@Noekie wrote:
Ik vind het zo grappig dat er in dit topic allerlei verschillen schrijfwijzen voor de Lidl worden gebruikt. Het is toch echt gewoon Lidl en niets anders![]()
maar in brabant spreek je het anders uit :mrgreen:
@Noekie wrote:
Ik vind het zo grappig dat er in dit topic allerlei verschillen schrijfwijzen voor de Lidl worden gebruikt. Het is toch echt gewoon Lidl en niets anders![]()
@Gab wrote:
@Noekie wrote:Ik vind het zo grappig dat er in dit topic allerlei verschillen schrijfwijzen voor de Lidl worden gebruikt. Het is toch echt gewoon Lidl en niets anders![]()
maar in brabant spreek je het anders uit :mrgreen:
Ik heb ook altijd begrepen dat het wordt uitgesproken als Liedel. Noem het zelf ook liddl, diddle met een l :lol:
Wat ik mij afvroeg,
Heb net paprika ingevroren (in de aanbieding bij de Lidl), welke groente kun je nog meer goed invriezen?
Ik weet het eigenlijk niet.
Gooi wel de nasizakken in de vriezer als ze in de aanbieding zijn (2 voor 1 bijv. van de AH)
babywens
alle groenten naar mijn weten :mrgreen:
@bianca&? wrote:
babywens
alle groenten naar mijn weten :mrgreen:
@Noekie wrote:
@Noekie wrote:
Wat voor toevoegingen kunnen er in een zak met gesneden groente zitten? :think:
@babywens wrote:
Wat ik mij afvroeg,
Heb net paprika ingevroren (in de aanbieding bij de Lidl), welke groente kun je nog meer goed invriezen?
Ik weet het eigenlijk niet.
Gooi wel de nasizakken in de vriezer als ze in de aanbieding zijn (2 voor 1 bijv. van de AH)
Wat ik invries zijn alleen doperwten (rauw), rode kool (klaargemaakt) en soepgroente (rauw). En de diepvriesgroente uit het vriesvak van de supermarkt natuurlijk En klaargemaakte spaghettisaus vries ik ook in.
@stillewater wrote:
Ik denk niet dat iemand die regelmatig bij de biowinkel koopt altijd gezonder eet als iemand die bij de liddle of aldi zn boodschappen haalt.
@stillewater wrote:
En als iemand nou die gesneden groenten koopt en nooit bij de mac komt of chocolade eet, dan komt dat toch op hetzelfde neer.
Ik denk niet dat iemand die regelmatig bij de biowinkel koopt altijd gezonder eet als iemand die bij de liddle of aldi zn boodschappen haalt.
Ik vind het echt onzin om een biobrood te kopen en daar dan hagelslag van de liddle op te doen. Als je het lekkerder vind ok, maar als het voor de gezondheid is, dan moet je het ook goed doen.
Wij spreken het ook uit als liedel en schrijf het als lidl zoals het hoort
Biovlees, tuurlijk het is beter maar ook duurder. Nu zouden we het geld er nog wel voor over hebben, maar straks niet meer.
En tenzij hub echt elke dag vlees wil hebben is dat niet te betalen voor ons als ik straks nog maar twee middagen werk.
Af en toe de slager zit er wel in en dat vind ik ook goed.
Gister was ik voor een week boodschappen voor manlief en zoonlief 40 euro kwijt :mrgreen: Ik vond dat bijzonder goed, daar zat ook nog een dure tandenborstel bij van E 6.12
En dan heb ik alles, groente, vlees, aardappelen, vleeswaren, lekker brood, fruit.
@Sennapen wrote:
Gister was ik voor een week boodschappen voor manlief en zoonlief 40 euro kwijt :mrgreen: Ik vond dat bijzonder goed, daar zat ook nog een dure tandenborstel bij van E 6.12j
En dan heb ik alles, groente, vlees, aardappelen, vleeswaren, lekker brood, fruit.
@blue_fairy wrote:
@Noekie wrote:Wat voor toevoegingen kunnen er in een zak met gesneden groente zitten? :think:
Verpakt onder beschermende atmosfeer.
http://www.multivac.nl/verpakkingsoplossingen/verpakkingstechnologieen-en-eigenschappen/verpakkingstechnologieen/map.html?no_cache=1
Modified atmosphere packaging (MAP), ook wel verpakken onder beschermde atmosfeer genoemd, wordt gecreëerd door een beetje of alle lucht uit de verpakking te trekken en te vervangen door een mix van beschermende gassen (begassen). De verpakking wordt daarna hermetisch afgesloten. Een afsluitende folie voorkomt dat beschermende gassen ontsnappen of dat er weer lucht in de verpakking terecht komt.
En zo zit er dus toch weer zooi bij je verse groentes, kaas, worst, etc etc
Het zullen geen gevaarlijke gassen zijn anders mocht het niet verkocht worden. En typisch maar gassen vervliegen zodra je de verpakking opdoet meestal. Ergo je merkt er niets van. :thumbup:
Overigens ben ik net als Anneke ook niet van de giga voorraad opbouwen want de afgelopen jaren te vaak gemerkt dat wanneer ik bv gehakt in de vriezer bewaarde ik het stomweg vergat. :wall: Als je er dan op tijd achter komt kun je nog gaan wisselen met dat in de vriezer maar het gaat echt geen half jaar goed in de vriezer! Echt iets meer besparen kun je ook nog door bv voor 2 x pastasaus(of bami of nasi) te koken. Je bespaart op je gas met het koken en het is zo lekker want je bent minder snel in de verleiding op een heel drukke dag iets te halen bij frituur of chinees want een beetje pasta is zo gekookt. :thumbup: Voor mij zijn zulke dingen dubbele winst. Droogkruidenierswaren ben ik makkelijker in en ik pak ook die pasta die net over datum is nog uit de kast en kook het. 8) De data op pakken zijn een indicatie net als op melkpakken, als ie gisteren over de datum ging en hij zat nog dicht kun je hem prima vandaag nog drinken.
Verder doen we ook nog aan besparen op de boodschappen door eens in de zoveel tijd lekker een soepdag te doen. Zit alles in wat je nodig hebt qua groente ed en een boterham erbij of een stukje stokbrood hoppa maaltijd. Ik maak dan de soep ook nog eens zelf ipv uit blik met allerlei extra zout enzo erin.
ik heb voor 38.45 weekboodschappen gedaan,
is van vrijdag tot vrijdag,
en de oudste is veel bij zijn papa, scheeld ook weer een hoop
mijn vriezer was leeg, maar geen luiers deze week, niet meer nodig :dance:
1 fles cassis,
de rest vlees, groente, fruit, melk, brood, vleeswaren, aardappels,
en de gewone dingetjes…
knap hoor, dat krijg ik echt niet voor elkaar voor nog geen 40 euro! Als ik eten koop voor 7 dagen, dan ben ik toch echt wel 80 euro kwijt :think:
Wij gaan morgen weekboodschappen doen. Ben benieuwd :lol: