Hoeveel mensen bevallen nou écht 'normaal'?

1e keer in ziekenhuis poliklinisch wat klinisch werd doordat vaccuum en tang te pas moesten komen

2e keer ingeleid

Beide keren thuis bevallen in een ochtendje (4 uurtjes tijd). :inlove:

Allebei een keer meegemaakt, dus heb maar niet gestemd!

1e bevalling: thuis geprobeerd, maar ellende, pijn, ziek… ontsluiting wilde niet vorderen en het werd ziekenhuis met weeënopwekkers en pethidine, klein scheurtje. Keek er niet fijn op terug en vreesde het ergste voor een volgende bevalling…

2e bevalling: toch maar weer thuis proberen ook al kon ik me niet voorstellen dat het anders zou lopen dan de 1e keer. Ik voelde me met elke wee sterker worden. Een pretje is het (natuurlijk :wink:) nooit geworden, maar ik kijk, ondanks de weeënstorm, weer een stuk minder negatief tegen bevallen aan! Alles verliep vlot en zonder schrammen of scheuren is onze 2e wel thuis geboren :dance:

Bij de eerste ben ik ingeleid met 38 weken bij de tweede ben ik gewoon thuis bevallen met 37+6 niets geen hulp gehad.

bij de derde ben ik te vroeg bevallen ook zonder toestanden.

bij de vierde ben ik spontaan begonen alleen kreeg ik er later een invuus bij om dat ze hem er snel uit wouden hebben om dat hij premtuur was en het hun te traag ging.

ik mag overgens niet meer thuis bevallen

Thuis bevallen en geen complicaties gelukkig. Alleen hier en daar een hechtinkje. Ik denk wel een bevalling waar je van tevoren voor tekent!

Bij alle 3 in het ziekenhuis en overwegend met hulpmiddelen :stuck_out_tongue:

Bij Lucas ben ik ingeleid omdat ik 2 weken overtijd was, na een flinke weeenstorm + lachgas was niet werkte en persdrang bij 3cm ontsluiting is hij uiteindelijk geboren dmv een keizersnede, wat dus betekende dat ik bij elke volgende bevalling zowieso in het ziekenhuis moet bevallen.

Bij Pepijn ben ik spontaan begonnen, ik heb toen pethidine en lachgas gekregen en hij is uiteindelijk dmv een vacuumverlossing geboren. heb er een ruptuur aan overgehouden.

Bij Merlijn ben ik met 37 weken en 5 dagen ingeleid omdat hij nogal aan de grote kant was. Bij hem kreeg ik alleen lachgas, pethidine mocht niet omdat Merlijn dipte met zijn hartslag.

Bij hem had ik een fundusexpressie nodig (dus de vk en een verpleegkundige hebben keihard op mijn buik gedrukt om Merlijn er uit te krijgen, hij zat nl klem zijn hoofd was er uit maar de rest (van zijn schouders) bleef steken :shock: oja toen ben ik ook ingeknipt.

Mocht er een 4e komen dan reken in nu al op een tangverlossing dat is het enige wat ik nog niet heb gehad :wink:

Van beide kinderen in het ZH bevallen bij de gyn.

De 1e na inleiding, met vacuumpomp en daarna veel gebloed.

De 2e spontane bevalling maar met infuus met medicatie om mijn baarmoeder sneller te laten krimpen na de bevalling om een hevige bloeding te voorkomen.

in het ziekenhuis bij toeval, met kleine knip en beetje hulp van vacuümpomp omdat madam te snel wou en het te benauwd kreeg

@MamaMarianne wrote:

in het ziekenhuis bij toeval, met kleine knip en beetje hulp van vacuümpomp omdat madam te snel wou en het te benauwd kreeg

tevens te snel is dat ze in 13 minuten (vanaf de vliezen breken en eerste wee) is geboren

en kan wel zeggen doe mij de volgende keer maar een paar weeen hoor want het besef was er niet meteen :angel:

1e keer ingeleid wegens hoge bloeddruk, bevalling eindigde in ks omdat zoonlief een sterrenkijker was.

2e keer begon bevalling spontaan maar eindigde wederom in een ks omdat deze meneer niet door m’n bekken paste.

Ik heb een "normale"bevalling gehad.

Bevalling van de eerste en het was met 5 uurtjes gebeurd.

Wel in het ziekenhuis want daar hadden we voor gekozen, dat mocht er wel iets zijn we gewoon op de goede plek zijn.

Ik ben bij de oudste tijdens het persen nog naar het ziekenhuis verhuisd voor een knipje en een pompje. Bij de tweede moest ik in het ziekenhuis bevallen wegens de gezondheid van de baby, maar ben wel gewoon bevallen met alleen een knipje.

1e noodkeizersnee

2e poliklinisch zonder verder gedoe MAAR placenta liet niet los, en moest dus operatief verwijderd worden.

Groetjes,

Femke

hier kan je alleen maar in het ziekenhuis bevallen,maar dan wel poliklinisch!

de eerste keer in 9,5 uur bevallen met 1 knipje was om 8 uur in het ziekenhuis en om 14,38 was hij er!

bij de 2e in 6 uur bevallen was om 12.00 in het ziekenhuis en om 15.03 was hij er!

zo te zien gaan beide opties behoorlijk gelijk op!

@MamaMarianne wrote:

@MamaMarianne wrote:

tevens te snel is dat ze in 13 minuten (vanaf de vliezen breken en eerste wee) is geboren

en kan wel zeggen doe mij de volgende keer maar een paar weeen hoor want het besef was er niet meteen :angel:

dat is wel ultra snel :shock:

2 keer heerlijk thuis. Bij Bas was wel een echte sterrenkijker, die ook nog wat dwars lag, maar door zeer goede begeleiding van 2 vk (waaronder mijn nichtje in opeliding) thuis heel goed kunnen bevallen, wel met een knip. Normaal gesproken zei de vk dat die bevalling bijna altijd in het zkh afgemaakt wordt en dan in 85 % van de gevallen met een keizersnede, dus ik mag niet klagen. Ik heb het als een normale bevalling ervaring, niks bijzonders :mrgreen: . Sanne ging heel snel zonder complicaties, als je 4 x zwaaromstrengeld door de navelstreng niet meerekend. Ze kreeg na de geboorte toch meteen een 9 1/2 - 10 - 10 als score, dus ook allemaal goed gegaan.

Bij nummer 3 wil ik ook weer graag een thuisbevalling.

Het gaat behoorlijk gelijk!

Ik heb 2 ‘abnormale’ bevallingen gehad. Kort samengevat: Mn zoontje wilde na 1.5 uur persweeen nog steeds niet goed indalen, dus uiteindelijk met een vacuum gehaald (waarna de aa mij met een tot.rupt opzadelde, en ik dus op de ok gehecht werd)

Hierna was mn bekkenbodem zo verpest dat de gyn het niet zo verstandig vond om mijn dochter ‘normaal’ te laten komen en ik dus een keizersnede heb gehad!

Beide kinderen waren voor mijn postuur gewoon een beetje te zwaar met grote hoofden :shifty:

liefs

daffie

1e in het ziekenhuis niet gepland maar wel “normaal” voor een evt 2e ga ik er weer 100% om thuis de kunnen bevallen :slight_smile:

ik 1x met een spoedkeizersnede

kwamen pas op ok achter dat ik te nauw ben en 2 de met een gewone keizersnede