1e keer thuis super relaxed wel met een knipje door zijn grote hoofd en dalende hartslag.
2e keer thuis heel snel zonder verloskundige :mrgreen:
De eerste keer bevallen in het ziekenhuis met 37 weken. Met vacuumcupje omdat mijn dochter naar de sterren lag te kijken.
De 2e keer weet ik nog niet 10 sept uitgerekend dus stiekem had ik het kindje al verwacht…
Hier met alle poespas eraan in het ziekenhuis. Pijnstilling via mijn infuus met drukbelletje en daarna ruggeprik en spoedkeizersnede.
Bij een eventuele 2e hoop ik op de normale manier te bevallen, maar wel in het zh.
Bij de 1e een spoedkeizersnede ivm stuitligging, meconium en foetale nood.
Bij de 2e een “normale” bevalling, wel pk. en met een knip, maar voor mij na de eerste ervaring, heel normaal.
2x “normaal” bevallen:
1e keer in’t ziekenhuis omdat het vruchtwater lichtgroen was, maar verder geen toeters en bellen en
2e keer gewoon lekker thuis, ik doe’t zo weer thuis, heerlijk :mrgreen:*
*daarmee bedoel ik niet dat bevallingen op zich zo lekker zijn, maar als je dan toch al moet bevallen(want ja zeer doet’t wel natuurlijk), dan zo :mrgreen:
Het gaat redelijk gelijk op idd.
Hier hormoon veter, pethedine injectie en slaapmiddel (om de nacht nog ff goed door te komen) ingeleid, weeen opwekkers, ruggeprik en als toetje nog een spoedkeizersnede met een extra ruggeprik die niet werkte waardoor ik platgespoten ben met morfine.
Hoop de volgende “gewoon” in het ziekenhuis te doen :lol:
ik heb voor niet normaal gekozen aangezien 2 van de 3 meiden met hulp geboren zijn.
bij de 1ste werd ik ingeleid omdat de ontsluiting niet wou vorderen en ik zwaar oververmoeid was toen moest ze ineens met spoed eruit omdat het vruchtwater net erwtensoep was dus een flinke knip moest 24 uur blijven vanwege de meconium
bij de 2de ben ik ingeleid vanwege langdurige gebroken vliezen en de weeen wouden niet goed opgang komen moest ook weer 24 uur blijven
en bij de 3de deed mijn lichaam eindelijk wat het moest doen en had ik een normale bevalling wel in het ziekenhuis omdat mijn vriend niet wou dat ik thuis beviel vanwege de angst dat er wat mis zou gaan hij en zijn ex hebben een kindje verloren.
vanwege meconium in het vruchtwater moesten we wel 2 dagen blijven omdat ze sávonds laat was geboren 1 extra dag
Ik ben 1x poliklinisch bevallen.
De uitdrijving vorderde niet…5 kwartier geperst thuis en toen naar het zh.
Met de vacuum is Wessel uiteindelijk geboren!!
Deze keer ben ik thuis bevallen…binnen 2,5 uur :shock:
Ik vond het heerlijk om thuis te bevallen.
Bij de eerste duurde het wel lang, wel normaal bevallen, maar wel een epiduraal gehad. Een paar dagen opgenomen geweest, omdat ik koorts kreeg tijdens de bevalling en daarvoor voor de zekerheid anti-biotica. Door de AB moesten ze bij Amélie een kweek afnemen om te kijken of ze geen virus had en toen de uitslag goed was mochten we naar huis.
Bij de tweede sneller bevallen en normaal.
Bij beide geen scheur/ knip gehad gelukkig.
Bij de 1e ingeleid en na 10,5 uur aan het infuus (inclusief een uur persen), uiteindelijk na 5 mislukte ruggenprikken alsnog onder algehele narcose een sectio. N.y.nke bleek een sterrenkijkertje van 8,5 pond met een behoorlijk koppie.
Bij de 2e wederom ingeleid en uiteindelijk na nog geen 4 uur aan het infuus te hebben gelegen is M.art.ijn (na 20 minuten persen en een knip) geboren. Een bevalling waar ik zo nog 10 van zou kunnen doen… want ik heb nog geen 2 uur last van weeën gehad :inlove:
Een volgende bevalling zal vanwege de sectio bij de 1e wel weer in het ziekenhuis moeten plaatsvinden… helaas.
Hier alle 3 de kids thuis gekregen. Geen knip o.i.d.
ik ben 6,5 week geleden "normaal"bevallen van ons eerste kindje. Thuis in ons eigen bed, een bevalling van 4 uur en een kwartier. Heb wel een knip gehad.
Ik moest 2 keer naar het ziekenhuis en daar was ik blij om want ik wilde daar ook bevallen…mijn vliezen braken maar er kwamn geen weeen…vandaar dat ik wel heen moest…vond het heerlijk daar…dus dat kwam goed uit…
Ik wilde thuis bevallen maar door dat onze meid in een stuit lag moest ik in het zkh bevallen. Toen ze op het allerlaatste moment ook nog besloot haar voetjes lekker in het geboortekanaal te stoppen en ik bij drie cm ontsluiting al persweeën had werd het een (spoed)keizersnede :thumbdown:
1e keer ZH, ingeleid, ruggeprik, vacuumpomp , knip ,
2e keer normaal : poliklinisch, ik had het makkelijk thuis kunnen doen. Alleen een knip en wat hechtingen
Ik ben 3x bevallen, 3x heel normaal in het ziekenhuis. Totaal in 15 uur tijd 3 kinderen op de wereld gezet waarvan 1 sterrenkijker.
Heb wel 2x ruggenprik gehad omdat ik er zelf om gevraagd heb en bij de 2 oudsten een knip, maar vind dat geen complicaties… Ik had ook 3x thuis kunnen bevallen als ik had gewild maar dat wilde ik zelf niet.
Ik denk dat er pas over complicaties gesproken kan worden, als iemand het zelf niet gered zou hebben.
met mn eerste dochter ben ik bevallen met alle toeters en bellen ie je maar kan bedenken + een keizersnede en vroeggeboorte…
bij mn tweede dochter ben ik op natuurlijke wijze bevallen met een klein prikje in mn been voor de weeen op te vangen… wel met een medische indicatie omdat ik bij mn eerste een keizersnede heb gehad…
bij de eerste thuis begonnen en na 15 uur weeen en 2 uur persweeen naar het ziekenhuis waar het uiteindelijk een ks is geworden.
bij de 2e moest ik dus in het zh bevallen. ook eerst 15 uur weeen en toen een ks.
bij een evt 3e moet ik dus weer in het ziekenhuis en wordt het een geplande ks.
thuis wat buikpijntjes zoals ik ze ondervond… werd wel erger en op een gegeven moment wel snel achter elkaar… toch maar kwart voor 5 's nachts de VK uit haar bed gebeld en die kwam, ze was er kwart over 5 en het was toch wel een beginnende bevalling volgens haar… 10 minuten later braken spontaan m’n vliezen en toen ze ging kijken hoeveel cm. ontsluiting ik had was het al 7-8 cm :shock: weeën leken alleen niet sterk en lang nog… om 6.10 begonnen met persen en Elise was er uiteindelijk om 6.32.
Zonder toeters en bellen, klein beetje gescheurd helaas… en heb het pas bewust als een bevalling gezien vanaf een uur of 5 denk ik, dus bevalling van 1,5 uur ?
ik ben 3 keer in het ziekenhuis bevallen,
de eerste met toeters en bellen, omdat ik tegen hellp aanzat en lucas zijn harte daalde, dus met 9 cm is besloten mij te laten bevallen, met pomp, en tang
de 2e zat vast met zijn schouder, dus de ontsluiting bleef op 8 cm zitten, naar het ziekenhuis, met een prik in mijn been, 3 uur verder, met wat geduw op mijn buik toch gewoon bevallen
de laastte dame in kwestie had in het vruchtwater gepoept, naar het ziekenhuis, daar verder gewoon bevallen, dus ja 3 maar is scheeprecht hgahahaha