ja idd… Wij doen regelmatig een restjesdag, maar ik ben ook wel benieuwd naar jullie restjes-recepten!
Zo maakte ik vandaag van een restje mais (3/4 blik in de pasta) maiskoekjes; volkoren meel, melk, kruiden en de mais, mengen, bakken in wat olie&boter en je hebt een heel gezond tussendoortje
hebben we een topic voor, zal even voor je zoeken :thumbup:
Toen had ik wel 3 pakken koffie (Fairtrade, 20% korting per pak), 2 flessen karvan cevitam (2e gratis), kilo gehakt, tomaten, senseo, mozzarella, vruchtenhagel, 2 pizza’s (geen tijd vandaag), suikerklontjes, roomboter, bacon, ham, sultana’s, broden en een paar potjes kruiden die op waren.
ik zie alleen nu op de bon die ik braaf mee neem tegenwoordig dat de koffie normaal 5,39 is. Dat is best wel erg dure koffie zo :oops:
ja idd… Wij doen regelmatig een restjesdag, maar ik ben ook wel benieuwd naar jullie restjes-recepten!
Zo maakte ik vandaag van een restje mais (3/4 blik in de pasta) maiskoekjes; volkoren meel, melk, kruiden en de mais, mengen, bakken in wat olie&boter en je hebt een heel gezond tussendoortje
Hoe vriezen jullie groentes enzo in? Enige groente die ik hier invries is bloemkool. Die kook ik kort en dan af laten koelen en in de vriezer. Kan dat op die manier ook met sperziebonen of wortels of andere groentes?
Hoe vriezen jullie groentes enzo in? Enige groente die ik hier invries is bloemkool. Die kook ik kort en dan af laten koelen en in de vriezer. Kan dat op die manier ook met sperziebonen of wortels of andere groentes?
ja, blancheren, zoals je ook bij de bloemkool doet. Gaat ook prima met andere groenten.
Wij geven per maand ongeveer 390 euro uit aan boodschappen, dat komt per week neer op ongeveer 97.50 euro. Wij zijn met 2 volwassenen.
Nu ik het zo heb terug gekeken vind ik dit eigenlijk best veel…
Het komt denk ik omdat mijn vriend op dit moment niet werkt en bijna dagelijks boodschappen gaat doen waardoor je volgens mij meer kwijt bent dan wanneer je voor een paar dagen boodschappen haalt.
Zeker omdat we alleen met mijn salaris rond moeten komen op dit moment wil ik dit bedrag vanaf nu proberen te verlagen door, benieuwd of dat gaat lukken…
Wij doen 300 euro per maand. Per week dus 75 euro. Zijn met twee volwassenen.
Heb het ook geprint en toch kom ik voor de laatste week te kort. Heb voor de laatste week nog 34 euro over dus ik moet extra gaan pinnen.
Ik red het er wel mee, maar zodra er wat extra’s bij komt gaat het mis. Denk aan badolie, shampoo e.d.
Ben hier zelf al een aantal weken mee bezig, dus ik geef het op. Dan soms maar wat extra…
Dat is bij ons dus precies het probleem…basic weken prima…maar zodra er extra’s bijkomen gaat het mis.
Wil nu proberen in een wat ruimere maand apart geld te reserveren voor de kruitvat en etos waarvan ik dan de shampoo, luiers etc van koop. Dan gaat dat niet meer van het weekbudget af en krijg ik er denk ik meer grip op.
Ja dat is het inderdaad!! Die extra dingen die eigenlijk niet extra zijn aangezien ik toch mijn haar moet wassen
Ik heb er eigenlijk nog nooit aan gedacht om allerlei groenten in te vriezen…Terwijl dat hier echt wel zou schelen, want ik gooi nu nog al eens wat weg.
Als ik een bloemkool koop, eet ik die binnen een dag of 5 in 2 verschillende gerechten. Bloemkoolsalade, bloemkoolquiche of gewoon ouderwets met een sausje.
Ik heb er eigenlijk nog nooit aan gedacht om allerlei groenten in te vriezen…Terwijl dat hier echt wel zou schelen, want ik gooi nu nog al eens wat weg.
Als ik een bloemkool koop, eet ik die binnen een dag of 5 in 2 verschillende gerechten. Bloemkoolsalade, bloemkoolquiche of gewoon ouderwets met een sausje.
Dat soort dingen is hier in 1 avond zo goed als op… als de jongste goed mee eet is een bloemkool echt 1x eten en dan schoon op.
Gisteravond zaten we te eten… en de pan ging nu al leeg… zat echt voor dit gerecht te kijken hoe we dat meer kunnen maken zonder direct alles te verdubbelen (gaat nu al 2 prei, een hele bak champignons, ui, kip etc in).
wij doen nu altijd wat we extra hebben prakken en invriezen voor de kids voor als wij eens pizza ofzo eten
Hebben 3 broden (waarvan 1 blue band brood), 2 rollen beschuit, kilo kipfilet, speklapjes, pak pitabroodjes, zak boerenkool, doosje uitbakspekjes, pak drinkyoghurt, aantal pakken sap, 3 doosjes thee, 2 x doperwten met wortelen, 2 pakken chocomelk, bus slagroom, 2 chocoladerepen, 3 pakken koek, 1 pot pindakaas (AH huismerk), 2 pakjes margarine, kuipje boter, 1 net uien, 1 ‘luxer’ toetje en 1 rookworst.
Zo goed als alles van de euroshopper gehaald, maar er zitten dus ook luxere producten bij zoals 1 blue band brood, AH pindakaas, luxer toetje (eten 1 keer per week toetje, en dat is dan 1,5 a 2 euro), chocomelk, bus slagroom, chocola en koekjes (hoewel laatste 4 wel van euroshopper merk).
Aardappelen, shoarmavlees en melk hadden we toevallig wel nog, maar dan toch best netjes dan nog ? We kunnen in ieder geval de hele week weer vooruit. Volgende week is er weer een fles zwarte wasmiddel, melk en een zak aardappelen aan de beurt.
wij zijn met 2 volwassenen en 2 kleintjes. jongste 14 maand eet nog niet erg veel en krijgt nog bv.
boodschappen voor max 45,- euro per week; ( denk per maand iets van 200,- ivm niet elke maand is 4 weken).
alles voor ontbijt, lunch, avondeten, fruit, koffie, koekje, chippie, enkele schoonmaakartikelen (vuilniszak, vaatwastabs, wc- en allesreiniger, tandpasta en borstels, wasverzachter, wcpapier)
excl. luiers, drogisterij, wasmiddel.
ik doe de boodschappen aan de hand van een menulijst voor 2 weken in een keer, enkel in de tweede week wat vers bijhalen, maar de evt houdbare onderdelen van de gerechten die in week 2 worden gegeten zijn dus al in huis.
(denk aan pasta, bruine bonen voor chilli bijv.)
In het weekmenu zit ook steeds een dag bijv brood met gebakken ei, spinazie uit vriezer met ei, lekker lowbudget om de kosten te drukken en makkelijk klaar te maken.
In gerechten zoals pasta of roerbak gaat weinig vlees (250 gr gehakt bijv in pasta saus voor 2x)
en ik kook regelmatig voor 2 dagen, moet je net willen natuurlijk, maar het is wel iets voordeliger. Denk aan pasta, chilli con carne, andijviestamp. Je kunt ook de helft in vriezen, maar ik vind het persoonlijk geen probleem af en toe eens 2 dagen hetzelfde te eten.
frisdrank hebben wij niet tot weinig.
o ja het meeste komt van de aldi (auto 1 x per 2 wk) en de c1000 bijhalen (lopend)