Hoeveel geef je uit!

Ik geef uit wat ik van de overheid krijg en dat tegenwoordig dus voor twee kindjes over drie maanden verspreid tot ik weer krijg.



Ik denk dat als ik mijn kinderen echt zou kleden zoals ik het echt helemaal leuk vind ik dit niet kan betalen want dan hebben we het over echt apart. Of ik heb er de tijd niet voor om echt stad en land af te struinen.



Dus nu is het een mixje van uitverkoop, mp, op mijn werk worden vaak zakken kleding ingeleverd waar ik weleens in spiek of mijn oog ergens op valt. We hebben het niet breed en het is een beetje de tering naar de nering zetten.

@Karin2 wrote:

Ik ben wel nieuwsgierig wat sommigen veerstaan onder anders dan anders ? Wat voor soort kleding, welke merken ?




Ligt aan waar je woont Karin :wink: wat anders is … je kijkt in je omgeving … en kijkt in de portomonee wat je kunt betalen :angel:

Ik geef liever geld uit aan kinderboeken…



En ik vind kleren echt heel erg leuk hoor, schreef ook mee met de shoppers maar die waren ineens kwijt hier :oops:



Ik krijg heel vaak complimenten over mijn dochter. En dan roep ik dus Hema! H&M! Tweedehands! Jottum! Echt Zeeman :mrgreen:



Daar hoef ik geen honderden euro’s per maand aan te besteden.

En soms koop ik maanden niks dus gemiddeld ben ik niet erg veel kwijt per maand.



Ik vind het heel leuk om juist voor een verjaardag iets bijzonders te kopen. Wanneer ik elke maand iets bijzonders a la Bengh of Jottum (wat ik overigens niet zo bijzonder vind als ik op een gemiddelde zaterdag hier ga winkelen… Zie veel van hetzelfde…) dan is het voor een verjaardag niet meer zo bijzonder.

Ik vind het zelf ook leuk om mijn dochter de meerwaarde van iets bijzonders mee te geven.

@victoria wrote:

@Karin2 wrote:
Ik ben wel nieuwsgierig wat sommigen veerstaan onder anders dan anders ? Wat voor soort kleding, welke merken ?




Ligt aan waar je woont Karin :wink: wat anders is … je kijkt in je omgeving … en kijkt in de portomonee wat je kunt betalen :angel:




Nou ik zag net een afgrijselijke jas van Room7 voor 199 euro !! Dan ben ik in shock :shock: Geen haar op mijn mooie hoofd hoor!



Maar goed, inderdaad anders dan anders hoeft niet veel geld te kosten.

Hema & H&M dat is 13 in dozijn. Daar is niks anders aan. Wel hele leuke kleding hoor!
En toch Fiep ... de kleding waar jij het over hebt (shoppers) ... daar lopen niet veel kinderen in Knipoog
Ik krijg altijd complimenten over Sophie ... juist omdat ze de merken niet kennen.
Dan heb ik het niet alleen over Jott.um & Oi.lily .. want dat zijn wel wat bekendere merken (maar niet betaalbaar voor iedereen)

oke, ik ga eerst een uitzondering maken: ik vind dat sophie vaak opvallend gekleed gaat, origineel ook.
en nu ga ik mijn punt verduidelijken: ik snap wel dat de kleding die bij de shoppers langskomt (niet om jullie oneerbiedig als voorbeeld te gebruiken, maar om even een beeld te kunnen vormen bij merkkleding), niet door jan en alleman gedragen wordt, dat het minder vaak voorkomende kleding is (al is het maar omdat er prijskaartjes aanhangen die niet iedereen wil of kan betalen). Maar vaak vind ik het niet meer dan een duurdere variant op goedkope kleding. Beter van kwaliteit vast, mooier allicht ook, maar niet bijzonderder, omdat de stijl niet veel verschilt met wat er in de goedkopere winkels hangt... :think: zo een beetje duidelijk wat ik bedoel?

en fieps smaak?
ik geil op scandinavische kleding: smafolk :inlove: nanoou (alleen die naam al :wink: ), lipfish... en ik koop graag bij van die mini webwinkeltjes van mensen die zelf kleding maken.

Hier mischien gemiddeld 50 euro per maand.

Zo een paar maanden niks, dan weer een paar maanden wat meer.



Ik koop veel bij de Hema, Prenatal en H&M

Ook vind ik het leuk om op diverse webwinkels te kijken, maar ik kies daar nooit de duurste merken.

De duurdere merken die ik wel koop zijn altijd in de uitverkoop.



Ook krijgen wij vaak kleertjes. Meestal nieuw van de oma’s of tantes, maar ook weleesn tweedehands.

Ik zoek uit wat ik leuk vind en wat mijn kindjes staat en dat krijgen ze gewoon aan.



Het belangrijkste waar ik op let bij kleding is dat het mijn kinderen lekker moet zitten.

@hazze wrote:

ik denk 35 euro per maand, volgens mij heel gemiddeld had ik laatst ergens gelezen :angel:




dream on! :lol: :lol: :lol:

Ik zie soms jurkjes van Jottum : 179 euro :shock: Zijn hier ouders die dat kopen ?

@Karin2 wrote:

Ik zie soms jurkjes van Jottum : 179 euro :shock: Zijn hier ouders die dat kopen ?




Er zijn nog duurdere dan dat hoor :wink:

Als ik het geld er voor had, zou ik dat doen, maar dan moet je wel een gigantische potomonee hebben :wink: :mrgreen:

Nou koop de jurk denkik niet voor 179,00 maar Jewel is wel al verliefd op die jurk dus iets afgeprijsd staat ie wel op lijstje dus wie weet.



Koop voor jewel mim pi en Jottum (outled) Nu krijg ze deze zomer wat dingen van de nieuwe collectie.

@melanie wrote:

@Karin2 wrote:
Ik zie soms jurkjes van Jottum : 179 euro :shock: Zijn hier ouders die dat kopen ?




Er zijn nog duurdere dan dat hoor :wink:

Als ik het geld er voor had, zou ik dat doen, maar dan moet je wel een gigantische potomonee hebben :wink: :mrgreen:




Nou oke, 199 euro dan…

Maar waar eindigt het je kind gewoon leuk willen kleden en begint het dat je kind een soort prestige opject wordt wat vooral aparter en leuker moet zijn dan die van een ander :think:

@fiep klophout wrote:

[en fieps smaak?

ik geil op scandinavische kleding: smafolk :inlove: nanoou (alleen die naam al :wink: ), lipfish… en ik koop graag bij van die mini webwinkeltjes van mensen die zelf kleding maken.




Ik heb eens op die site gekeken - lachu zeg. Waan me helemaal in de film together :inlove:

@lydia wrote:

Ik geef liever geld uit aan kinderboeken…



En ik vind kleren echt heel erg leuk hoor, schreef ook mee met de shoppers maar die waren ineens kwijt hier :oops:



Ik krijg heel vaak complimenten over mijn dochter. En dan roep ik dus Hema! H&M! Tweedehands! Jottum! Echt Zeeman :mrgreen:



Daar hoef ik geen honderden euro’s per maand aan te besteden.

En soms koop ik maanden niks dus gemiddeld ben ik niet erg veel kwijt per maand.



Ik vind het heel leuk om juist voor een verjaardag iets bijzonders te kopen. Wanneer ik elke maand iets bijzonders a la Bengh of Jottum (wat ik overigens niet zo bijzonder vind als ik op een gemiddelde zaterdag hier ga winkelen… Zie veel van hetzelfde…) dan is het voor een verjaardag niet meer zo bijzonder.

Ik vind het zelf ook leuk om mijn dochter de meerwaarde van iets bijzonders mee te geven.




Ik denk er precies hetzelfde over. Voor speciale gelegenheden geef ik extra geld uit, maar dan koop ik dus de maanden ervoor en erna geen kleding. Zoals nu voor de communie. Maar dat willen de oma’s nu betalen, dus dan koop ik voor Yannick dit keer voor Milou’s communie een iets duurder setje.

Of voor de verjaardag een paar jaar geleden heb ik dus een Jottum jurk gekocht, maar die krijgt ze alleen aan als het feest is en was een 2e hands aankoop.



Mijn kids kijken ook niet naar merk, die kijken of het lekker zit, en dat is echt heel divers. Al moet ik zeggen dat er weinig Wib.ra Zee.man bij zit, daar vind ik weinig van mijn gading, Sengers, Jola, Hema, Villa Happ en Gimbrere in de uitverkoop. Ik had een heel leuke winkel in 2e hands merkkleding, maar die is ermee gestopt. Daar kocht ik bijvoorbeeld een 2e hands River Woods trui voor Yannick, kostte 25 euro, was nog als nieuw.



En dat heeft ook nog te maken met dat ik het zo zonde vind dat kleding niet wordt doorgegeven aan anderen, ik doe dat meestal wel, kleding gaat altijd weer door naar anderen.

Ondanks dat de shoppers elkaar leuke tips en ideeen doorgeven, zien onze kids er allemaal anders uit. Juist omdat het zo leuk is om zelf mooie combi’s te maken die bij je kind past. Toen Marlot klein was :mrgreen: vond ik Jottum echt prachtig bij haar staan. Nu ze wat groter is en zich ontwikkelt tot een echte rouwdouwer vind ik het minder bij haar passen. Ik ben echt een grote HEMA fan, en vind het leuk om dingen bij elkaar te combineren. En ik maak heel veel zelf!! Zo maak ik vaak zelf een leuke broek of rok bij een shirtje wat ik heel mooi vind. Zo zien mijn kindjes er altijd orgineel uit :wink:

Tussen de 50 en de 100 euro.

En als Robin ook nieuwe schoenen nodig heeft dan 100 tot 150, want zijn schoenen zijn meestal niet onder de 80 euro.

Maar gelukkig is dat maar eens in de 4 maanden ongeveer.



Voor Lucas reken ik nog niet mee, ik denk dat dat ongeveer tussen de 0 en de 50 euro is.

Die kleding is verhoudingsgewijs minder duur, en hij heeft ook minder nodig dan Robin.

En nog geen schoenen… 8)

Het uitgangspunt hoeft natuurlijk ook niet ‘originaliteit’ te zijn, want dat staat in principe ook los van kwaliteit.



Als ik mijn dochter een jurkje van bijv. Ralph Lauren met een klassiek getailleerd jasje aan doe is daar niets origineels aan. Het is wel heel klassiek, en daar houd ik (ook) van. Net als gek a la Bengh overigens, hier i/d kledingkast veel verschillende stijlen.

Voor het kdv heb ik ook Hema & H&M liggen. Kinderkleding is een beetje mijn passie/hobby geworden en ja een hobby kost geld :wink:



Overigens heb ik ook een zwak voor kinderboeken, het een sluit het ander niet uit :angel:

@Esther75 wrote:

@lydia wrote:
Ik geef liever geld uit aan kinderboeken…



En ik vind kleren echt heel erg leuk hoor, schreef ook mee met de shoppers maar die waren ineens kwijt hier :oops:



Ik krijg heel vaak complimenten over mijn dochter. En dan roep ik dus Hema! H&M! Tweedehands! Jottum! Echt Zeeman :mrgreen:



Daar hoef ik geen honderden euro’s per maand aan te besteden.

En soms koop ik maanden niks dus gemiddeld ben ik niet erg veel kwijt per maand.



Ik vind het heel leuk om juist voor een verjaardag iets bijzonders te kopen. Wanneer ik elke maand iets bijzonders a la Bengh of Jottum (wat ik overigens niet zo bijzonder vind als ik op een gemiddelde zaterdag hier ga winkelen… Zie veel van hetzelfde…) dan is het voor een verjaardag niet meer zo bijzonder.

Ik vind het zelf ook leuk om mijn dochter de meerwaarde van iets bijzonders mee te geven.




Ik denk er precies hetzelfde over. Voor speciale gelegenheden geef ik extra geld uit, maar dan koop ik dus de maanden ervoor en erna geen kleding. Zoals nu voor de communie. Maar dat willen de oma’s nu betalen, dus dan koop ik voor Yannick dit keer voor Milou’s communie een iets duurder setje.

Of voor de verjaardag een paar jaar geleden heb ik dus een Jottum jurk gekocht, maar die krijgt ze alleen aan als het feest is en was een 2e hands aankoop.



Mijn kids kijken ook niet naar merk, die kijken of het lekker zit, en dat is echt heel divers. Al moet ik zeggen dat er weinig Wib.ra Zee.man bij zit, daar vind ik weinig van mijn gading, Sengers, Jola, Hema, Villa Happ en Gimbrere in de uitverkoop. Ik had een heel leuke winkel in 2e hands merkkleding, maar die is ermee gestopt. Daar kocht ik bijvoorbeeld een 2e hands River Woods trui voor Yannick, kostte 25 euro, was nog als nieuw.



En dat heeft ook nog te maken met dat ik het zo zonde vind dat kleding niet wordt doorgegeven aan anderen, ik doe dat meestal wel, kleding gaat altijd weer door naar anderen.




Maar de mensen die veel geld uitgeven, hoe zien jullie dit dan?

En de opmerking van Belle van een paar posts terug?

ik onder de 50 euro,maar het is maar net hoe je er over denkt.

qua geld kan ik best duurdere dingen kopen hoor,maar ik vind het gewoon zonde.vooral baby’s groeien als een gek en zijn binnen een maand of anderhalve maand al weer uit de kleertjes gegroeit .



ik geef dan ook gewoon eerlijk toe dat ik ook genoeg tweedehands heb liggen en dat ziet er nog uit als nieuw. :thumbup: hans heeft bv hele leuke spulletjes voor baby’s en de kwaliteit is best goed hoor.ik krijg er meer een kick van om zoveel mogelijk spulletjes te kopen voor zo weinig mogelijk geld…



iedere gek zijn gebrek denk ik dan maar :mrgreen:

ja dat vroeg ik mij net ook af…die post van bella…ik koop overal en nergens kleding voor de kids dat kan merk zijn maar ook zeeman…maar las over jurkjes van 179 euro of zelf meer…nog in geen 179 jaar zou ik dat kopen…moeten ze dan ook stil op bank zitten of mogen ze er ook mee naar de speeltuin lekker in de zandbak ? ik heb nml wel eens meegemaakt dat een moeder helemaal hysterisch werd omdat haar kind op een verjaardag op de grond lag te ravotten met de andere kinderen met dure kleding aan :roll: :wall: …dat meisje (3,5 toen) moest toen echt bij haar moeder gaan zitten die haar ook nog de chippies ga want tja anders zit dat weer op de kleren…nou mijn kind mag lekker kind zijn en ga geen dure kleren aan doen om te laten zien: te te te kijk mijn kind eens met zijn merkkleding (neus in de lucht naar andere kinderen kijken die zeeman kleding aan hebben die soms veel leuker is)…moet dan altijd aan de reclame denken van die 3 vrouwen over de hockey en concert (honig ofzo)…nu wil ik niet iedereen over een kam scheren hoor maar waarom zou je voor 179 euro in jurk kopen dan 10 van veel mindeer geld die net zo leuk zoniet leuker zijn alleen omdat er en merk in staat…want je kan mij niet vertellen dat men die jurken altijd mooier vindt dan de veel goedkopere…

let wel ik koop zelf ook wel merk maar niet omdat er een merk staat maar omdat ik die toevallig leuk vind



heel verhaal…soms offtopic maar vond de vraag/opmerking van bella wel goed