Ik ga na mijn verlof 27 uur werken, verdeeld over 3 dagen.
Iris gaat dan 1 dag naar de ene oma, 1 dag de andere oma hier en 1 dag kdv.
Officieel werk ik 24 uur (3 dagen van 8 uur). Op die dagen ben ik van 's ochtends 7 uur tot 's middags half 6 niet thuis (reistijd). De andere twee dagen ben ik bezig met het huishouden, de administratie van vriendlief zijn bedrijfje en mijn uit de hand gelopen taartenhobby.
Omdat ik pas weer een paar maanden aan het werk ben (ben voorheen 4 jaar fulltime thuis geweest), zit er nog veel te weinig “ritme” in alle dagen (als in: ik kom structureel een paar uur per dag te kort). In het weekend probeer ik alles te doen wat er door de week niet van gekomen is en ook nog voor de broodnodige ontspanning te zorgen.
Eerlijk is eerlijk… het is me een beetje TE druk op het moment :?
Tips anyone?
Debke: ik heb toen de keuze gemaakt om niet meer zoveel taartenbestellingen aan te nemen.
Want daar gaat zoveel tijd in zitten.
Qua huishouden, kinderen ook wat laten doen en een schema maken. Misschien werkt dat?
Ik ben gastouder en werk erg veel. Maar dat kan omdat ik thuis ben en de kinderen dus ook. Dat voordeel had jij hiervoor ook.
In loondienst werkte ik 2,5 dag voor hetzelfde loon wat ik nu verdien en nu werk ik driedubbel zo hard.
Wat dat betreft zou ik wel eens weer in loondienst willen, dan was ik ook niet meer zo moe en afgedraaid. Ã?ls dat zover zou komen, zou ik liever niet meer dan 3 dagen per week willen werken voor de kinderen. Maar ik ben niet alleenstaand, geen idee of je dan voldoende verdient om rond te komen.
Succes met alles!
Manlief 36 uur, ik ca 20 uur.
Allebei wisselende diensten, ik kan mijn rooster op het zijne afstemmen.
Geen oppas en geen opvang nodig, altijd een van ons (of allebei) thuis met de kindjes.
Boodschappen indien mogelijk met het rooster op maandag, anders de eerstvolgende dag dat het kan
@ debke: heel cliché, prioriteiten stellen. Wat is op dat moment het belangrijkst en zo het lijstje afwerken. Wat je niet af krijgt schuift verder door naar morgen. mijn werk is ook nooit echt af en heb aan eind vd dag zoiets van morgen is er een nieuwe dag. Nu richt ik me volledig op m’n zoon!
@Mutsie86 wrote:
Debke: ik heb toen de keuze gemaakt om niet meer zoveel taartenbestellingen aan te nemen.
Want daar gaat zoveel tijd in zitten.
Qua huishouden, kinderen ook wat laten doen en een schema maken. Misschien werkt dat?
Ik heb op het taartgebied al een behoorlijke stap terug gedaan. Nu is het (meestal) max. 1 taart per week. Minder wil ik eigenlijk niet, want het is nog altijd vooral mijn hobby, waar ik dus ook een stuk ontspanning uit haal.
Wat huishouden betreft heb ik een schema, wat altijd heel goed gewerkt heeft voor me, maar op het moment ben ik vaak ook gewoon te moe om nog even flink huis te houden zeg maar. En buiten dat moet mijn vriend stiekum ook wel weer wennen aan het feit dat er van hem op dat vlak ook weer wat verwacht wordt.
En prioriteiten stellen… Ik doe niet anders Maar dan zijn er van die dingen die steeds maar weer niet gedaan worden en mijn probleem is dat ik daar gewoon niet zo goed tegen kan :oops:
Ik weet het, ik weet het… loslaten… Maar ja, dat kost nog even tijd vrees ik, voor ik zover ben 8)
Ik ben vaak ook te moe om het hele huishouden te doen en heb me door hub laten overhalen om een schoonmaakster aan te nemen en ik moet eerlijk toegeven het bevalt enorm! Dus als je het kan permitteren is dan is dat misschien een oplossing?
Dat is ook al in mij opgekomen! En ik vind het heel verleidelijk moet ik zeggen. Misschien toch maar eens iets concreter over na gaan denken… Wat zou ik dan graag willen dat zo iemand doet enzo…
Volgens contract werk ik 28 uur per week, in de praktijk is dat tussen de 36 en 40 uur. Ik vind 28-32 ideaal: genoeg tijd over voor thuis, en genoeg om op je werk een verschil te maken.
Ik werk 24 uur, gewoon in 3 dagen. Het kan wel eens wat verschillen per week, soms wat meer soms wat minder, maar ik wil per week wel ergens rond die 24 eindigen. Het werk is toch nooit af, dus ergens moet ik gewoon een streep zetten. Manlief werkt 32 uur en de meiden gaan 2 dagen per week naar een gastouder.
Ik heb net ook nog even zitten werken, maar daarentegen heb ik vanochtend eerst de kinderen naar school gebracht en kwam ik vervolgens pas tegen half 10 op m’n werk aanzeilen. Ik vind het wel heel fijn dat ik gedeeltelijk mijn eigen tijd kan indelen, ik heb ooit 9 maanden op kantoor gewerkt, met vaste begin- en eindtijden. Ik werd er gek van, ik heb wel een beetje vrijheid nodig.
En vanochtend gehoord van mijn baas dat ze me graag wil houden, kreeg een paar behoorlijk veren in mijn reet! Altijd goed voor je ego :mrgreen:
zo even laten weten hoe het is gegaan ha,ha,nou best heel goed!
de kinderen vinden het erg leuk op de bso,en woensdag is oma gekomen,oma was al om 7 uur s,morgens hier,en heeft lekker deel genomen aan het ontbijt! als extraatje had ik al om half 7 afbakbroodjes in de oven gedaan.
toen ik terug kwam van mijn werk had oma al lekker frietjes gemaakt met een keteltje zuurvlees en een lekkere salade hmmmm.
ze had me ook nog de strijk weggewerkt, en was nog even vers brood en bolletjes gaan halen voor als de kinderen uit school kwamen.
nou dat vind ik wel best moeilijk zo op maandag de weekboodschappen doen en bedenken wat je de hele week wilt eten,met brood enzo kom ik dus niet uit en moet ik toch nog tussendoor halen,want als ik terug kom uit mijn werk,hebben de meeste supermarkten al geen brood meer! maar mijn moeder haalt nu op woensdag lekker vers brood,dus dat is super fijn,ze zou het nu op de markt halen,dat schijnt ook erg lekker te zijn.
woensdag komt oma weer hier,dan kunnen de kinderen met vriendjes afspreken en mijn oudste zoontje word door oma naar een feestje van vriendje gebracht.
hoe doen jullie dat met weekboodschappen met brood groente enz?
nou maandag weer boodschappendag,school helpen,poetsen enz.
Ik werk 32 uur, ben op woensdag vrij. Dan doe ik in de ochtend zoveel mogelijk huishouden en de boodschappen. Ik heb een pakket bij Odin en dan krijg ik een tasje met 2/3 groentesoorten en 2/3 fruitsoorten. Daar doe ik de boodschappen omheen en hoef zo nooit veel te bedenken wat te eten. Ik kook altijd ruim zodat ik in kan vriezen. Als ik dan eens moe ben kan ik ook makkelijk een bakje in de magnetron zetten. Brood koop ik altijd drie voor 2 euro bij de Ap en gooi ik in de vriezer. Soms ga ik op zaterdag nog kleine boodschapjes doen maar probeer dat te beperken. Als ik woensdags wat extra koop (nasi, pastaatje, oid) moet ik echt voor een week wel uitkomen met de vriezer erbij!
hoi christine,
wat ideaal de woensdag vrij,zo midden in de week,lijkt me heerlijk!
zijn die broden bij de ah ook lekker 3 voor 2 euro? dat is ook niet duur.
ik heb altijd bruin brood en meestal bolletjes vinden de kinderen lekker,meestal voor het weekend een halfje wit erbij,vinden we al eens lekker met een eitje op.
@roosje1 wrote:
hoi christine,
wat ideaal de woensdag vrij,zo midden in de week,lijkt me heerlijk!
zijn die broden bij de ah ook lekker 3 voor 2 euro? dat is ook niet duur.
ik heb altijd bruin brood en meestal bolletjes vinden de kinderen lekker,meestal voor het weekend een halfje wit erbij,vinden we al eens lekker met een eitje op.
Van die broden bij de appie kan je kiezen tussen bruin en volkoren en zijn best te eten hoor!!
Ik kocht ze meestal ook altijd en gooide ze dan ook in de vriezer. Mijn vriend is nogal een zeur en vond ze niet lekker dus nu koop ik andere en gelijk weer duurder :?
Ik doe maandags ook altijd boodschappen voor de hele week en kijk goed naar de houdbaarheidsdatum. Groente als je die koopt en er nog goed uitziet (brocolli, bloemkool of prei) kan je zo 4 a 5 dagen in de koelkast bewaren. Eind van de week is het heel vaak pasta of iets uit de oven en daar gebruik ik dan weer groente voor die ik ingevroren had.
Brood vriezen we altijd in dus we hebben altijd brood in huis. Ook hebben we altijd voorraad diepvriesgroente.
Boodschappen doen we tegenwoordig bij albert, geweldig? Host 4 euro bezorgen, maar scheelt toch gedoe om zo vaak naar supermarkt te moeten. We bestellen zo’n 1x in de 3 weken en bestellen dan voor 100 euro. Niet alles hebbben we dan natuurlijk, maar wel flink wat en dan halen we nog 1 og 2x per week vers. Vers groenten bij albert halen we voor de 1e 2 dagen en dan ook nog diepvries bloemkool/broccolli/spinazie/wookgroenten. We hebben 1 dag in de week makkelijk eten dag, dus brood/patat/shoarma/pizza en zo komen we dus best ver…
Ik werkte 24 uur, na mijn verlof nog 21.
Op ma ben ik thuis, op dinsdag werk ik, kindjes bij oma. Op woensdag werk ik en kindjes bij gastouder. Straks als ze naar school gaan zal manlief op woe middag thuis zijn, nu heeft hij nog 1e graads opleiding. Op do werk ik dan nog maar tot 14.00 en zal ik later zelf de kindjes uit school halen. Tot die tijd bij psz/oma.
Met deze constructie hoeven we straks nooit gebruik te maken van BSO, alleen 2x per week overblijven. Ik ben zelf erg tevreden op deze manier!
voor Jayden er was, werkte ik 40 uur, daarna ben ik 24 uur gaan werken, dinsdag, woensdag en donderdag. Heerlijk, altijd lang weekend
Ik ga als Jayden naar school gaat, een uur later beginnen, zodat ik hem op di-wo-do zelf weg kan brengen. Alex gaat ook zijn tijden aanpassen, zodat hij hem op di-wo-do van school kan halen. En op woensdagmiddag is hij dan vrij
Ik werk gemiddeld 22 uur. Maandag, woensdag en donderdag.
Ik werk ook afentoe een extra avondje op dinsdag of vrijdag mits m’n vriend thuis is. Dan werk ik meestal extra van 16u of 17u tot 22u.
Op maandag is mn vriend thuis ( die werkt altijd dinsdag t/m zaterdag) op woensdag en donderdag gaat Jaimy naar de KDV.