta weg blijft er meteen stuk minder over!

En gewoon dagelijkse bezigheden doen, en als het weer kan en mag lekker naar buiten met de wagen, gewoon normaal eten en je bent het zo kwijt! :thumbup: (ik ben nu 9kg kwijt!)

@renzosmam wrote:

@san2001 wrote:

2,5 kilo!?

Op de helft!

:thumbup:

in mijn eerste zwangerschap ben ik totaal 20 kilo aangekomen en 12 kilo is “normaal”

Baby 3500 gram

Vruchtwater 800 gram

Placenta en vliezen 750 gram

Extra bloed moeder 1450 gram

Borsten 400 gram

Baarmoeder 1000 gram

Opslag extra vet 2100 gram

Extra vocht 2000 gram

Totaal 12 kilo

nu ben ik “maar” 4,5 aangekomen maar ben zoveel zwaarder begonnen aan deze zwangerschap dan aan m’n vorige + dat ik nu nog niet normaal kan eten in de ochtend :frowning: (dus ik had liever meer aangekomen zonder zo extreem misselijk te zijn in de ochtend maarja hebben het allemaal niet voor het zeggen he :frowning: )

uiteindelijk was ik geeindigd met -1kilo :mrgreen: en dat klopte ook toen ik op de weegschaal stond na de bevalling. ik was 9 kilo lichter dan het begin van de zwangerschap., en nu vliegen de kilos eral af, terwijl ik eet als een bouwvakker :shifty: komt door de borstvoeding zeggen ze :mrgreen:

Ben nu bijna 25 weken en 8 kilo aangekomen…maar ik vreet te veel…moet er nu echt om gaan dneken vanmezelf…want ik moet nog even…

@renzosmam wrote:

@san2001 wrote:

2,5 kilo!?

Op de helft!

quote]

Ik vind de topic niet slecht hoor. Juist wel grappig.

Ik kan mij ook nog niet echt zorgen maken om die 2,5 kg, die inmiddels alweer 3 is, maar ik vergelijk het ‘gewoon’ met mijn vorige zwangerschappen.

Ik ben zelf maar klein en rond de 50-52 kg.

Bij mijn dochter was ik ook nog eens wat afgevallen en daarna begon ik pas bij week 20 weer boven mijn eigen gewicht te komen.

Uiteindelijk kwam ik daarna praktisch elke week wel een kilo aan en dat is nu zelfs meer dan een kilo per week. Vandaar.

Ik weet ook wel dat het niet slecht ofzo is, maar voel mijzelf nu als klein vrouwtje net een ballon. :smiley:

Ik heb ook echt veel meer trek dan normaal gesproken en vooral snoepgoed is aan mij besteed. Daar moet ik ‘gewoon’ beter op gaan letten, dan zijn het geen slechte kilo’s.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik meer dan 40 kilo aangekomen… kon het niet echt waarderen en was op het eind letterlijk een michelin poppetje (en ik was al behoorlijk voor de zwangerschap :roll: ). Ik heb de laatste weken toen niet eens meer op de weegschaal gestaan, omdat ik elke keer toch weer verdrietig ervan werd. Omdat die extra kilo’s bij mij waarschijnlijk voornamelijk vocht waren, was ik 3 weken na de bevalling alweer op m’n “startgewicht”.

Het lijkt bij mij er dus op dat het deze zwangerschap heel anders gaat lopen… (kan opzich geen kwaad, want ik ben nog steeds heeeeeeeeeel stevig :shifty: ). Ondanks dat ik normaal tot goed eet, kom ik deze zwangerschap niet aan, maar val af. Gelukkig kan het volgens de gyn geen kwaad en is 'ie alleen maar blij dat ik wat afval ipv dat ik aankom. :wink:

Voor de zwangerschap woog ik 60 kilo en heb daar veel moeite voor moeten doen, ik heb heel lang 54 kilo gewogen. Ik viel ook weer gelijk af toen ik zwanger was naar de 55 kilo en nu met 14 weken zwangerschap weeg ik weer 61,2 kilo :dance:

39w2d --> 10 kilo

bijna 20 weken en nog steeds maar 1 kilo aangekomen 8) snap er niet veel van want ik eet er totaal niet minder om… met me eerste zwangerschap was ik 14 kilo aangekomen maar toen was ik wel heeel erg van de patat en vet enz en nu kan ik weleens een patatje eten maar na paar patatjes heb ik het ook wel weer gehad voor een tijdje. word misselijk bij teveel vet dus misschien dat dat een beetje meespeelt?

Nu 8 kilo afgevallen…

Met Marit (geboren bij 42.0 wk precies) 35 kilo aangekomen :shifty:

morgen 26 weken, de teller staat nu op +8. Vind het netjes voor mezelf!

Met bijna 16 weken + 3 kg

Bij Yeline was ik om deze tijd nog niks bijgekomen en het is uiteindelijk 20 kg geworden, dus ben benieuwd op hoeveel ik nu blijf steken :mrgreen:

26 weken en nu bijna 8 kg aangekomen

ben de laatste 3 weken mooi stabiel gebleven :slight_smile: Zelfs iets lichter geworden dan vorige week :lol:

40+4 dagen, 20 kilo aangekomen…zelfde als bij andere dochters…

(weet gelukkig dat ik het ook zo weer kwijt ben!)

34 weken en ben tot nog toe 18 kilo aangekomen…hopelijk gaan ze er na de bevalling ook weer af… :pray: