hier eten de kids veel fruit en ik eet vaak met ze mee op ‘hun’ momenten. Kom ik tenminste ook aan mijn tax .
En hier altijd wel komkommer bij het eten op tafel staan, wortels in de koelkast (vindt onze oudste heerlijk als tussendoortje), paprika (vindt nummer 2 lekker gewoon uit het vuistje) etc etc.
maar red iedereen de hoeveelheid die je zou moeten eten?
ik zou dus met 2 stuks fruit en de kids 1 stuk
42 stuks moeten hebben in de week en opeten ook :lol:
Ik eet ook amper fruit, ik eet liever koekjes :oops:
Maar C. krijgt wel haar fruit en geen koekjes. Ze is wel moeilijk, want ze eet alleen peer en banaan. De rest spuugt ze gewoon weer uit. Ik blijf wel aanbieden. Op het kdv deelt ze de appel uit aan de andere kindjes :lol:
Groente eten wij juist wel weer voldoende, alleen C. weigert alle groente. Ook tomaat, komkommer, wortels, ze eet het niet. Ze lust wel broccoli en bruine bonen.
@Noekie wrote:
Ik noem nergens de woorden gezond of ongezond. Ik zeg dat er niets mis mee is. Mensen eten dit al jaren, biovlees is pas de laatste jaren. En mensen gaan echt niet eerder dood van “gewoon” vlees.
Ik vind het gewoon te duur en daarom koop ik het niet.
Maar dit is geen discussie over wie wel of geen biovlees en bioproducten koopt, dat moet ieder voor zich weten.
Er is wél iets mis mee. Serieuze vraag: heb je je er wel eens in verdiept?

Ik heb overigens ook het budget niet om alleen maar biovlees te eten. Wij eten daarom steeds minder vlees. Tijd geleden wilde ik graag wat biologischer gaan eten, maar het past financieel nog niet, helaas. Ik doe wat ik kan.

@klavertje4 wrote:
@D. wrote:@Goudvis wrote:ik koop wel gesneden groente voor de macaroni en nasi en zo omdat het los snijden me teveel werk is en 1.49 is niet duur voor zo`n zak vol.
Als ik nou 24 uur per dag thuis was, zou ik het wel doen maar niet met een drukke baan.
Dat is prima, ieder voor zich, maar aangezien veel mensen in dit topic graag willen bezuinigen is dit wel iets waar winst mee te behalen valt.
En ik ben ook geen 24 uur per dag thuis hoor, het is maar net wat je jezelf aanwent, denk ik. Ik ben nog geen 3 minuten bezig met groenten snijden.
bij de jumbo hebben ze een zak roerbakgroente 500 gram voor 85 cent… als ik alles los zou halen wat er in zit, dan ben ik meer kwijt!
En hoe vaak eet je dan van die zak?
Laatst een artikel gelezen over de hoeveelheid toevoegingen in zulke zakken, dat heeft mij alle zin ontnomen ooit nog zoiets te eten. Sowieso hou ik gewoon meer van verse groente halen en het zelf snijden. Doe ik altijd samen met zoonlief, ik vind het belangrijk hem mee te geven hoe eten eruit ziet, hoe je het bereidt, hoe het smaakt, etc. Voor mij is dat onderdeel van zijn opvoeding, weet wát je eet.

Wat voor toevoegingen kunnen er in een zak met gesneden groente zitten? :think:
Toevoegingen? Er zit niks anders in dan groente hoor :think:
@Mutsie86 wrote:
@bianca&? wrote:uh ik zou echt wel eens met jou boodschappen willen doen voor 30 in de week :think:
dat lukt mij echt niet
ik moet nu voor 4 dagen eten halen dan ben ik al meer kwijt hoor :oops:
ik zou best willen en haal ook veel eigen merk heel goedkoop echt waar
Wat heb je dan allemaal gehaald? Misschien kunnen we je zo helpen.
Ik was vandaag €4,50 kwijt bij lidl voor gyros, 2 kg uien, pitabroodjes en ijsbergsla. Eten voor morgen maar de sla en pitabroodjes (ui is gewoon voor voorraad) gebruiken we nog een keer. Naja nog een keer :lol: We hebben morgen over laat ik het zo zeggen. Van de ijsbergsla kunnen we nog wel twee keer eten.
En was 7 euro kwijt bij Deen voor eieren, boterhamworst, 2 x 200 gram spekjes (aanbieding 1+1 gratis), champignons (aanbieding, 69 cent dus goedkoper als bij lidl), 2 pakjes margarine, bakje pitloze druiven (aanbieding)
Heb voor morgen en vrijdag beleg en fruit. Margarine is voorraad. Eieren ook. champignons gebruik ik vandaag (half bakje) met 100 gram spekjes, de andere 300 gram spekjes gaan in de vriezer. (we eten vandaag opgebakken aardappeltjes, gewoon wat aardappelen schillen en even voorkoken en daarna opbakken, broccoli had ik vorige week in de aanbieding gekocht en snitzel uit de vriezer.
Andere helft van de champignons eten we vrijdag met ui (voorraad) en paprika en prei uit de vriezer. Gehakt uit de vriezer en macaroni uit de voorraad.
Zaterdag de ijsbergsla met aardappels(voorraad) en vlees uit de vriezer.
Niets geen rare dingen gekocht en we kunnen weer tegenaan tot zondag.
Ja, als ik vanallesuit de vriezer en voorraad kast eet dan ben ik ook goedkoop uit.
Die dingen moet je ook meetellen met je uitgaven.
D.
Hier ook. Oudste is nu 10 jaar, en vind het heel erg leuk om zelf te snijden…
Ook leerzaam natuurlijk…
Voor pasta haal ik gewoon een doosje champignons, prei, paprika,
uitje, 3 tomaatjes… Kaas rasp ik zelf…
ik had trouwens in de zomer een eigen tuintje in mijn eigen tuin :mrgreen:
Tomaatjes, en nu heb ik een appelboompje, waarvan de appels al goed zijn… en ze zijn best wel lekker…
Bij mijn pa staan druiven, die waren 3 weken geleden echt heerlijk…
Volgend jaar ga ik meer proberen ,sla, ook kruiden pererselie en zo…
ben benieuwd want ik heb geen groene vingers…
bio producten vinden wij te duur.
En als ik het er voor over zou hebben, dan ik het doen omdat ik het lekker vind of voor het mileu.
Je hoort zoveel mensen die dan bio produkten kopen vanwege alle slechte stoffen in de ander producten en dan sávonds op de bank zitten met een zak chips en een cola.
@stillewater wrote:
bio producten vinden wij te duur.
En als ik het er voor over zou hebben, dan ik het doen omdat ik het lekker vind of voor het mileu.
Je hoort zoveel mensen die dan bio produkten kopen vanwege alle slechte stoffen in de ander producten en dan sávonds op de bank zitten met een zak chips en een cola.
Ja en?
Ik eet ook niet alleen bio, ik lust ook chocolade en eet af en toe bij de mac of eet wat snoepjes.
Ik noem dat gevarieerd eten. 8)
Je kan bio en niet bio heel goed combineren,

Ik sluit mij bij D. aan Noekie, heb je je er sowieso wel eens in verdiept?
Want dat je geen bio eet omdat je het te duur vind of wat dan ook is natuurlijk jouw goed recht, maar je moet niet zomaar dingen gaan roepen.
@Noekie wrote:
Wat voor toevoegingen kunnen er in een zak met gesneden groente zitten? :think:
Volgens mij was het een artikel van de Consumentenbond (ben ik niet zeker van, nu ook niet in de gelegenheid om op te zoeken) maar waar het op neerkwam is dat de groenten dusdanig worden bewerkt zodat ze zo lang mogelijk goed blijven.
En als iemand nou die gesneden groenten koopt en nooit bij de mac komt of chocolade eet, dan komt dat toch op hetzelfde neer.
Ik denk niet dat iemand die regelmatig bij de biowinkel koopt altijd gezonder eet als iemand die bij de liddle of aldi zn boodschappen haalt.
Ik vind het echt onzin om een biobrood te kopen en daar dan hagelslag van de liddle op te doen. Als je het lekkerder vind ok, maar als het voor de gezondheid is, dan moet je het ook goed doen.
@D. wrote:
@Noekie wrote:Wat voor toevoegingen kunnen er in een zak met gesneden groente zitten? :think:
Volgens mij was het een artikel van de Consumentenbond (ben ik niet zeker van, nu ook niet in de gelegenheid om op te zoeken) maar waar het op neerkwam is dat de groenten dusdanig worden bewerkt zodat ze zo lang mogelijk goed blijven.
Op mijn zak staat toch echt alleen groente hoor. En gewassen in ijswater.
@stillewater wrote:
@Mutsie86 wrote:@bianca&? wrote:uh ik zou echt wel eens met jou boodschappen willen doen voor 30 in de week :think:
dat lukt mij echt niet
ik moet nu voor 4 dagen eten halen dan ben ik al meer kwijt hoor :oops:
ik zou best willen en haal ook veel eigen merk heel goedkoop echt waar
Wat heb je dan allemaal gehaald? Misschien kunnen we je zo helpen.
Ik was vandaag €4,50 kwijt bij lidl voor gyros, 2 kg uien, pitabroodjes en ijsbergsla. Eten voor morgen maar de sla en pitabroodjes (ui is gewoon voor voorraad) gebruiken we nog een keer. Naja nog een keer :lol: We hebben morgen over laat ik het zo zeggen. Van de ijsbergsla kunnen we nog wel twee keer eten.
En was 7 euro kwijt bij Deen voor eieren, boterhamworst, 2 x 200 gram spekjes (aanbieding 1+1 gratis), champignons (aanbieding, 69 cent dus goedkoper als bij lidl), 2 pakjes margarine, bakje pitloze druiven (aanbieding)
Heb voor morgen en vrijdag beleg en fruit. Margarine is voorraad. Eieren ook. champignons gebruik ik vandaag (half bakje) met 100 gram spekjes, de andere 300 gram spekjes gaan in de vriezer. (we eten vandaag opgebakken aardappeltjes, gewoon wat aardappelen schillen en even voorkoken en daarna opbakken, broccoli had ik vorige week in de aanbieding gekocht en snitzel uit de vriezer.
Andere helft van de champignons eten we vrijdag met ui (voorraad) en paprika en prei uit de vriezer. Gehakt uit de vriezer en macaroni uit de voorraad.
Zaterdag de ijsbergsla met aardappels(voorraad) en vlees uit de vriezer.
Niets geen rare dingen gekocht en we kunnen weer tegenaan tot zondag.
Ja, als ik vanallesuit de vriezer en voorraad kast eet dan ben ik ook goedkoop uit.
Die dingen moet je ook meetellen met je uitgaven.
Ik heb eerder beschreven hoe ik aan de voorraad in de vriezer en voorraadkasten kom. (met korting, aanbiedingen en reclame) Dus tuurlijk tel ik dat wel mee in een weekbedrag.
@Sweet-Love wrote:
Wat me trouwens wel opvalt, Gab zei het ook al, tegenwoordig is de Lidl niet veel goedkoper meer dan de Albertheijn of zo.
Albertheijn word door vele mensen als duur(der) afgeschreven terwijl ik nu, maar ook toen we nog van minder moesten rondkomen altijd normaal uitkom, terwijl ik bij een andere winkel (Deka, Vomar) meer uitgaf.
Ik koop soms Bio, voor ons is het gewoon niet haalbaar alles bio te kopen.
Ik koop wel veelal bio/fairtrade voor de kids.
Vlees koop ik soms wel Bio bij de AH. Smaakt nog beter dan de kilo knallers. Al koop ik die ook wel eens. Als ik meer te besteden had, dan had ik waarschijnlijk meer bio gekocht.
Dat het duurder is, begrijp ik trouwens wel. Vele hebben het er niet voor over, maar toch. Bio is gewoon duurder, omdat de dieren ook beter leven hebben, en duurder voer krijgen. Dan een varken die maar ‘gemaakt’ is om te slachten en zo snel mogelijk dik en goed moet zijn met slecht voer, weinig buiten leven.
dat ben ik niet met je eens.
De super de boer/c1000/plus etc. zijn als ik vergelijkbare boodschappen doe duurder dan de AH.
Als ik diezelfde soort boodschappen bij Lidl haal ben ik zeker 10 euro goedkoper uit. Dan moet je wel erg je best doen en ik ben er te lui voor :oops: maar de AH is in vergelijking met Lidl echt wel duurder…
Boodschappen doen bij de Lidl lukt me bijna nooit :wall: dan kan ik het ene net niet vinden en ga ik alsnog naar de super er tegenover en dan ben ik er al snel klaar mee…
hier zit de lidll en de ah langs elkaar…
maar net zo als kipfilet, rundergehakt, was het toch echt duurder dan bij de appie…
Ik vind de AH ook niet duur.
Ik heb trouwens dan ook die Ahold regeling, krijg eens per 3 maanden 10% van mijn AH aankopen terug gestort.
Maar als ik die euroshopper producten zie staan, dan scheelt dat volgens mij amper met een Aldi (Liddle kom ik nooit).
Hier dus altijd AH en ik kies AH huismerk en A merk.
Qua vlees ook vleesvervangers (ik eet het niet veel) en voor de heren probeer ik dan wel zo veel mogelijk biologisch vlees te nemen.
Zou een beetje gek zijn, mama aan de vleesvervanger voor de diertjes, en de rest van het gezin aan de kiloknaller. 8)
Groenten doe ik een beetje 50/50.
Ik snijd veel zelf, vanavond schrap en snij en bijvoorbeeld gewoon de wortels, maar roerbakgroente om te roerbakken (en om in de pasta te gooien), dat koop ik wel in een zak. Ga dat echt niet allemaal los van elkaar snijden.
Vries groente ook nooit in, behalve diepvries spinazie.
Ik hou ook niet van teveel voorraad, want ben bang dat ik het vergeet en weg kan gooien.
Ik vind het zo grappig dat er in dit topic allerlei verschillen schrijfwijzen voor de Lidl worden gebruikt. Het is toch echt gewoon Lidl en niets anders