hoeveel kinderboeken hebben jullie?

oeps ik heb eerst gestemd en toen pas gelezen, maar nu zie ik dat ik mijn boeken van vroeger ben vergeten mee te tellen, er staat nog een gigadoos op zolder (te wachten op een nieuw huis, waar ik een boekenkast wil plaatsen van muur tot muur, van plafond tot vloer :dance: ), maar die moeten ook nog een keer opgeknapt worden (sommige ruggen zijn afgebroken of gescheurd… mooi klusje voor de winter),

dus mijn stem is nu ook richting de 100

Ik heb gekozen voor 10-20 maar dat is puur gebaseerd op mijn eigen kinderboeken van vroeger die ik bewaard heb.

Als ik de boeken van Merijn en Xander erbij neem dan loopt het denk ik tegen de 50

@Barbara wrote:

oeps ik heb eerst gestemd en toen pas gelezen, maar nu zie ik dat ik mijn boeken van vroeger ben vergeten mee te tellen, er staat nog een gigadoos op zolder (te wachten op een nieuw huis, waar ik een boekenkast wil plaatsen van muur tot muur, van plafond tot vloer :dance: ), maar die moeten ook nog een keer opgeknapt worden (sommige ruggen zijn afgebroken of gescheurd… mooi klusje voor de winter),

boeken in dozen hoef je van mij eigenlijk niet mee te tellen. of eigenlijk mag je natuurlijk lekker tellen wat je wil :slight_smile: Ik bedoelde alleszins boeken die beschikbaar zijn voor je kinderen, of ze nou vroeger van jou zijn geweest of nieuw gekocht of of of.

@fiep klophout wrote:

@Barbara wrote:

boeken in dozen hoef je van mij eigenlijk niet mee te tellen. of eigenlijk mag je natuurlijk lekker tellen wat je wil :slight_smile: Ik bedoelde alleszins boeken die beschikbaar zijn voor je kinderen, of ze nou vroeger van jou zijn geweest of nieuw gekocht of of of.

ja nee, precies, ze moeten z.s.m. uit die doos!!! want het zijn heeeeel leuke meidenboeken en sprookjesboeken en weet ik wat niet allemaal. Ik heb eigenlijk de pest aan zolders, je vergeet wat erop staat! dussse, als ik een paar dagen niet kok, zit ik op zolder te genieten :mrgreen:

Wij hebben megaveel boeken, niet alleen voor onszelf, maar ook voor de kinderen. Ik denk dat bij Femke op kamer alleen al 30 boeken staan, bij Aniek ong. 25 in haar boekenmand. Daarnaast hebben we 4 vakken vol in de boekenkast en nog eens 3 boekenmanden vol.

oei ik heb geen id

wij hebben bijna de hele serie van disney boeken club dus uh tussen 100-200 boeken gok ik :angel: misschien nog wel meer ook :shifty:

en het “ergste” wij gaan ook nog gewoon elke 3 weken ofzo naar de bieb om dan 10 boeken uit te zoeken :shifty:

Misschien ook een leuke: wat is het recentste kinderboek dat je hebt gekocht?

Ik heb vorige week/de week ervoor (?) nog

‘De gele ballon’ van Charlotte Dematons gekocht. Super kijk & vertel boek, als je goed zoekt is er van alles te vinden in de prachtige gedetailleerde tekeningen: heksen, roodkapje, Sinterklaas… :smiley: Echt een boek voor peuters & kleuters dus.

Ik denk ongeveer 50 prentenboeken? Ik heb ze nooit geteld. Een gedeelte staat bij Kes, een gedeelte bij Indy en een gedeelte beneden. En dan nog iedere 3 weken een stuk of 8 biebboeken (prentenboeken).

Boeken kun je nooit genoeg hebben 8)

Hier 2 planken in Saar d’r boekenkast vol.

Mijn (kinder)boeken nog in een doos na de verhuizing.

En dan inderdaad iedere 3 weken naar de bieb. Omdat ik niet altijd de boeken kan betalen die ik de moeite waard vind!

Saar is gelukkig nu al net zo boeken- en biebfreak als ik!!! :inlove:

@Kittycat wrote:

Boeken kun je nooit genoeg hebben 8)

Daar waren onze verhuizers het toch echt niet mee eens bij de laatste verhuizing. Zij hebben alle dozen geteld waarop het woord ‘boeken’ stond en het waren er ruim 50 :angel: Dat is inmiddels weer 4 jaar geleden en er is heel wat bijgekomen in die tijd…

Ik heb er helaas uit mijn jeugd heel veel weggedaan, allemaal de originele hardcover boeken zoals Matilda van Roald Dahl enzo.

Ontzettend spijt van. Dat was echt in mijn pubertijd dat ik het kinderachtig vond om die boeken te bewaren…

Ik heb nog 1 pinkeltje boek, wat delen van Jip en Janneke, Sjakie en de chocolade fabriek, Abeltje.

Ben nou 23, kan niet wachten om straks aan onze klein voor te gaan lezen, dus ga denk ik weer boeken sparen :thumbup: Al is het nog zo kort geleden eigenlijk dat ik ze heb weggedaan :frowning:

Aan een 150 boeken kom ik wel. Heb hele series gespaard :oops:

En wat is je dan je meest favoriete kinderboek ?

Zal ik daar eens een topic aan wijden ? Je mag dan maar 1 boek noemen. En dat is heul heul heul moeilijk!!!

@fiep klophout wrote:

ik begin te denken dat ik een beetje een ongezonde tic heb…even checken hoe erg ik ben…

Over tics gesproken, kopen jullie (op vakantie?) in het buitenland ook altijd buitenlandse kinderboeken? Moest afgelopen zomer in Frankrijk alle boekenwinkels we tegenkwamen inlopen, ze hebben daar ook echt zulke leuke kinderboeken! :inlove:

@Huggie wrote:

Ik heb er helaas uit mijn jeugd heel veel weggedaan, allemaal de originele hardcover boeken zoals Matilda van Roald Dahl enzo.

Ontzettend spijt van. Dat was echt in mijn pubertijd dat ik het kinderachtig vond om die boeken te bewaren…

Ik heb nog 1 pinkeltje boek, wat delen van Jip en Janneke, Sjakie en de chocolade fabriek, Abeltje.

Ben nou 23, kan niet wachten om straks aan onze klein voor te gaan lezen, dus ga denk ik weer boeken sparen :thumbup: Al is het nog zo kort geleden eigenlijk dat ik ze heb weggedaan :frowning:

Hey toevallig zit ik in het andere toppic net te vertellen dat Matilda mijn lievelingsboek was.

Nou ja :slight_smile:

Ik heb geteld en in de kindjes hun boekenkast staan er ruim 60… Dat is alles hoor, ook alle gewone plaatjesboeken van bij de action voor Jayden :wink:

En dan heb ik er van mezelf ook nog een stuk of 20, waar ze nu nog te klein voor zijn (roald Dahl en zo idd).

En dan idd elke drie weken naar de bieb :inlove:

Zes royale boekenplanken vol…

En boeken voor volwassenen? Net aan 2 plankjes…

Gelukkig zijn beide meiden gek op lezen, maar heel educatief verantwoord (ivm herhaling, dat is goed voor kinderen) twee keer hetzelfde boek voorlezen zit er niet in.

Zes royale boekenplanken vol…

En boeken voor volwassenen? Net aan 2 plankjes…

Gelukkig zijn beide meiden gek op lezen, maar heel educatief verantwoord (ivm herhaling, dat is goed voor kinderen) twee keer hetzelfde boek voorlezen zit er niet in.