Hoeveel geef je uit aan boodschappen?

@Mutsie86 wrote:

@D. wrote:
@Nikita wrote:
@Kittycat wrote:
Mijn moeder zou zeggen dat ik gek was om 3 pakken snoetenpoetsers kopen, en dat dat pas weggegooid geld is. Wat is er mis een nat washandje :angel: Zo zijn 5 kinderen groot geworden, zonder achtergebleven vuil :mrgreen:

Ja dat is ook wel zo, maar dan moet ik 5 verschillende washandjes gebruiken…ik ben gastouder en hier lopen regelmatig 5 kids rond. Maar nu ik er zo over denk moet ik die snoetenpoetsers ook van mijn zakelijke rekening doen… :think:

En trouwens, 5 verschillende washandjes? Het gaat om de gezichten/handjes van de kindjes? Zo’n washandje kan je na gebruik toch afspoelen en voor het volgend kindje gebruiken? :slight_smile:

Dat is niet hygienisch, wij mogen dat ook niet doen in de kinderopvang. Ieder kind een eigen doekje.

Bij uitjes nemen we ook snoetepoetsers mee. Maar gewoon op de opvang zelf gebruiken we washandjes mocht dat nodig zijn.

Maar billendoekjes kun je wel prima gebruiken en kosten veel minder dan snoetenpoetsers. Op elk kdv waar ik tot nu ben geweest gebruiken ze billendoekjes tussendoor en alleen soms washandjes na fruit of lunch, maar dat kan ook prima met billendoekjes.

hier heb ik in de vriezer ook van alles aan ingevroren groente liggen… juist voor de nasi, groentesoep, pastasaus etc.

Paprika laat zich (gesneden in stukjes) heel prima invriezen, prei idem, ui kan je ook heel goed (gesneden) invriezen etc etc.

Heb er niet altijd zin in, maar eens in de zoveel tijd ga ik dus snijden, mik het in de vriezer wat ik op dat moment niet nodig heb en klaar.

Ook spercieboontjes kan je heel goed zelf invriezen.

Als je ze koopt als het een seizoensgroente is (lekker voordelig), even schoonmaken en vast de puntjes eraf… dan is het de volgende keer echt kwestie van uit de vriezer trekken en in een pan water mikken :thumbup: .

@Mutsie86 wrote:

Als je moet bezuinigen zou ik ook als eerste bezuinigen op de luxe dingen. Zoals cola en ander soort prik, koeken, snoep etc.

Groenten/fruit/zuivel/vleeswaren/eventueel vlees zijn dingen die je dagelijks eet. Kun je ook op bezuinigen maar weglaten niet dan mis je dat qua voedingsstoffen.

Heb je de luxe dingen al wegbezuinigd dan zou ik kijken wat er verder nog kan qua bezuinigen. Zoals dus seizoens groente en fruit kopen. etc etc. Per gezin is het weer verschillend waar je op kan bezuinigen.

ik kan niet zonder die luxe :oops:

ik lees zo veel bio … waarom bio ?

ik vind het veel duurder als het zelfde product…

wij kopen ons vlees bij de slachterij (rund) (gaat ook naar keur slagers) en het liefst meest rund (ik ben niet zo gek op varken) in de winkel als het nodig is…

groente net wat in de aanbieding is en seizoen

Prik heb ik wat van liggen voor de visite (van aldi) daarvoor ga ik geen merk kopen

Sapjes gewoon wat we lekker vinden maar veel wel huismerk

Pakjes kopen we wel maar ik zou weer eens over moeten naar de bekers :think:

Ook gewoon weer een koekje voor tussen door in een doosje in plaats van al dat voor verpakte zal ook al een boel schelen…

snoep en chips halen we wel maar niet zo veel op zich

vaak vel een zakje popcorn maar dat is 1 euro en kunnen we heel lang mee (we hebben zelf een machine) ik denk wel een week of 3a4

verder kopen we steeds meer huismerk en zouden weer eens vaker naar de aldi kunnen… voor de suiker sapjes en groentes …

en eieren moet ik weer een boer voor gaan zoeken waar ik het haalde is weg…

melk gaat er ook wel aardig door hier ongeveer 1,5l -2l per dag

en brood 3/4 per dag ongeveer en een dag er na lekker tosti’s vinden de kids heerlijk

beleg gaat hier ook wel hard maar dat is meestal ham of kaas en ze hebben het zoet weer her ontdekt …

dan hebben wij nog een hond op huismerkbrokken en doen er water bij want dat vind ze lekkerder en met verjaardag en dierendag krijgt ze wat extras door een keer een blikje en koekjes ook huismerk of aanbieding…

moet ook zeggen zo af en toe grote voorraad in duitsland in te slaan dan ben ik ook wel ruim 100 euro kwijt maar daar doe ik weer maanden mee en ook verjaardagen van… dus dat zal in november weer gebeuren…

ik vind dit een leuk topic

en ga lekker met hub vanmiddag naar de lidle :mrgreen:

Inge, bio groente en fruit is bijv zonder kunstmatige bestrijdingsmiddelen geteeld, en de diertjes krijgen beter voer en worden diervriendelijker gehouden.

Zelf vind ik fair trade ook belangrijk. Ik koop niet alles bio om eerlijk te zijn. Het verschil vind ik vaak ook erg groot. Ik heb nu voor mezelf de regel dat ik bij elke boodschappenbeurt minimaal 1 product bio/fair trade mee neem. En sommige dingen zijn standaard al biologisch, waaronder vleeswaren voor C. en bananen, hagelslag en chocola koop ik weer fair trade.

Wij zijn ook een tijdje naar de lidl gegaan voor een aantal producten, maar dat was helemaal niet goedkoop. Kwam erachter dat je ook bij andere supermarkten dezelfde producten kon kopen en dan voor minder.

@ingemamavan2 wrote:

ik lees zo veel bio … waarom bio ?

ik vind het veel duurder als het zelfde product…

Ja als dat zo zijn zou ik wel gek zijn om bio te kopen he?

Gelukkig zit er wel een groot verschil in. :wink:
Afgezien van de beesten die meer ruimte krijgen, krijgen ze ook biovoedsel en geen hormonen.

De groenten worden niet bespoten met allerlei troep.

Daarbij is Bio-eten beter voor het milieu.

:)

Bio is best goed natuurlijk, maar ik vind het persoonlijk wat overdreven om ALLES bio te gaan kopen. Vind ik ook veel te duur. Ik ga niet 2x zoveel betalen alleen maar zodat ik me dan minder schuldig voel over de diertjes ofzo. Maar dat is mijn mening he :wink:

Ik koop dan wel weer vrije uitloop eieren, dat is het enige :lol: :lol:

alles bio doe ik niet… maar ik merk dat ik steeds meer koop… het begon met bio eitjes, bio uitjes… en het wordt dus steeds meer.

Ben ook nog op zoek naar een boer waar ik gewoon langs de weg een baal aardappelen enzo kan halen. Dat er dan nog modder op zit boeit me niet, dat schrobben we er wel af.

Ja, helaas denken heel veel mensen zo. Die denken alleen dat het duurder is en dat mensen zich dan minder schuldig voelen. Gelukkig weet ik wel beter.

Die mensen blijven ook de kiloknallers kopen en ander soort rotzooi.

Jij noemt het misschien wel schuld afkopen, ik vind het beter voor ons lichaam, zo zonder hormonen en giftige bespuiting en ook nog eens voor de diertjes en het milieu.

:wink:

@bianca&? wrote:

ik vind dit een leuk topic

en ga lekker met hub vanmiddag naar de lidle :mrgreen:

Haha wij gisteravond hetzelfde gedaan! Hub wou ook wel ff mee. Resultaat was hier toch nog 80 euro… Heb ik wel veel meegenomen waaronder frituurspullen voor in de vriezer en wat extra vlees voor in de vriezer. En natuurlijk mn zakken paella, die zijn zo lekker van daar en lekker makkelijk!

Moet nu alleen nog cola meenemen van mn werk morgen en muesli, dus dan ben ik toch nog wel goedkoper uit tot nu toe!

Ik koop inderdaad ook een kilo kipfilet en stop het dan in de vriezer. Niets mis met die kipfilet hoor, eet het al jaren en ik ben nooit ziek, dus dat vind ik nogal overdreven. Als het slecht zou zijn voor de gezondheid, dan zou het niet verkocht mogen worden.

@Noekie wrote:

Ik koop inderdaad ook een kilo kipfilet en stop het dan in de vriezer. Niets mis met die kipfilet hoor, eet het al jaren en ik ben nooit ziek, dus dat vind ik nogal overdreven. Als het slecht zou zijn voor de gezondheid, dan zou het niet verkocht mogen worden.

Wat een vreemde gedachtengang. Het is toch algemeen bekend dat vlees bomvol zit met troep? Nee, geen direct ziekmakende bacteriën wellicht maar dat maakt het niet meteen gezond vlees…

Ik noem nergens de woorden gezond of ongezond. Ik zeg dat er niets mis mee is. Mensen eten dit al jaren, biovlees is pas de laatste jaren. En mensen gaan echt niet eerder dood van “gewoon” vlees.

Ik vind het gewoon te duur en daarom koop ik het niet.

Maar dit is geen discussie over wie wel of geen biovlees en bioproducten koopt, dat moet ieder voor zich weten.

Bio vlees is idd echt veel lekkerder, malser, en meer smaak…

Helaas is het voor mij even net iets te duur…

Heb trouwens een vergelijking gemaakt,

maar de lidll is redelijk duur geworden, ook vlees en brood…

Groente bijna hetzelfde, dus vandaag even naar de markt…

volgens mij is er wel bewezen dat er doordat wij steeds meer vlees eten, waarvan de dieren hormonen krijgen toegediend, dat wij steeds vaker resistent zijn tegen antibiotica.

dat is wel een situatie die gevaarlijk kan worden. zeker voor mensen met al een zwakkere gezondheid.

suzanne

@Noekie wrote:

Ik noem nergens de woorden gezond of ongezond. Ik zeg dat er niets mis mee is. Mensen eten dit al jaren, biovlees is pas de laatste jaren. En mensen gaan echt niet eerder dood van “gewoon” vlees.

Ik vind het gewoon te duur en daarom koop ik het niet.

Maar dit is geen discussie over wie wel of geen biovlees en bioproducten koopt, dat moet ieder voor zich weten.

Nou het lijkt mij meer een discussie of mensen wel weten wat het verschil is tussen biovlees of kiloknallers. 8)

Vind jouw reactie een beetje in hetzelfde straatje van: mijn opa rookte zijn hele leven als een ketter en is ook 80 geworden.

Maar goed, ieder zijn eigen meuk. :slight_smile:

Wat me trouwens wel opvalt, Gab zei het ook al, tegenwoordig is de Lidl niet veel goedkoper meer dan de Albertheijn of zo.

Albertheijn word door vele mensen als duur(der) afgeschreven terwijl ik nu, maar ook toen we nog van minder moesten rondkomen altijd normaal uitkom, terwijl ik bij een andere winkel (Deka, Vomar) meer uitgaf.

Ik koop soms Bio, voor ons is het gewoon niet haalbaar alles bio te kopen.

Ik koop wel veelal bio/fairtrade voor de kids.

Vlees koop ik soms wel Bio bij de AH. Smaakt nog beter dan de kilo knallers. Al koop ik die ook wel eens. Als ik meer te besteden had, dan had ik waarschijnlijk meer bio gekocht.

Dat het duurder is, begrijp ik trouwens wel. Vele hebben het er niet voor over, maar toch. Bio is gewoon duurder, omdat de dieren ook beter leven hebben, en duurder voer krijgen. Dan een varken die maar ‘gemaakt’ is om te slachten en zo snel mogelijk dik en goed moet zijn met slecht voer, weinig buiten leven.

@D. wrote:

@Goudvis wrote:
ik koop wel gesneden groente voor de macaroni en nasi en zo omdat het los snijden me teveel werk is en 1.49 is niet duur voor zo`n zak vol.

Als ik nou 24 uur per dag thuis was, zou ik het wel doen maar niet met een drukke baan.

Dat is prima, ieder voor zich, maar aangezien veel mensen in dit topic graag willen bezuinigen is dit wel iets waar winst mee te behalen valt. :slight_smile:

En ik ben ook geen 24 uur per dag thuis hoor, het is maar net wat je jezelf aanwent, denk ik. Ik ben nog geen 3 minuten bezig met groenten snijden.

bij de jumbo hebben ze een zak roerbakgroente 500 gram voor 85 cent… als ik alles los zou halen wat er in zit, dan ben ik meer kwijt!

en dan nog even over wat gisteren op het nieuws was dat kinderen en volwassen niet aan hun dagelijkse groeten en fruit komen

check daar hoor ik bij

4 eetlepels groenten :shock: :sick:

maar goed tomaten en komkommers mogen natuurlijk ook

hoe doen jullie dat?

hier eten de kids dagelijks fruit maar wij eigenlijk niet :oops: