Hoeveel geef je uit aan boodschappen?

@Selena wrote:

@Mutsie86 wrote:
@bianca&? wrote:
oke

c1000 pindakaas 0,89

c1000 chocopasta 1,79

c1000 dubbelvla 0,81

jonagold 0,83

c1000 half brood 0,99

actie peren 0,56

soepgroenten 1,19

c1000 groentensoep (pakje) 0,78

c1000 spinazie 0,57

bananen 7 stuks 0,99

2 stokbroden afbak 0,32

schoonmaakmiddel 0,84 (2 liter)

actie runder gehakt 1,66

kaas plakjes 1,91

maggi 1,11

Een heel brood €0,99 ipv een halve

Bij de Vomar heb je een heel brood voor 50 cent, en het is nog lekker ook. :mrgreen:

Dan neem jij ze zeker mee als ik wil halen ?
Uit je bericht eerder begrijp ik dat je naar de f.Ã .lga gaat hier 5 min bij mij verdaan 8)

ik heb altijd de boerentarwe van de lidl voor 0.95

Ik ga nu nog/normaal naar Anna Paulowna, maar wil nu naar Schagen :angel:

@Nikita wrote:

Nou mij lukt het dus ook niet :frowning: :frowning:

Vanmorgen nog even een paar boodschapjes gedaan, voor het avondeten vanavond, sla, 2 zakjes gebakken aard, 2 pakjes vlees (4 stuks) roerbakgroente voor morgen, 3 pakjes snoetenpoetsers en 2 blikjes knakworstjes…toch bijna 18 euro en onze huishoudrekening was al leeg en moest het van de gewone rekening pinnen :frowning:

Wij hebben huishoudgeld van de 15e tot de 15e…dat betekent volgende week vrijdag pas weer geld…en ik moet nog 1.5 week :? :shock:

Roerbakgroente, of andere voorgesneden groente, is altijd duurder dan groente 'los' kopen. Sla, is dat een krop sla of ook een zak voorgesneden? Over de snoetenpoetsers is al genoeg gezegd, de aardappelen ook. Ik denk dus dat je alleen hierop aardig had kunnen bezuinigen hoor. :) Dat vlees zal nog het duurst zijn, schat ik zo in.

@Nikita wrote:

@Kittycat wrote:
Mijn moeder zou zeggen dat ik gek was om 3 pakken snoetenpoetsers kopen, en dat dat pas weggegooid geld is. Wat is er mis een nat washandje :angel: Zo zijn 5 kinderen groot geworden, zonder achtergebleven vuil :mrgreen:

Ja dat is ook wel zo, maar dan moet ik 5 verschillende washandjes gebruiken…ik ben gastouder en hier lopen regelmatig 5 kids rond. Maar nu ik er zo over denk moet ik die snoetenpoetsers ook van mijn zakelijke rekening doen… :think:

En trouwens, 5 verschillende washandjes? Het gaat om de gezichten/handjes van de kindjes? Zo’n washandje kan je na gebruik toch afspoelen en voor het volgend kindje gebruiken? :slight_smile:

Nadeel van groente aan een stuk is dat je zoveel hebt.

Ik stond vandaag met een zak italiaanse roerbakgroente in mijn hand en bedacht me alles los te kopen, maar een prei, courgette, paprika, wortel en aubergine tikt alsnog aardig aan en de zak was goedkoper. Natuurlijk kun je de restjes nog wel ergens anders voor gebruiken, maar ik ben dan redelijk inspiratieloos en kan alleen aan ‘voor de pasta’ bedenken.

@Kittycat wrote:

Ik stond vandaag met een zak italiaanse roerbakgroente in mijn hand en bedacht me alles los te kopen, maar een prei, courgette, paprika, wortel en aubergine tikt alsnog aardig aan en de zak was goedkoper. Natuurlijk kun je de restjes nog wel ergens anders voor gebruiken, maar ik ben dan redelijk inspiratieloos en kan alleen aan ‘voor de pasta’ bedenken.

Maar je eet toch niet maar 1 keer per week groente? Alles wat je koopt om te roerbakken kan in de pasta, lasagne, nasi, groentensoep, quiche, op de pizza, etcetera. Ik haal wekelijks een lading groente op de markt en pas mijn menu ook aan op wat voor groente er nog ligt in de koelkast. Als je dat jezelf aanwent ben je op de lange termijn goedkoper. :slight_smile:

ik koop wel gesneden groente voor de macaroni en nasi en zo omdat het los snijden me teveel werk is en 1.49 is niet duur voor zo`n zak vol.

Als ik nou 24 uur per dag thuis was, zou ik het wel doen maar niet met een drukke baan.

@Kittycat wrote:

in de vriezer :angel:

@Goudvis wrote:

ik koop wel gesneden groente voor de macaroni en nasi en zo omdat het los snijden me teveel werk is en 1.49 is niet duur voor zo`n zak vol.

Als ik nou 24 uur per dag thuis was, zou ik het wel doen maar niet met een drukke baan.

Dat is prima, ieder voor zich, maar aangezien veel mensen in dit topic graag willen bezuinigen is dit wel iets waar winst mee te behalen valt. :slight_smile:

En ik ben ook geen 24 uur per dag thuis hoor, het is maar net wat je jezelf aanwent, denk ik. Ik ben nog geen 3 minuten bezig met groenten snijden.

@D. wrote:

@Kittycat wrote:

Maar je eet toch niet maar 1 keer per week groente? Alles wat je koopt om te roerbakken kan in de pasta, lasagne, nasi, groentensoep, quiche, op de pizza, etcetera. Ik haal wekelijks een lading groente op de markt en pas mijn menu ook aan op wat voor groente er nog ligt in de koelkast. Als je dat jezelf aanwent ben je op de lange termijn goedkoper. :slight_smile:

Maar eet je dan niet elke week dezelfde groente?

Als ik vandaag dus bovenstaande groente had gekocht had ik niet geweten wat er verder mee te doen om eerlijk te zijn :shifty: Heb vandaag een quiche gemaakt en daar spinazie in gedaan :wink: Bewust omdat ik niet altijd hetzelfde wil eten.

Bij mijn vriend thuis aten ze elke week bloemkool omdat het altijd wel ergens in de aanbieding was :roll:

Rauw in de diepvries bianca?

Ik kom wat leren hoor. Ben geen huishoud- en keukenprinses.

@Kittycat wrote:

@D. wrote:
@Kittycat wrote:

Maar eet je dan niet elke week dezelfde groente?

Als ik vandaag dus bovenstaande groente had gekocht had ik niet geweten wat er verder mee te doen om eerlijk te zijn :shifty: Heb vandaag een quiche gemaakt en daar spinazie in gedaan :wink: Bewust omdat ik niet altijd hetzelfde wil eten.

Bij mijn vriend thuis aten ze elke week bloemkool omdat het altijd wel ergens in de aanbieding was :roll:

Nee, ik eet niet elke week hetzelfde. Aubergine bijvoorbeeld kan je gevuld eten, maar ook in een Marrokaanse stoofschotel doen, zijn dan toch totaal verschillende gerechten. Als ik groente verwerk in een stamppot, maak ik heel veel en vries ik het in, voor de dagen dat ik laat thuis ben. En ik haal niet elke week exact hetzelfde, ligt ook aan het seizoen natuurlijk. :slight_smile:

En dan heb je je halve aubergine bij de pasta gegooid en heb je niet genoeg meer over om gevulde aubergines te eten. Dat heb ik dan altijd weer :mrgreen:

Overigens geven wij denk ik iets van 70 euro uit aan boodschappen, acceptabel. Er gaat wel veel te veel geld naar snoep en koek voor ons zelf (zeker 10 euro/wk) en naar vleeswaren. Heb vandaag al 4 pakjes/zakjes snoep gekocht voor mezelf :oops: En vriend neemt iets van 8-10 boterhammen mee naar zijn werk en had vaak van die luxe vleeswaren, fricandeau enzo, dat koopt ie nu minder vaak, dat scheelt behoorlijk want we waren wel 20 euro per week kwijt aan vleeswaren. Op brood bezuinigen we niet meer, kopen gewoon het brood bij de supermarkt dat we het lekkerst vinden.

kc ja rauw

als je groenten voor in de nasi of soep koopt je wast en snijdt het

dan kan je het in zakjes in de vriezer doen en kan je steeds eruit

halen voor de macaroni of soep of nasi

doe je dus maar 1x alles los kopen en snijden en dan heb je wel voor 4x dus wel

goedkoper en snel klaar de keren erna

ben er zelf ook te lui voor :oops:

Even over de snoetenpoetsers en gastouder zijn. Ik gebruik gewoon billendoekjes voor de handjes hoor, niks mis mee en veel goedkoper dan snoetenpoetsers. En ik ga niet een berg washandjes gebruiken elke dag. Ik begon ook met snoetenpoetsers, maar 2x zo duur met 2x zo weinig doekjes, nee, dat doe ik dus niet meer.

@Madre wrote:

Het is ook wat je gewend bent en wat je lekker vind. Als ik moet bezuinigen koop ik goedkopere merken terwijl ik de a-merken vaak lekkerder vind. (vaak, niet altijd). Dit is een standaardlijstje wat ik bijna wekelijks koop:

7 liter biomelk

2 pakken arla yogurtdrink

1 pak Arla toetje

1 pak vla

1 doos bio-eieren

1 pak gehakt (vega, ah-merk)

1 pak gegrilde wokstukjes (vega, ah-merk)

6 pakjes water en fruit (ah-merk)

1 pak bio appelsap

1 pak bio sinasappelsap

6 blikjes fanta zero

6 blikjes cola

1 tros bio bananen

1 fruitzak Odin

2 blikken bio-tomaten

1 fles bio passata

1 pak bio-pasta (soms vers, soms niet)

1 pak bio-witte rijst.

1 zak wokgroente

1 stuk brocoli of bloemkool

1 bak trostomaten

2 komkommers

1 zak bio koffiebonen

2 zakken chips

1 pak koek

1 zak snoep

1 pak kleine crackers voor mee naar school.

1 pond belegen kaas

1 stuks smeerkaas

1 stuks bio salami

Ik kijk altijd naar leuke aanbiedingen en seizoensproducten, ik hou van voorraad. Unox-rookworsten zijn nu overal in de aanbieding, ik koop er dan wel een paar van, die gaan deze winter wel op. Ik eet ze zelf niet, maar man en kids vinden ze lekker.

Standaard in huis heb ik:

Rietsuiker, bloem, olijfolie, zonnenbloemolie, azijn, balsamicoazijn, uien en knoflook, allemaal bio.

Dan heb ik in de voorraadkast ook echt van alles staan.

Een keer in de maand bestel ik meer bij odin, bijvullimonade, zoet voor op brood ed.

Ik heb ook gewoon chocohagels en pindakaas in mijn kast staan.

Vandaag heb ik op de markt gekocht:

4 kolven mais, 1 aubergine, zakje met 4 paprika’s, een zakje wortels en een doosje cherrytomaatjes. Ik was 4 euro kwijt.

Vaak koop ik ingredienten voor een groente- of tomatensoep. Van de andere helft maak ik pastasaus.

Ik koop altijd brood bij de bakker, altijd volkoren. (op woensdag een half wit). Er gaan er nu zo’n 3 broden per week door.

Hoeveel ben jij ongeveer kwijt Madre? Je koopt namelijk precies hetzelfde als ik, op de vleesvervangers na. Ik bestel bio-vlees online bij okvlees punt nl. Groenten haal ik bij de natuurwinkel, de kaas ook (altijd in de aanbieding, dan neem ik meteen 4 stuks mee. Zijn ze net iets duurder dan standaard AH Goudse kaas). Ik heb geen bio-tas meer. Ik kies voor ongeveer 7,50 euro voor 5 dagen groenten uit. Liefst degenen die in de aanbieding zijn. Ervaring leert dat er altijd wel 2 dagen zijn dat we kliekjes eten of patat/pannenkoeken.

Ik haal ook wel gewone groenten bij de AH, als ik vind dat er te veel prijsverschil zit tussen die groenten en de bio variant. Als de gewone prei 35 eurocent per stuk kost bij de AH, ga ik er echt een 1,19 voor betalen bij de natuurwinkel.

Bij de AH koop ik vleeswaren en melk bio. Eieren niet meer, die komen van onze eigen kipjes en die krijgen bio-voer. Verder koop ik rijst, couscous ed ook bio van AH, maar alleen als ze in de aanbieding zijn. Dan zijn ze net zo duur als AH eigen merk. Dan sla ik groots in.

Ons budget voor boodschappen is 500 euro per maand (115 in de week) , plus 100 euro voor de Etos.

2 kinderen in de luiers. Wij zijn wel elke dag de hele dag thuis, we werken vanuit huis. Dat scheelt ook een hoop denk ik…

En ik heb een heel grote voorraadkast in de gang, dat scheelt ook een hoop.

Groenten zelf snijden deed ik al. Sauzen zoals jus of pastasaus maak ik altijd zelf. Ik gebruik alleen pakketjes voor de soep (smaakmaker van Maggi), fajitasaus, voor de nasi/bami en voor de lasagne. Het is me nog niet gelukt daar een lekker recept voor te vinden.

Volgende maand lukt het sowieso wel:

november is altijd mijn eet-je-vriezer-leeg maand, want begin december ontdooi ik mijn vriezer altijd. Dus dat scheelt altijd boodschappen dan…

Maar ik vind dat ik best 100 euro in de maand minder uit moet kunnen komen, zonder al te veel te veranderen. We hebben veel te veel snoep en snacks in huis, daar kunnen we al op bezuinigen. Dus ik probeer nu 70 euro per week uit te geven (dat wordt toch altijd 85…) en dan 50 euro per maand ongeveer voor vlees. En dan 70 voor de Etos, dan zit ik totaal op 500 ipv 600.

Ik koop graag bio, voel me daar veel beter bij. Maar wel omdat dat kan. Mocht het niet kunnen, dan zou ik ook teruggaan naar Euroshopper en eigen merk. Ik heb een tijdlang zo geleefd en ik merk wel verschil in smaak. Als het moet, dan moet het, maar zolang het niet moet… Maar toch denk ik; als ik elke maand 100 euro bezuinigen zou, dan kun je voor die 400 euro machtig leuke dingen kopen! heeft net gelezen wat voor uitbreidingssets er op de Kitchenaid kunnen! ^.^

Ik vroeg me af; rekenen jullie afhaalmaaltijden (patat, pizza, shoarma etc) en uit eten gaan ook onder deze kosten? Wij wel nl.

Nee dat rekenen we niet mee, we gaan een keer in de maand naar de mac en soms ook een keer pizzeria, dat is 50 euro.

Ik betaal voor die lijst zo rond de 70-80 euro. Dan koop ik nog aanbiedingen bij de c1000 want die zit om de hoek.

Per week voor rond de 7 euro brood.

Wij hebben hier geen natuurwinkel :wall: :shifty: dus ik ben ‘afhankelijk’ van de fruitzak en de Odin. Maar ben blij dat Odin bij onze supermarkt levert hoor. Beter dan niets.

Als hier wel een biowinkel zou zijn zou ik nog meer bio kopen, dat weet ik zeker.

Wij eten bijna geen vlees meer omdat we het echt bedroevende kwaliteit vinden, sowieso koop ik amper varkensvlees…

Ik koop wel eens een biefstukje ofzo.

Als we vlees kopen dan doen we dat wel bio.

@Selena wrote:

Ik ga nu nog/normaal naar Anna Paulowna, maar wil nu naar Schagen :angel:

Vomar zit idd in anna p maar daar moet ik 20 minuten voor rijden. Dus dan is die 50 cent voor een brood wel heel duur als er nog benzine kosten aan vast zit. :lol: Zelfde als met AH, Schagen is het dichtsbijzijnde, ook 20 minuten rijden.

:roll: De leukste winkels zitten te ver weg :frowning:

@D. wrote:

@Nikita wrote:
@Kittycat wrote:
Mijn moeder zou zeggen dat ik gek was om 3 pakken snoetenpoetsers kopen, en dat dat pas weggegooid geld is. Wat is er mis een nat washandje :angel: Zo zijn 5 kinderen groot geworden, zonder achtergebleven vuil :mrgreen:

Ja dat is ook wel zo, maar dan moet ik 5 verschillende washandjes gebruiken…ik ben gastouder en hier lopen regelmatig 5 kids rond. Maar nu ik er zo over denk moet ik die snoetenpoetsers ook van mijn zakelijke rekening doen… :think:

En trouwens, 5 verschillende washandjes? Het gaat om de gezichten/handjes van de kindjes? Zo’n washandje kan je na gebruik toch afspoelen en voor het volgend kindje gebruiken? :slight_smile:

Dat is niet hygienisch, wij mogen dat ook niet doen in de kinderopvang. Ieder kind een eigen doekje.

Bij uitjes nemen we ook snoetepoetsers mee. Maar gewoon op de opvang zelf gebruiken we washandjes mocht dat nodig zijn.

Als je moet bezuinigen zou ik ook als eerste bezuinigen op de luxe dingen. Zoals cola en ander soort prik, koeken, snoep etc.

Groenten/fruit/zuivel/vleeswaren/eventueel vlees zijn dingen die je dagelijks eet. Kun je ook op bezuinigen maar weglaten niet dan mis je dat qua voedingsstoffen.

Heb je de luxe dingen al wegbezuinigd dan zou ik kijken wat er verder nog kan qua bezuinigen. Zoals dus seizoens groente en fruit kopen. etc etc. Per gezin is het weer verschillend waar je op kan bezuinigen.