hoeveel besteden jullie aan vuurwerk?

jammer, dat is het juiste woord.

Tuurlijk mag iedereen kijken, daar gaat het ook niet om.

Maar als iedereen die ervan geniet en het jammer vind als er helemaal niets te zien is een klein beetje zou kopen is het nog veel mooier :slight_smile:

Vooral als je in een straat woont waar iedereen alleen maar kijkt.

Maar helemaal afschaffen en bepaalde plaatsen organiseren daar ben ik ook voor !

Ik had toen ik dit topic plaatste ook niet verwacht dat er zoveel zouden zijn die zouden zeggen. Ik koop niets, ik geniet wel van wat een ander de lucht in blaast. (als je er nou niets om zou geven, ok)

Tis net als ik stuur geen kerstkaartjes, maar wil ze wel heel graag krijgen.

Dat doe je ook alleen maar als het je niet boeit als je ze krijgt.

Een beetje dubbel.

@esmie wrote:

Mischien is hypocriet ook wel een beetje overdreven maar ik zelf vind het gewoon zo jammer dat er in een hele straat (zoals bij ons) alleen wij en de buren vuurwerk staan af te steken en de rest een beetje staat te kijken.

Wij genieten daar alleen maar van als mensen juist komen kijken naar ons vuurwerk.

Lekker kijken, gezellig een praatje maken etcā€¦

Juist omdat we bekend staan om ons vuurwerk, kopen een aantal buren geen vuurwerk meer, ze vinden het mooier en leuker om naar ons vuurwerk te kijken, prima toch :thumbup:

Daar kan ik alleen maar van genieten.

En bij ons is de ervaring totaal anders om qua goedkoop vuurwerk.

Dat was juist 1000 keer niets :thumbdown: een pot die 2 keer fiet doet en vervolgens niets meer, een pijl die de lucht in gaat en er niets uit komt of juist heel gevaarlijk niet hoog genoeg komt :shock:

Sinds wij echt duur siervuurwerk kopen hebben we dit totaal niet en doet alles het ook echt, komt mooi hoog, helder van kleur en mooie variaties :thumbup:

Daar heb ik dan echt wel Ć¢ā€šĀ¬75,- of meer per pot voor over :thumbup:

Wij hebben redelijk wat vuurwerk. We vinden dat leuk. Om naar te kijken en om af te steken.

Wat me ergert is dat de buurjongens de hele dagen bij ons zeuren om iets af te steken. Zij kopen niets omdat Benny wel wat heeft. Dat ze er om 00.00 uur naar kijken is leuk. Daarom doen we het ook. Maar het gezeur daar baal ik van. Pa en ma hebben wel veiligheidsbrillen gekocht zodat ze ook iets kunnen afsteken van wat Benny heeft. De jongens zijn 6 en 8 jaar dus er valt voor hun niets af te steken maar goedā€¦ mijn man is nu maar gaan werken want hij werd helemaal gek van het gezeur. vannavond steken we het af .

@dragon wrote:

Per pot?? :shock:

Hoeveel potten kopen jullie dan?

Wij zijn ook gestopt toen het vuurwerk onbetaalbaar werdt. Vroeger kon je voor 25 gulden een heel leuk pakket kopen, maar tegenwoordig zijn de goedkope dingen prut. We kopen nog wel eens een pijl maar dit jaar niet.

Daarbij hoor ik net op de radio dat door de mist het vuurwerk heel slecht te zien zal zijn.

Bij ons achter wonen chinese mensen die altijd prachtig vuurwerk hebben. Echt super mooi.

Ik heb gisteren een pakketje van 13 euro gekocht voornamelijk voor de kinderen :mrgreen: ā€¦Meer geef ik er ook niet aan uit!

Onze buurt bewoners echter (wij wonen in een buurt met grote vrijstaande woningen) die geven echt kapitalen uit aan vuurwerkā€¦Tis net alsof de ene buurman het grootser moet aanpakken dan de andere, maar dat moeten ze lekker zelf weten :mrgreen:

We staan in ieder geval elk jaar weer vol bewondering te kijken 8)

@ariel wrote:

Wij hebben redelijk wat vuurwerk. We vinden dat leuk. Om naar te kijken en om af te steken.

Wat me ergert is dat de buurjongens de hele dagen bij ons zeuren om iets af te steken. Zij kopen niets omdat Benny wel wat heeft. Dat ze er om 00.00 uur naar kijken is leuk. Daarom doen we het ook. Maar het gezeur daar baal ik van. Pa en ma hebben wel veiligheidsbrillen gekocht zodat ze ook iets kunnen afsteken van wat Benny heeft. De jongens zijn 6 en 8 jaar dus er valt voor hun niets af te steken maar goedā€¦ mijn man is nu maar gaan werken want hij werd helemaal gek van het gezeur. vannavond steken we het af .

Ik zou dus echt in gesprek gaan met de oudersā€¦

Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn kinderen gaan leuren bij anderenā€¦ :naughty:

Zolang je het niet aangeeft bij de ouders denk ik dat ze blijven zeuren.

hier waarschijnlijk rond de 30 euroā€¦manlief heeft zijn broer opdracht gegeven om ook wat te halen :mrgreen: (gaan altijd naar duitsland toeā€¦)

ik zelf vind het zonde geld! Maja hij wil perse iets afstekenā€¦ :roll:

Wat mij betreft hoeft het helemaal niet, maar goed mijn man wil toch wel graag wat vuurwerk afsteken (ook leuk voor de kinderen zegt hij danā€¦jajaā€¦ :wink: )Hier besteden we er niet veel aan, geloof dit jaar iets van 11 euro, meer dan genoeg vind ik.

vanavond trakteren wij onze buren op vuurwerk ƃ 127,- euro, mogen ze voor niets naar kijken :lol:

ja, ik vind het ook (heel) zonde van ons geld, maar ja hubbie he :roll:

het idee dat anderen (ook die die het ECHT niet kunnen missen) hier danlekker van meegenieten vind ik eigenlijk wel mooi, nooit op die manier bekeken eigenlijkā€¦

zelf vind ik er geen drol aan, zielig voor alle (buiten)beestjes, zonde van milieu etc, maar goed, ik gun het dan mijn man en de meekijkersā€¦ :wink:

fijne jaarwisseling voor iedereen! en alle goeds voor aankomend jaar!

@flow wrote:

ja, ik vind het ook (heel) zonde van ons geld, maar ja hubbie he :roll:

Ben heel blij dat ik hier een man heb die er zelf ook niks omgeeft en het niet leuk vindt om af te steken :mrgreen:

Ik heb een paar kleine dingetjes gekocht om vanavond om half 7 af te steken samen met de kinderen. De sterretjes gingen per grootverpakking, dus voor de komende jaren genoeg, haha.

Mijn huisbeestje is wegā€¦ :?

al ruim 4 uur. normaal gesproken is ze heel snel terugā€¦

ze is erg bang aangelegdā€¦

kids hadden de achterdeur open laten staanā€¦

en hupaaa weg is zeā€¦

Wij kopen zelf niets, maar ik heb vuurwerkverslaafde broertjes :wink:

Vorig jaar bleven wij thuis en hebben we een klein pakketje gekocht (meen 30euro ofzo). Ik vond het toen toch ook jammer dat we zowat alleen buiten waren op wat mensen die naar ā€˜onsā€™ vuurwerk keken na.

Niet omdat ik zonodig heel veel vuurwerk wil zien, of omdat anderen niet mogen meegenieten van wat wij afsteken, maar meer omdat het gewoon een beetje saai was op straat. Ik ben wel gewend dat er veel mensen buiten zijn, iedereen elkaar gelukkig nieuwjaar wenst, lekker hapje bij elkaar halen en voor mij dan ook even bijkletsen omdat ik daar niet meer woon (maar mijn vriendjes & vriendinnetjes van vroeger zijn daar dan allemaal om ook met hun ouders oudjaar te vieren). Heel gezellig! Hier voelden we ons doordat bijna iedereen binnenzat echt een beetje alleen.

@Gab wrote:

Mijn huisbeestje is wegā€¦ :?

al ruim 4 uur. normaal gesproken is ze heel snel terugā€¦

ze is erg bang aangelegdā€¦

kids hadden de achterdeur open laten staanā€¦

en hupaaa weg is zeā€¦

Oh jee, en dat nu? Hopelijk is ze snel terugā€¦, :pray:

@Madre wrote:

@dragon wrote:

Per pot?? :shock:

Hoeveel potten kopen jullie dan?

Dit jaar heeft vriendlief voor ongev. Ć¢ā€šĀ¬310,- aan vuurwerk gekocht.(kan ook nog iets meer zijn was aan het koken toen hij het bedrag vermelde :))
3 potten en wat mega grote pijlen.
Potten zijn wel mega groot hƃĀØ, 200 ƃ 300 shots ( soms meer ligt aan de grote), en zo pot doet het dan ongeveer 10 minuten.
Vuurpijlen geven ook niet gewoon een knal maar duren ook ongeveer 5 minuten....
In dat opzich heb je wellicht weinig maar we lang plezier van.
Een pot steken we rond 19.00 af voor onze bink en de andere kinderen die gaan slapen rond die tijd.
Mooi gezicht die kleintjes in hun pyjama's voor het raam met grote oogjes :inlove:

@ariel wrote:

Dat vind ik schandaligā€¦

dat mensen meekijken dat vind ik niet erg.

waar ik wel in het verleden heb meegemaakt dat ik vuurwerk kocht en dat de vrienden ā€œmeehelpenā€ met opstekenā€¦ hier baal ik dan van want 5 man tegelijk vuurwerk aansteken dan zie je niksā€¦ bedoel ik betaal het doe dan rustig aanā€¦

maar uiteindelijk hebben daarna gezamelijk gedaanā€¦

en nu mag ik zelf weer ā€œfikkieā€ stokenā€¦ :mrgreen:

maar ze moeten niet gaan zeuren wanneer steek je het afā€¦ dat bepaald je zelf toch.

Wat zeggen de ouders ervan?

oja vandaag in duitsland geweestā€¦ik heb niks gekochtā€¦ maar onze auto (station) lag vol voor andere (gelukkig niet aangehouden) maar was voornamelijk pijlenā€¦ en ze waren duurder uit dan ik

@stillewater wrote:

65 miljoen, wel veel, maar wel mooi om te zien :slight_smile:

ach ja als je het verdeeld door het aantal mensen wat er woont valt best mee toch :wink:

en zo 1x in het jaar

ik vind ook zonde van me geld hoor maar hub wil het graag hier dus 50 euro

@#puk# wrote:

Wij hebben ook geen vuurwerk. Nu zijn onze meiden ook nog klein, oudste is net 5jr. Ik weet zeker dat als ze groot zijn en wakker zijn/blijven/willen worden, we wel wat kopen.

Voor dit jaar slapen ze ws gewoon nog allemaal door :wink:

o echt maken jullie ze niet wakker?

nikki is nog maar 2,5 maar mag wakker blijven

(lukt dr denk niet)

haha we zijn bij me moeder en dan kan ze lekker met dekentje op de bank vind ze zo gezellig en als ze wil slapen dan mag dat natuurlijk

1x in het jaar ach en met kerst ging ze pas om 22.00 dus wie weet redt ze het wel ze gaat nu extra lang slapen zegt ze want ze wil heel graag gezellig met de kaarsjes aan op de bank toastjes eten heerlijk een gezeldschapskind hebben we :inlove:

@Madre wrote:

@ariel wrote:

Ik zou dus echt in gesprek gaan met de oudersā€¦

Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn kinderen gaan leuren bij anderenā€¦ :naughty:

"We hebben er al regelmatig wat van gezegd. Het gaat namelijk niet alleen zo met vuurwerk. Maar ook met snoep, met speelgoed, met visspullen enzv. Alle kinderen in de wijk hebben zoā€™n grote skelter. Sommige tweede hands andere nieuw. Wij hebben een nieuwe gekocht. Samen met opa en omaā€™s oom en tante. Onze kinderen rijden echter altijd op het oude afgetrapte ding van de buren en de buren op onze nieuwe :evil: Mijn kinderen komen huilend thuis omdat ze op hun eigen willen maar jaā€¦ "

Zolang je het niet aangeeft bij de ouders denk ik dat ze blijven zeuren.[/quote

Quote gaat niet helemaal goed zie ikā€¦ ik heb even aanhalingstekens gezet wat ik schreef

Dat is wel heel vervelend zegā€¦

Hier genieten mijn knullen ook van de buurman die graag heel veel vuurwerk afsteekt, maar ik zou het graag horen als ze zeurenā€¦ Hij vindt het gelukkig gezellig als ze ook buiten zijn.

Met 2,5 al opblijven vind ik wel heel vroeg zeg, pff. Hier zou het iig niet gezelliger worden als we dat doen (trekken ze gewoon niet). Maar wij maken ze wel al vanaf heel jong wakker. Eerste jaar omdat ik niet wilde dat ze wakker zouden schrikken, daarna gewoon voor de gezelligheid. Ik ga vanavond denk ik lekker om 19u met ze mee naar bed en dan maakt mijn man ons wakker :lol: