Hoeveel geef je uit!

150 euro in de maand red ik ook wel…

Wel gemiddeld dan, want ook hier wisselt het per maand heel erg. De laatste maanden heb ik het vrij rustig gehouden, maar het kan volgende maand bijvoorbeeld zomaar weer 300 euro zijn :oops: :silenced:

Hier ook rond de 150 euro in de maand.

Victoria, jij leest mijn gedachten :mrgreen: zou exact mijn volgende vraag kunnen zijn :lol:



50/75 euro per maand is hier normaal…

geen id als ik wat leuks voor haar tegen kom koop ik het maar ik ga niet speciaal elke maand winkelen

Victoria, ik ben ook wel benieuwd hoeveel jij aan kinderkleding uitgeeft :wink: .



Sinds wij gezegend zijn met twee kindjes, is het toch aardig wat. Ik hou van merkkleding maar koop ook leuke dingetjes bij de Hema of V&D.

Eigenlijk nooit tweedehands. Ik denk dat wij gemiddeld zo’n 200 euro per maand wel uitgeven aan kinderkleding (als het niet meer is :oops:)

Deze maand zeker, en nu moet er nog eentje een zomerjas hebben en schoenen.



Offtopic: ik las op internet dat ouders massaal protesteren tegen de gewijzigde tijd van Sesamstraat, laten we ook een petitie starten tegen die vreselijk dure kinderschoentjes!

Ik zie trouwens dat maar liefst 57% van iedereen tussen de 0 en 50 euro aan kinderkleding uitgeeft.

Is dat voor 1 of 2 kindjes? Dan moet ik nog wat leren denk ik, als dat voor 2 kids is (vind het voor 1 kindje ook erg weinig :shock: ).



baby:

  • rompers
  • sokjes, maillots
  • jurkjes, broeken, truitjes, rokjes

    (moet zeggen dat je in de begintijd veel krijgt en dus niets hoeft uit te geven of cadeaubonnen hebt liggen)



    peuter:
  • ieder seizoen minstens 1 paar schoenen i.v.m. groei
  • zwemkleding
  • jas
  • broeken
  • jurken, rokken
  • truitjes
  • ondergoed



    Ik red het echt niet met zo weinig!



    Edit: ik zit nog eens te denken. Maar het hangt denk ik ook af van hoeveel setjes kleding je ‘normaal’ vindt voor je kind.



    Onze oudste heeft bijvoorbeeld altijd wel per seizoen zo’n 5 broekjes en 2 of 3 rokjes. In de zomer komen daar nog de nodige korte broeken en jurkjes bij (ik schat zo’n 4 jurkjes en 4 korte broekjes) en dan ook nog 2 vestjes, zo’n 6 longsleeves en 's zomers ook zoiets aan t-shirts.

    Ik koop ook ieder seizoen iets van 7 paar nieuwe sokjes, heb afgelopen winter ook 4 maillots gekocht (gewoon van de hema). En haar winterjas dan en laarsjes en regenlaarsjes. Meer dan ik voor mezelf heb gekocht :think: :roll: .

ik geef denk ik gemiddeld 75,- per maand uit, soms wat meer soms wat minder.

Ik hou vaak toch van de iets duurdere merken, maar ik sla ook vaak mijn slag in de sale en koop speelshirtje voor de creche ook bij zeeman bijv.



Tis een handicap… dat shopgedrag van mij… :wink:

Ik helemaal niet veel, maar dat komt omdat ik van 3 mensen kleding doorkrijg en daar haal ik

dan de leukste en mooiste dingen uit :wink:

Ze heeft nu geloof ik 23 broeken mt 80 en 29 shirts mt 86 dus voorlopig wel genoeg :mrgreen:

ruim voorbij de 150 euro per maand, voor 2kindjes…

@cathyanne wrote:

Ik zie trouwens dat maar liefst 57% van iedereen tussen de 0 en 50 euro aan kinderkleding uitgeeft.

Is dat voor 1 of 2 kindjes? Dan moet ik nog wat leren denk ik, als dat voor 2 kids is (vind het voor 1 kindje ook erg weinig :shock: ).

.




Ik denk dat veel mensen goedkope kinderkleding kopen :think:

Dus Zeeman, Hans Textiel dan haal je dat wel … denk ik :think:

@cathyanne wrote:

Victoria, ik ben ook wel benieuwd hoeveel jij aan kinderkleding uitgeeft :wink: .

!


Staat op pagina 1 :mrgreen:



@victoria wrote:
@annette77 wrote:
hier verschilt het nogal per maand, ik kan zo een maand voor 500 euro kopen en een andere maand een paar kleine dingetjes die ikeigenlikj niet nodig heb (Lys dan wel te verstaan…)

Gemiddels kom ik wel over de 150 per maand uit, dat weet ik zeker.




Hier ook :mrgreen:

100-150 euro per maand kom ik zeker wel




Ik koop merkkleding … dat heeft meerdere redenen:
  1. Ik vind bepaalde merkkleding mooier … afwerking, kwaliteit
  2. Ik houd niet van synthetische materialen :shifty: moet katoen zijn
  3. Wil graag dat mijn dochtertje er leuk en goed verzorgd uitziet, maar ook een beetje apart.
  4. Merkkleding verkoopt weer goed door (bepaalde merken is echt HOT)

Bij mij is het echt heel verschillend, het kunnen van allerlei merken zijn, zeeman en hans textiel zijn vindt ik vaak van mindere kwaliteit, wibra valt mij niet tegen en het is nog leuk ook :thumbup:

C- rose vindt ik mooi maar ja dat is straks niet meer te koop en marybel :inlove: en nog veel meer, alles wordt uitgegeven voor Il,ona haast niets voor onszelf :oops: :shifty:



Maar ik koop ook via marktplaats of op kok :angel: :mrgreen: :thumbup:





Gr melanie

Hier ongeveer 50 euro per maand denk ik. Ik ben gek op kleding van mooie kwaliteit met behoud van mooie kleuren en vormen. Vooral dat laatste, Zeeman, Wibra e.a, die kleding vervormd zo is mijn ervaring. We krijgen nogal eens zakken vol van en oma die ver weg woont. Heel lief en we nemen de kleding graag aan maar vinden het zonde van het geld, de kleding wordt snel lelijk.



Als ik zou werken zouden we zeker iets meer geld besteden aan kleding maar ik vind het moeilijk aan te geven voor welk bedrag. Voor onze meid hebben we meer kleding dan voor Chris.



Als ik dit lees:


Ik helemaal niet veel, maar dat komt omdat ik van 3 mensen kleding doorkrijg en daar haal ik
dan de leukste en mooiste dingen uit :wink:
Ze heeft nu geloof ik 23 broeken mt 80 en 29 shirts mt 86 dus voorlopig wel genoeg :mrgreen:


of:
In de maand januari voor €23,- geshopt. 21euro bij de h&m 2euro polo van de zeeman Eigenlijk krijgen wij meer kleren dan dat we zelf hoeven te kopen te voor R.


Misschien een rare vraag hoor, maar vind je het dan niet leuk om je kindje ook te zien in kleertjes die je helemaal zelf hebt uitgezocht/gekocht enzo?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel een beetje te trots ben om mijn mop 2ehands/erg goedkoop te kleden.
Ik koop net als Vic, liever iets wat niet elk kindje op straat aanheeft, krijg graag een complimentje over wat ze aan heeft etc... ik denk niet dat ik naast mijn schoenen loop, want voor mezelf geef ik extreem weinig uit aan aan kleding, maar ik vind het gewoon te wijs als ze er zo top bijloopt, leuke outfit, mooie en met name goede schoentjes aan haar voetjes heeft.
Tuurlijk hoeft het niet altijd duur te zijn, maar als je een zak vol krijgt, kan het toch eigenlijk niet zijn dat alles helemaal jouw smaak is? althans, ik heb wel eens een zak gekregen, en daar wat dingetjes uit gehaald, maar dat ligt nu nog ongedragen in de kast omdat ik het achteraf toch niet leuk vond staan. :oops:

Wat ik me ten tweede afvraag en dat bedoel ik niet persoonlijk naar deze 2 dames toe hoor :-* maar als je de kleertjes niet zou krijgen, zou je het dan wel kunnen betalen om je kindje te kleden? Of zouden er dan andere dingen moeten wijken?
Ik weet wel dat kleding niet het belangrijkste is in het leven van een (klein) kind, zo erg ben ik nou ook weer niet :wink:

hier verschilt het heel erg, koop nogal in golven (ben bijvorobeeld nogal een uitverkoopjunk), maar kom denk ik rond de 50 per maand gemiddeld uit :think: misschien ietsje meer


Ik koop net als Vic, liever iets wat niet elk kindje op straat aanheeft,

ik hou van aparte kleding, maar vind echt driekwart van de merkkleding waar het hier vaak over gaat en wat bij het shoptopic (die goede oude tijd :wink: ) bijvoorbeeld langskwam, echt ontzettend 13 in het dozijn. misshcien heeft het buurjongetje dan niet precies het zelfde shirtje aan, maar ik vind de stijl vaak juist heel erg uh nikszeggend of zo.... :think:

Anette apart erbij lopen alswij shoppers meeten :eh: :lol: :lol:



Wil dat wel zien van de zomer in de speeltuin in wadenoijen als de shoppers komen bbq :mrgreen: wat wordt het thema :lol: :lol:

En toch Fiep … de kleding waar jij het over hebt (shoppers) … daar lopen niet veel kinderen in :wink:

Ik krijg altijd complimenten over Sophie … juist omdat ze de merken niet kennen.

Dan heb ik het niet alleen over Jott.um & Oi.lily … want dat zijn wel wat bekendere merken (maar niet betaalbaar voor iedereen)



Ik wil niet dat mijn kind hetzelfde heeft als elk ander kindje op straat.

Dus kijk ik naar kleding wat ik bij Sophie vind passen … en probeer origineel te blijven.

Ik heb nu voor de zomer wat andere merken gekocht en nog op het oog.



Welke merken koop jij dan? Ben benieuwd :angel:

Fiep mijn kinderen lopen er echt wel anders bij hoor dan andere kinderen. Ik stuur Jewel ook gewoon naar school in een Jottum jurk :oops:

@Jarreau wrote:

Fiep mijn kinderen lopen er echt wel anders bij hoor dan andere kinderen. Ik stuur Jewel ook gewoon naar school in een Jottum jurk :oops:




Fiep komt uit het Gooi … dus zou kunnen stad van snobben :wink:

Ik ben wel nieuwsgierig wat sommigen veerstaan onder anders dan anders ? Wat voor soort kleding, welke merken ?