Elise: ik kijk altijd of ze een Nijntje boekje hebben. maar dat is soms flink zoeken. Ik heb hem wel in het frans en engels, maar weet zo even uit mijn hoofd niet of ik nog andere talen heb. Wel Jip en Janneke in het fries en latijn.
Tot nu toe hebben we hier een stuk of 15 geloof ik :think: (inclusief die ik al had voor Jayden op komst was). Maar daar mogen nog veel meer bij! We hebben nog heel wat jaartjes om te verzamelen 8)
hele serie disney :inlove:
spaar echte sprookjesboeken :inlove: ( gebroeders grimm enzo)
dan nog losse flodders
en dan nog Dave zijn boeken…
zeker 100 :mrgreen:
we hebben hier mee dan 300 kinderboeken staan, maar die optie zit er niet bij dus heb ik gekozen voor 100-200… je moet wat he.
We hebben ontzettend veel series ook, bobbi de beer, kaatje&karel, kleinere series van helen oxenbury, sprookjesboeken, de hele serie van Pietje puk (zijn nog van mij geweest) heel veel boeken van de kameleon, thea beckman en dan nog een berg prentenboeken die we nu in deze leeftijdsfase veel lezen.
Sinds een jaar zijn we ook gestreepte boekjes aan het sparen, verhaaltjes over Borre.
Maar ik heb geen ander excuus dan dat ik stapelgek ben op kinderboeken en nog wel liever dan dat ook voorlees. Dus tja, dan heb je geen schoenen tic maar een boekentic.
Ik geef ook bijna altijd prentenboeken cadeau als kraamgift en dan geen boeken met 365 verhaaltjes voor het slapen gaan want die hebben we ook, maar d’r zitten versies bij :shifty: :silenced:
Oh ja!! Ik heb ook nog een complete serie Disney boeken op zolder! Maar goed dan kom ik nog steeds niet voorbij de 30 geloof ik, dus mijn stem blijft staan
@Cell wrote:
we hebben hier mee dan 300 kinderboeken staan, maar die optie zit er niet bij dus heb ik gekozen voor 100-200… je moet wat he.
ik wacht nog steeds op de bieb-toevoeging in de poll, maar denk dat lydia ligt te bevallen of zo...
whahahaha…
Ruud belde net en we hadden het erzo over…
zegt hij… lievie, je vergeet nog die 6 dozen vol sprookjesboeken op zolder bij pa en ma… die zijn nog van jou weet je nog.
Dus dan gaan we wel over de 400 heen, maar ik denk toch echt dat de bieb meer heeft. :mrgreen:
Wij zitten ergens tegen de 80 aan denk ik. Het vervelende is alleen dat ze hier bijna altijd het zelfde boekje willen horen :wall: :?
HEEL VEEL!
Mijn man werkt bij een grote uitgever en neemt vaak wat boeken mee…
Veelal kinderboeken omdat ik doe ook het leukste vindt :mrgreen:
Dus tussen de 100 en 200 hebben we wel denk ik…
Hier thuis heb ik er over de honderd, bij zus thuis staat ook nog een deel (om voor te lezen voor als hij daar slaapt) dus ik denk dat ik op 130 kom. Maar ben er nog lang niet, als ik later groot ben wil ik een gigantisch huis met een wand van alleen maar boeken. Alleen maar 8)
haha het is goed dat ik dit topic heb geopend. ik krijg alweer het gevoel dat ik zonder schaamte straks even langs de boekenwinkel kan lopen :mrgreen:
hier schat ik tussen de 100 en 200
we hebben een boekenkast speciaal voor de kinderen en die staat echt helemaal vol
hebben het er laatst al over gehad dat we hem moesten gaan uitzoeken want hij dreigt nu echt overvol te raken.
maar we lezen ook erg veel
en binnenkort komen er weer nieuwe boeken bij want de oudste zit in groep 3 dus die gaat zelf leren lezen.
dus moeten er ook weer nieuwe boeken komen
Ella heeft er nu zo’n 15 en ze is pas 15 maanden, voorlezen is leuk :inlove:
Meer dan de bieb. 8)
Als kind al had ik honderden boeken, die allemaal nu hier in de boekenkast staan. Voor mijn werk (juf) had ik een heel goed excuus om wekelijks een boek aan te schaffen . En nu met drie kinderen weer een volgend excuus.
ik hou van lezen, ben er mee opgevoed, mijn ouders hebben thuis een echte bibliotheek, compleet met leren stoel en leeslamp, heeeeeerlijk!!! Ik heb nu 1 kamer ingericht als boekenkamer, en wanneer we straks gaan verhuizen wordt de zolder onze eigen bieb. :dance:
Kortom, ik vind lezen erg belangrijk, erg fijn en eigenlijk onmisbaar.
Ik heb de optie 100-200 gekozen maar het zijn er wel meer als 200 :shifty: Beneden heb ik net even snel geteld en dat zijn er rond de 120. Boven op mijn dochters kamer staan er minstens zoveel en ik heb nog een volle verhuisdoos echte baby/dreumes boekjes opgeruimd laatst. Ik koop ook vaak afgeschreven boeken of bij de kringloopwinkel. Ik vind het dan ook niet zo erg als er weer eens een boekje sneuvelt.
3 boekenkasten vol.
Dus ik denk dat er wel meer als 200 in staan.
heb er zo’n 10 tot 30 waar ze nu uit lezen, maar als ik al mijn kinderboeken ga tellen kom ik zo op de 100 uit :lol: allemaal van mij en hub vroeger
ik begon met 75-100 maar na het lezen hier realiseer ik me ook ineens dat wij nog 12 dozen vol kinderboeken opgeborgen hebben staan, dus wij gaan ook de bieb voorbij :oops:
Onze kinderen vinden lezen ook geweldig :mrgreen: maar echt we hebben te veel boeken nu! straks moeten we gaan verbouwen!
ik heb tussen de 50 en 75 gestemd.
MAAR heb mijn eigen kinderboeken niet meegeteld. Het zijn dus alleen Stein zijn boeken
heb tussen de 50 en 75 gestemd
maar vrees dat het ermeer zijn
en het is bijna kinderboeken week dus erkomen er minimaal weer 2 bij
want we geven elk jaar kai een boek met de kinderboeken week
en dit jaar krijgt elin haar eerste boek dus