Hoeveel geef je uit!

@merel33 wrote:

ik krijg er meer een kick van om zoveel mogelijk spulletjes te kopen voor zo weinig mogelijk geld…



iedere gek zijn gebrek denk ik dan maar :mrgreen:




Dat heb ik dus ook. Kom ik bij mijn schoonmoeder, een vriendin van haar is ook oma, en haar kleinkinderen worden door die moeder in de duurste merken gestoken, echt een merkengek. Als die dan zegt, jeetje wat hebben jouw kids leuke kleren aan, je kunt zien dat je daar tijd en geld aan besteed, ja dan moet ik wel lachen hoor!

Hier worden alle dagen die kleding gedragen.

OOOk als ze spelen.

Jottum draagt heerlijk vind Jewel van een kind van 9 kan ik dat wel aannemen. Ze kiest zelf haar kleding en dus Jottum :mrgreen:



alle 4 de kids hebben flink wat merk in de kast en mogen alle dagen het dragen.En ja is voor mij wel een soort van prestige om ze er netjes erbij te hebben lopen :oops:



Koop wel veel outled en uitverkoop ,maar heb nu ook al veel nieuwe zomer collectie in de kast

Ik snap de vraag van Bella niet… Mijn kinderen hebben helemaal nog niet door dat ze merkkleding dragen hoor… En ik was vroeger ook een oililymeisje, maar geloof niet dat ik daardoor verwaander ofzo ben geworden… Mijn oma was coupeuse en ik ging vroeger met haar naar de duurste kledingwinkels en dan mocht ik uitzoeken wat ik mooi vond, maakte zij het na :mrgreen: :mrgreen: Ik heb er wel een goede smaak van gekregen, ik vind kleding gewoon ontzettend leuk als hobby. Zowel om te maken als om te kopen. Ieder zijn hobby toch :slight_smile:

Ik ben trouwens iets minder van het buitenspelen met een jurk aan, vind het gewoon niet praktisch. Maar ik houd die jurken lekker voor een verjaardag of ander feestje. En als er dan iets opkomt, jammer dan… Dat vind ik overigens net zo erg bij iets goedkopers wat haar supermooi staat als bij iets duurs.

@Bella wrote:

Maar waar eindigt het je kind gewoon leuk willen kleden en begint het dat je kind een soort prestige opject wordt wat vooral aparter en leuker moet zijn dan die van een ander :think:




Nu mijn dochter is bereid om de helft van die mooie jottum jurk te betalen (179,00) Ze is er helemaal weg van en zich zeker van bewust wat ze draagt. Ze is een heel tevreden meisje en als ik het niet goed vind ligt zij der niet wakker van ,maar ze is er wel verliefd op :inlove:

ik heb voor mezelf nog nooit 179 euro voor een kledingitem uitgegeven :shock:

@Jarreau wrote:





Nu mijn dochter is bereid om de helft van die mooie jottum jurk te betalen (179,00) Ze is er helemaal weg van en zich zeker van bewust wat ze draagt. Ze is een heel tevreden meisje en als ik het niet goed vind ligt zij der niet wakker van ,maar ze is er wel verliefd op :inlove:






Een kind van 9 die 90 euro bij betaald voor een jurk? :shock:

Begint dat al zo vroeg, dat mode bewustzijn?







Volgens mij had ik op mijn 9de niet eens 90 euro… :eh:

Tenminste, in de portomonnee dan.

Uit de spaarpot hoeft ze dat niet te betalen toch?

Laten we het maar houden op te veel :lol: :lol: :lol:. Denk gemiddeld zo’n 100 euro per maand :shifty:.

Ik heb optie 1 gestemd, maar 50 euro per maand haal ik echt niet hoor.

Ik denk hooguit 20…en ik koop niet eens elke maand wat. Als ik schoenen koop dan ben ik wel wat meer kwijt natuurlijk.



Ik vind het zonde om veel geld aan kleertjes uit te geven. Er komt bij ons altijd een vlek op die er niet meer uitgaat, of hij is er in no time uitgegroeid! (heb het idee dat ik met merkloze kleding een stuk langer doe dan met merkkleding gek genoeg… :think: ). Mij maakt het ook echt niet uit of Ilja nieuw of 2e hands draagt, je ziet het er echt niet vanaf na een paar keer wassen!



Ik heb ontzettend veel kleding gekregen en laatst heb ik voor Ilja wat broekjes en truitjes via mp gekocht voor weinig en het ziet er nog als nieuw uit! :thumbup:

Met bijzondere gelegenheden of als ik geld over heb en Ilja heeft wat nieuws nodig, dan koop ik weleens wat nieuws want natuurlijk vind ik het leuk om soms echt even voor hem te shoppen hoor! Soms iets van een merk in de uitverkoop maar lang niet altijd, H&M, C&A en Hema vind ik ook leuk, het is net wat ik tegenkom.

Als ik opeens veel nodig heb in een grotere maat, dan ga ik naar de grote rommelmarkt bij ons in de buurt die elke maand gehouden wordt, vaak kom ik dan weer met een tas vol mooie kleding thuis voor weinig! :thumbup:



In Ilja’s eerste jaar was de Zeeman favoriet, maar nu kan ik daar nooit meer slagen jammer genoeg… :?

geen idee…

Kocht altijd merkkleren, mexx enzo en nu ook bij de WE. Als ik shop geef ik al gauw 70-100 euro uit per keer.

Y groeit vrij langzaam dus hoef echt niet iedere maand iets te kopen. Eigenlijk alleen bij seizoenswisselingen.

Dus tja per maand, als ik dat deel dan zal ik ongeveer op 50 p mnd zitten denk ik.

Tjonge… ik geef echt niet elke maand veel geld uit, kan ook helemaal niet want ik moet rondkomen van een uitkering en vind vooral goed eten belangrijk (veel biologisch dus, en ik ben vegetarisch).

Ik koop gewoon wat ik leuk vind, of wat de kids leuk vinden en dat kan bij de Hema, de Bentex, H&M, Henk ten Hoorn of outlet/2e hands zijn. Soms krijg ik ook kleding van kennisen/buren/vrienden en daar zoek ik de leuke dingen tussenuit. En of dat nou merk is of niet, maakt me niet uit.

Ik moet zeggen dat ik, sinds ik bewuster ben gaan eten, ook liever wat bewuster ben qua kleding. Zo wil ik nu dus meer gaan kopen van bio-katoen, wol en zijde, maar denk dat ik dat wel ga combineren met bovengenoemde (non)merken!



Ik geef per maand minder dan 50 euro uit, en als de kinderbijslag er is en ze hebben wat nieuws nodig geef ik meer uit.

Schoenen zijn altijd wel boven de 50euro, maar ze doen er best lang mee vind ik.



Ik vind Jottum en Oilily ook erg leuk, maar heb echt het geld niet ze nieuw te kopen en vind 't soms 2e hands nog te duur.

Heb 1 Jottum setje in de kast liggen, maat 92 (ze heeft nu 80) en die heb ik 2ehands gekocht, omdat hij me aan een jurkje van mij vroeger doet denken.



Op school kijken ze echt niet wat het kind aan heeft qua merk.



Fiep, wat een leuke kleding 8) !

Wij sparen voor de kindjes gezamelijk geld die vrij komt als melody 16 is.

Dat delen we in 4en. Dat wordt gespendeerd wat de kinderen op dat momenst nodig hebben. Denk dat we dan weer iets gaan sparen voor de gene die het nodig hebben.



De kindjes van ons krijgen per kwataal zakgeld en als bijzondere heden geld (rapport geld ,opa en oma en noem maar op) daar mogen ze van kopen wat ze willen. Jewel heeft vorigg jaar zelf een ds gekocht bv. Dus zou niet weten waarom ze niet de helft van zo’n jurk zou mogen betalen.

Kinderen leren dan sparen voor iets en zuinig zijn met iets.

Hier ook de meest uiteenlopende merken.



Persoonlijk vind ik mijn dochter er altijd cute uit zien. Ze heeft echt niet altijd zeeman kleertjes aan, maar als ik daar slaag voor een leuk shirt…het is ook een kwestie van goed combineren…dat doet ook een hoop.



Donderdag avond stond ik bij jottum te kijken, toegegeven, het zijn echt leuke kleren…maar als ik zie hoeveel stof er aan een jurkje gaat en dat ze daar 180 euro voor durven vragen vind ik gewoon schandalig.Ik kan dat eenvoudig namaken…

Volgens mij betaal je meer voor het merk dan de kwaliteit.



Ik ben wel weg van het spul van name it, betaalbaar en goede kwaliteit.

Het maakt mij angstig om onze kids te laten wennen aan merkkleding.wat als we ooit minder goed komen te zitten financieel, dan is dat een levensstandaard die een kind gewend is. Vroeger (geen idee of dat nog is) hoorde je bij een bepaalde club als je merkkleding had, maar owee als je schoenen van scapino kwamen, dan lag je eruit. Ik wil proberen mijn kinderen dat op voorhand te besparen…



En sparen is niks mis mee, maar ik vind kleding niet een goed doel…maar dat is natuurlijk heel persoonlijk :mrgreen:

@Jarreau wrote:

Dus zou niet weten waarom ze niet de helft van zo’n jurk zou mogen betalen.

Kinderen leren dan sparen voor iets en zuinig zijn met iets.




Ik weet ook niet waarom niet…

Maar ik zou het zelf niet doen.

Anna Sofie krijgt zakgeld en had incl. verjaardagsgeld bijna 80 euro er in zitten. En toen wilde ze het circus van Playmobil.

Dat vond ik dus niet goed…

Ik heb haar iets laten kopen van 20 euro en laten zien dat ze nu nog altijd veel geld heeft.



Kleding horen kinderen voor mijn gevoel niet van spaargeld te kopen. Misschien is dat het wel waarom ik het niet zou doen.

Ik zou in dat geval eerder over gaan tot kleedgeld.

meer dan 150 euro…



Mijn hobby is kleertjes voor mijn kindjes, ik vind het geweldig als ze er mooi bij lopen in aparte kleertjes. Niet dat dat dan merk moet zijn maar helaas voor mij, vind ik die kleertjes vaak wel het mooiste :mrgreen: .



Het is maar net waar je je geld aan uit wilt geven:



De een geeft 5000 euro uit voor een reis, de andere koopt 4 kinderboeken per maand weer een ander gaat elke week voor 100 euro uiteten en weer een ander spaart kristallen beeltjes die 250 eur per stuk kosten…dingen die ik bijvoorbeeld niet zo belangrijk vind.

geloof niet dat ik wil weten hoeveel ik daar aan uit geef :oops:



in ieder geval is de kast geod gevuld met zowel merk maar ook veel merkloos kleding hoor :mrgreen:

Ik schrik van de bedragen…

Wij hebben geen kindjes, maar ik zou nooit €190,00 uitgeven voor een jurkje :o



Wij hadden bij ons thuis niet veel geld en vaak maakte mijn moeder mijn kleertjes zelf. Ik vond het als kind verschrikkelijk, zelf vond ik het mooi, maar werd ermee gepest…Wij hebben het nu een stuk beter en ik hoef de kleertjes niet zelf te maken.

Dus ik zou zeker wel leuke kleertjes kopen, maar ik ga toch echt geen € 50,- betalen voor een truitje… :snooty: Moet al nadenken als ik voor mezelf iets koop van boven € 30,- :angel:



Ik weet dat merk kleding mooier blijft in de was en draagcomfort vaak beter is. En los van dat ik het nooit zou uitgeven omdat ik het belachelijk veel geld vind, kunnen wij het waarschijnlijk ook niet. (financieel)

En toch snap ik het niet altijd… Ik ben net even naar de HEMA geweest, Marlot moest hoognodig nieuwe rompers in een grotere maat. Voor een paar rompertjes was ik toch al zo 20 euro kwijt. Niets bijzonders hoor, een paar met lange mouwen en een paar met korte en een paar met bandjes. Bij de schoenenwinkel allebei de voeten laten opmeten, hadden ze allebei echt een grotere maat schoenen nodig. In de uitverkoop, het 2e paar gratis maar toch samen 90 euro… Hoe kun je het dan redden voor minder dan 50 euro :think:

@mamaartje wrote:

En toch snap ik het niet altijd… Ik ben net even naar de HEMA geweest, Marlot moest hoognodig nieuwe rompers in een grotere maat. Voor een paar rompertjes was ik toch al zo 20 euro kwijt. Niets bijzonders hoor, een paar met lange mouwen en een paar met korte en een paar met bandjes. Bij de schoenenwinkel allebei de voeten laten opmeten, hadden ze allebei echt een grotere maat schoenen nodig. In de uitverkoop, het 2e paar gratis maar toch samen 90 euro… Hoe kun je het dan redden voor minder dan 50 euro :think:


nano heeft elke maat minimaal een half jaar aangehad. dus dan heb je per maat 300 euro. Nou daar kan je, zeker als je ook 2dehands koopt/dingen krijgt, een prima garderobe voor kopen. Je hebt hier van die boetiekjes die behoorlijk prijzige merken verkopen, maar waar tijdens de sale alles er uiteindelijk voor 10 euro uit gaat. Dan kun je toch prima een aantal broekjes en truitjes en anderszinds kopen voor die 300 euro…En 10 euro per item is ook in hema en dergelijke een redelijke prijs toch?



Het uitgangspunt hoeft natuurlijk ook niet 'originaliteit' te zijn, want dat staat in principe ook los van kwaliteit.
nee tuurlijk niet, ik vind originaliteit ook geen doel op zich, of eigenlijk helemaal geen doel. De reden waarom ik begon over of al die dure merkkleding wel zo origineel is, was omdat Annette meldde dat ze niet iets wil wat elk kind aan heeft.


Haha bella, tja together, of gewoon de moderne versie van mijn eigen foto-album :mrgreen: Ik heb Together met een vriendin van mij gekeken die uit een zelfde nest kotm als ik en we hebben echt dubbel gelegen van al die herkenbaarheid. Protesteren om ook cola te mogen drinken :mrgreen: :mrgreen:

Ik denk dat ik ook onder de 50,- zit per maand. Hoe? Door op de groei te kopen. Is er uitverkoop ergens, koop ik wat ik leuk vind voor volgend seizoen. Zo heb ik een tijd geleden 2 spijkerbroekjes en 2 vestjes van Name-It gescoord voor 22 euro. Zes rompertjes bij Prenatal voor 11 euro, dat soort dingen. Ik heb nu al dingen in maat 92 liggen (Joas zit in maat 80).



Merkkleding zegt me niets, het duurste in zijn kast komt van Lief! (en is in de uitverkoop gekocht uiteraard…) Ik vind Hennes en Zeeman etc. ook leuke kleding hebben, maar dat is na 3 keer wassen idd al niet zo heel mooi meer, dus als ik daar iets koop verwacht ik er weinig van. Maar toen Joas snel groeide, als baby zijnde, heb ik daar veel leuke dingen gekocht hoor. Als hij het toch niet langer dan een maand draagt, zie ik niet in waarom ik daar veel geld aan zou uitgeven.



En toch ziet mijn zoon er altijd geweldig uit :inlove: Had ik heul veel geld, zou ik wel wat makkelijker zijn in het uitgeven aan kleding, maar dat heb ik niet. Gelukkig lijdt hij daar niet onder :angel: