Hoeveel mensen bevallen nou écht 'normaal'?

1e keer beenprik en verder eigenlik weinig

2e keer ingeleid en uiteindelijk een spoed keizersnede

Vanwege een medische indicatie (los van de zwangerschap) wel in het ziekenhuis, maar heul ‘normaal’. Geen infuus of pijnstilling (wilde ik wel, mocht niet meer :angel: ) of vacuumpomp of andere toeters en bellen. Gewoon weeen, ttoen persweeen, toen persen, en toen een kind, jeej! :smiley:



Een bevalling ‘volgens het boekje’. (Ik voel wel altijd de neiging om heel hard te roepen dat ik binnen 1,5 uur van 1 naar 10 cm ben gegaan in een weeënstorm, dat jullie niet denken dat ik het makkelijk heb gehad ofzo, maar ik ben er nog niet achter waarom ik wil dat mensen weten dat mijn bevalling heusooknietmakkelijk was - al valt dat te betwijfelen als ik andere verhalen hoor/lees -, dus hou ik het gewoon voor me :angel: )

moest in het ziekenhuis bevallen ivm hoge bloeddruk. halverwege het persen had ik opeens geen persweeën meer. dus infuus met weeënopwekkers en na nog een half uur persen en een knip werd Elize geboren. het hechten daarna was het ergste, de verdoving was al bijna uitgewerkt :evil: nieuwe verdoving gekregen, die niet hielp :wall: en na nog een verdoving was het eindelijk klaar. nog een zak met vocht gekregen, en toen mochten we eindelijk bijkomen op de kraamafdeling.

1e zkh ( met 43 wk) grote knip en vacuümpomp

2e zkh (met 38 wk) zonder gedoe

helaas voor mij ook een ziekenhuisbevalling i.v.m. meconium in het vruchtwater.

Eerst kreeg ik een hormoonveter, omdat ik geen ontsluiting had. Dit werkte niet door en kreeg ik weeenopwekkers (wat een verschrikking zeg!! dik 8 uur persdrang gehad :frowning: zeer pijnlijk…wilde alleen maar “poepen” :o :oops: :mrgreen: )



Vervolgens wel zelf kunnen persen, maar helaas volledig uitgescheurd van binnen en van buiten tot aan de anus :frowning: :frowning:



Naja voor mij zit er geen normale bevalling meer in :cry: …gyn raadt dit ten sterkste af, omdat de kans klein is dat mijn onderkantje ooit nog normaal blijft…



En ik wilde zo graag thuis bevallen… :snooty:

@Madre wrote:

1e niet normaal en 2e wel.




ik ook :mrgreen: ik heb gestemd op normaal, omdat je bij je tweede daar toch op hoopt :wink:

1ste met vacuumpomp

2de onverwachts thuis omdat ik al volledige ontsluiting had.

3e thuis zonder toeters en bellen (afgezien van 1 hechtinkje 8) )



de andere 2 verplicht in z’huis wegens stuitligging; de eerste met weeenopwekkers en knip, de 2e zonder “hulp” of knip maar wel een paar hechtinkjes.



Heb verder geen voorkeur voor het 1 of het ander. Vond het na de 3e wel heerlijk om in mijn eigen bed te liggen en onder onze eigen douche te gaan maar afgezien daarvan weinig verschil.

1e, thuis begonnen, ziekenhuis geeindigd met knip en vacuumpomp.



2e, ziekenhuis, inleiden, knip en weeeeeer die stomme vacuumpomp.

Ik ben wel in het zkh bevallen maar niet met hulpmiddelen. :think:

Dus geen weeënopwekkers, geen infuus met wat dan ook, geen epidurale en neen ook geen knip. :mrgreen: Daarvoor perste ik te goed.



Het einde zal ik me niet over uitweiden maar mijn bevalling liep dus wel normaal ook al was het in het zkh.

Ik zou thuis bevallen maar doordat de vliezen 24 uur gebroken waren moest ik naar het ziekenhuis, daar eenmaal aangekomen was ze er snel, binnen 2 uur maar helaas moest ik wel blijven

Ik heb het andersom gedaan;



de eerste ‘gewoon’ thuis, snel, zonder ingrepen of hulp.

Bij de 2e een spoedkeizersnede door voorliggende placenta-perikelen.

Een evt. 3e moet nu dus wel in het zh…

Ik moet beide kiezen…

De 1e keer was een bevalling uit een boekje, binnen 7,5uur thuis bevallen zonder veel poespas… Echt, een super bevalling was het…

De 2e keer had ik een ventje dat continue overdwars lag en na draaiing gewoon weer dwars ging liggen. Toen hij met 39 weken uiteindelijk toch weer uit zichzelf goed was gaan liggen hebben ze me ingeleid. Dit ging niet helemaal goed, hij had 2x de navelstreng om zijn nek. Op het laatst wilden ze hem er met een pomp uittrekken, maar die schoot los. Uiteindelijk kwam hij er toen zelf uit.

@Femmieke wrote:

Ik ben wel in het zkh bevallen maar niet met hulpmiddelen. :think:

Dus geen weeënopwekkers, geen infuus met wat dan ook, geen epidurale en neen ook geen knip. :mrgreen: Daarvoor perste ik te goed.



Het einde zal ik me niet over uitweiden maar mijn bevalling liep dus wel normaal ook al was het in het zkh.




Dat telt ook als ‘normaal’ :slight_smile:

@Sneeze wrote:

Ik heb normaal gekozen :think:



Wij hadden in eerste instantie gekozen voor poliklinisch…



Maar ik was met 9cm nog thuis en als ik thuis had mogen blijven deed ik dat op dat moment, maar mevrouw had in het vruchtwater gepoept dus ik moest naar het ziekenhuis. Daar was het met behulp van een knip binnen anderhalf uur gebeurd.



Ik denk dat je hiermee toch ook normaal bedoeld en anders heb ik verkeerd gestemd… :shifty:




Haha, oei, das een twijfelgeval! :wink: :lol:

Ik zou denk ik ook gekozen hebben voor ‘normaal’…maar helemaal zeker weet ik het ook niet, en ik ben nog wel de TS :think:



Iemand anders een mening bij welke deze hoort?

1e: ingeleid, ruggeprik en keizersnee

2e: pijnstiller en knip

Bij beide keren dus met hulpmiddelen bevallen al vond ik de pijnstiller bij mijn 2e bevalling niet echt een hulpmiddel want ik merkte er niets van

@Lily2006 wrote:

@Sneeze wrote:
Ik heb normaal gekozen :think:



Wij hadden in eerste instantie gekozen voor poliklinisch…



Maar ik was met 9cm nog thuis en als ik thuis had mogen blijven deed ik dat op dat moment, maar mevrouw had in het vruchtwater gepoept dus ik moest naar het ziekenhuis. Daar was het met behulp van een knip binnen anderhalf uur gebeurd.



Ik denk dat je hiermee toch ook normaal bedoeld en anders heb ik verkeerd gestemd… :shifty:




Haha, oei, das een twijfelgeval! :wink: :lol:

Ik zou denk ik ook gekozen hebben voor ‘normaal’…maar helemaal zeker weet ik het ook niet, en ik ben nog wel de TS :think:



Iemand anders een mening bij welke deze hoort?




Ik vind het een normale bevalling, want de knip had de verloskundige ook thuis kunnen doen, dat ze naar het ziekenhuis ging was uit veiligheidsoveheidswegingen

Okay: 3 keer niet normaal 8) (1. Niet vorderende weeën plus pethedine. 2. Zoon wilde er niet uit dus moest ingeleid worden. 3. foetale nood. )



2 keer wel normaal.Eenmaal poliklinisch omdat je 3 jaar geleden in het weekend niet thuis kon bevallen ivm gebrek aan vk’s. Als laatste is mijn jongste zoon thuis geboren. :dance:



En aangezien ik dus vergelijkingsmateriaal genoeg heb, kan ik zeggen dat thuisbevalling het beste ’ bevallen ’ :mrgreen:

De eerste keer ben ik ingeleid, ik was 42 weken en Bo wilde nog niet. Inleiden lukte meteen en dus was het voor de rest een gewone bevalling. Van Nikkie ben ik thuis bevallen.

ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen en meconiumvruchtwater.

uiteindelijk gehaald met pomp en tang, en een knip :thumbdown: