hoeveel besteden jullie aan vuurwerk?

@ariel wrote:

@Madre wrote:
@ariel wrote:
Wij hebben redelijk wat vuurwerk. We vinden dat leuk. Om naar te kijken en om af te steken.

Wat me ergert is dat de buurjongens de hele dagen bij ons zeuren om iets af te steken. Zij kopen niets omdat Benny wel wat heeft. Dat ze er om 00.00 uur naar kijken is leuk. Daarom doen we het ook. Maar het gezeur daar baal ik van. Pa en ma hebben wel veiligheidsbrillen gekocht zodat ze ook iets kunnen afsteken van wat Benny heeft. De jongens zijn 6 en 8 jaar dus er valt voor hun niets af te steken maar goed… mijn man is nu maar gaan werken want hij werd helemaal gek van het gezeur. vannavond steken we het af .

Ik zou dus echt in gesprek gaan met de ouders…

Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn kinderen gaan leuren bij anderen… :naughty:

"We hebben er al regelmatig wat van gezegd. Het gaat namelijk niet alleen zo met vuurwerk. Maar ook met snoep, met speelgoed, met visspullen enzv. Alle kinderen in de wijk hebben zo’n grote skelter. Sommige tweede hands andere nieuw. Wij hebben een nieuwe gekocht. Samen met opa en oma’s oom en tante. Onze kinderen rijden echter altijd op het oude afgetrapte ding van de buren en de buren op onze nieuwe :evil: Mijn kinderen komen huilend thuis omdat ze op hun eigen willen maar ja… "

Zolang je het niet aangeeft bij de ouders denk ik dat ze blijven zeuren.[/quote

Quote gaat niet helemaal goed zie ik… ik heb even aanhalingstekens gezet wat ik schreef

Heel vreemd.

Nou hier is het 30 euro geworden. 8)

@mamaMarije wrote:

@flow wrote:
ja, ik vind het ook (heel) zonde van ons geld, maar ja hubbie he :roll:

Ben heel blij dat ik hier een man heb die er zelf ook niks omgeeft en het niet leuk vindt om af te steken :mrgreen:

mazzelaarster… 8)

rekenen kan ie ook al niet…

hij: ik ga vuurwerk halen

ik: ja wat had je als budget in gedachten?

hij: o max 100,- hoor (alsof dat dan netjes is, haha)

ik: valt daar nog over te onderhandelen? 8)

hij: haha, nee

komt ie thuis, ik weer; en? hoeveel is het geworden? hij: 127,-

ik: :shock: , zucht…

even pauze, vraag ik poeslief, hey schatje vind je 30% korting veel? als je een duurdere aankoop doet zeg maar…

hij: (nietsvermoedend) 30% kortign? ja, das wel de moeite zeg, waar krijg je dat op dan?

ik: nou, fijn om te weten dat jij 30% ook wel veel vind…dat heb je namelijk MEER uitgegeven aan vuurwerk!!! :evil: :mrgreen:

wij besteden 0 euro aan die vuurwerk

wij kijken er liever na :lol:

wij hebben 150 eu uitgegeven :slight_smile:

wat neerkomt op 7.50eu pp (vieren oud & nieuw met 20 virenden) en in n vorig topic deden er nog mensen moeilijk, nu is er n all incl. feest van gemaakt 8)

nul komma nul euro. vind het erg leuk om er naar te kijken maar vind het wel zonde van het geld. als de kinderen groter zijn zullen we vast wel wat vuurwerk halen maar niet veel meer dan een klein pakket.

Ik vind het een mooi gebruik, de geesten verjagen en klaarheid maken voor de toekomst.

Mijn lief heeft voor € 80,- gekocht, beetje meer dan anders, maar ik denk niet dat dat allemaal dit jaar de lucht ingaat. Meestal laat hij ook nog wat over voor de verjaardag van Jolijn.

Ik vind het altijd fantastisch om te zien hoe anderen voor honderden euro’s de lucht in schieten :mrgreen: Kan ik een weekendje voor weg, én nog genieten van het vuurwerk ook :angel:

Hier voor 25 euro besteed door manlief en zelf dat vind ik al teveel…

hier enkel eur 9 uitgeven voor vuurwerkbrillen voor de kids.

(eigenlijk zouden er voor de volledigheid natuurlijk ook even oordoppen bij moeten natuurlijk maar denk dat ik die nog wel heb)

€1,99 aan sterretjes :mrgreen:

Wij hebben voor 150 euro in Dld. gekocht. In NL betaal je voor hetzelfde gewoon het dubbele.

Lieve mensen:

:-*

@Cin. wrote:

Lieve mensen:

:-*

jij ook… en wat een mooie foto;s…

@Pitje27 wrote:

jij ook… en wat een mooie foto;s…

Thanx! Toen straks gemaakt, toen zoonlief en ik alvast een feestje aan het vieren waren :mrgreen: :inlove:

13 euro

:shock: :mrgreen:

@Lune wrote:

Dat is wel heel vervelend zeg…

Hier genieten mijn knullen ook van de buurman die graag heel veel vuurwerk afsteekt, maar ik zou het graag horen als ze zeuren… Hij vindt het gelukkig gezellig als ze ook buiten zijn.

Met 2,5 al opblijven vind ik wel heel vroeg zeg, pff. Hier zou het iig niet gezelliger worden als we dat doen (trekken ze gewoon niet). Maar wij maken ze wel al vanaf heel jong wakker. Eerste jaar omdat ik niet wilde dat ze wakker zouden schrikken, daarna gewoon voor de gezelligheid. Ik ga vanavond denk ik lekker om 19u met ze mee naar bed en dan maakt mijn man ons wakker :lol:

nou nikki is super gezellig en lief ze gaap nog geen eens bikkel :inlove:

Alleen 1 pak lange sterretjes die mijn man in de tuin zet voor de kids.

Vind het zo zonde van het geld dat vuurwerk en nu zeker met die mist, ik kan het er niet aan uitgeven verder.

Groetjes, Petri

Nou hier hebben we dus 25 euro uitgegeven maar ik heb er niets van gezien :cry: …bij de buren van onze vrienden werd illegaal :evil: :twisted: vuurwerk afgestoken dus met hele harde knallen en er viel iets om vlakbij ons wat ontplofte dus onze kinderen wisten niet hoe snel ze weer naar binnen moesten en toen hadden we dus een aantal huilende en bange kinderen dus dit jaar helemaal niets van het vuurwerk gezien…

Toen we naar huis gingen ook nog drama want er werd nog steeds vuurwerk afgestoken en de oudste is dus echt bang, dus ik liep met een huilend bang kind en een bijna slapend, bang kind over straat en toen we eenmaal thuis waren ze maar even bij mij in bed genomen omdat het nog steeds knalde…gelukkig sliepen ze toen zo (was ookal 2.00u dus mocht ook wel :smiley: )

wij hebben gisteren rond 19:00 met 6 kids een kinderpakketje “afgestoken”

een van de buren kwam toen met zijn vurwerk naar buiten, zodat de kids nog wat moois kuinen kijken voordat ze naar bed gingen.

(hij had wensbalonnen)

dus het werd erg gezellig zo voor bedtijd! :wink:

veder is alleen lucas wakker geweest rond 24:00. de rest heeft heerlijk liggen slapen

@Cell wrote:

zonde van het geld… dat vind ik echt een raar argument…

Ik vier mijn verjaardag ook met slingers, taart, hapjes en dergelijke die door anderen worden opgegeten, ik loop te draven, het kost mij geld, maar dat vind ik toch niet zonde van het geld omdat ik geniet van de aandacht, van het feit dat mensen de moeite nemen mijn verjaardag samen met mij te vieren.

Ik vier mijn trouwdag ook met koffie en taart en wederom komen anderen dat op eten, kost het mij geld, maar ik vind het echt fijn om samen met anderen iets te vieren wat voor mij belangrijk is en dus niet zonde geld.

En oud en nieuw valt daar bij mij en ik weet, ook bij vele anderen gewoon onder een viering.

Een viering dat we het oude jaar afsluiten, hopelijk allemaal in redelijke of goede gezondheid, de ellende van 2010 even gedenken, de vreugdemomenten van 2010 even vieren en met een goed gevoel het nieuwe jaar in.

Dan eten we ook hapjes, drinken we champagne, doffen onszelf op en dat kost ook allemaal geld en vuurwerk hoort er voor ons gewoon bij.

Dus dat argument van " zonde geld" echt daar sta ik ontzettend van te kijken.

Het enige verschil met alle eigen feestjes van mensen is dat we het nu met zijn allen tegelijk doen en dat is toch ook best bijzonder?

En ik vind het nu weer raar dat jij dat een raar argument vindt :wink:

Je vergelijking met een verjaardagsfeestje gaat voor jou op, maar dat zal ook niet voor iedereen gelden. Zo viert mijn man bijv. zijn verjaardag nooit met hapjes, slingers, visite etc. omdat hij niks heeft met op die wijze zijn verjaardag te vieren. En vindt hij het dus inderdaad niet de moeite waard om daar zijn geld aan uit te geven.

Je gaat er m.i. vanuit dat voor iedereen geldt dat zij oud en nieuw vieren met vuurwerk, maar kennelijk (te lezen in dit topic) geldt dat voor een hoop mensen niet. Wij dus ook niet, ik heb niets met het zelf afsteken van vuurwerk en vindt het dus wel zonde van mijn geld. Ik ben er niet gek genoeg van om er m’n geld aan uit te geven. De sterretjes die ik dit jaar heb gekocht, heb ik puur en alleen gekocht om mijn kinderen een plezier te doen. En als ik gisteravond, voordat ze naar bed gingen, die stralende koppies zag, dan ik het me dat geld wel waard. Maar voor mezelf? Neuh. Ik ben ook wel weer zo hypocriet om er wèl naar te kijken om 12 uur :wink: , maar het mooi vinden is wat anders dan m’n geld er aan willen uitgeven. Er zijn wel meer dingen die ik mooi vind, maar waar ik niet m’n geld aan wil uitgeven.

En ik denk dat je met jouw bovenstaande post behoorlijk voorbij gaat aan mensen die het geld er echt gewoon niet voor hebben. Voor hen is ‘‘zonde van het geld’’, lijkt mij, een ontzettend geldig argument, want zij kunnen het geld daarna niet meer uitgeven aan boodschappen of andere noodzakelijkheden. In deze gevallen lijkt het me ècht geen raar argument.