:mrgreen: lekker ding… :mrgreen:
ik weet niet wat ik uitgeef aan kinderkleding… als ik iets leuks zie koop ik het… soms omdat ze het nodig hebben, soms omdat ik iets leuks zie…
probeer wel vaak in de sale te gaan… en heb verder ook niet zoveel met kinderkleding… :oops: mij boeit het niet of het merk is of C&A… :mrgreen:
Maar even weer ON-TOPIC
De vraag was NIET welke merken koop je en waarom MAAR
hoeveel jullie per maand aan kinderkleding!
Ben gewoon echt benieuwd hoeveel en hoe je dat dan doet
@victoria wrote:
Maar even weer ON-TOPIC
De vraag was NIET welke merken koop je en waarom MAAR
hoeveel jullie per maand aan kinderkleding!
Ben gewoon echt benieuwd hoeveel en hoe je dat dan doet![]()
Ik denk toch echt dat dat met elkaar te maken heeft…
Als je een jurkje van Jottum koopt zit je sneller aan een hoger bedrag he…
Als je h&m koopt kan je per maand MEER kopen en dus MINDER uitgeven in vergelijking.
hoeveel je uitgeeft heeft toch wel te maken met welke merken en/of nieuw of tweedehands
Ik kom tot 50 euro per maand omdat ik niet alles nieuw koop en omdat ik de H&M en de Hema plunder. Kocht ik alles nieuw en van de laatste collecties leuke merken, dan was ik meer kwijt.
Ja precies… voor 300 euro heb je 2 J.ottum jurkjes offffff 60 truitjes bij H&M… :mrgreen:
@faizaa wrote:
Ja precies… voor 300 euro heb je 2 J.ottum jurkjes offffff 60 truitjes bij H&M… :mrgreen:
Dat puntje ertussen :inlove: 8)
Ik geef heel weinig uit aan kleding, omdat ik vaak in de uitverkoop koop.
Echt wanneer er 70% korting is bijv.
Dan koop ik een stapel shirts voor 30 euro en daar doet ie dan wel een paar maanden mee, misschien zelfs een jaar. Die koop ik altijd wel wat groter. Vind het juist leuker als het wat ruimer zit.
Hoe groter ze worden hoe langer ze met de kleding doen, dus dan koop ik niet echt meer van de zeeman of hema. Maar toen ie zo klein was en elke 3 maanden een andere maat had, dan kocht ik rompertjes van een paar cent en het maakte mij niet uit of het een rompertje was die wit was of in een leuke print. Je ziet er niets meer van als er een shirt over zit.
Dus ik doe het makkelijk met 50 euro per maand en dan nog wel voor 2 kids. Een kind van 3,5 en 12 :lol:
Laatst nog een mooie spijkerbroek voor mn dochter voor 5 euro :lol:
voor mn zoontje ook mn slag geslagen bij de h&m , 3 boxershorts voor 2 euro. Dan koop ik meteen 10 van die pakjes en hij heeft dan 30 stuks ondergoed, natuurlijk koop ik er ook een stel op de groei.
Schoenen doen ze eigenlijk ook best lang mee. Meestal tot het nieuwe seizoen of als de schoenen eerder kapot of te klein zijn.
Bij mn oudste heb ik het ook altijd gedaan, ze werkt nu dus koopt zelf haar kleding en laatst wilde ze een jasje, die was 140 euro en ze heeft echt een week lopen piekeren of ze het wel zou doen want ze vond het zo duur.
:lol:
@hedwich wrote:
hoeveel je uitgeeft heeft toch wel te maken met welke merken en/of nieuw of tweedehands
Ja dat wel.
Dus je mag ook best vermelden waar je het aan uitgeeft … maar nu worden er ook discussies gevoerd welke merken origineel zijn en komt er een andere discussie op gang.
Bijv. er hebben veel mensen gestemd, maar lang niet zoveel mensen geantwoord … zie steeds dezelfde :mrgreen:
@Madre wrote:
Als je h&m koopt kan je per maand MEER kopen en dus MINDER uitgeven in vergelijking.
En dan vind ik het nog knap dat je voor € 50,00 klaar bent (en dan heb ik het niet over jou … maar 59%)
En dan heb ik het over … ondergoed, pyjama’s, kleding, schoenen, sokken :think:
@victoria wrote:
Bijv. er hebben veel mensen gestemd, maar lang niet zoveel mensen geantwoord … zie steeds dezelfde :mrgreen:
welkom op kok (of welkom op internet over het algemeen!)

vic, maar als je nou even je eigen voorkeur voor duurde kleding niet meerekent, dan kom je met een beetje rekenen toch wel gewoon uit met vijftig euro per maand? Je hoeft voor 50 euro geen hele garderobe te kopen he; als een kindje de ene maand iets draagt wat het een maand eerder ook al aan had, is dat heus geen schande

tama, ik had je wel begrepen hoor :-* dacht alleen aan de hand van jouw post: wel zo handig om die poll per kind in te vullen, anders wordt het zo lastig vergelijken.
Ik was ook best wel veel, misschien heb ik daarom niet zo heel veel nodig, dus ik heb aan 3 pyama’s genoeg die op de groei gekocht zijn, dus die gaan wel een jaartje mee
@victoria wrote:
@hedwich wrote:hoeveel je uitgeeft heeft toch wel te maken met welke merken en/of nieuw of tweedehands
Ja dat wel.
Dus je mag ook best vermelden waar je het aan uitgeeft … maar nu worden er ook discussies gevoerd welke merken origineel zijn en komt er een andere discussie op gang.
Ik kan niet voor anderen in vullen natuurlijk…
Maar ik zou me voor kunnen stellen, dat als je onder die 50 euro zit om vervelende financiele redenen, dat je je manier van shoppen hier minder makkelijk zet dan wanneer je gewoon heerlijk jottum en oilily en petit louie kunt aanschaffen. Het is makkelijk om dat te plaatsen dan te melden dat je het niet kunt kopen denk ik…
Maar nogmaals, dan vul ik in he voor mensen. Dat zou de reden zijn dat niet iedereen reageert die de poll heeft ingevuld.
Ik heb gekozen voor 50 - 100 euro per maand. Dat is dan gemiddeld genomen. Ik kan makkelijk een maand bijna niks uitgeven en een andere maand 300 euro. Het is maar net wat je nodig hebt of wat je tegenkomt.
@fiep klophout wrote:
@victoria wrote:
welkom op kok (of welkom op internet over het algemeen!)
vic, maar als je nou even je eigen voorkeur voor duurde kleding niet meerekent, dan kom je met een beetje rekenen toch wel gewoon uit met vijftig euro per maand? Je hoeft voor 50 euro geen hele garderobe te kopen he; als een kindje de ene maand iets draagt wat het een maand eerder ook al aan had, is dat heus geen schande
tama, ik had je wel begrepen hoor :-* dacht alleen aan de hand van jouw post: wel zo handig om die poll per kind in te vullen, anders wordt het zo lastig vergelijken.
Even kijken … maar dan nog is het minder als de KBS want dat is € 196,00 per kwartaal :think:
En ook hier heeft Sophie meerdere keren haar kleding aan :lol: maar soms ook maar 2x het hele seizoen :oops: maar dan heb ik gewoon te veel of het was te koud (of iets dergelijks

@victoria wrote:
@Madre wrote:Als je h&m koopt kan je per maand MEER kopen en dus MINDER uitgeven in vergelijking.
En dan vind ik het nog knap dat je voor € 50,00 klaar bent (en dan heb ik het niet over jou … maar 59%)
Je hoeft toch niet ELKE maand ALLES te kopen? :eh: Laatste keer dat ik een pyjama kocht was drie maanden geleden bijvoorbeeld, om maar iets te noemen.
Maar 62% is best veel toch!
@D. wrote:
@victoria wrote:@Madre wrote:Als je h&m koopt kan je per maand MEER kopen en dus MINDER uitgeven in vergelijking.
Je hoeft toch niet ELKE maand ALLES te kopen? :eh: Laatste keer dat ik een pyjama kocht was drie maanden geleden bijvoorbeeld, om maar iets te noemen.
Nee niet elke maand alles :lol: misschien koop ik wel teveel hoor en is deze topic een eye opener :shifty:
@victoria wrote:
@Madre wrote:Als je h&m koopt kan je per maand MEER kopen en dus MINDER uitgeven in vergelijking.
Ik denk dat het gemiddeld is. De ene keer koop je niets en de andere keer in de uitverkoop voor 100 euro heel veel.