Ik werk zelf bij de AH en ben misschien bevooroordeeld, maar de AH is echt niet duur hoor, je moet er alleen goed opletten wat je koopt! Nu heb ik het voordeel dat ik eens in de 3 maanden 10% gestord krijg van mijn aankopen en naast dat de Ah erg prettig winkelen vind, maar zoals al eerder gemeld heb je van velen producten ook euroshopper en die is echt net zo goedkoop als een LIDL of ALDI. Luiers e.d. niet, die zijn bij de LIDL echt het goedkoopst volgens mij, maar we hebben nu AH luiers en die bevallen ook erg goed… euroshopper is er bijv. ook in limonade, kinderkoek, flessen yokhi, enz. En voor iedereen gaat zeggen ook erg zoet, enz… Tja, dat is dat spul van de LIDL ook hoor… Als je daar op gaat letten, wat ik me heel goed kan voorstellen overigens, dan moet je ook niet naar de LIDL of ALDI gaan…
Maar zoals ik zeg: ik ben misschien bevooroordeeld
Als je in elke winkel de goedkoopste merken zou nemen, volgens mij ben je dan overal ongeveer even veel kwijt.
Ik doe meestal boodschappen bij de Jumbo. Simpelweg omdat ze daar alles hebben en ik dan niet naar 4 winkels moet. Groente en fruit halen we meestal wel bij de boer. Daar blijft het toch langer goed naar mijn idee.
Vanwege mijn ouderschapsverlof moeten we nu toch wel beter opletten met boodschappen doen en we zijn nu tussen de 75 en 100 euro per week kwijt en daar zit dan een pak hypo-allergene voeding bij van 15 euro.
Ik werk zelf bij de AH en ben misschien bevooroordeeld, maar de AH is echt niet duur hoor, je moet er alleen goed opletten wat je koopt! Nu heb ik het voordeel dat ik eens in de 3 maanden 10% gestord krijg van mijn aankopen en naast dat de Ah erg prettig winkelen vind, maar zoals al eerder gemeld heb je van velen producten ook euroshopper en die is echt net zo goedkoop als een LIDL of ALDI. Luiers e.d. niet, die zijn bij de LIDL echt het goedkoopst volgens mij, maar we hebben nu AH luiers en die bevallen ook erg goed… euroshopper is er bijv. ook in limonade, kinderkoek, flessen yokhi, enz. En voor iedereen gaat zeggen ook erg zoet, enz… Tja, dat is dat spul van de LIDL ook hoor… Als je daar op gaat letten, wat ik me heel goed kan voorstellen overigens, dan moet je ook niet naar de LIDL of ALDI gaan…
Maar zoals ik zeg: ik ben misschien bevooroordeeld
Niet hoor. Ik doe al jaren bij de ah boodschappen omdat ik het een goedkopere winkel vind. Deka en vooral de c1000 is echt veel duurder.
Ik koop geen goedkope aanmaaklimonade en andere goedkoop drinken, net zo min als bij de aldi/lidl door het 90% suiker alarm, maar heel veel euroshopperproducten zijn echt van goede kwaliteit.
Daarbij ben ik erg blij met het uitgebreide bio-assortiment in de AH-xl’s.
Alleen het vlees bij de ah is echt van treurige kwaliteit.
Sowieso zijn al die kiloknallers ook troep. :sick:
Gelukkig eten we dat tegenwoordig zelden, vlees 8)
Een paar maandjes geleden zaten rond de 540 per maand. Best veel, en aangezien er gewoon meer uitging dan er in kwam, moesten we echt gaan bezuinigen. Op allerlei mogelijke posten hebben we gekeken hoe we het geld minder hard de deur uit konden laten vliegen. En dus ook op de boodschappen.
Ik maak nu een weekplanning voor het eten, ik merk dat dat al scheelt in dingen weggooien en impulsaankopen. Verder ga ik nu voor een deel van de boodschappen naar de Aldi. De rest halen we bij de C1000, da’s (nog steeds) voor het gemak, die zit hier vlak bij. Fruit en groente haalde ik altijd al op de markt, maar nu zijn daar kaas en brood bijgekomen. Manlief let inmiddels ook meer op de aanbiedingen bij de C1000 en neemt dan, van een product wat we toch altijd al gebruiken, een voorraadje mee. Ik deed dit altijd al, maar manlief lette nergens op. Die trok gewoon alles wat 'ie lekker vond uit het schap. Ook koopt hij steeds minder A-merk en meer huismerk. Dat deed ik ook al, al blijven er van sommige producten hier echt A-merk komen, gewoon omdat we die het lekkerst vinden.
We zitten nu op ca. 400 euro per maand. Het zou vast nog wel minder kunnen, maar ik heb geen zin en/of tijd om 48 supermarkten langs te fietsen of aanbiedingen uit folders te plukken (wordt sowieso lastig, want wij krijgen geen folders)
O ja, we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen, geen luiers, voeding etc meer. Vijf huisdieren: 2 katten (op supermarktvoer, die moesten ook bezuinigen, kregen eerst Royal Canin a 6,80 de kilo!), 2 cavia’s (op tuincentrumvoer) en 1 vis (die drukt op de uitgaven, joh )
wij zitten op ongeveer 75 euro per week incl. luiers (2 volledig in de luiers).
Voeding is gratis, dus dat scheelt een slok op een borrel… of op het budget :mrgreen: .
Is dus met 2 volwassenen en 4 kinderen. Jongste begint nu mee te eten, maar een half broodje, 1 stuks fruit, wat happen groente en soms een rijstewafeltje slaan ook nog geen gat in het budget .
Oh ja en een kat, maar das gelukkig ook de duurste niet. Madame lust namelijk alleen eigen huismerk. Als je die eens wilt verwennen met iets van een merk kan je het weg gooien :lol: .
wij zitten gemiddeld rond de 75 euro. we halen sinds een paar maanden brood bij de bakker. de supermarkt waar we eerst heen gingen is veranderd in een andere supermarkt. het is daar niet prettig winkelen, duurder geworden en het brood is van een andere leverancier en niet lekker (vinden wij) dus sindsdien doen we bij een ander super de boodschappen en halen brood bij de bakker. we kunnen bezuinigen door voor goedkopere merken te gaan. halen nu vaak a-merken en huismerk.
Wij zijn met zijn vijfjes, voorlopig. Maar twee keer in de week komt een vriendin mee-eten, en er eten ook regelmatig anderen mee, wat gemiddeld neerkomt op zo’m 4-5 extra monden om te voeden. Ik doe mijn boodschappen, luiers, cadeautjes, en andere extra’s als bloemen en dergelijke, van 110 euro per week. Incluis verse biologische groenten en fruit!
Ohja, ook nog 6 katten in huis, waarvan 2 kittens, en 1 van de volwassen katten heeft speciaal voer. En een konijn op de plaats, die ook graag eet. En ook daar de verzorgins- en voedingsproducten dus van het weekbudget!
de laatste maanden was het 100 euro per week, manlief deed boodschappen.
als ik zelf ga dan ben ik rond de 60 euro kwijt en dat is voor vier personen waarvan 1 peuter die overdag zindelijk is en 1 baby waar enkel luiers voor gehaald hoeven te worden bij de supermarkt. ik haal daar ook de shampoo ed.
Hier is het gemiddeld 250 euro per maand. Hier zitten ook de boodschappen van de bouwmarkten bij, en af en toe kleding enzo. Vlees kopen we om de zoveel tijd bij een slachthuis. Aardappels en groente komen van de boer of van de volkstuin, en nu ook de appels/ peren. Ik koop het liefst biologisch, maar niet als het 2x zo duur is. O ja, we zijn hier met 2 volwassenen en een kleintje die al aardig met de pot mee eet.
Als ik zo de andere berichtjes lees, doen we het nog niet eens zo slecht, maar het kan natuurlijk altijd beter.