Hoeveel mensen bevallen nou écht 'normaal'?

Beide keren in het ziekenhuis. Eerste keer weeënopwekkers, ruggenprik en uiteindelijk een manuele placentaverwijdering. :shifty:

Tweede keer wilde ik een ruggenprik, maar bij het zetten bleek ik opeens VO te hebben :shock: . Uiteindelijk dus geen medicatie. Placenta kwam er net op tijd uit (zag mezelf alweer een retourtje OK krijgen), wel met twee spuiten oxytocine. Maar al met al… “normaal” dus :mrgreen:

Ben wel in het kraamhotel bevallen maar zonder ingrepen oid, een normale bevalling dus

2x Thuis bevallen!

En dat is me ook heel goed bevallen :mrgreen:

Heb ook niets te klagen gehad… beide keren had had hij in het vruchtwater gepoept, maar omdat het zo snel ging hoefden we niet naar het ziekenhuis. 1e x in 6 uurtjes bevallen (wel een knip) :inlove: en de 2e x in ruim 4 uurtjes :inlove: , dus…

1e bevalling was een inleiding met vacuumpomp

2e bevalling was spontaan maar moest in het ziekenhuis vanwege 1 mnd voorlopen op groei van ons prinsje. En vanwege extreme bloeding tijdens de eerste bevalling waardoor ik tijdens deze bevalling aan een infuus met medicatie ben gekomen.

Dus allebei Medisch.

:-*

De eerste is eruit getrokken met een vacuumpomp. Echt eruit getrokken

omdat zijn hartslag omlaag ging en er geen tijd meer was om een knip

te zetten :evil:

En de tweede was heerlijk relaxed thuis zonder enige medische hulpmiddelen.

Zoals het er nu uitziet steven ik weer af op een ziekenhuisbevalling :?

bij mijn eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen met 36 weken en een keizersnede en alle toeters en bellen erbij… de weeen hebben 67 uur geduurd en daarna was ik het zat en moest ze gehaald worden ivm infectiegevaar…

bij mijn tweede meisje moest ik wel in het ziekenhuis bevallen ivm de keizersnede daarvoor, maar is een puur nature bevalling geweest zonder hulpmiddelen… deze bevalling begon 4 uur snachts met het breken van de vliezen en 10.09 uur smorgens is ze geboren… ruim 6 uurtjes dus met de persweeen erbij… :inlove:

Bij de eerste werd het door een niet vorderende ontsluiting ipv een thuisbevalling toch een ziekienhuisbevalling en uiteindelijk zelfs een spoedkeizersnede.

De volgende 5 bevallingen normale bevallingen welliswaar in het ziekenhuis uit voorzorg maar hadden achteraf gezien evengoed thuis gekund.

Wauw, 6 kindjes! :mrgreen:

Zo te zien blijft het toch behoorlijk 50/50…vind ik toch niet echt hoopvol.

Nou lees je wel dat 80% van de mensen die een eerste medische bevalling hadden daarna wel thuis of iig zonder gedoe bevallen zijn…dus dat geeft dan wel weer hoop.

Ik denk iig dat ik het de volgende keer weer thuis ga proberen! Als puntje bij paaltje komt heb ik dit ook overleefd, toch? (al vond ik het echt HEEL vervelend om nog ineens naar het ziekenhuis te snellen…)

ik wilde thuis bevallen maar ben uiteindelijk toch in het zkh beland om dat mijn weeen heel erg afnamen en me kindje een rare bult op haar hoofd had gekregen van het “klem” zitten zeg maar ik kreeg wee opwekkers en een knip verder wel zelf gedaan zonder behulp van pomp oid

1 uur en 3 kwartier persen, zonder goede persweeen, daarna wee-opwekkers + pomp. Volgende x weer poliklinisch… moet er niet aan denken dat ik na zolang persen nog naar zhuis verhuisd zou moeten worden bij een volgende!

Jammer dat ik niet 3x op normaal kan stemmen. Sta er van perplex dat de uitslag bijna 50/50 is!