Ik red het niet eens met 100 euro :oops:
En dat is dan wel echt incl alles. Dus ook luiers, wasmiddel, shampoo etc.
Voor 40 euro haal ik echt puur avondeten en fruit in huis en brood met beleg.
Maar dan zou ik de cola, kaas, chocomel, chips, koek etc allemaal moeten laten staan. Bovendien ben ik al minimaal 10 euro per week kwijt aan alleen maar glutenvrij eten voor mijn zoontje. :? Zijn broodmeel kost alleen al 4 euro en dan moet ik het nog bakken…
Wel te horen gekregen dat we van mijn ouders een vriezer mogen uitkiezen :dance: Dat betekent dat ik vlees in de acties en grootverpakking kan kopen, restjes kan invriezen, groente kan invriezen :dance: Helemaal top. Dat gaat denk ik zeker besparen.
Ik lees hier ook incl shampoo, wasmiddel etc. Maar dat hebben jullie toch niet elke week nodig?
En shampoo etc is ook goedkoop bij action. Haal daar ook altijd spullen voor de wc (hebben ook merk) en boterhamzakjes en vuilniszakken, handzeep, shampoo/deo/douchespul voor hub.
Betaal echt geen 3,50 voor een shampootje bij Deen
Heb elk week wel haarlak nodig. Shampoo van fructis en creme spoeling koop ik bijna altijd in actie. 1+1 gratis.
Wasmiddel Robijn en verzachter ook in de actie.
Zal allicht duurder zijn dan bij de action denk…
Ga vandaag weekboodschappen doen, ik ga goed opletten en laat het jullie weten. Sta open voor tips :mrgreen:
Deze week heb ik nog € 26,67 over van de € 50,00 die ik had gereserveerd! En vandaag eet ik buiten de deur i.v.m. personeelsuitje en zondag eten we bij mn zus, want die viert haar verjaardag, dus dat scheelt ook weer! En mn vriend heeft nog boerenkool van gister over, wat hij vandaag eet.
Uiteraard is dit niet helemaal eerlijk, omdat ik nu ook voorraad heb gebruikt enzo, maar als ik de komende weken ook onder de 50 blijf, dan gaat het wel goed, want dan moet ik de voorraden ook weer aanvullen natuurlijk.
Ik heb vooral gemerkt dat ik veel meer oplet en niet lukraak wat in m’n karretje gooi en dat is eigenlijk al genoeg om te bezuinigen
@Smurf78 wrote:
Ik red het niet eens met 100 euro :oops:
…
Maar dan zou ik de cola, kaas, chocomel, chips, koek etc allemaal moeten laten staan.
Dat zijn wel de meest dure dingen in je kar die eigenlijk niet nodig zijn. Ik vind cola, chocomel, koek en chips extraatjes en horen hier niet bij de wekelijkse boodschappen.
Eten jullie dan helemaal geen lekkere dingen :think: In het weekend heb ik daar wel trek in :oops:
Doordeweeks eet ik zelf geen chips en weinig koek. Manlief daarentegen is een grote eter (half brood per dag en 1 ltr melk per dag bv) en houdt wel van lekkere dingen…Moet er wel bij zeggen dat hij een fysiek zware baan heeft dus hij verbrand ook veel energie op een dag.
Zelf drink ik 1-2 flessen cola naast thee en water. Manlief daarentegen wel 6 flessen. Dat is bij elkaar al gauw 10 euro :shifty:
Kids drinken aanmeng limonade en soja melk tussen de middag (ook prijzig maar ze lusten geen melk). En dus glutenvrij al 10 euro per week kwijt.
Ik lust ook geen melk, alleen chocomel en doe daar ook mijn laxeermiddel door.
Anders krijg ik het echt niet weg :sick:
Zou ik dat er allemaal afhalen en zonder glutenvrij (totaal al het bovenstaande zo 30 euro totaal denk) dan zou ik het wel gaan redden met 70 euro ofzo. Nu snap ik dus wel hoe jullie aan dat soort bedragen komen Desalniettemin ga ik wel bewuster kopen, meer acties en kijk ik uit naar een vriezer zodat ik een voorraad kan aanleggen :thumbup:
Jawel. Bij de kaasboer geef ik zo 30 euro uit en ik vind nagelhout erg lekker maar zo’n stukje kost iets van 12 euro, dat soort dingen koop ik niet voor elk weekend…!
Cola valt bij mij niet onder lekker, af en toe een glas, dan smaakt het me prima maar we hebben het eigenlijk nooit in huis.
Bedenk nu wel dat we wel graag lekkere wijn drinken dus misschien moet ik mijn berekening even bijstellen :oops:
Het ligt denk ik idd aan wat je eet elke week. Want als ik cola, koek, chocolmelk, chips enzo lees, dan weet ik waarop wij besparen
We eten door de weeks zelf geen snoep of koek. In het weekend maximaal 1 zak chips of een zakje nootjes. Voor mijn zoon koop ik af en toe een zak winegums of een rol bicsuitjes, maar daar krijgt hij er 1 van per dag, dus doet hij heel lang mee. Ook drinkt hij alleen roosvicee of water.
Wel hebben we altijd voorraad in huis voor als er visite komt, maar zelf eten we door de weeks nooit snoep en koek en chips. Ik niet omdat ik lijn, en als ik op gewicht ben en ik eet elke dag snoep of koek, dan kom ik het er zo allemaal weer aan, en mijn man is gewoon geen snoeperd. Frisdrank al helemaal niet. We drinken gewoon thee of koffie, en mijn man soms een wijntje. Maar met onze verjaardag krijgen we vaak zoveel flessen, dat we daar heel wat maanden mee door kunnen
Kaas koop ik alleen nog maar in gesneden plakken, anders ben ik degene die een stuk kaas heel snel in blokjes snijdt, en dan is het zo op. En dat vind ik te duur, en veel te vet, dus doe ik dat niet meer.
Dus we kopen alleen brood, beleg, avondeten en melk. En soms dus koekjes of snoepjes voor zoon. Dus dan ben je ook niet zo snel duur uit.
We zijn alleen duur uit voor flesvoeding en luiers. maar daar komt wel een keer een eind aan, hoop ik :mrgreen:
ik ben maar met een peuterje en ikzelf,
scheeld nu even een hoop…
En shampo en wasmiddel bij de lidl…
Wij eten in het weekend ook lekkere dingen maar ik maak heel veel zelf.
Gelukkig dat daar het verschil in zat. Ik maakte me al zorgen…hihi…
Dan doe ik het lang niet zo slecht al zeg ik zelf
Deze week staat de stand nu op 81 euro. Moet alleen nog naar de appie voor glutenvrij speculaas, 4 hamburgers en nog naar het kruitvat voor shampo, creme spoeling, haarlak en deo.
Gelukkig nog een vvv bon liggen van 7.50 :mrgreen:
Ga dus wel weer over de 100 euro heen. Maar dit keer wel ook aanvulling van de voorraad zoals 5 kg aardappelen en kv is ook voorraad aanvullen.
Ben best tevreden al kan het beter…
En tja…wij eten dus 2 zakken chips en de kids 1, heb m&m gekocht en een zak milkey ways. En 4 pakken koek ( 1 euro per stuk).
Stel snoeperds die mannen van mij hahahaa.
haha hilarisch. Net terug van de AH en Kruitvat. Dankzij de vvv bon is de eindstand gekomen op:
€ 99,84 :mrgreen: :lol:
En ik wil met een budget van 100 euro gaan uitkomen. Missie voor nu geslaagd :lol:
Gefeliciteerd Smurf!!! Hoeveel was het anders geweest?
Wij doen 300 euro per maand. Per week dus 75 euro. Zijn met twee volwassenen.
Heb het ook geprint en toch kom ik voor de laatste week te kort. Heb voor de laatste week nog 34 euro over dus ik moet extra gaan pinnen.
Ik red het er wel mee, maar zodra er wat extra’s bij komt gaat het mis. Denk aan badolie, shampoo e.d.
Ben hier zelf al een aantal weken mee bezig, dus ik geef het op. Dan soms maar wat extra…
@Smurf78 wrote:
haha hilarisch. Net terug van de AH en Kruitvat. Dankzij de vvv bon is de eindstand gekomen op:
€ 99,84 :mrgreen: :lol:
En ik wil met een budget van 100 euro gaan uitkomen. Missie voor nu geslaagd :lol:

Was het maar waar :mrgreen: Zo’n boom in de achtertuin ideaaaaal!
@babywens wrote:
Wij doen 300 euro per maand. Per week dus 75 euro. Zijn met twee volwassenen.
Heb het ook geprint en toch kom ik voor de laatste week te kort. Heb voor de laatste week nog 34 euro over dus ik moet extra gaan pinnen.
Ik red het er wel mee, maar zodra er wat extra’s bij komt gaat het mis. Denk aan badolie, shampoo e.d.
Ben hier zelf al een aantal weken mee bezig, dus ik geef het op. Dan soms maar wat extra…
Dat is bij ons dus precies het probleem…basic weken prima…maar zodra er extra’s bijkomen gaat het mis.
Wil nu proberen in een wat ruimere maand apart geld te reserveren voor de kruitvat en etos waarvan ik dan de shampoo, luiers etc van koop. Dan gaat dat niet meer van het weekbudget af en krijg ik er denk ik meer grip op.
Ik ben per 1 oktober ook weer enthousiast begonnen om zuiniger boodschappen te doen. Heb vandaag dan ook 2kg sperziebonen staan snijden en geblanceerd voor in de diepvries. Mijn eigen diepvriesgroente, maar dan voor veel minder geld en niets extra’s aan conserveringsmiddelen erbij. Morgen wortels en als het lukt nog een aantal porties stamp. Nu was dat in de aanbieding en we hebben dit weekend wel tijd om het te maken.
Verder inderdaad niet teveel onnodige extra’s, dat scheelt al snel erg veel zag ik al. Wij waren ook wel vrij slordig met eten in de koelkast/diepvries. Leuk in de aanbieding gekocht en dan de tht datum missen. Wordt het toch weer duurder van. Gewoon zonde van het goede eten en van het geld.
Vandaag heb ik 71 euro uitgegeven in de Ah, maar heb niet alles gekocht op mijn lijstje. Wij eten al minder vlees, maar het vlees wat ik wilde was er niet. :shifty:
Ga morgen wel ff in de C1000 kijken. Wil gewoon niet meer elke dag in de supermarkt terecht komen, want ook al wil ik niet perse bezuinigen, ik geef vaak bovenop de weekboodschappen gemiddeld 10 euro per dag uit in andere supermarkten. :naughty:
Wat ik gewoon echt niet meer wil is eten weggooien, dat vind ik echt zonde.
ja idd… Wij doen regelmatig een restjesdag, maar ik ben ook wel benieuwd naar jullie restjes-recepten!
Zo maakte ik vandaag van een restje mais (3/4 blik in de pasta) maiskoekjes; volkoren meel, melk, kruiden en de mais, mengen, bakken in wat olie&boter en je hebt een heel gezond tussendoortje