knap hoor!
snoetenpoetsers ben ik van afgestapt hoor,
gewoon lekker even boven met een washandje, en in de auto en tas billendoekjes
Ik heb het ook avond eten gehaald, ook de gyros :mrgreen: , pitabroodjes, sla komkommer, 3 tomaatjes… zazikie maak ik zelf
genoeg voor 4 personen, ik bak er nog wat frietjes bij…
was voor 6.00 euro klaar… :thumbup:
ohja, ik koop trouwens nooit eten op een lege maag ! :mrgreen:
wasmiddel haal ik bij de lidll trouwens, vroeger had ik altijd bekende merken, maar die van de Lidll werkt ook super, en tim heeft geen uitslag erbij…
hier schil ik ook aardappels,
ene keer lekker in de oven, andere keer bakken, koken, frituren…
Mijn moeder zou zeggen dat ik gek was om 3 pakken snoetenpoetsers kopen, en dat dat pas weggegooid geld is. Wat is er mis een nat washandje Zo zijn 5 kinderen groot geworden, zonder achtergebleven vuil :mrgreen:
oke
c1000 pindakaas 0,89
c1000 chocopasta 1,79
c1000 dubbelvla 0,81
jonagold 0,83
c1000 half brood 0,99
actie peren 0,56
soepgroenten 1,19
c1000 groentensoep (pakje) 0,78
c1000 spinazie 0,57
bananen 7 stuks 0,99
2 stokbroden afbak 0,32
schoonmaakmiddel 0,84 (2 liter)
actie runder gehakt 1,66
kaas plakjes 1,91
maggi 1,11
wel veel om lang mee te doen de pasta,schoonmaakmiddel,pindakaas,maggie
en een plantje voor me tante die oppast
het is voor weekend soep hub heeft avonddienst
en gehakt voor balletjes en de andere helft voor gehaktbal voor bij mijn zurenkool wat ik nog heb liggen
spinazie omdat we nog aardappels en vissticks en eieren hebben
ik ga eens me best doen best een uitdaging ben alleen bang dat ik het niet lang vol hou :mrgreen:
o en de kaas is de hele goedkope met heel veel plakjes stuk is niet handig hier in huis daar heeft hub een hekel aan
Het is ook wat je gewend bent en wat je lekker vind. Als ik moet bezuinigen koop ik goedkopere merken terwijl ik de a-merken vaak lekkerder vind. (vaak, niet altijd). Dit is een standaardlijstje wat ik bijna wekelijks koop:
7 liter biomelk
2 pakken arla yogurtdrink
1 pak Arla toetje
1 pak vla
1 doos bio-eieren
1 pak gehakt (vega, ah-merk)
1 pak gegrilde wokstukjes (vega, ah-merk)
6 pakjes water en fruit (ah-merk)
1 pak bio appelsap
1 pak bio sinasappelsap
6 blikjes fanta zero
6 blikjes cola
1 tros bio bananen
1 fruitzak Odin
2 blikken bio-tomaten
1 fles bio passata
1 pak bio-pasta (soms vers, soms niet)
1 pak bio-witte rijst.
1 zak wokgroente
1 stuk brocoli of bloemkool
1 bak trostomaten
2 komkommers
1 zak bio koffiebonen
2 zakken chips
1 pak koek
1 zak snoep
1 pak kleine crackers voor mee naar school.
1 pond belegen kaas
1 stuks smeerkaas
1 stuks bio salami
Ik kijk altijd naar leuke aanbiedingen en seizoensproducten, ik hou van voorraad. Unox-rookworsten zijn nu overal in de aanbieding, ik koop er dan wel een paar van, die gaan deze winter wel op. Ik eet ze zelf niet, maar man en kids vinden ze lekker.
Standaard in huis heb ik:
Rietsuiker, bloem, olijfolie, zonnenbloemolie, azijn, balsamicoazijn, uien en knoflook, allemaal bio.
Dan heb ik in de voorraadkast ook echt van alles staan.
Een keer in de maand bestel ik meer bij odin, bijvullimonade, zoet voor op brood ed.
Ik heb ook gewoon chocohagels en pindakaas in mijn kast staan.
Vandaag heb ik op de markt gekocht:
4 kolven mais, 1 aubergine, zakje met 4 paprika’s, een zakje wortels en een doosje cherrytomaatjes. Ik was 4 euro kwijt.
Vaak koop ik ingredienten voor een groente- of tomatensoep. Van de andere helft maak ik pastasaus.
Ik koop altijd brood bij de bakker, altijd volkoren. (op woensdag een half wit). Er gaan er nu zo’n 3 broden per week door.
Wij zijn ook redelijk ‘ingeburgerd’ in het budget leven, maar erg gezond leven.
Groente vers of uit een pot maakt tegenwoordig bijna geen verschil met prijs, ik koop daarom vaak 1 kg van bijv. sperziebonen, om daar 2-3 maaltijden mee te vullen. (2 als ik een grote ovenschotel maak)
Ik koop geen A-merken als het niet nodig is (dus als de smaak bijna gelijk is aan een B-merk).
Ik koop vaak iets groter in, bijv. ipv 2 tomaten door de saldade neem ik er stuk of 6-7 mee, om de volgende dag tomatensaus te maken voor pasta’s.
Kost minder tijd in 1x, en het is gezonder. (ik maak de basis saus, en voeg daarna kruiden toe naar keuze die bij mijn gerecht passen)…
Ik check elke week de aanbiedingen (van de Vomar, Albertheijn en Dekamarkt) en koop dan ‘groots’ in zodat ik de rest van de week (of 2-3) ook wat aan heb.
Overigens, valt me nog steeds vaak op dat de Albertheijn erg duur word gevonden, terwijl ik die ervaring niet heb, ik ben altijd meer kwijt bij de Deka dan bij de AH, terwijl ik hetzelfde koop.
Ik zou ook wel wat minder uit willen geven aan de boodschappen! Ik ben met de weekboodschappen vaak al 90 euro kwijt, en daar zit dan 3 dagen eten bij in. Eens per week duik ik nog een keer de supermarkt in voor 2 dagen eten en op woensdag neem ik nog vanaf mn werk het een en ander mee. Dan ga ik ook nog naar de drogist voor luiers en verzorgingsprodukten dan ben je ook zo weer 30 euro kwijt. Dus ik zit wel aan de 150 euro per week. Eigenlijk veels te gek! Vooral als ik lees dat veel mensen met zoveel minder doen. Ik hoef er niet op te letten, daar ligt het dan ook wel aan maar dan nog zou ik graag wat minder uit willen geven.
Ik let wel veel op aanbiedingen en pak ook vaak euroshopper maar dan nog schrik ik me rot bij de kassa elke keer weer!
Elke maand weer neem ik me voor bij de lidl boodschappen te doen, eens kijken of dat scheelt! Sinds kort zit er 1 in het dorp en nog kom ik er amper. Om dan weer bij 2 supermarkten boodschappen te doen vind ik dan zo’n gedoe… Vanavond maar weer even een poging doen!
@Noekie wrote:
Gebakken aardappeltjes kunnen heel makkelijk goedkoper. Gewone aardappels kopen en zelf in stukjes snijden! En nog lekkerder ook (vind ik), met schil doe ik ze ook, lekker in de oven of in de actifry die ik sinds kort heb
Ja dat is ook wel goedkoper, maar ik zit hier bijna elke dag met 5 kids en dan vind ik het handiger om zakjes te kopen, dan ben je sneller klaar…moet ms wat efficiënter gaan denken en werken, dan is het ms wel haalbaar.
@Kittycat wrote:
Mijn moeder zou zeggen dat ik gek was om 3 pakken snoetenpoetsers kopen, en dat dat pas weggegooid geld is. Wat is er mis een nat washandje Zo zijn 5 kinderen groot geworden, zonder achtergebleven vuil :mrgreen:
Ja dat is ook wel zo, maar dan moet ik 5 verschillende washandjes gebruiken…ik ben gastouder en hier lopen regelmatig 5 kids rond. Maar nu ik er zo over denk moet ik die snoetenpoetsers ook van mijn zakelijke rekening doen… :think:
nou de lidle doe ik dus niet ik vind het niet veel schelen en ik vind het een BUT winkel :roll:
Ik ga vanaf vandaag eens oefenen met een budget van 50 euro per week.
Dat gewoon contant meenemen zodat je ook niet meer kán uitgeven. Moet nu (nog voor ons 2tjes) toch wel lukken…
Ik heb een standaard boodschappenlijst gemaakt die we per week moeten nagaan, maar staan bijv. ook wasmiddelen op terwijl je die natuurlijk niet elke week koopt. Ben van plan voorlopig even een dorpje verder te gaan met de auto, naar de AH, om zoveel mogelijk van de euroshopper te halen. Is me deze week goed bevallen, goedkoop en het meeste nog erg lekker ook. Normaal doe ik altijd boodschappen bij de Vomar in het dorp hiernaast (zit ook een Lidl trouwens, maar werd zo kriegelig van het feit dat ik daarna evengoed nog 6 winkels af moest omdat ze daar zo weinig hebben dat ik het sindsdien bij 1 supermarkt houd, de Vomar)… maar de euroshopper scheelt volgens mij best veel geld vergeleken met de Vomar, en de dingen die euroshopper dan net niet heeft kunnen altijd nog van AH huismerk, zo blijf ik evengoed bij 1 supermarkt maar ben ik wel goedkoper uit…
@bianca&? wrote:
oke
c1000 pindakaas 0,89
c1000 chocopasta 1,79
c1000 dubbelvla 0,81
jonagold 0,83
c1000 half brood 0,99
actie peren 0,56
soepgroenten 1,19
c1000 spinazie 0,57
bananen 7 stuks 0,99
2 stokbroden afbak 0,32
actie runder gehakt 1,66
kaas plakjes 1,91
maggi 1,11
Op zich geen gekke dingen.
Al vind je de lidl een but winkel :lol: :wink:
Bij de lidl kost soepgroenten €0.55
Een heel brood €0,99 ipv een halve
Dubbelvla is daar ook goedkoper (hoeveel weet ik niet)
Ik haal altijd vanillevla €0,55.
Chocopasta is daar ook goedkoper. Smaakt heerlijk :thumbup:.
Maar goed, dan moet je wel naar twee winkels toe en dat moet ook maar net lukken etc.
@Mutsie86 wrote:
@bianca&? wrote:oke
c1000 pindakaas 0,89
c1000 chocopasta 1,79
c1000 dubbelvla 0,81
jonagold 0,83
c1000 half brood 0,99
actie peren 0,56
soepgroenten 1,19
c1000 spinazie 0,57
bananen 7 stuks 0,99
2 stokbroden afbak 0,32
actie runder gehakt 1,66
kaas plakjes 1,91
maggi 1,11
Maar goed, dan moet je wel naar twee winkels toe en dat moet ook maar net lukken etc.
Tja, ik denk dus gelijk, hoeveel suiker zit er in de vla, hoeveel suiker in de chocopasta? Welke e-stoffen etc. etc. Zit er volkoren in het brood of is het gewoon wit met een kleurtje zoals alle goedkope 'bruine' broden van de super.
Bezuinigen is prima, maar ik zou dus echt wel weten waar ik op bezuinig.
Je kan heel goedkoop leven, maar als ik dan alleen maar ongezonde rommel naar binnen gooi geef ik toch echt liever 10 euro per week meer uit.
Maar het is niet altijd zo dat goedkopere dingen vol zitten met suikers. Soms betaal je iets alleen maar voor het merk en zit daar meer verkeerd spul in.
Maar gaf alleen even aan dat het goedkoper kan :thumbup:
@Madre wrote:
@Mutsie86 wrote:@bianca&? wrote:oke
c1000 pindakaas 0,89
c1000 chocopasta 1,79
c1000 dubbelvla 0,81
jonagold 0,83
c1000 half brood 0,99
actie peren 0,56
soepgroenten 1,19
c1000 spinazie 0,57
bananen 7 stuks 0,99
2 stokbroden afbak 0,32
actie runder gehakt 1,66
kaas plakjes 1,91
maggi 1,11
Tja, ik denk dus gelijk, hoeveel suiker zit er in de vla, hoeveel suiker in de chocopasta? Welke e-stoffen etc. etc. Zit er volkoren in het brood of is het gewoon wit met een kleurtje zoals alle goedkope 'bruine' broden van de super.
Bezuinigen is prima, maar ik zou dus echt wel weten waar ik op bezuinig.
Je kan heel goedkoop leven, maar als ik dan alleen maar ongezonde rommel naar binnen gooi geef ik toch echt liever 10 euro per week meer uit.
Madre, dat vraag ik mij dus ook af!
hier kan het ook wel minder…
de laatste 3 weken ongeveer 70 - 100 euro per week uitgegeven aan boodschappen gewoon te veel
er was eens een tijd toen deed ik het ook van 50 euro per week met 3 en 1 in de luiers nu zijn we met 4 dus 60 - 70 per week moet lukken
luiers haal ik in 1keer met een goede aanbieding de eerste anderhalf jaar meeste pampers want anders irritatie maar we hebben nu etos eigen merk en gaat ook goed scheelde toch weer een beetje en ik hoor mensen over kruitvat dus volgende keer maar eens proberen…
maar met een beetje geluk heb ik ze niet meer zo lang nodig want meneer plast zo nu en dan al op het potje en is meestal snachts droog… (wel nog hele dagen luiers aan maar wel regelmatig op potje, oudste was met 2,5 jaar luier vrij dus wie weet hij ook )
en ja wij houden ook van lekker eten en de jongens mogen in het weekend ook wat lekkers uit kiezen in de winkel dus dan is het voor hun meestal ook een zakje chips en koekjes of zo… snoepen doen ze niet zo veel de fruit schaal leeg eten wel…
en wij halen merk en eigen merk boodschappen en voorraad en aanbiedingen
Wij waren eerst 250 euro kwijt per wk, soms nog wel meer. :o :oops:
Met 8 pers. waarvan 4 in de luiers en 2 in nachtluierbroekjes.
Zijn nu drastisch aan het bezuinigen geslagen, we liepen er echt op leeg.
Doen nu boodschappen bij de ah, lidl en aldi.
Het is bij de lidl/aldi telkens weer een verassing dat ik zo weinig hoeft af te rekenen.
Vroeger kochten we pamers, nu luiers van de lidl of aldi.
Dit had ik jaren eerder moeten weten.
We zijn nu 135 euro per wk kwijt maar er gaan heel veel luiers doorheen.
En gebruiken 10 pakken melk per wk, 4/5 pakken vla en 7 broden.
Brood koop ik niet meer bij de bakker dat van lidl is ook lekker vinden wij vooral de tijgerwit/bruin.
Maar 70€ is toch een nette prijs, 10€ per dag! Ik zou echt als je het kan missen niet minder dan €70 doen.
Ik geef ongeveer 50.- per week uit
Verse groenten en veel fruit en elke dag gewoon vlees.
Ik haal heel veel bij de lidl en bepaalde dingen die ik bij de lidl niet kan krijgen of niet lekker vind bij de merk supermarkt.
Luiers, wasmiddel en schoonmaak artikelen en wc papier zit hier niet bij dit haal ik bij de kruidvat en action.
luiers haal ik wanneer het nodig is een megapack voor 12.99 en toilet papier 3.99 en daar doen we ook wel een week of 3 mee gok ik zo.
Voor de rest nog kleine schoonmaak artikelen die ik zo nu en dan haal.
laat zeggen dat het gemiddeld zo`n 65 p.m is
oja 2 volwassenen en 1 kindje
@Mutsie86 wrote:
@bianca&? wrote:oke
c1000 pindakaas 0,89
c1000 chocopasta 1,79
c1000 dubbelvla 0,81
jonagold 0,83
c1000 half brood 0,99
actie peren 0,56
soepgroenten 1,19
c1000 spinazie 0,57
bananen 7 stuks 0,99
2 stokbroden afbak 0,32
actie runder gehakt 1,66
kaas plakjes 1,91
maggi 1,11
Bij de Vomar heb je een heel brood voor 50 cent, en het is nog lekker ook. :mrgreen: