Hoeveel geef je uit!

moeilijk… sommige maanden met gemak 450 euro (als je jassen en schoenen e.d. hebt gekocht) en andere maanden weer een stuk minder.

Koop met name veel in de uitverkoop. Die maanden zijn met name voor de creditcard drukke tijden :lol:

Afgelopen maand is weer wat meer geweest, maar de 4 maanden ervoor had ik (bijna) niks.

Denk gemiddeld tussen de 100-150 per maand

Hier ook veel merk… met name het J-merk :lol: Maar daarnaast nog genoeg andere kleding… Ik koop trouwens vrijwel nooit iets in de ‘normale’ verkoop. Koop bijna alles veel goedkoper en in de uitverkoop. Vind het ook zonde als je ergens nieuw 100 euro voor betaald terwijl het 1,5 maand later nog maar 30 euro is… Ben geen dief van mijn portomonee in DAT geval!

Had hier toen mijn jongste geboren was ook veel bewaard, maar vind veel dingen gewoon niet leuk staan… Nou… toch maar weer aan de shop dan. En daarnaast heb ik een mama die het ook heerlijk vind om regelmatig iets leuks te kopen als we samen shoppen, dus ik koop nou ook weer niet alles zelf!

En hier ook hoor… Koop voor mezelf bijna niks… Maar vind het heerlijk om mijn meisjes met hun kleren te zien :inlove:

En daarnaast vind ik het vreselijk om mijn kind in een jas te zien die ik telkens op straat tegen kom. :silenced: Vind ik dus echt verschrikkelijk.

@fiep klophout wrote:

En toch Fiep … de kleding waar jij het over hebt (shoppers) … daar lopen niet veel kinderen in Knipoog

Ik krijg altijd complimenten over Sophie … juist omdat ze de merken niet kennen.

Dan heb ik het niet alleen over Jott.um & Oi.lily … want dat zijn wel wat bekendere merken (maar niet betaalbaar voor iedereen)

oke, ik ga eerst een uitzondering maken: ik vind dat sophie vaak opvallend gekleed gaat, origineel ook.

en nu ga ik mijn punt verduidelijken: ik snap wel dat de kleding die bij de shoppers langskomt (niet om jullie oneerbiedig als voorbeeld te gebruiken, maar om even een beeld te kunnen vormen bij merkkleding), niet door jan en alleman gedragen wordt, dat het minder vaak voorkomende kleding is (al is het maar omdat er prijskaartjes aanhangen die niet iedereen wil of kan betalen). Maar vaak vind ik het niet meer dan een duurdere variant op goedkope kleding. Beter van kwaliteit vast, mooier allicht ook, maar niet bijzonderder, omdat de stijl niet veel verschilt met wat er in de goedkopere winkels hangt… :think: zo een beetje duidelijk wat ik bedoel?

en fieps smaak?

ik geil op scandinavische kleding: smafolk :inlove: nanoou (alleen die naam al :wink: ), lipfish… en ik koop graag bij van die mini webwinkeltjes van mensen die zelf kleding maken.

Hee, wat grappig! Die merken die jij noemt heb ik nu ook ontdekt! Gaaf he!!! :inlove: :inlove:

Ik zocht ook iets anders, wat minder uitgekauwd , en origineel. Hier struikel je op school ook over Jottum, Oilily,Vinrose , benhg Mc Gregor enz. En ik vind het wel heel erg mooi en errug leuk (soms), maar absoluut niet meer origineel! En ik ben ook wel zo’n figuur die dat toch wel belangrijk vindt :oops:

Dat herken ik ook wel, andere merken willen als anderen…

Ik shop ook veel bij Br@ndforgirls, Tatulabelle, Kik-kid en Katvig

hier ook verschillend… de ene maand kan ik wel voor 150 wat kopen omdat ik dan leuke kleding heb gezien en de andere maand maar 2 broekjes …

laatst wel 2 paar schoenen gekocht en dan ben je zo al 80 euro kwijt…

merkkleding interesseerd me eigenlijk niet zo… koop wat ik leuk vindt… ze heeft het maar even aan en dan kan je het alweer weg doen… koop dan liever 3 truitjes voor het geld wat je voor 1 merktruitje betaald… :mrgreen:

Ik heb zojuist voor het eerst van mijn leven 2 peperdure jurkjes van J.ottum gekocht voor dochterlief.

Normaal koop ik echt nooit zo’n dure kleding, maar toen ik ze zag was ik er gelijk zooooo verliefd op, dat ik ze moest hebben :drool:

Mènnn ben er nog zenuwachtig van :shifty:

@Judith75 wrote:

Ik heb zojuist voor het eerst van mijn leven 2 peperdure jurkjes van J.ottum gekocht voor dochterlief.

Normaal koop ik echt nooit zo’n dure kleding, maar toen ik ze zag was ik er gelijk zooooo verliefd op, dat ik ze moest hebben :drool:

Leuk!!!

En geloof me, het went, die prijzen… :angel: :oops: :oops: :wink:

@Isabel Sofie wrote:

Dat herken ik ook wel, andere merken willen als anderen…

Ik shop ook veel bij Br@ndforgirls, Tatulabelle, Kik-kid en Katvig

Deze merken kopen de Shoppers ook :wink:

@Judith75 wrote:

Ja Hanneke heeft gelijk … je went aan de prijzen :oops:

Welke heb je gekocht :angel:

Ik heb tussen de 50-100 euro ingevuld.

Maar zo koop ik dus maanden niets…en zo koop ik dus (zoals deze week 8) ) voor 250 euro aan kleding voor ze :inlove:

@renzosmam wrote:

Ik heb tussen de 50-100 euro ingevuld.

Maar zo koop ik dus maanden niets…en zo koop ik dus (zoals deze week 8) ) voor 250 euro aan kleding voor ze :inlove:

Jij shopverslaafde :dance: :dance: :dance:

ik ben echt :shock: van de bedragen die ik hier voorbij zie schieten.

Ik koop heel veel via outletwinkeltjes en ook via marktplaats.

laatst 2 paar schoenen samen voor 50 euro. En dan zijn ze toch ook echt leder. en goed voor de voetjes.

Maar ik heb ook voorbij zien komen schoentjes van 50/100 per paar. Dat vind ik persoonlijk belachelijk. Tuurlijk moet een kindje goede schoentjes hebben, Maar die zijn er toch ook in goedkopere klasse ?

Mijn dochter draagt veel elefanten, Of Dr visser schoentjes. Goede schoentjes alleen een klasse goedkoper. En voor mijn gevoel net zo goed als bijvoorbeeld shoesme, brakkies, jochie etc.

In het begin las ik over een jurk van 179 euro. Jemig wat een geld zeg :shock: Dat is bijna een hele kbs weg. Nee dat is niet voor mij weggelegd :lol:

Voor een verjaardag koop ik ook altijd wel een leuk en uniek jurkje of setje. Maar dat kost me toch ook echt niet boven de 25 euro. Ik vind het gewoon belachelijk veel geld.

Kortom hier ook tussen de 0 en 50 per maand. En ik moet het ook echt verspreiden over de maanden. En dan is dat echt wel te doen. Daarnaast krijgt mijn dochter veel van oma.

Wat betreft complimentjes. Die krijgt mijn dochter ook in kleding van de zeeman, hans, of wibra hoor. Daarvoor hoef ik haar echt niet in oilily,jottum of wat dan ook te kleden.

@victoria wrote:

@Judith75 wrote:

Dat ben ik niet met je eens, dat je daar aan went.

Ik wen niet eens aan bedragen die ik voor me zelf uit geef.

Ik vind het makkelijker te wennen aan minder uitgeven dan aan meer eigenlijk.

@lydia wrote:

@victoria wrote:
@Judith75 wrote:

Dat ben ik niet met je eens, dat je daar aan went.

Ik wen niet eens aan bedragen die ik voor me zelf uit geef.

Ik vind het makkelijker te wennen aan minder uitgeven dan aan meer eigenlijk.

In deze ben ik het wel met Lydia eens. Gelukkig kan ik er budget wise ook niet aan wennen, zouden we zo failliet zijn. Nee, dit is echt eenmalig en omdat ze bijna jarig is.

Ik heb model Salano en model Sandra gekocht trouwens :inlove:

groetjes Judith

Nou, vroeger ( :angel: ) had ik al buikpijn als ik iets kocht voor boven de 30 euro bijvoorbeeld. Nu heb ik buikpijn van de Jottumjurk die ik dus heb gekocht , maar hij is wel heel erg mooi (wit met donkerblauw :inlove: :inlove: :inlove: ) Ik vind dat dus wel wennen. En H en M is ook gewoon duur soms hoor, een broek van 20 euro die na 1 keer vallen kapot is , dat vind ik nou echt zonde van het geld. :naughty:

Maaarrrrr…voorheen hadden de meiden dus echt setjes die ze twee keer droegen, gewoon omdat ik te veel (veeeeel te veel) had ingekocht. NU hebben ze echt minder setjes, en dragen ze alles dus ook veel. Uiteindelijk geef je dan hetzelfde uit voor minder kleding, maar wel kleding waar je iedere dag weer een kick van krijgt.

:smiley: 8)

Bovendien heeft de oudste nu haar eigen smaak, en dat is helaas niet de mijne. Dus zolang ik zelf nog bepaal wat ze dragen, leef ik me uit.

Hier zijn de uitgaven trouwens wel inkomensafhankelijk. Wanneer ik minder werk geef ik ook minder uit aan kleding, maar nu werk ik gewoon al een tijd heel veel door omstandigheden, en dan geef ik dus ook meer uit aan onnodige dingen :wink:

pffff ik ben echt koopverslaafd :oops: :frowning: … en manlief net zo :? …

vandaag weer schandalig veel geld uitgegeven, nu merendeel voor manlief… maar ook weer een Ralph Lauren trui voor beide kids… (en donderdag nieuwe vingino voor M en noppies setje voor X :roll: en nog het nodige via marktplaats en zo gaat het maar door)

gelukkig kan ik al het spul van Merijn weer doorschuiven naar Xander :angel:

dat is hier ook heel verschillend de ene maand bv helemaal niks en de andere kan het best meer zijn dan 200,-

maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend en wat iemand er voor over heeft, wil dan ook niemand kwetsen maar ik zelf koop niet bij de wbra,zeemn c&* of dergelijk.

ik vindt zelf na dat ik het wel eens heb geprobeerd de kwaliteit in mijn ogen niet perfect bv bij het strijken de naden scheef op elkaar of de kleuren die heel snel flets worden.

ik ga dus na mijn inzicht liever voor kleding met kwaliteit want na eigen ondervinden kan goedkoop ook duurkoop zijn.

en ben nu wel benieuwd na de topic shoppers?

ben gelukkig niet de enige die shop verslaafd is vindt het gewoon z’n kik als ik mijn kids leuk en apart kan kleden :inlove: kan ook gerust heel internet na kijken voor bv 1 paar schoen die ik ergens heb gezien en wil hebben :oops:

hendrika wrote:
dat is hier ook heel verschillend de ene maand bv helemaal niks en de andere kan het best meer zijn dan 200,-

maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend en wat iemand er voor over heeft, wil dan ook niemand kwetsen maar ik zelf koop niet bij de w*bra,zeem*n c&* of dergelijk.
ik vindt zelf na dat ik het wel eens heb geprobeerd de kwaliteit in mijn ogen niet perfect bv bij het strijken de naden scheef op elkaar of de kleuren die heel snel flets worden.
ik ga dus na mijn inzicht liever voor kleding met kwaliteit want na eigen ondervinden kan goedkoop ook duurkoop zijn.

Ik vindt dat dure merken ook niet altijd goed zijn qua kwaliteit hoor :snooty:
mex.x laten de uiteinde,s van de naadjes vaak los (net te dicht op de rand gestikt) j.ottum bij bretels gaat het vaak roesten :wall:
baby ba.rb ook zo slecht prints vervagen, valt vaak klein knopen zitten er niet goed aan .
Nou dan baal ik daar meer van dan dat ik een leuk shirt van een euro gekocht heb van wibra :wink:

Dus duur hoeft niet altijd goed te zijn :wink:

gr melanie

@melanie wrote:

@hendrika wrote:

maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend en wat iemand er voor over heeft, wil dan ook niemand kwetsen maar ik zelf koop niet bij de wbra,zeemn c&* of dergelijk.

Ik vindt dat dure merken ook niet altijd goed zijn qua kwaliteit hoor :snooty:

mex.x laten de uiteinde,s van de naadjes vaak los (net te dicht op de rand gestikt) j.ottum bij bretels gaat het vaak roesten :wall:

baby ba.rb ook zo slecht prints vervagen, valt vaak klein knopen zitten er niet goed aan .

Nou dan baal ik daar meer van dan dat ik een leuk shirt van een euro gekocht heb van wibra :wink:

Dus duur hoeft niet altijd goed te zijn :wink:

gr melanie

hier wordt veel vngino, bnetton, brbara fber, rtour, pinter, hlfiger, brberry, r*verwoods etc gedragen en zelf ben ik zeer te spreken over deze merken zelfs na 30x wassen blijft het mooi.

de sterretjes hoeven niet in de naam hoor :wink:

Hoi,

Dat kan riverwoods heeft mooie kleding de rest is niet zo mijn smaak, op barbara farber na dan :wink:

We hebben hier welgeteld 2 spijkerbroekjes, en die heb ik niet eens gekocht, ik hou daar niet van :oops:

burberry is veel met ruit , daar moet je van houden :wink:

Ik hou van C- rose (zucht helaas bestaan ze niet meer)

jottu.m - elian.e et lena - no- .no - nam.e it - bon.nie doon - jea.n bourget - oi.lily - cake.walk - dirk.je - du.cky beau .

maar ook heeft wibra ook heel leuk spul voor weinig :thumbup:

of hema :wink: alhoewel er vaak rompers van de hema gaatjes krijgen bij het labeltje achterop :think: absorba is weer beter van kwaliteit :think:

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak :mrgreen:

En het meeste koop ik in de uitverkoop :angel:

gr melanie.