Hoeveel mensen bevallen nou écht 'normaal'?

Mijn oudste is met de pomp gehaald omdat ze een sterrenkijkertje was en de persweeen niet op gang kwamen (na anderhalf uur persen zonder weeen had moeders het wel gehad :mrgreen:). Resultaat van de pomp waren 2 kleine scheurtjes… van de hechtingen had ik meer last dan van die hele scheurtjes (jemig wat een zeemansknopen had dat mens daar gelegd zeg :lol:)



Mijn jongste kwam met behulp van weeenopwekkers (weer die %#^%$ persweeen :evil:.). Van de eerste echte perswee schrok die arme beeb zo verschrikkelijk dat zijn CTG daalde naar 60 en toen wilde de gyn me weer weeenremmers geven… het was een AIO en ze wilde zeker alle toeters en bellen even uitproberen :roll:. Gelukkig ging het helemaal mis met het zetten van het infuus en na een half uurtje ‘wachten’ (AU!!!) werd ie uiteindelijk met drie keer persen geboren, zonder scheurtjes.



De vliezen wilden trouwens beide keren ook al niet zelf breken.



Hele gewone poliklinische bevallingen dus :mrgreen:.

Een keer geplande KS i.v.m. stuitligging. Vond het eigenlijk wel perfect! :thumbup: De volgende mag wat mij betreft weer een stuitligger zijn. :shifty: :wink:

2 mooie badbevallingen thuis.



Lotte had wel in het vruchtwater gepoept maar dat was pas zichtbaar tijdens de persweeën (toen knapte het vlies pas) dus zijn we toch thuis gebleven en nog geen 10 minuten later was ze er.



Nikki kwam met 1 arm naar voren eruit, hihi: Superwoman to the rescue!!!

Heeft daardoor even vastgezeten en moest echt wel even bijkomen. Maar meer dan een beetje hoofdpijn heeft ze er niet aan overgehouden.

2 keer “normaal”.



1ste keer wel in het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk maar verder zonder toeters of bellen bevallen. (wel een knip maar die telde niet mee…)



2de keer thuis bevallen. Kes had wel in het vruchtwater gepoept maar omdat mijn vliezen braken toen hij zowat geboren was konden we niet meer naar het ziekenhuis (12:58 vliezen gebroken, 13:00 bij de eerstvolgende wee geboren…)

Het eerste deel van de bevalling ging heel goed. Moest wel naar het ziekenhuis omdat Lars in het vruchtwater had gepoept.



In het ziekenhuis al snel 9 cm ontsluiting. De 10e cm kwam ook nog en toen begonnen de weeen weg te zakken. Niet erg handig, dus wee-opwekkers gekregen.



Tijdens het persen ging het nog niet helemaal goed. Lars bleek een sterrenkijker te zijn en kon de draai niet makkelijk maken. Na het “bevestigen” van de vacuumpomp en een knip was het kereltje er dan toch.



Met wat extra hulp, maar binnen 8 uurtjes, was meneertje er toch.

Hier een geplande keizersnee, met 1 kindje wel erg raar, want ik heb een kind en nooit een wee gevoeld, maar goed de ks pijn was ook niet leuk al vind ik het jammer geen normale bevalling te hebben meegemaakt.

Bij de 1e normaal.



Bij de tweeling eigenlijk ook normaal. Ze hebben wel de bevalling proberen te remmen met weeenremmers, maar dat werkte dus niet. Verder is er geen enkele ingreep geweest.

2 keer volgens boekje…

1e keer poliklinisch met knip en vacuumpomp

2e keer poliklinisch met knip

Alle twee ‘normaal’

1e wel een knip en ruptuur(bijna totaal :silenced: )

@annette77 wrote:

hier in zh bevallen (niet PK) en Lys lag met haar gezichtje schuinomhoog, dus ik kreeg haar er niet uit, de gyn heeft toen een kiwi-pompje (is een rubberbandje om haar bol, ze kreeg er een bult van die na een paar uur weggetrokkken was, wel kortsjes die er maandne over deden om te halen, geen punt) gebruikt om haar ff te helpen.



Ik hoor alleen niemand over zo’n ding, kent iemand ze ook?




Noemen ze dat geen kiwi :think:

2 keer begonnen als een normale bevalling (thuis) en uiteindelijk een keizersnede geworden beide keren.

Mijn vrouw is heerlijk thuis bevallen en was een piepie beetje ingescheurd

Hier een sterre kijker en na 2,5 uur persen weeen weg dus knip en pomp… maar ach ik heb het wel ervaren als een “normale” bevalling hoor :wink:

thuis begonnen en geeindigd in ZKH met KS , dus niet helemaal normaal 8)

2 Keer thuis bevallen.



Beide met knip (het waren nogal flinke jongens).



De eerste was een beetje tricky achteraf, ambulance was al gebeld, Robin zat klem in het geboortekanaal en had het erg benauwd.

Ik perste namelijk met mijn hoofd, ipv naar beneden. Vk had dat 2 uur lang (!) niet door.



Toen ze een ambulance ging bellen ben ik als een idioot gaan persen en duwen, en uiteindelijk lukte het gelukkig toch nog zelf.



Lucas was echt een perfecte bevalling, stukje sneller.

Helaas zat daar een behoorlijke nasleep aan…

Ik mis wat poll-opties :slight_smile:

1e keer mi, Ryan had ook in het vruchtwater gepoept en kreeg het daardoor benauwd–> vacuumverlossing.

Nina is thuis geboren en had ik alleen 4 schoonheidshechtinkjes.

Beiden waren er vlot trouwens, Ryan: 8 en een half uur van eerste wee tot geboorte en Nina 4 en een half uur ongeveer :slight_smile:

Hier ook een normale thuisbevalling. s´nachts half 4 vliezen gebroken en om 11.44 uur was ze er. na bijna 1 uur geperst te hebben. Had alleen een klein schaafwondje wat na overleg toch gehecht moest worden met 1 klein hechtinkje anders zou het waarschijnlijk niet mooi helen.



Een eventuele 2e mag ook zo gaan, piece of cake :wink:

Een 36-urige bevalling in het ziekenhuis met inleiden, pethidine en een totaalruptuur. Hoera! :liar:

Beide keren ingeleid en uiteindelijk, wegens niet vorderende ontsluiting, met keizersnee bevallen.