Bij ons is het 400 tot 450 euro in de maand, Ik probeer met 100 euro per week en dan 50 euro extra (in de maand) voor als het echt niet lukt.
Wij zijn de ene week met zijn drietjes en de andere week met zijn vijven en vanaf februari dan met zijn zessen, 2 volwassen, 1 van 12, 1 van 15 en 1 van 5 jaar en volgend jaar een baby. Hier zitten dan ook de verzorgingsproducten bij, tandpasta, deo, shampoo, billendoekjes, snoetenpoetsers enz…
Vind het eigenlijk wat teveel, maar ik weet niet wat ik moet schrappen om het met iets minder te doen…de 2 oudste kinderen eten en drinken nogal wat :?
per maand ja :mrgreen:
als ik beter ben zal ik het eens nakijken
@bianca&? wrote:
per maand ja :mrgreen:
Dat meen je niet ??? :shock:
(koop je alles met een gouden randje :mrgreen: )
@mamaMarije wrote:
wij zitten op ongeveer 75 euro per week incl. luiers (2 volledig in de luiers).
Voeding is gratis, dus dat scheelt een slok op een borrel… of op het budget :mrgreen: .
Is dus met 2 volwassenen en 4 kinderen. Jongste begint nu mee te eten, maar een half broodje, 1 stuks fruit, wat happen groente en soms een rijstewafeltje slaan ook nog geen gat in het budget .
Oh ja en een kat, maar das gelukkig ook de duurste niet. Madame lust namelijk alleen eigen huismerk. Als je die eens wilt verwennen met iets van een merk kan je het weg gooien :lol: .
Geef me nog eens wat tips! Ik vind het al knap dat wij, met 2 luierloze kids, gezakt zijn naar ca 100 euro per week, hoe doe jij dat dan?
Wij geven ook zoiets uit, ik koop daarvoor een biologische fruittas en (bio) groente die die week in de aanbieding is. Dat vul ik aan met groente/fruit van de boerderij of uit de reguliere supermarkten, die in de aanbieding zijn. Geen zakjes kant en klare groente, maar zelf snijden. Zo kom je met een net uien, een zak wortels, wat preien, tomaten een heel eind voor verschillende maaltijden, aangevuld met nog andere groente natuurlijk (dit is basisvoorraadje).
Verder gewoon niet overdrijven, de kinderen drinken veel water, 1x per dag diksap, ik drink vooral thee. Wij redden het dus met twee pakken (bio) melk per week en een fles diksap per twee a drie weken.
Thee koop ik eigenlijk alleen maar in de aanbieding.
Vlees ook, gaat de vriezer in, of komt van de boer (ook goedkoper als in de supermarkt). Ook biologisch trouwens. We eten dat nu 1 a 2 x per week, rest van de week vega. Als het in de aanbieding is koop ik dingen als tofu en vegaburgers, die vries ik dan ook in.
Kun je tofu wel invriezen? Ik dacht dat dat niet kon :oops:
Met ‘ook zoiets’, bedoel je dan 75 euro in de week of 100 euro in de week?
@Gab wrote:
@bianca&? wrote:per maand ja :mrgreen:
dan bedoel ik pakken sap,fanta, koekjeschips,kaas,
filet american luxe brood olijven feta
duur dus ja maar wij houden ervan maar willen wel minderen dus tips zijn welkom :mrgreen:
Hier toch ook wel 500 euro aan boodschappen en drogisterij artikelen elke maand en dan heb ik al gebudgeteerd…
@bianca&? wrote:
@Gab wrote:@bianca&? wrote:per maand ja :mrgreen:
dan bedoel ik pakken sap,fanta, koekjeschips,kaas,
filet american luxe brood olijven feta
duur dus ja maar wij houden ervan maar willen wel minderen dus tips zijn welkom :mrgreen:
Hier ook zo, er gaat hier elke dag wel een pak koek en een pak dubbelfris en melk doorheen.
Hier veels teveel…ik zat afgelopen maand op ruim boven de 100 euro per week, dit mede omdat ik m’n voedingspatroon radicaal heb omgegooid en veel gezonde maar dure dingen in huis heb gehaald zoals olijfolie, agavesiroop, noten, wat meer mager vlees, groente en fruit (ook wat meer biologische dingen) en nog het een en ander.
Maar nu de basis bij ons goed is, hoop ik dat het vanaf nu wat lagere bedragen per week worden. HOewel ik waarschijnlijk niet onder de 90 euro per week uit ga komen ben ik bang… :think:
ik heb het na gekeken en ja 600 euro per 4 weken
dus 150 per week en dan doen we luxe ja maar als ik 100 zou moeten doen zou ik op moeten letten
eigenlijk wel eens proberen
@Em wrote:
Hier veels teveel…ik zat afgelopen maand op ruim boven de 100 euro per week, dit mede omdat ik m’n voedingspatroon radicaal heb omgegooid en veel gezonde maar dure dingen in huis heb gehaald zoals olijfolie, agavesiroop, noten, wat meer mager vlees, groente en fruit (ook wat meer biologische dingen) en nog het een en ander.
Maar nu de basis bij ons goed is, hoop ik dat het vanaf nu wat lagere bedragen per week worden. HOewel ik waarschijnlijk niet onder de 90 euro per week uit ga komen ben ik bang… :think:
wij ook niet hoor 100 gaat echt het minimale zijn
ik ben niet van plan om alleen ranja te drinken en geen snoep of koek of chips
of geen stokbroodje met olijven meer savonds als je het kan missen waarom niet?
niks persoonlijks hoor,
maar een sapje, koekje, stokbroodje kost toch niet zoveel,
zelfs ik haal dat met 30 euro per week
Elke dag eet ik vlees, verse groente, melk, koffie,
ik betaal voor een afbakstokbrood, en zijn er dan 2, onder de 1.50,
Brie, of kaasje ook zo…
Bij de sla fetta kaas… en al die lekkere dingen…
En ik ben verslaafd aan tappa’s :oops:
Ook een wijntje bij het lekkere eten…
Ook 1 pak luiers per 1.5 week, bij de lidll kost 8.00 euro…
heeft kleine draak alleen in de nacht aan, of als ik lang weg ga…
Ik heb bijna elke avond bezoek, en dan maak ik ook wat lekkers.
nacho’s met kaas, stokbroodje, zoutjes, blikje bier, of wijn…
Of toostje, tonijn salade maak ik zelf…
Moet wel zeggen dat ik nu stokbrood van eigen merk heb, en meerdere dingen,
sapjes vind ik het lekkerst van de euroshopper, zijn niet zo zoet,
en voor de kids willen ze dus zelf, wat water erbij…
Ik doe mijn boodschappen het meeste bij de appie, en voor de katten/luiers ga ik naar de lidll…
Kattenbak grind, voorheen had ik pakken van 4.99 :shock:
Nu appie eigenmerk, 1.00 euro…
en die stinken dus ook niet…
Kwam ik vorige week achter, scheeld toch weer 3 euro per week…
Kattenbrokjes ook, eerst alles van het bekende merk, a 1.50
nu blikjes vd appie, voor 0.49
en ze eten alles op :mrgreen:
frisdrank wordt alleen door bezoek gedronken,
scheeld ook een hoop, zelf drink ik veel thee…
Vroeger toen ik nog getrouwd was, hadden we ook altijd een ijskast die gewoon te vol was,
net zoals vleeswaren, wat gooide ik toen veel weg…
Nu heb ik altijd standaard kaas in huis, en 2 andere vleeswaren,
en zoet…
Want vaak was aan het einde van de week te veel over de datum…
Ook melk, en toetjes…
Als vriendlief komt, heb ik wat meer in huis, qua brood, en vleeswaren, anders haal ik dat niet met 4 personen…
Ik gooide ook veel ships weg, gewoon te lui om een zak dicht te maken,
Nu bewaar ik alles netjes in bakjes/en vacium…
ook heb ik geleerd om niks meer bijv groente voorgesneden te kopen,
bijv champignons, sla, macaroni groente…
dacht makkelijk en snel, hup de pan in…
Maar die 3 min dat ik zelf de boontjes, champignons ect. zelf snij,
scheeld ook weer 1.00 euro!
Die kleine luxe dingen, jeetje scheeld mij gewoon 10 euro per week,
dus 40 per maand, reken maar eens uit… :mrgreen:
uh ik zou echt wel eens met jou boodschappen willen doen voor 30 in de week :think:
dat lukt mij echt niet
ik moet nu voor 4 dagen eten halen dan ben ik al meer kwijt hoor :oops:
ik zou best willen en haal ook veel eigen merk heel goedkoop echt waar
Het lukt mij echt,
maar komt ook dat grote draak soms bij zijn papa eet,
maar daarin tegen kook ik ook weer elke dag voor mijn pa…
die eet niet zoveel…
De jongste gaat ook naar school, en blijft daar over, daar hoef ik niks voor mee tegeven.
De oudste wel wel, 3 sneetjes brood, en vers fruit,
en een koekje, ontbijt koek…
Maar soms moet je gewoon leren om op de kleintjes te letten…
was voor mij echt heel moelijk :oops:
Zeker met eten weggooien, en dan daarna de volgende dag creatief koken…
:thumbup:
en lang leve de bonus kaart, en 2 halen 1 betalen bij de appie…
Nou mij lukt het dus ook niet
Vanmorgen nog even een paar boodschapjes gedaan, voor het avondeten vanavond, sla, 2 zakjes gebakken aard, 2 pakjes vlees (4 stuks) roerbakgroente voor morgen, 3 pakjes snoetenpoetsers en 2 blikjes knakworstjes…toch bijna 18 euro en onze huishoudrekening was al leeg en moest het van de gewone rekening pinnen
Wij hebben huishoudgeld van de 15e tot de 15e…dat betekent volgende week vrijdag pas weer geld…en ik moet nog 1.5 week :? :shock:
Moet er toch echt iets op verzinnen hoor!!..ik ben niet in de gelegenheid om alle aanbiedingen van alle supermarkten af te rijden (alhoewel ik het wel zou willen)…ik ben gastouder en dan moet ik elke dag 3 of 5 kinderen meezeulen en dat zie ik echt niet zitten.
Ik koop bij de aldi maar ik heb het idee dat die ook niet zo goedkoop meer is…volgens mij kan ik nog beter ES van de AH kopen, heb het idee dat dat goedkoper is.
Gebakken aardappeltjes kunnen heel makkelijk goedkoper. Gewone aardappels kopen en zelf in stukjes snijden! En nog lekkerder ook (vind ik), met schil doe ik ze ook, lekker in de oven of in de actifry die ik sinds kort heb
En euroshopper is inderdaad een prima merk en heel goedkoop! Ik koop er ook steeds meer van! Ons toiletpapier is van euroshopper, enige papier dat ik echt fijn vind. Niet te dun en niet te dik, 3 laags papier, perfect papier! (En ik ben een miep wat betreft wc-papier hoor :lol: )
ja ik ga proberen me leven te beteren :mrgreen:
alleen hadden we dat al eens gedaan lekker in de aanbieding en dan in de vriezer ging de vriezer kapot
dus dat durf ik niet meer
nu net ook boodschappen gedaan en toch 19 kwijt en dan heb ik echt goedkope dingen
Ik ben maandag dus begonnen met een budget van 50 euro per week. Ik sta tot nu toe op € 6,37 :mrgreen: Heb gister dan wel vooral uit de vriezer gegeten, dus dat scheelt
Moet straks weer boodschappen doen, dus eens zien of dat gaat lukken.
Eigenlijk hebben we geld over tot nu toe, gister even kratten en flessen ingeleverd, bonnetje van € 17,20 :lol:
@bianca&? wrote:
uh ik zou echt wel eens met jou boodschappen willen doen voor 30 in de week :think:
dat lukt mij echt niet
ik moet nu voor 4 dagen eten halen dan ben ik al meer kwijt hoor :oops:
ik zou best willen en haal ook veel eigen merk heel goedkoop echt waar
Wat heb je dan allemaal gehaald? Misschien kunnen we je zo helpen.
Ik was vandaag €4,50 kwijt bij lidl voor gyros, 2 kg uien, pitabroodjes en ijsbergsla. Eten voor morgen maar de sla en pitabroodjes (ui is gewoon voor voorraad) gebruiken we nog een keer. Naja nog een keer :lol: We hebben morgen over laat ik het zo zeggen. Van de ijsbergsla kunnen we nog wel twee keer eten.
En was 7 euro kwijt bij Deen voor eieren, boterhamworst, 2 x 200 gram spekjes (aanbieding 1+1 gratis), champignons (aanbieding, 69 cent dus goedkoper als bij lidl), 2 pakjes margarine, bakje pitloze druiven (aanbieding)
Heb voor morgen en vrijdag beleg en fruit. Margarine is voorraad. Eieren ook. champignons gebruik ik vandaag (half bakje) met 100 gram spekjes, de andere 300 gram spekjes gaan in de vriezer. (we eten vandaag opgebakken aardappeltjes, gewoon wat aardappelen schillen en even voorkoken en daarna opbakken, broccoli had ik vorige week in de aanbieding gekocht en snitzel uit de vriezer.
Andere helft van de champignons eten we vrijdag met ui (voorraad) en paprika en prei uit de vriezer. Gehakt uit de vriezer en macaroni uit de voorraad.
Zaterdag de ijsbergsla met aardappels(voorraad) en vlees uit de vriezer.
Niets geen rare dingen gekocht en we kunnen weer tegenaan tot zondag.