Hoeveel geef je uit aan boodschappen?

Ik kon het nergens vinden op het forum, dus sorry als het al ergens besproken is… Maar ik ben benieuwd hoeveel er gemiddeld uit wordt gegeven aan boodschappen per maand.

Geef er even bij aan hoeveel volwassenen en kinderen er in het gezin zijn en of er luiers en dat soort dingen ook bij in zitten.

Ik wil het hier eens een maandje bijhouden, maar wil eens optellen van eerdere maanden vanaf de rekening, dus dan heb ik niet de contante uitgaven, maar kom redelijk in de buurt. Ik weet wel dat we hier best veel aan boodschappen uitgeven, dat kan best eens minder!

Gaat zelf ook even optellen en rekenen

500 euro per maand, en daar zitten dan wel pampers etc bij.

Heb de afgelopen 4 maanden even op de rekening gekeken, dus heb enkel alles wat gepint is bij supermarkten. Wij zijn met zijn tweetjes thuis, mijn vriend en ik, dus geen luiers of kindervoeding of wat dan ook, enkel af en toe wat diksap en biscuitjes ofzo voor de gastkinderen.

Juni: € 233,85

Juli: € 122,89 (Halve maand waren we op vakantie)

Augustus: € 366,86 (Geen idee waarom augustus zoveel is!)

September: € 384,12 (mijn verjaardag gevierd)

Ik vind het best wel veel eigenlijk…!

150 euro per maand,

met luiers, en benzine geld, kleedgeld, school dingen

luiers haal ik bij de lidll, 2 pakken per maand…

1 volwassende, en 2 kids…

ik koop booschappen met 30 euro per week,

de rest is dus benzine kosten, schoenen, kleding…

Daar kan ik nog wat van leren :wink: Dit is enkel de supermarkt bij ons :shock: :oops:

soms heb je geen keuze…

maar ik heb er heel wat van geleerd…

wel elke dag fruit, en verse groente…

Pfff Gab 30 euro, wat koop je daar nou nog voor? Ik wil eigenlijk wel bezuinigen op de boodschappen, maar dat vind ik best moeilijk. Hier tussen de 80 en 90 eur per week kwijt, inclusief 2 of 3 pakjes shag voor hub. Nou moet ik wel zeggen dat er hier een hoop vreetbuienzooi bij zit, hub is nogal een snaaier.

Wij zijn ongeveer tussen de 250 a 280 euro per maand kwijt

geen drank, alleen ranja, ik rook niet…

en toch heb ik elke dag verse maaltijden op de tafel…

vlees groente en aardappelen…

pasta en ga maar door…

en maak eigen soep…

Maar hier geen snoep kinderen, liever een droge biscuit…

Frisdrank heb ik zelden in huis,

ik drink thee, en de kids melk en thee…

Ik let wel op de kleintjes,

gewoon op de onderste plank, eigen merk…

scheeld soms 0.90 cent…

soms heb ik wel dat ik einde vd maand tekort kom, dan eet ik gewoon een boterham met een gebakken ei, en de kids pasta met groente…

Ik gooi niks meer weg,

alles de vriezer in, of voor de volgende dag…

soms went het wel…

Ik bezuinig niet op eten omdat ik goed eten belangrijk vind.

Ik hoef ook niet te bezuinigen.

Toen ik dat wel moest deed ik het met 250 in de maand, nu is het rond de 500.

50 euro per week in de supermarkt, 10 euro per week flesvoeding en zo’n 9 a 10 euro per week aan luiers voor de kids. Dus 70 euro per week, 280 euro per maand.

Dat is voor 2 volwassenen, 1 mee-etende peuter en een baby.

60 euro per week

2 volwassen en 1 kleuter

Incl luiers excl benzine

Ik wil het met max. 400,- per maand doen en dat lukt me aardig. Dat is ook altijd incl. babyvoeding geweest en luiers.

Nu geen babyvoeding meer, dus hoop nog iets minder te kunnen besteden.

We zijn dus met 5 personen, waarvan 3 kinderen.

Wij hebben ons net op een budget van 100,- per week gezet :shifty: , voor het geval ik niet snel weer een baan heb, kunnen we nu mijn uitkering op de spaarrekening zetten :wink: Maar ik koop voornamelijk biologisch (vooral vlees, eieren en soms ook groenten) en veel ‘móet’ merk (nutella, calve mayo etc.) :shifty:

Ik zit tussen de 300-400 euro per maand, voor een gezin van zes (maar baby aan de borst en in katoenen luiers, koop voor hem 1 pak luiers per maand voor de nacht).

Ik denk dat wij met zo’n 50 euro per week makkelijk uit moeten komen met zn tweetjes. Ik ga eens wat meer opletten wat ik allemaal koop enzo. Zou een hoop kunnen besparen!

@Madre wrote:

Ook als je goed eten belangrijk vind kun je wel bezuinigen hoor…

Ik red het met rond de 70 euro per week…

en dan hebben we alles. Ik doe met een pak luiers inmiddels erg lang maar dat komt omdat ze gewoon bijna zindelijk is :pray: :dance:

We drinken geen frisdrank en geen sap, eten niet dagelijks een dessert, en eventuele restjes gebruik ik de volgende dag altijd.

Sigaretten reken ik niet mee, dat vind ik geen boodschappen.

@lydia wrote:

@Madre wrote:

Ook als je goed eten belangrijk vind kun je wel bezuinigen hoor…

Ik red het met rond de 70 euro per week…

en dan hebben we alles. Ik doe met een pak luiers inmiddels erg lang maar dat komt omdat ze gewoon bijna zindelijk is :pray: :dance:

We drinken geen frisdrank en geen sap, eten niet dagelijks een dessert, en eventuele restjes gebruik ik de volgende dag altijd.

Sigaretten reken ik niet mee, dat vind ik geen boodschappen.

Ik bedoel ook niet dat je met bezuinigen niet goed eet.

Ik kan het ook met 70 euro, maar ik koop tegenwoordig meer fairtrade en bio en dat is gewoon duurder.

hier zon 90 euro in de week

luiers zitten hierbij in

we zijn met ons 5en, waarvan 1 helemaal uit de luiers en 1 alleen snacht en Juul nog altijd.

ik wil ook wel graag minderen.

we gaan nu al naar een andere supermarkt ook dat scheelt erg veel.

Ik vind dat je het erg netjes doet hoor, 90euro met zn vijven! :clap:

Wij gaan hier ma-zo proberen voor 50 euro boodschappen te doen!