Hoeveel speelgoed per kind/kamer/huis?

@mamaMarije wrote:

Ben benieuwd wat jullie over 3 jaar in huis hebben :wink: .

Niet flauw bedoelt hoor, maar nu pas 1 verjaardag achter de rug en 2 keer sinterklaas (als ik het goed heb)… straks 2 kindjes en nog een paar rondjes verjaardagen en sinterklaas achter de rug… heb je waarschijnlijk ook meer dan je nu kan bedenken.

Haha, dat zal gerust ja, geloof ik ook wel :mrgreen:
Maar ik ben ook wel iemand die, als er echt al een speelgoed overkill is, dan iets van kleren vraagt voor verjaardag/sinterklaas, met natuurlijk wel wat van speelgoed erbij, maar dan niet alleen máár.
Hebben we nu al met Lynn's verjaardag gedaan, een tafel vol kleren uiteindelijk en maar 3 echte speelgoeddingen ofzo. Andere oma heeft een duit op haar spaarrekening gestort, kan ook. :) Ik snap natuurlijk ook wel dat er meer speelgoed is als je meer kinderen hebt, en er waarschijnlijk ook actiever mee wordt gespeeld als ze ouder zijn dan 1 jaar; maar dan hoef ik alsnog geen plaatselijke speelotheek te zijn. :mrgreen: Natuurlijk zullen ze geheid wel meer eigen speelgoedwensen ontwikkelen naarmate ze ouder zijn (Lynn wil natuurlijk nu nog niet bewust bepaald speelgoed hebben voor verjaardag, dus doen wij het woord wat verjaardagswensen aangaat), maar 14 bakken speelgoed vind ik bijv. dan alsnog wel echt te veel, ze (in het algemeen) hoeven niet alles te krijgen wat ze willen natuurlijk. Als het echt teveel wordt in mijn ogen, mag er eerst wat uit voor er wat nieuws komt. Ik denk dat het ergens ook wel te maken heeft met een deel gewenning, en hoe je het vanaf het begin regelt/aanpakt (het geven/in huis halen van hoeveelheid speelgoed). Als elke sinterklaas/verjaardag stikt van het geven van nieuw speelgoed, zijn kinderen dat misschien sneller gewend en daardoor minder snel tevreden met kleding ? Maar goed, ik heb inderdaad nu nog wel makkelijk praten, ben benieuwd hoe het over een paar jaar is met 2 peuters/kleuters :mrgreen:

Wij hadden bij Niek ook niet zo veel… het pastte in 2 lades van onze Lundia kast… maar ja, toen werd ze 1 en kreeg een loop/duwwagen, een little people boerderij en paardenstal, een lading duplo en hup… ineens pastte het allemaal niet zo meer.

En dan krijg je een zoon en daar is het speelgoed toch echt anders voor. Ineens kregen we rond zijn eerste verjaardag een enorme vrachtwagen met 2 auto’s van little tikes, een wader garage en bijhorende autobaandelen met borden enzo… als het ligt dan word er echt druk mee gespeeld, al vanaf dat Peet ongeveer 2,5 jaar is. Dus dat gaat niet weg, no way! Maaaar… dat spul alleen al is goed voor het vullen van 3 bakken in een expedit kast.

En wacht maar tot je kinderen in de leeftijd komen dat ze zelf vragen aan familie en vriendjes op hun feestjes wat ze willen :mrgreen:

Ik heb afgelopen jaar al veel opgeruimd, er staan al 10 dozen ofzo, 12 zelfs wel gevuld met spul wat 30 april op een kleedje gaat.

Suus had een maand of 2 terug van oma een strijkplank gekregen, via via hoor, dus niet nieuw. Kwam oma ongevraagd mee aan zetten… en werkelijk… ze kijkt er niet naar om. Dus die heb ik vanmorgen toen ze op de psz was snel naar boven gedaan en bij de rommelmarkt spullen gezet. T is haar niet eens opgevallen toen ze vanmiddag boven ging spelen.

En ik werk met een rieten vergaar mandje. Ze slepen wel t 1 en ander aan klein zut naar beneden. En daags ga ik door de kamer als ze slapen en gooi het in de mand. Mand vol=hup weer naar boven.

Met Niek de afspraak gemaakt dat we foto’s maken van de schoorsteen en haard en dat we die laten afdrukken in haar jaarboek van 2012. Kids krijgen hier jaarlijks een soort van jaaroverzichtsalbum vol foto’s. Dus ze ging akkoord met de papierkliko dit weekend.

Van die ladenkastjes (maxime, thx voor het idee!) vind ik ook subliem! Gaan we regelen.

Ik heb ook haar kledingkast flink uitgemest en we hebben daar nog best 2 planken waar we evt wat spullen kunnen bergen die ze niet zo vaak gebruikt.

En nodig, ach, in de praktijk spelen die van mij gelukkig nog het allerliefst buiten. Of ze willen gamen :roll: Dus speelgoed voelt hier vaak als compleet overbodige maar wel zeer aanwezige rommel.

De garage is ook pas opgeruimd, dus wie weet wat ik daar kan laten nog.

Hier ook 4 kids, maar de oudste doet niet meer aan speelgoed :wink:

Wij hebben hier beneden:

1 kastje van het dressoir waar het spelcomputerspul en dvd’s in staan

1 vakkenkast van Ikea (4 vakken hoog, 2 breed), daarin staan op dit moment veel gespeelde spelletjes, boekjes, puzzels, duplo en klei

1 andere boekenkast waarvan 3 vakken in gebruik zijn met speelgoed

Verder staat er beneden 1 ikea-keukentje en een houten poppenwagen

Boven hebben de jongens op hun kamer 1 Trofast kast, zo’n trapmodel (bakken zijn gevuld met lego). Ook staan daar twee Ikea ladekastjes die tegen elkaar aan dienst doen als een soort van groot dressoir.

Daarin zitten vooral puzzels, spelletjes, een racebaan, een houten treinbaan, een plastic treinbaan en wat zomers buitenspeel-spul.

Boven op hun kledingkast staan nog een paar opbergdozen waar spelletjes inzitten die op dit moment niet heel erg in trek zijn.

Dan hebben ze daar ook nog een boekenplank met (voor)leesboeken.

Dochterlief heeft op haar kamer ook wat speelgoed staan (opbergdoos met houten blokken en wat ander kleine meisjesspul in de twee onderste deuren van haar kledingkast. Die weet ze te vinden, dus daar gaat ze vaak mee spelen als wij boven ergens mee bezig zijn.

Als ik het zo opsom is het echt belachelijk veel… Ik ruim regelmatig wat op (weg wat stuk is, weggeven wat hier niet meer gebruikt wordt maar elders nog wel voor veel plezier kan zorgen), maar er zijn ook steeds weer gelegenheden waardoor er nieuw spul binnen komt (verjaardagen, sinterklaas etc.).

Echt minder zal het hier dus voorlopig niet worden vrees ik :roll: :wink:

Ik denk dat kinderen veeeeel minder speelgoed nodig hebben als wat iedereen hier opnoemt :lol:

Ik kijk wel altijd naar de verschillende soorten speelgoed: constructie, creatief, motorisch, sociaal en cognitief. Dat is misschien wel een handige om voor ogen te hebben! Uit elke categorie wat inhuis en wat je hebt vooral niet te veel. Lego is leuk, maar niet als je zo ongeveer de hele collectie bezit…

Dat is hier met een grote familie eel een struikelblok, we hebben evht veeeeel lego, duplo, kapla, houten treinbaan.

Ik vind het wel makkelijker worden nu ze groter worden. De jongens spelen met kapla en lego, we hebben een plank met spelletjes en in de kast zit knutselspul. Ze hebben een eigen boekenkast die veel te vol is… Die zou ik wel een keertje uit moeten zoeken. Alle playmobil, autootjes, dino’s etc hebben we weggedaan.

Ik heb voor de jongste wat mooie houten auto’s bewaard, het ostheimer kasteel, de houten treinbaan en de duplo. Voor hem staat er nu ook maar weinig eigenlijk; keukentje, ostheimerdieren, houten regenboog en bakjes. Tis meer dan genoeg.

Kamer van dochter is dramatisch; veeeel verkleedkleding, wel vier sieradendoosjes op een volledig volgestouwd nachtkastje, veel poppenspullen (ze heeft dan eel een poppencommode waar alle kleertjes ingaan), een mand met barbies en een mand met andere popjes (ponytjes, prinsessenpopjes uit disney etc). En verder vind je oversl gewoon troepjes. Ik zocht vanmorgen iets onder haar bed en heb maar even alle zooi eronderuit geveegd… :doh:

Idd mooie labeltjes, steentjes, lintjes, potjes… Vreselijk!

Ow maar Lune, ik denk ook absoluut dat ze veel minder NODIG hebben hoor! Maar ja, stiekum sluipt er toch een hoop spul je huis binnen :roll: :lol:

Als puntje bij paaltje komt, denk ik zelfs dat ze heel weinig echt nodig hebben. Er zijn wat dingen die ik belangrijk vind (boeken bijvoorbeeld, maar ook bouwmaterialen, gezelschapsspelletjes en gewoon algemeen speelgoed wat aanzet tot het gebruiken van de eigen fantasie), maar nodig hebben is een groot woord.

nodig… ach Lune, die visie deel ik met je… daarom zei ik al… nodig en dan vooral in de zin van wat zou functioneel speelgoed zijn wat hen tegemoet komt in de diverse ontwikkelingsfasen… maar echt heel nodig… mwoah :mrgreen: :wink:

Mies is wat dat betreft het “handigste” kind… die heeft 1 bedla met auto’s en 1 bedla met houten treinbaan en thomas onderdelen. Daarnaast heeft hij 1 plank met boeken en 1 bakje met kidknex…

Lego delen de jongens en idd… als je alles zou hebben is het niet leuk meer.

Ik denk dat ze ook veel minder kunnen hebben dan dit hoor, met jullie eens… Alleen het sluipt het huis binnen en tja… De kids raken er gehecht aan.

Hoeveel auto’s met geluid we wel niet hebben nu, allemaal gekregen afgelopen Januari. Jesse kreeg ALLEEN maar auto’s. Nu is hij wel een auto liefhebber, maar we hadden er al zoveel! :shock:

Maar er komen in onze Expedit kast 2 bakken bij hebben we besloten en dan gaan onze 2 stoffen opbergbakken in de kast zo zou het alweer iets moeten schelen en… we zijn hier ook aan t ruimen… Little people kasteel gaat weg met wat los spul nog zodat dat allemaal in 1 bak past ( op boerderij en garage na) Bambino loco gaat weg en de dubbele set mini loco.Verder al veel weggegooid en er staat nog het e.e.a. in tassen om weg te geven aan kringloop/vriendin met baby op komst.

Thx for the topic Cell :smiley:

Tuurlijk hebben ze minder nodig…dat zie ik ook erg aan de oudste, die speelt met de kleinste dingetjes urenlang en kijkt naar grote dingen amper om. Toch vind ik het op dit moment zonde om het weg te gooien, omdat de jongste een heel ander kind is. Die vindt Little People wel erg leuk en kan juist daar lang mee spelen.

Ik let inderdaad op de verschillende soorten speelgoed en probeer tegenwoordig ook dingen te vragen die een aanvulling zijn op (zoals Duplo of een nieuw boekje voor de Loco) of wat meer praktische dingen (balletpakje, nieuwe balletschoentjes, drinkbeker en broodtrommel en tas voor school straks). Toch zijn er heel vaak mensen die ongevraagd met cadeautjes aan komen en om dat dan niet aan te nemen of meteen weg te doen vind ik ook nogal ondankbaar.

Maar ook als je van alle soorten speelgoed (qua ontwikkelingsgebied) één of twee dingen hebt, en dan ook nog voor kinderen van verschillende leeftijden/ontwikkelingsfases (en de eventuele tussenliggende fases - beetje zonde om het weg te doen en het twee jaar later weer opnieuw te gaan kopen), heb je ook al heel veel speelgoed in huis kan ik je vertellen…

Ja vertel mij wat… :lol:

Ik heb een tijdje terug met de kinderen wel enorm veel speelgoed uitgezocht. De speelgoedbank werd hier nieuw geopend. De voedselbank hadden ze wel al van gehoord dus zo uitgelegd dat in die speelgoedbank kindere die heel weinig of zelfs geen speelgoed hebben mogen uitzoeken, en zo raakten ze wel enthousiast om dingen weg te geven :slight_smile:

Dat is wel gaaf zeg.

Niek heeft 12 januari net haar kinderfeestje gehad en jahoor… weer pet shop en pinypon spul… en het ergste… ze heeft er zoveel van dat het nu, een week later nog steeds in de verpakking zit. Dat vind ik gewoon wel erg vervelend. Ik denk als ik het had weggehaald, ze het niet eens had gemerkt.

Ook kreeg ze weer 2 top model boeken… dan kleurt ze 2 poppetjes en dan is ze er flauw van. Ze is ontzettend creatief, dus die voorgekauwde invulbare afmaakpopjes kleuren vind ze eigenlijk niets aan.

Ze kreeg van mij 2 maanden terug een houten kist met wasco’s, aquarelpotloden, waterverf en acrylverf en een schetsblok met van dat mooie dikke wafeltjespapier en daar is ze pas druk mee.

Voor haar verjaardag had ze trouwens zelf om boekenbonnen gevraagd… heeft ze gekregen ook! :inlove:

@Lune wrote:

Ik kijk wel altijd naar de verschillende soorten speelgoed: constructie, creatief, motorisch, sociaal en cognitief. Dat is misschien wel een handige om voor ogen te hebben! Uit elke categorie wat in huis en wat je hebt vooral niet te veel.

Dat is hier idd ook wel aardig zo.

Maar dan nog… als je kinderen hebt met verschillende interesses is dat met 2 nog wel te overzien… maar met 4 toch ook alweer meer (zoals je zelf vast ook wel weet :wink: .

De oudste was direct heel erg van de lego en is dat nog… de 2e echter helemaal niet. Die vond dat gepriegel en gedoe 3x niks, maar rolspellen en kon dat helemaal kwijt in playmobil… terwijl ik op voorhand nog zei niet beide in huis te willen hebben… hebben we dat nu toch.

@Cell, doet me denken… heb nog een baby rollator hier staan van jou :mrgreen: en Kaatje kan inmiddels lopen… dus eh … zal eens je garage nog iets meer komen vullen :lol:

@Selena, over praktisch doen we hier zeker ook niet moeilijk.

Toen de 3e 1 jaar werd heeft die een heerlijke winterslaapzak gekregen bijv. En Sinterklaas heeft altijd een nieuwe pyjama bij zich… en ze krijgen hier met verjaardagen ook dingen als schooltas/beker/bakje als ze 4 worden… heb de oudste 3 er niet over horen klagen, vonden het helemaal stoer die nieuwe tas voor naar de basisschool… dus ik denk dat nummer 4 het ook wel prima gaat vinden tegen die tijd :thumbup: .

En afgelopen jaar heeft de 2e een abonnement op de donald duck junior voor zijn verjaardag gekregen. Hij wilde dat heel graag en heeft er nu nog 2 wekelijks lol van en is bijna weer jarig.

Wij zijn zelf dus heel pragmatisch… cadeautje moeten wel leuk zijn, maar dat is dus niet persé speelgoed (nummer 2 krijgt dit jaar een horloge van ons bijv).

De oudste hier krijgt dit jaar ook een horloge (niet van ons, maar van oma). En dus een beker en broodtrommel en hopelijk ook een bakje voor het tussendoortje. En een schooltas. En van ons een trampoline (oké, wel weer een groot ding, maar staat buiten, dus weinig last van). Verder weet ik het nog niet. Als iemand anders nog goede ideeën heeft om te vragen aan de visite? :wink: :mrgreen: Of voor een meisje dat één wordt (en natuurlijk ‘alles’ al van haar zus heeft)? :wink:

Hier 4 jongens maar speelgoed voor 10 …

D heeft op zijn kamer :

heel erg veel lego speelt hij ook dagelijks mee …

een bak met autos , natuur ondek spullen, knutselspul, domino, playmobil, en knuffels…

Dit zijn allemaal bakken die onder zijn bed passen… 22liter van de ikea

Daarnaast heeft hij nog een boekenkast met leesboeken, en donald ducks, en er staan wat autos en brandweer spulletjes in… En een tv , wii en pc op zijn kamer… Maar hij is ook de oudste dus hij heeft eiegenlijk bijna alles boven…

M heeft op zijn kamer :

Veel thomas de trein rails en locos… Hij speelt er graag mee en is er gek op…

Daarnaast ook zoon trap kast van ikea met autos, diertjes, boekjes, en divers speelgoed… En een paar grote trekkers autos onder zijn bed…

J & N hebben op hun kamer. :

Een paar knuffeltjes in hun bed en een mand met een paar baby speelgoedjes in hun kast… En ze hebben afgelopen 2 weken wat speelgoed en knuffetjes gekregen en dat zit nu ook in een mandje op hun kamer… Ik denk dat ze samen nu 20 dingen hebben op hun kamer…

Beneden staat een kast (zelf laten maken) met 2x 50liter bak duplo … Daar spelen ze veel mee ook visite… 6x 22liter bak … 1 met autos , 1 met knutsel spul, 1 van D met een ds en spulletjes die hij beneden wil hebben of wat ik tegen kom van hem beneden… 1 van M met allerlei spulletjes van hem… 1 met luiers en doekjes enz van J en N … En een algemene bak…

Verder staat er een ikea keukentje, houten garage, en een speelgoed kist met gereedschap van M …En de little people kerststal staat er nog…

In de box liggen een paar woezel en pip dingen van j en n…

Op zolder heb ik nog wat spul staan waar m op uitgekeken is en ik zonde vond al weg te doen waar j en n straks nog wat aan hebben…

En we hebben nog een kast op zolder met puzzels en spelletjes…

Dus speelgoed zat… Laatst ook nog het een en ander uitgezocht en weg gedaan en zo kijk ik steeds weer even als ze nieuw krijgen …

Oja ook de tuin staat nog vol met fietsen trekkers steppen zandbakspeelgoed enz

Oh dear, ik vrees voor de looks van onze woonkamer over een paar jaar als ik dit zo lees :wink: Ik vind het nu al ergerlijk als gekregen knuffeltjes voor in de box qua kleur totaal niet matchen met het boxkleed haha! Maargoed, dat zal wel wennen denk ik zo :smiley:

Als ik alles lees wat anderen hebben denk ik dat wij wel ong net zoveel zitten… Al oogt het voor mij onoverzichtelijk en veel, vooral als ze even aan het spelen zijn ermee ( ze spelen in de woonkamer ermee voornamelijk, Elise & Jesse hun kamer is namenlijk niet erg groot en Jesse slaapt nog tussen de middag )

Net een beginnetje gemaakt: het little people kasteel en grote auto zijn weg ( samen met wat klein little people spul waar los niet mee gespeeld werd) pak luiers ervoor terug gehad, zo is het leuk voor allebei :smiley: Hierdoor alweer 1 losstaand object uit huis weg en hierdoor past het little people vliegtuig ook in de expedit kast, jippie!

Er gaat nog wat oude loco weg morgen en dan maar eens kijken hoe lang Jesse zn pas gekregen auto’s het houden, want hier en daar vertonen ze al wat mankementjes :wink: Dat ruimt ook erg snel natuurlijk!

Verder hoop ik binnenkort aan Thijs zn kamer te kunnen beginnen, dat zou ook alweer wat ruimte geven (misschien ook niet handig want meer ruimte betekend ook meer speelgoed weer :think: )

Ik heb wel bedacht: 1 speelgoed item in huis erbij betekend ook 1 eruit! Hoop dat het zo een beetje binnen de perken blijft!

Oooh wat fijn zeg!!!..ik dacht al dat ik de enige was die zo ongelooflijk veel meuk in huis had voor de kids.

Alleen voor de oudste heb ik al genoeg voor een weeshuis en dat al 2 jaar geleden toen er nog geeneens sprake was van een tweede.

Ik ben wel blij dat ik veel nog niet weggedaan had want ik had veel van bob de bouwer en autootjes en vrachtauto`s en daar kan de jongste straks lekker mee spelen en hoef ik niet nieuw te kopen/krijgen.

Maar bij ons is het ook veel…een groot deel van de zolder staat vol en dat is dan alleen van de oudste. De jongste heeft niet zoveel en dat heb ik dus bewust gedaan omdat ik nog veel had van de oudste waar hij dus ook nog mee kan spelen.

De slaapkamer van de oudste puilt ook uit, maar hier beneden heb ik niet veel…in het hok staan 2 trofastkasten met 6 dozen, 3 met duplo,1 met knex en 2 andere met ander bouwspul en verderop een gereedschapsbox met knutselspul.

Voor de jongste hier in de kamer een tafeltje met wat spul voor hem maar niet veel…een klein mandje met los speelgoed en dan nog een brandweerauto een trein en vormenstoof en zijn loopwagentje.

Maar binnenkort ook maar even met dochterlief overleggen over wat weg kan en wat niet. Dit jaar wil ik met haar op 30 april ook op de vrijmarkt gaan zitten dus ms kan er veel mee.

@Selena wrote:

Wat hebben sommigen véél :shock:

hihi, wacht maar tot jouw spruit wat groter is. Het lijkt wel uit zichzelf je huis in te lopen :wink:

Ik heb afgelopen weekend nog eens met een schuin oog naar onze 16 bakken speelgoed gekeken. Er kunnen wel wat dingen weg (vooral het baby speelgoed met geluidjes), maar voor de rest wordt er met alles gespeeld. Ik wissel de bakken wel regelmatig van plek en daardoor speelt Noortje steeds weer een fase met iets anders.

L. speelt niet veel met speelgoed. Die wil buiten spelen, gamen of tv kijken. Die moet ik echt even helpen met opstarten met spelen met b.v. lego, duplo of iets creatiefs.

Overigens, onze 16 bakken zitten niet allemaal tot de nok toe vol. En knuffels en puzzels, dat vult weer goed he, dus dan kom je al snel aan 16 bakken.

Interressant topic, ik loop er ook tegenaan…

Ik irriteer me mateloos aan de hoeveelheid speelgoed dat ze hebben! Vooral nu de decembermaand weer geweest is en Noelle weer jarig is geweest. Ben alweer aan het reorganiseren geweest overal, opruimen, weggooien, verkopen, weggeven d’r komt geen eind aan!

Heb nu al het babyspul onderhand wel weg. Knuffels allemaal de deur uit, happen alleen maar stof. Nout heeft enorm veel speelgoed, maar die speelt ook echt overal mee! Little people, ikea trein, autogarage,duplo, dieren en het keukentje. Daar kun je gewoon niks van wegdoen of opruimen. Noelle daarentegen speelt niet zoveel met speelgoed. Barbies en playmobile en dan houdt t ook wel weer op. Knutselen vindt ze leuk, buitenspelen, verkleden enzo. Maar dan nog hebben we zoveel spullen!

Ben een beetje aan het verkopen en weggeven geslagen via facebook. Hier in de gemeente hebben we allerlei groepen, weggeefhoek, koopjeshoek etc. Daar heb ik al het een en ander weggedaan. Fijn dat je dan ook weer mensen blij kan maken die het niet zo breed hebben, en hier ruimt t lekker op!

tja…ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet zo erger aan de hoeveelheid speelgoed hier :shifty:

voor mij ligt het er ook erg aan wát het is en of er veel mee gespeeld wordt.

we hebben veel ‘degelijk’ speelgoed waar veel mee gespeeld wordt en wat langer mee kan: duplo, houten treinbaan, klei, puzzels, veel gezelschapsspellen (er wordt dagelijks een spelletje gedaan), knutselspul, de kinderen hebben een eigen boekenkast.

de oudste heeft een hoop lego op z’n kamer.

de jonge dame het ikea keukentje en nu een bak little people. en o ja, poppen, een poppenbedje en stoeltje.

en natuurlijk veeel knuffels, maar dat vind ik kind-eigen

:inlove:

en een schuurtje in de tuin voor het buitengebeuren.

veel dus, ja.

maar het wordt wel behoorlijk gebruikt allemaal.

als ik me erger dan is het aan dingen die we er van anderen bij gekregen hebben. vaak heel lief bedoeld maar soms gewoon net niet handig. plastic spul, dingen met loeiend geluid, snel kapot, niet hun interesse of gewoon meuk. dat probeer ik wel ongezien weg te werken :angel:

als kind hechtte ik ook enorm aan spullen. gevoelig kind, gaf een gevoel van veiligheid.

Hier ook

Wel veel maar vooral veel van het zelfde

een trofast kastje in de kamer met bakken gevuld op soort speelgoed

Treinbaan, van die plastic beesten goede kwaliteit en kapla

In de boeken kast 2 planken voor hun en heel veel spelletjes.

De rest van de boeken staan op hun kamer daar kijken ze ook heel veel boeken.

Op hun kamer

Elin keuken en poppen spullen en littel people en winkel spullen

Kai houten garage bak met auto’s en lego ( achetr schuine wand)

Yngve bak met baby/ peuter speelgoed. En bak duplo

Alles waar yngve niet meer me speelt en niet door ons bewaard zal blijven gaat weg naar rommelmarkt kennisen of anders.

Van de 2 oudste gaat weg waar miet mee gespeeld word. Of word gekeken of. De jongste er wat aan heeft.

Maar moet eerlijk zeggen dat ze niet heel veel ander

speelgoed hebben dan wat ik net schreef.

Lego staat voor nu nog achter de schuine wand en word te voorschijn gehaald dan een paar weken alles gebouwd veel gebruik in fantasie zpel

En dus na een paar weken alles weer uit elkaar gehaald en weer even weg gezet

Zo blijft het ook leuk merk ik

De bakken in de kamer worden nog wel eens om gewisseld met bakken van hun kamer dus poppen spullen even naar beneden en de trein naar boven.

En knutsel spullen liggen hier in een la van de boekenkast en tel ik niet echt mee.

Klei hebben we niet en als ze daar iets voor krijgen gaat het meteen naar opa en oma daar word veel met klei gespeeld die passen 2 keer in de week op dus klei is voor daar.