Hoeveel geef je uit aan boodschappen?

Hier zeker 500 euro per maand. Zitten dan wel de toiletartikelen bij in. Luiers zijn we bijna niet meer nodig. 1 pak in de maanden ongeveer.

Moet wel zeggen dat ik eigenlijk alles gewoon bij de C1000 haal en niet vaak bij de Aldi of Lidl ofzo kom.

Met hoeveel zijn jullie thuis?

Wij geven 475 euro per maand uit aan boodschappen en verzorgingsartikelen en dat is inclusief luiers voor 2 kinderen die beide gewoon nog helemaal luiers dragen.

Dat is 110 euro per week gemiddeld.

Gisteren was het 87 euro, de rest is voor brood en groente van de week.

We eten veel bio, maar gebruiken relatief weinig vlees.

Ook heb ik geen gemaksvoedsel in huis. Zelfs geen pakjes drinken voor de kinderen.

We zijn met 2 volwassen en 4 kinderen, geen huisdieren.

Wij ongeveer 120 euro pw

Ik wil ook met minder gaan doen.

Gemiddeld 70 euro per week. We zijn met zn vieren. Luiers zitten hier niet bij inbegrepen want ik koop 1x in de zoveel tijd een dusdanige voorraad dat ik er voor een maand of twee a drie mee door kan.

wij zijn met zn vijven en ons budget was altijd 90 euro, maar sinds we meer opletten kunnen we met 60-70 euro per week! is incl luiers en verzorgingsproducten etc

Wij zitten zo rond de 80 euro per week.

Dat is met 2 volwassenen, 2 kleuters en 3 katten.

Dus geen luiers, flesvoeding enz. dat hebben we straks pas weer nodig :inlove:

Jemig, wat geven sommigen veel uit :shock:

500 euro voor praktisch alleen eten ?

Wij hebben van de week boodschappen bij de AH gedaan, en vrijwel alles van de euroshopper genomen, op een stuk of 5 dingen (AH pindakaas, 1 blueband brood, bami pakket, gehakt en nog wat, omdat dat er niet in euroshopper is). 2 tassen vol en we waren maar 27 euro kwijt :shock: :mrgreen: Verbaasde me echt hoeveel dat scheelt (normaal zijn we daarvoor ruim 2 keer zoveel kwijt).

En echt, het meeste smaakt gewoon ook écht lekker van de euroshopper…

Wij zijn met ons 2 en een hond: €40,- per week

Met verjaardagen en feestdagen €50- €60,-

En wij eten ook gezond, afwisselend en goed. Lekker goed eten hoeft niet duur te zijn.

Wij zijn gemiddeld rond de 100 euro kwijt in de week.

Eten, drinken, luiers en kunstvoeding. De ene week is het minder en de andere week iets meer. Met Lars zijn we bezig met zindelijk worden, dus dat scheelt straks weer een hoop.

Ben ook overgestapt naar andere luiers. Eerder had ik altijd pampers, nu van de kruidvat. Dus dat scheelt ook alweer een heel eind.

Wij zijn met z’n vieren. 2 volwassenen, 1 peuter van 3 en 1 kleintje van nu 8,5 maand.

@Mutsie: Dat vind ik wel knap hoor, voor 40 euro. Eten jullie dan bijvoorbeeld minder vlees? Want dat is altijd zo duur vind ik. Verder eten wij hier ook wel vaak pasta en groente, vlees, aardappels.

Nouja, wel eens goed om alles echt in de gaten te houden een maandje, kijken waar we wat meer op kunnen bezuinigen. En hoewel we het op zich wel redden zo, is het gewoon zonde. Doe ik liever vaker leuke dingen!!

Nee hoor, wij eten elke dag vlees. Soms als gehakt in nasi/bami/etc, of als balletjes in de soep of gewoon een stukje vlees bij aardappelen/groente.

Heel soms eten we iets van fallafel of vis maar niet vaak.

Wat ik doe met vlees… struin de supermarkt af na het avond eten en kan zo een hele bups kopen met 50% korting. Thuis aangekomen doe ik dat in zakjes, naam en datum erbij en dat vries ik in.

Kipfilet en gehakt haal ik per kilo’s en vries ik in.

Dit doe ik lang niet elke week, als de vriezer leeg begint te raken dan doe ik weer eens een rondje supermarkt :lol:

Maar ik eet nu niet veel vlees sinds ik zwanger ben, dat scheelt toch wel. Normaal gesproken lust ik ook graag vlees. Wij zijn echte vlees eters.

Verder, seizoensgroente en fruit eten. Wij zijn geen types van wijn, kaasjes, olijven en ander meuk. We eten 1 zak chips per week samen. Koek, gebak etc bak ik allemaal zelf en alleen iets in het weekend.

Weinig prik, veel aanmaaklimonade en water. Hub drinkt alleen in het weekend koffie(senseo). Ik lust geen koffie, geen thee , geen alcohol en ik rook niet. Hub rookt sinds kort niet meer (maar betaalde dit ook zelf)

Weekmenu maken nav aanbiedingen en seizoensgroente.

Eens in de zoveel tijd ga ik naar de markt in Schagen en koop ik een zak paprika’s voor 1,50. Ik koop dan meteen twee zakken. Halveer ik thuis, snij de zaadjes eruit en vries ze per kleur in. Als de prei goedkoop is, zelfde.

Slim inkopen en geen impulsaankopen doen, dan lukt het jou ook om voor minder boodschappen te doen. :thumbup:

Voorheen kochten we ook vlees bij de slager, maar deze is met pensioen gegaan. :frowning: hij had echt lekker vlees voor weinig.

(al kochten we er niet alles hoor, maar wel karbonades en snitzels sowieso)

Ik koop ook wel kipfilet in die grote voordeelpakken en dan allemaal de vriezer in. Alleen eten we te weinig uit de vriezer eigenlijk, dus die zit meestal redelijk vol :think:

We roken beide niet, ik drink geen alcohol, mn vriend drinkt wel bier, maar die kopen we meestal als ze in de aanbieding zijn en daar doet ie ook best lang mee. Dus in dat opzicht valt het allemaal wel mee. Ik denk dat het vooral de tussendoortjes, extraatjes, bbq, gourmet en dat soort dingen zijn.

Maar wat vaker naar de aldi of de lidl kan ook wel helpen. Ga nu meestal naar de AH, omdat die 5 minuten lopen is. Al zit de deka daar ook vlak naast en die is wel goedkoper, maar bij AH weet ik alles te vinden en dan loop ik toch sneller daar naar binnen… Stom eigenlijk!

Hier ongeveer 50 euro per week aan boodschappen, 2 personen.

We bezuinigen absoluut niet op eten en kiezen zowel a als huis-merken.

Mn man doet nu 2 x in de week boodschappen, oa vaste dingen bij de lidl (wc papier, pindakaas, sinas en cola), maar het meeste bij de Coop.

Scheelt als je maar 2 x boodschappen doet, eerst haalde ik vaak bijna elke dag avondeten, en je bent geneigd extra dingen mee te nemen. Nu hebben we vaak veel in voorraad, en hoeven we minder vaak naar de winkel.

Ook slaan we vlees in als het aanbieding is en stoppen het in de vriezer.

Dekamarkt is een dure winkel, daar ga ik alleen heen als er goede aanbiedingen zijn.

Lidl en aldi zijn ook niet meer goedkoop als dat ze ooit waren.

Aldi vind ik een vervelende winkel hier (heel slecht personeel), groente wat 9 van de 10 keer op is of verrot in de schappen liggen etc.

Lidl ga ik heen voor de groenten, zuivel, vleeswaren en dingen zoals mayonaise/fritessaus/augurken etc etc.

Maar dingen zoals aanmaaklimonade, tomatenpuree en pasta’s haal ik daar niet meer, daar zijn ze duurder mee dan Deen.

Deka is hier niet duur moet ik zeggen hoor als ik vergelijk met c1000 en ah. Ik ga af en toe ook naar deen en afen toe naar c1000. Zit hier allemaal. Bij de Lidl kom ik niet vaak omdat die aan de andere kant van de stad zit, maar daar haal ik erg graag eiersalade :mrgreen:

Aldi kom ik ook eigenlijk nooit, zit op een plek waar 't altijd druk is, onhandig en niet echt mijn winkel. Maar met Deen en Deka en af en toe de ah, die ook niet de duurste meer is, zeker niet met eigen merk of euroshopper, kan ik ook wel op 50 euro komen. Koop nu te vaak extraatjes enzo die niet nodig zijn. Ook beter voor de lijn :wink:

Waarom willen jullie bezuinigen?

Is dat omdat het niet anders kan?

wij gaan altijd naar de Aldi

en eerder gingen we naar de netto, het scheelt echt zo 15 euro op een volle kar

Omdat ik 400 euro met zn tweetjes overdreven veel vind en zonde en er liever wat leuks van ga doen :mrgreen: