Het maakt mij angstig om onze kids te laten wennen aan merkkleding.wat als we ooit minder goed komen te zitten financieel, dan is dat een levensstandaard die een kind gewend is. Vroeger (geen idee of dat nog is) hoorde je bij een bepaalde club als je merkkleding had, maar owee als je schoenen van scapino kwamen, dan lag je eruit. Ik wil proberen mijn kinderen dat op voorhand te besparen…
Ik heb het van de week ook al ergens geantwoord, maar ik ben van mening dat het maar net is hoe je er zelf mee omgaat. Hier is een broek een broek. Of deze nou 50 euro was of 10 euro.
Het maakt mij angstig om onze kids te laten wennen aan merkkleding.wat als we ooit minder goed komen te zitten financieel, dan is dat een levensstandaard die een kind gewend is. Vroeger (geen idee of dat nog is) hoorde je bij een bepaalde club als je merkkleding had, maar owee als je schoenen van scapino kwamen, dan lag je eruit. Ik wil proberen mijn kinderen dat op voorhand te besparen…
Ik denk dat de kinderen van tegenwoordig slim genoeg zijn om elkaar wijs te maken wat hip is en wat niet :mrgreen:
De kindjes van ons krijgen per kwataal zakgeld en als bijzondere heden geld (rapport geld ,opa en oma en noem maar op) daar mogen ze van kopen wat ze willen. Jewel heeft vorigg jaar zelf een ds gekocht bv. Dus zou niet weten waarom ze niet de helft van zo’n jurk zou mogen betalen.
Kinderen leren dan sparen voor iets en zuinig zijn met iets.
Ik weet ook niet waarom niet, maar ik vind het een raar idee.
Een meisje van 9 dat 90 euro betaald voor de helft van een jurk.
Ik zou niet willen dat Robin op die leeftijd zijn gespaarde geld daaraan uit zou geven.
En hoe snel groeien ze op die leeftijd? Kan ze het 1 seizoen aan.
Ik zou ze dan inderdaad kleedgeld geven als het zo’n modebewuste dame is.
Al vind ik dat op die leeftijd nog erg vroeg hoor.
ik geil op scandinavische kleding: smafolk :inlove: nanoou (alleen die naam al ), lipfish… en ik koop graag bij van die mini webwinkeltjes van mensen die zelf kleding maken.
Ik vind scandinavische kleding ook super leuk … maar scandinavische kinderen zien er over het algemeen mooier gekleed uit dan Nederlands kinderen
Maar waar eindigt het je kind gewoon leuk willen kleden en begint het dat je kind een soort prestige opject wordt wat vooral aparter en leuker moet zijn dan die van een ander :think:
Het gaat er bij om, dat ik het leuk vind om leuke kleding voor Sophie te kopen en doe dit niet in winkels waar de “meeste” mensen winkelen.
Ondanks dat de shoppers elkaar leuke tips en ideeen doorgeven, zien onze kids er allemaal anders uit. Juist omdat het zo leuk is om zelf mooie combi’s te maken die bij je kind past. Toen Marlot klein was :mrgreen: vond ik Jottum echt prachtig bij haar staan. Nu ze wat groter is en zich ontwikkelt tot een echte rouwdouwer vind ik het minder bij haar passen. Ik ben echt een grote HEMA fan, en vind het leuk om dingen bij elkaar te combineren. En ik maak heel veel zelf!! Zo maak ik vaak zelf een leuke broek of rok bij een shirtje wat ik heel mooi vind. Zo zien mijn kindjes er altijd orgineel uit
Wij vinden het ook een sport om goedkoop leuke dingen te scoren … ook 2e hands.
Maar wat de meeste van jullie niet weten -omdat de shoppers niet meer op KOK posten- is dat de meeste een naaimachine hebben en inmiddels zelf kleding maken.
1 shopper heeft laatst als kraamcadeau een laken en romper gekregen die door een andere shopper was helemaal in stijl van zijn kamertje geborduurd … echt origineel~!
De een geeft 5000 euro uit voor een reis, de andere koopt 4 kinderboeken per maand weer een ander gaat elke week voor 100 euro uiteten en weer een ander spaart kristallen beeltjes die 250 eur per stuk kosten…dingen die ik bijvoorbeeld niet zo belangrijk vind.
Ik snap het wel en vind het juist goed! Ik liep vroeger in de mooiste kleertjes maar soms wilde ik iets hebben en vond mijn moeder het niet nodig. Dan kocht ik het zelf, ik was daar net zo gelukkig mee als mijn broertje met zijn nieuwe computerspelletje. Het gaat er toch om dat ze leren dat je niet zomaar alles kunt krijgen en daar soms voor moeten sparen of meebetalen. Of dat nu een bijzonder kledingstuk is of een stuk speelgoed.
@victoria, alles kunnen kopen voor 50 euro? Ik denk dat er kokkers zijn die niet eens anders kunnen en die het met 50 euro moeten doen…simpel weg omdat ze niet meer hebben. En dan is 50 euro een boel geld. Ik breng vaak kleding naar het leger der heils. Alles kost 50 cent of een euro en de mensen die daar kopen redden het niet eens met 50 euro. Gewoon om even aan te geven dat er heel wat verschillen zijn in nederland.
ik onder de 50 euro,maar het is maar net hoe je er over denkt.
qua geld kan ik best duurdere dingen kopen hoor,maar ik vind het gewoon zonde.vooral baby’s groeien als een gek en zijn binnen een maand of anderhalve maand al weer uit de kleertjes gegroeit .
ik geef dan ook gewoon eerlijk toe dat ik ook genoeg tweedehands heb liggen en dat ziet er nog uit als nieuw. :thumbup: hans heeft bv hele leuke spulletjes voor baby’s en de kwaliteit is best goed hoor.ik krijg er meer een kick van om zoveel mogelijk spulletjes te kopen voor zo weinig mogelijk geld…
Haha bella, tja together, of gewoon de moderne versie van mijn eigen foto-album :mrgreen: Ik heb Together met een vriendin van mij gekeken die uit een zelfde nest kotm als ik en we hebben echt dubbel gelegen van al die herkenbaarheid. Protesteren om ook cola te mogen drinken :mrgreen: :mrgreen:
Volgens mij protesteerden ze om hotdogs te mogen eten - ik zie Nano en Lasse later al samenspannen - WIJ WILLEN VLEES, WIJ WILLEN VLEES :mrgreen:
hemel wat ben ik toch blij met mijn eigen winkel :inlove:
ik schrik me werkelijk belabbert wat sommigen uitgeven aan merkkleding :shock: en dat per maand?!
nou zit ik in een bevoorrechte positie dat ik leuk spul uit kan zoeken wat ik inkoop voor de winkel van mijzelf(ook niet alles natuurlijk moet ook nog genoeg overblijven om te verkopen)
maar nooit en te nimmer zou ik meer als 30 /40 per maand(eerder per 3 maanden) uitgeven aan kinderkleding , ben me daar gekke henkie niet!
de kids groeien er zo uit en in geval van zoonlief niks blijft heel, dus hij is net zo gelukkig in een hema broek als in een dure gevoerde saltydog.
in het geval van dochterlief ze kan het een maand aan en het is weer te klein, ik vind het echt te zot hoor :think:
enne… bijv.jottum is nogal een merk wat ook prima na te maken is :mrgreen:
dus hier een gemiddelde per maand van huh… 20 euro? :mrgreen:
gemiddeld kom ik denk ik op zoo ehm… 50 euro in het jaar… :oops:
Ik neem aan dat je dan heel veel krijgt.
Want 50 jaar voor 1 jaar lijkt mij onmogelijk. Met schoenen, meerdere seizoenen etc.
Dus dan is je antwoord natuurlijk niet volledig?
Ik geef denk ik minder dan 50 euro per maand uit. Daarbij krijg ik HEEL VEEL van mijn sm en altijd merk. Rompertjes, ondergoed etc vind zij niet leuk om te kopen dus dat doe ik.
Haar en mijn uitgave is denk ik rond de 100 per maand, 1200 euro per jaar komt wel dichtbij.
Ik wil ook dat mijn kinderen er orgineel uitzien en aangezien ik ook nog eens jongens hebt maakt dat moeilijker…
Echter vind ik orgineel niets te maken met wat het kost.
Als ik een kindje in Jottum zie denk ik: oh, jottum. Het merk is zo uitgemolken dat ik het niet meer leuk vind om het te zien.
Dus ook niet meer orgineel, ook al lopen er niet veel kindjes in.
Wat ik nog het allerbelangrijkste vind is dat mijn kinderen er verzorgd uitzien.
En dat zien ze volgens mij altijd.
Een te groot jurkje van 199 euro bij een kindje vind ik bijvoorbeeld niet echt verzorgd.
Duidelijk dat ik een heule gemiddelde kokker ben. Ik kom denk ik net aan de 50 euro p/maand. Soms een enkele uitspatting van Lief! of Name it, maar verder lekker Hema en de H&M en krijgertjes :inlove:
Maar moet erbij zeggen dat ondanks Sam zijn snelle groei en vlotte lopen wij nog met het 1ste paar schoentjes toe kunnen. Dat zal heus nog wel veranderen en zal het budget wel omhoog trekken vrees ik.
Wij spenderen ongeveer zo tegen de 75 euro per maand aan kleren uit voor de kinderen. Maar daar zit je zo aan als je er 3 heb.
ik neem aan dat iedereen het in dit topic ook uitrekent per kind neem ik aan? Anders wordt het idd een nogal zinloze vergelijking (voor zover vergelijken wie meer of minder uitgeeft uberhaubt zin heeft )