hoi ,ik heb vandaag nog even een lekker dagje vrij,en morgen gaat het dan echt beginnen!
ik was gastouder maar de kindjes gingen naar school,en er waren te weinig nieuwe kindjes,dus ben ik helaas moeten stoppen,ik ben alleenstaand,dus er moet genoeg brood op de plank komen met 3 kids.
vanaf morgen ga dus fulltime aan de slag.
dinsdag-donderdag en vrijdag gaan de kinds na school naar de bso en woensdag komt oma lekker bij de kinderen,of ze neemt de kinderen mee naar haar toe,dan komt ze s,morgens al vroeg voor hier mee te ontbijten en de kinderen naar school te brengen,en dan blijven de kinderen tot ong. half 7 bij oma,en oma maakt dan al het eten klaar,of ik schuif bij oma aan
hoeveel uurtjes werken jullie? en is dit goed te doen met de kids?
ik wil dan proberen maandag de weekboodschappen te doen,huishouden,en meehelpen op school.
Ik ben nu van 4 dagen/middagen naar 2 gegaan en dat blijf ik straks ook werken. In schoolweken twee middagen en in vakanties twee hele dagen en met studiedagen hele dagen.
Vind het nu vooral heerlijk omdat ik de andere 3 dagen rustig mijn huishouden kan doen en bij kan komen en vooral ziekenhuisbezoeken af kan leggen.
Straks lijkt het me fijn om lekker te tutten met mijn kindje.
1 dag kinderopvang en 1 middag oma hebben we nu zo geregeld.
Maar ik vind dat je het allemaal goed in je hoofd hebt hoe je het wilt gaan doen! Op maandag boodschappen doen vind ik altijd erg fijn, dan kun je voor de hele week halen.
En als je dan idd ook schoonmaakt begin je de week met een schoon huis.
Op contact heb ik 25 uur, ik werk 21,5 , heb 3,5 uur ouderschapsverlof. Ik werk 3 middagen en 1 hele dag
Straks ga ik 22,5 uur werken verdeeld over 2,5 dag , hoef ik ook geen ouderschapsverlof meer op te nemen
bedankt mutsie ik denk ook dat het me wel goed gaat lukken zo,zo meteen ga ik gelijk de weekboodschappen doen heb al een hele lijst! en op woensdag zorgt oma voor alles heeft ze gezegd,heerlijk!
doe jij ook op maandag de boodschappen? normaal deed ik het altijd op vrijdag.
Ik werk 32 uur, manlief ook en heb een hele lieve moeder die op vrijdag mij helpt in het huishouden.
Zij heeft het ‘schoonmaakgen’ (vindt het leuk en is er goed in) en ik totaal niet
Wij doen altijd boodschappen op zondag, lekker rustig in de winkel en toch gezellig met z’n drietjes. Marijne helpt met de zelf-scan :inlove:
En tussendoor halen we op onze papa/mama dagen nog verse groenten.
Wat fijn dat oma zoveel kan en wil helpen :thumbup:
Ik werk nu 20 uur, twee-en-een-halve dag.
Volgend jaar ga ik naar 14 uur (2x7 uur). Ik neem 6 uur ouderschapsverlof op.
10 uurtjes verdeeld over 2 dagen
Ik werk 24 uur per week, onregelmatig. Dus soms een week met 32 uur, en dan een week met 16 uur, of in de weekenden 2 diensten, dus maar 8 uurtjes op een door de weekse dag.
Mijn man werkt fulltime en heeft daarnaast zijn eigen bedrijf.
Ik vind het best pittig, zeker in de weken dat ik 4 dagen weg ben, en de kids 4 dagen naar het kdv. Maar uiteindelijk gaat het tot nu toe allemaal goed.
Het liefst zou ik 20 uur werken, maar dat is bij mijn werk helaas niet mogelijk.
22 uur. Probeer dat in 3 dagen te houden,maar kan dat,waar nodig ook opdelen in meer dagen.
@roosje1 wrote:
bedankt mutsie ik denk ook dat het me wel goed gaat lukken zo,zo meteen ga ik gelijk de weekboodschappen doen heb al een hele lijst! en op woensdag zorgt oma voor alles heeft ze gezegd,heerlijk!
doe jij ook op maandag de boodschappen? normaal deed ik het altijd op vrijdag.
Wat fijn dat je moeder je ook meehelpt :thumbup:
Mijn moeder woont helaas te ver weg om mee te helpen, al zou het met alle liefde doen.
Ik doe nu vaker boodschappen want ja heb nu toch soms tijd over :roll: :lol: Maar ook om zware dingen te verspreiden. Zodat ik me niet in 1 keer een breuk sjouw.
Ik ga nu maandag(voor door de weeks) en vrijdag(voor het weekend) naar de supermarkt en donderdag naar de groenteboer(voor de hele week).
Maar zal voor jou ook wennen zijn om uit huis te gaan werken en voor de kindjes ook, opeens is mama niet meer altijd thuis uit school.
ik heb 2 banen sinds kort, ik werk 12 uur bij het ene bedrijf, en 6 uur voor het andere bedrijf (maar dat zijn meestal nog wel eens meer uren) die laatste kan ik zelf indelen… dus doe ik als de kids naar school gaan.
werk wel bijna elke zaterdag dat vind ik persoonlijk wat minder… maar heb aankomende een keertje vrij :dance:
Ook hier 24 uur in onregelmatige diensten, dus 3 dagen verdeeld over 7 dagen. Ideaal, want net als littlewonder heb ik weken dat ik door de week maar 8 uur werk.
Ik werk door de week overigens alleen avond diensten. Daardoor heb ik voor de oudste alleen oppas nodig voor na school, en voor de jongste va half twee/ twee uur. Mijn ouders en schoonouders passen op.
Voor mijn week boodschappen heb ik geen vaste dag. Dat ligt maar net aan mijn werkweek.
Hallo,
ik werk 2 dagen (standaard op woensdag en donderdag). Mijn man werkt 32 uur. Hij is altijd op donderdag thuis. Op woensdag passen opa en oma op. Helemaal super.
Normaal 18 u maar dit wordt nog wel eens verhoogd naar meerdere uren, zoals volgende week werk ik er 28!
Het probleem met mijn werk is dat ik elke week andere dagen moet werken en ook andere uren. Na anderhalf jaar is dit wel enorm slopend geworden moet ik zelf toegeven. Doe mijn werk doodgraag maar die wisselende uren constant is echt niet zo leuk. Ik heb dus nooit een vaste dag waarop ik kan zeggen; nu doe ik dit in het huishouden en dan doe ik de boodschappen. Dat is elke week verschillend.
Ik werk 24 uur per week op vaste dagen en vaste tijden
Woensdag t/m vrijdag van 7.45 tot 16.30
Ik werk 18 uur in 2 dagen, opa en oma passen dan op.
Ik heb een 24 uurs contract, daarvan moet ik normaal 22,5 uur werken in de week. Neem ouderschapsverlof op 4 uur per week dus ik werk nog 18,5 uur. Woensdag 7.00-15.00 en vrijdag en zaterdag van 7.00-13.00.
32 uur. Per februari wordt dat er 24 en dan nog 8 uur school/stage.
Werk onregelmatig.
Manlief werkt 40 uur.
Als we straks in blijde verwachting zijn/een kindje mogen krijgen dan ben ik bijna klaar of al helemaal klaar met school en dan ga ik nog minder werken bij mijn ene baan +/- 16 en dan hopelijk nog 12 uur op de plek waar ik stage ga lopen. Dat is ambulant en daarnaast kan ik dan veel thuis werken. We hopen dat we dan alles samen met wat hulp van opa’s/oma’s op kunnen vangen…
Ik werk gemiddeld 24 uur, maar ik werk in een Flexpool dus erg onregelmatig zowel dag/avond/nacht diensten, weekend, door de week etc. Manlief werkt full time.
Ben nog maar net begonnen en merk wel dat ik mijn draai nog even moet vinden en er bijvoorbeeld aan moet denken altijd genoeg brood in huis te hebben etc. omdat ik niet altijd meer even makkelijk boodschappen kan doen.
wat doe jij dan voor werk mir?