hier hebben we dit jaar niets uitgegeven, we zaten bij vrienden en die hadden zat gehaald, dan vind ik het zonde om ook nog te halen. Vorig jaar hadden we ook bij vrienden gevierd en die hadden een klein pakje, jaar daarvoor hadden we geloof ik 80,00 gehaald, ik vind het wel leuk om te zien, niet om zelf af te steken, maar vind het wel leuk als hub het afsteekt en ik achter het raam kijk maar dan max. 100 euro, dat vind ik wel genoeg.
Dit jaar dus geluk, maar we sparen dan ook voor een nieuwe bank
Ik heb er ook geen stuiver aan uit gegeven al zo lang ik me herinner nauwelijks iets aan uitgegeven. Ik vind het wel mooi maar zo duurā¦
Ik was gisteren even mee vuurwerk halen en stond met verbazing te kijkenā¦
Er stond een āpotā van 99,95 met een display tijd van 40-50 sekonden. :shock:
Dan ga ik liever bijvoorbeeld Japans of Thais eten voor dat geld.
Maar elke hobby kost geld dus wie er van geniet lekker doen toch, als iemand de centjes niet heeft zal hij (of zij) het vast niet kopen toch? (uitzonderingen daar gelaten)
Zoals met zoveel dingen, leven en laten leven hoor. 8)
Ik vind het ook zonde van mijn geldā¦
Bij een gewoon jaar heeft het bij mij gewoon geen extra waarde. Heb vannacht ook niet naar buiten gekeken, om het vuurwerk van anderen te zien. (waar wij waren, was geen vuurwerk)
Vorig jaar wilde mijn vriend heel graag een paar vuurpijlen afsteken om onze IVF periode achter ons te laten en om te vieren dat onze tweeling er was en dat ze het super doen. Dat vond ik een heel ander verhaal. Vorig jaar hebben we dus met zān tweetjes buiten gestaan en ze afgeschoten. Dat had waarde voor ons en was dus een paar pijlen waard.
Als de tweeling over een paar jaar heel graag vuurwerk willen, dan kunnen we weer nadenken over de waarde van vuurwerk. Gisteren vonden we het beide zonde.
@ruud wrote:
Ik heb er ook geen stuiver aan uit gegeven al zo lang ik me herinner nauwelijks iets aan uitgegeven. Ik vind het wel mooi maar zo duurā¦
Ik was gisteren even mee vuurwerk halen en stond met verbazing te kijkenā¦
Er stond een āpotā van 99,95 met een display tijd van 40-50 sekonden. :shock:
Dan ga ik liever bijvoorbeeld Japans of Thais eten voor dat geld.
Maar elke hobby kost geld dus wie er van geniet lekker doen toch, als iemand de centjes niet heeft zal hij (of zij) het vast niet kopen toch? (uitzonderingen daar gelaten)
Zoals met zoveel dingen, leven en laten leven hoor. 8)
kan je een mooie vis voor kopen
![:wink: :wink:](https://forum.ikenmama.nl/images/emoji/apple/wink.png?v=9)
:mrgreen: Een lekkere wel, een echt mooie is wat duurderder. :mrgreen:
@Cell wrote:
zonde van het geldā¦ dat vind ik echt een raar argumentā¦
En, ik vind het ook raar dat jij dat een raar argument vind: jij kunt toch niet voor een ander bepalen waar hij/ zij z'n geld aan uit dient te geven... Er zijn zat mensen die ieder jaar voor honderden euro's aan merkkleding uitgeven, of voor duizenden euro's op vakantie gaan, of honderden euro's aan uit eten gaan uitgeven, dat vind ik ook zonde van mijn geld, maar diegene niet. Dus als iemand graag z'n centjes aan vuurwerk besteed: be my guest! Maar dat betekend toch niet dat ik het ook hoef te doen :think:
Ik vind het vooral ook zonde van het geld, maar kijk wel heel graag naar al dat vuurwerk.
Manlief wil toch ook wel heel graag wat afsteken :mrgreen:
Elk jaar komt hij dan met zoān flutpakket aan, dus van mij mocht hij dit jaar wat meer besteden, maar moest wel met wat moois aankomen.
Iets meer dan 50 euro is het geworden. 50 euro voor 1 cake :shock: en daarbij nog wat voetvreters (of hoe die dingen heten) Kon hij toch wat meer dan 1 ding afsteken en hadden we bij de grond ook nog wat grappigs voor de kids om te zien.
Overigens waren we dit jaar bij vrienden (hij had wel nog een (iets beter) flutpakket gekocht. echt wat moet je nu met rotjes? :roll: die er ook tussen zitten) En bij hun heb je een fantastisch overzicht op al het vuurwerk rondom (den haag, ypenburg, nootdop, Leidschendam, pijnacker. Al weet ik niet precies hoever we nu konden zien, al was het zicht prima, maar niet geheel helder, bij thuiskomst vanacht was hier het zicht heel veel slechter)
Bij hun oud&nieuw vieren is het eigenlijk dus totaal overbodig om vuurwerk te hebben. maarjaā¦ jongetjes he? (tenminste hier worden de mannen dus opeens weer jongetjes als het om ficky steken gaat :mrgreen: )
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Discussie niet gevolgt over zonde van het geld argumenten.
Ikzelf vind het dus ook zonde van het geld.
Gelukkig kunnen we het missen, anders was het echt een no-no geweest.
Wat verjaardagen betreft, tel ik liever ook niet al het geld wat je ervoor uitgeeft bij elkaar op. Wel eens gedaan en ook dat is best schrikken.
Het grote verschil is dan ook dat je voor een verjaardag wat meer verspreid geld uitgeeft. En bij de boodschappen zit (bij mij althans) ook vaak nog de dagelijkse boodschappen tussen. De rekening is alleen even slikken. Maar dat heb ik ook als er eens een pak luiers of vitamine/medicijnen/batterijen/wasmiddelā¦ iets duurders dusā¦ tussen de boodschappen zit.
Wat je voor het vuurwerk uitgeeft is veel overzichtelijker. Dat koop je toch wel bij 1 handelaar in 1 keer. En daarbij is het nog prijzig ook.
Daarnaast steekt (lijkt wel) iedereen het af, dus genoeg om te kijken. Waarom zou je dan zelf ook nog wat afsteken.
Sterker nog, ik moet goed opletten wanneer manlief iets afsteekt, want je kijkt ook om je heen. Voor je het weet heb je het gemist :mrgreen:
En dat alles bij elkaar, maakt het voor mij, zonde van het geld.
Tejo vind het fantastisch allemaal om te zien en dat maakt ook weer een hoop goed eigenlijk. :mrgreen:
Ik ben bang dat we volgend jaar (ehā¦ dit jaar ) weer vuurwerk zullen kopen en afsteken. En ook dan zal ik het weer zonde van het geld vinden.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Hier uiteindelijk 1,50 voor een pak met 6 doosjes sterretjes en mijn broer heeft 10euro uitgegeven voor wat vuurwerk om samen met mijn zoon af te steken, was een succes en meer dan genoeg :thumbup: !
Wij kopen normaal niets, maar dit jaar toch een Crown pakket (ongeveer 10 mooie potten siervuurwerk) van 45 euro gekocht, omdat ons zoontje het helemaal geweldig vindt!