Hoeveel mensen bevallen nou écht 'normaal'?

1x zonder en de 2e keer met. De 2e keer was ook bijna zonder hulpmiddelen gelukt (ware het niet dat wij weinig geduld meer hadden en de VK evenmin :angel: ) want na het breken van mijn vliezen leek het keurig op gang te komen. Maar al met vind ik alleen een pompje met oxitocine ook eigenlijk weinig ‘speciaals’ aan want de bevalling leek in veel opzichten op die van onze eerste. Uiteraard met een nog prachtiger uitkomst! :inlove: Maar voor mij was het goed te doen, de weeën te handelen, geen storm oid en persen was ook goed te doen.

Als ik zo nog meer kinderen mag baren dan teken ik ervoor! 8)

Na 36 uur weeen vond ik een ruggeprik wel verdiend :mrgreen:

emmm mischien iets te makkelijke bevallingen (vooral die 2e)

Beide bevallingen zat ik vanuit het niets in de weenen



bij de 1e: 5 uur weenen, 1 uur persen , 1 knip (bol te groot, en navelstreng te kort)



bij de 2e: 1.5 uur weeen, 12 min. persen, 1 knip (dreigde uit te scheuren (denk ik) ook weer navelstreng te kort en iets minder flinke bol)



Dus al met al niet te klagen, maar vond de 1x best heftig en pijnlijk daarom zag ik ook zo tegen de 2e op… alleen tijdens de weeen dacht ik alleen maar, ach valt wel mee… :mrgreen:

@Lily2006 wrote:

ja goed he :smiley: Die anesthesist was echt mijn held op dat moment :lol:




De anesehtesist :inlove: Wat een schatje was dat :mrgreen:

Eerste mét hulp, tweede zonder (en nog onverwacht thuis ook).



Ik begreep van de gyn dat 70% van de bevallingen met kunstgrepen is bij een eerste.

Bij een tweede is dit percentage flink gedaald (weet alleen niet meer hoeveel). Het gaf mij wel vertrouwen/ moed :smiley:

Bij de 1e werd het uiteindelijk toch nog een ziekenhuisbevalling inclusief vacuumpomp en knip.



Nu ben ik heel hard aan het duimen voor een normale thuisbevalling, zonder knip :pray: :pray: :pray: .

Heerlijk gewoon thuis bevallen, vond ik echt super! Lekker in je eigen bed en daarna onder je eigen douche!

Tijdens het persen ging de hartslag wel omlaag en dat was ff spannend, dan was het zhuis wel ver weg (20 km) maar gelukkig was dat niet nodig (een knip was helaas wel nodig, maar ook dat viel mee :thumbup: )!

bedoeling was thuis bevallen,maar navelstreng zat 2x om de nek omstrengeld



dus met ambulance naar het ziekenhuis en daar uiteindelijk een knip en tangverlossing

@dietske wrote:

2x ingeleid


Het ligt vast aan de naam; Jinthe’s willen gewoon bij mama blijven. :wink:



Ik ben dus ook ingeleid, heb pethidine gehad als pijnstilling en Jinthe is uiteindelijk geboren met de vacuümpomp, waar je altijd gratis en voor niets een knip bij krijgt…



Het plan was trouwens al poliklinisch te bevallen, maar dat werd dus met medische indicatie, omdat ik overtijd was… Een volgende keer wil ik weer in het ziekenhuis (wel een ander…) bevallen, ik had er niet aan moeten denken om bv. met weeen alsnog naar het ziekenhuis te hebben gemoeten omdat het kindje er niet uit kon oid (en dan maar hopen dat je op tijd bent ed, lijkt me echt vreselijk)…

Ingeleid omdat ik 17 dagen overtijd liep. Dag later, dus met 18 overtijd is ze geboren mbv vacuum.

2 keer een stuitbevalling in het ziekenhuis

1e een ks

2e een “gewone” bevalling

Stuitbevalling met weeënstimulatie en remifentanil.

En een knip (is standaard bij stuitbevalling, ik wist al van tevoren dat ik die ging krijgen)



Het doet mij zeer deugd te lezen dat een tweede bevalling vaker thuis kan lukken.



(oh, wat hoop ik op een thuisbevalling dit keer!!! :pray: :wink: )

Redelijke normale bevalling.



Wel in het ziekenhuis (niet pk) ivm medicatie e.d.



Damian lag niet helemaal goed met zijn hoofd en zij heeft hem wat gedraaid, daardoor inwendig ingescheurt.

Da gyn zei dat hij nog nooit zo diep heeft moeten hechten.

Was ook bijna het ergste van de bevalling want de verdoving was allang weer uitgewerkt toen hij 45 min later kwam om mij te hechten :roll:

2 keer normaal, de 1e keer wel met knip

binnen 5 uur thuis op mijn eigen bed… Kind van 9 pond :inlove:

allebei… lang.1ste 3 dagen… 2de… 67 uur…geknipt en allebei vaccuum… Ik krijg ze niet gratis…

smal in de bekken… en na de 1ste had ik niet om de extra hechting moeten vragen… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Na 10 uren weeën (en 2 cm ontsluiting!!)naar zh, want meconium in 't vruchtwater… Na nog eens bijna 10 uur heftige weeën, weeënopwekker en ruggeprik (inmiddels bijna 4 cm ontsluiting…jawel!) een keizersnee omdat ctg bij elke wee naar 70 daalde. Bleek meneer ook nog eens de navelstreng om z’n nek te hebben en lag-ie met z’n hoofdje verkeerd…sterrenkijker dus!! En een echte kerel met brede schouders van ruim 8 pond, ze moesten hem met de vacuümpomp uit de keizersnee halen :shock: . En ik had zo gehoopt op een bevalling die niet erg ‘medisch’ zou zijn, nou…veel medischer dan dit kon het niet!



Maar het resultaat is dan ook zeer de moeite waard, zou 't zo weer doen. Vind het alleen wel een beetje jammer, dat bij een volgend kindje een thuisbevalling al bij voorbaat uitgesloten is. Ik hoop dan maar dat als het ooit zover komt, ik igg ‘gewoon’ kan bevallen ook al is t dan in het ziekenhuis!

Eerste redelijk normaal zou die ochtend worden ingeleid omdat ik uitgeteld was van 2 weken lang iedere nachten weeen die niet door zette.

Heeft gelukkig 4 cm ontsluiting op geleverd, en de bevalling is vlot verlopen.

Liep al bij de gyn onder onder controle ivm een medische indicatie.



Bij de tweeede ingeleid wegens pijn van het continu draaien van mijn dochter in de buik met 38 weken.

Maar ze nam steeds weet stuit ligging aan.

Toen er voor gekozen als ze goed lag en ik inleidbaar was om dan maar in te leiden om zo een ks te verkomen.

En dat is gelukt tot mijn opluchting

Eerste keer in ZH m.b.v. de vacuümpomp, de andere 3x gewoon thuis, en vlot.

Ik had graag een natuurlijke bevalling gedaan, maar dat ging niet omdat ik zwangerschapsvergiftiging had en ik te zwak was om ingeleid te worden.



Ik vind het nog steeds ontzettend jammer dat ik niet eens weet wat weeen zijn. Ik heb vantevoren geen weeen gehad, maar ook geen naweeen.