hoera mika is oke update pag. 3

@gerda wrote:

schitterend nieuws meis, echt !

Wat heb jij geduld gehad zeg !!!



:thumbup: :thumbup: :thumbup:



liefs

Gerda




werd er echt gek van ben de afgelopen dagen echt een wrak geweest :oops: owkee het is en dier maarja ik hecht me gewoon snel aan me beestjes.



Denk dat ze bij mika wat langzamer zijn geweest omdat hij een asielkatertje was en de kosten via het asiel betaald worden.

Die betalen natuurlijk een geruduceert tarief dus vermoed dat mika dan altijd na de normale betaalde beestjes komt.



Teminsten dat vermoed ik.



Maarja genoeg geklaagd en gehuild :oops:



Morgen krijg ik mijn kleine kroelkatertje weer thuis en zal hem extra verwennen :inlove:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaat!!!



:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:



Maar dat is supergeweldig nieuws!!!

Oh meis toch, ik had het niet meer verwacht eerlijk gezegd…jee…heerlijk om te horen!

Ik ben ook een dierengek en leef enorm met je mee! :hug:



:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

WAT GOED NIEUWS ZEG. PFFF GELUKKIG MAAR. :dance: :dance: :dance:

@jewel wrote:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaat!!!



:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:



Maar dat is supergeweldig nieuws!!!

Oh meis toch, ik had het niet meer verwacht eerlijk gezegd…jee…heerlijk om te horen!

Ik ben ook een dierengek en leef enorm met je mee! :hug:



:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:




ik ook niet, ze waren me al dagen aan het voorbereiden op het vet. afscheid. dagen gejankt en nu mag ie morgen anar huis gezond en wel :shock:



de wonderen zijn de werelt nog niet uit, na alle elende wat dat kleine beestej heeft moeten meemaken ik zijn 5 maandjes mag ie weer naar huis.



En geloof me we zullen hem helemaal gek kroelen, wat zal hij een hoop liefde gaan krijgen heb hem vreselijk gemist.

Oh ja…knuffel 'm maar helemaal gek hoor!!!

Zou ik ook doen!!!



Plaats je nog wat foto’s als je schatje er morgen weer is? :smiley:

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:





:thumbup: :thumbup: :thumbup: WAT GOED :thumbup: :thumbup: :thumbup:



:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Ilse wat een geweldig nieuws.

Gelukkig komt Mika dus morgen lekker naar huis.

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:



ben zo blij voor je!!!

wow, wat een goed nieuws, dat kok-duimen heeft jullie kroek-katertje geholpen.

Geniet van hem!

ik beloof jullie morgen veel lieve foto’s te maken :inlove:



ps. heb ff een heet bad genomen met kalmerende olie want al dat gejank en die hormonen moeten nu eens ophouden hahaha

geweldig nieuws meid… :thumbup: :clap: :thumbup: :clap: :thumbup: :clap:

:dance: :dance: hardstikke fijn dat hij nu weer lekker naar huis komt.

(en dat ie verder ok is natuurlijk :inlove: )



veel plezier met alle :hug: vandaag :mrgreen:

Hoelaat ga je Mika ophalen?

En en…hoe gaat het met kleine Mika? :inlove: :smiley:

hoi hoi



hier weer een update



sorry naar de hele dag ren en vliegwerk was ik zo moe dat ik nu pas ff achter de pc kon kruipen :oops:



We hebben mika gisteren opgehaald.

Wel een beetje stom hoor de assistente deed hem in een kooi en liet hem in een aparte kamer staan toen wij met de dierenarts praten



Zegt ze daarna ja want anders luisteren jullie niet meer naar de arts, vondt het een stomme reactie wil me kat gelijk zien.



De dierenarts vertelede dat ze eigenlijk helemaal niet met zekerheid kunnen zeggen of mika een parasiet heeft. Hij heeft een echo gehad van al zijn organen en die zagen er goed uit dus dan kan dit de enioge optie zijn. Hij gaf aan dat ze al meer dan normaal hadden onderzocht voor een asiel kat



Mika heeft nu hypoallergene brokken en mag dus geen kruimel meer van iets anders. Merk wel dat dat best heel lastig is als er een kleine van 1,5 rondloopt en knoeit met bijv. een koek.

Ik laat hem dus nu niet meer eten met mika in de huiskamer. mika is net een stofzuiger lust en eet alles hahahah



Dus tis even afwachten binnen 3 weken moeten we verbetering zien. Hij gaf aan als er geen verbetering was we hem moesten laten inslapen



Maar ik kijk het gewoon aan als ie maar niet dikker wordt of lustelozer is het goed.



Tis zo’n lekker levendig vrolijk manneke vindt het zo sneu dat ie nu niet mag mee eten met ons, ze kregen altijd een plakje worst als ik brood smeer of eens per week vlees.



Maarja het is voor zijn gezondheid.

Heb jullie trouwens nog tips hebben kwa apart voeren van de katten ? ik laat de 2 oudste nu van een bakje van de aanrecht eten en zet mika een paar keer per dag aan zijn brokken en let dan op dat de andere 2 niet teveel ervan eten want die zak kost een vermogen.



dier een paar foto’s hoe hij net lag te slapen hahaha

je kan idd wel zien dat hij nog niet goed in zijn vel zit…maar dat komt hopelijk allemaal weer goed…ik ben harstikke blij voor je dat je je schatje weer lekker thuis hebt…





Maarja het is voor zijn gezondheid.

Heb jullie trouwens nog tips hebben kwa apart voeren van de katten ? ik laat de 2 oudste nu van een bakje van de aanrecht eten en zet mika een paar keer per dag aan zijn brokken en let dan op dat de andere 2 niet teveel ervan eten want die zak kost een vermogen.




royal cainin sensible die is dan het beste lijkt me…mijn katten krijgen het ook al jaren en het is speciaal voor katten die een alergie of zwakke ingewanden hebben…alle katten mogen het hebben…een zak van 10 kilo kost 45 euro en ik doe er ruim 4 maand mee met 3 katten…

Oh meis wat een heerlijk katje is Mika toch! :inlove:

Maar wat is dit voor rare opmerking van de arts:



Hij gaf aan dat ze al meer dan normaal hadden onderzocht voor een asiel kat



Eh…hoe bedoelt hij dit? Heeft een asielkat minder rechten ofzo? Is z’on beestje minder dan een poes van de boerderij of waar dan ook? Of begrijp ik die arts nu verkeerd? :think:

Ik hoop het…



Hm…dat is inderdaad moeilijk he om een kat ander eten te geven dan derest. Ik heb ook speciaal dieetvoer voor de oudste poes. De andere eet hier gewoon van mee. Het is idd erg duur voer… :? Maar hoelang moet Mika dit eten? 3 weken, of langer? Dan is het nog te overzien namelijk.

Maar hoe je het nu doet lijkt me ook prima, al moet je er even bijblijven…als je dit lukt scheelt het wel geld natuurlijk.

Oh sneu he dat hij nu niks extra’s meer mag, ik verwen mijn poezen ook graag, maar de oudste mag het echt niet meer hebben.

Hopelijk gaat alles goed met Mika. Je doet meer dan je best, meer kun je niet doen.

Hou je ons op de hoogte, ook qua foto’s? :inlove:

merel eerst werd inderdaad ook royal canin genoemt maar daar zit tapioca in een vissoort waar als katten allergies zijn ook op kunnen reageren.



Hij heeft nu hills waar alleen doperwten inzitten en reeenvlees.



Hij zit inderdaad nog niet super lekker in zijn velletje door al dat gepoep steeds en dat was zo’n 20 keer kon hij het niet opbrengen zichzelf schoon te houden. op dit voer moet ie steeds minder poepen en moeten zijn darmen ontlasten dus ben erg benieuwt





jewel de arts bedoelde inderdaad dat asiel katten minder rechten hebben ik schrok daar wel van. Had wle het vermoeden aangezien mika een hele dag in nijmegen heeft gestaan en pas tegen de avond een echo kreeg.

En 4 dagen van huis is geweest.



Owkee ik begrijp dat siel minder kosten heeft maar je probeert zo’n beestje toch in alles te helpen. maarja ik kan me daar niks bij voorstellen mijn dierenhart is daar echt te groot voor.



Hoelang hij het moet eten moet het uitwijzen na ongeveer 3 weken als we groot verschil merken dan kunnen we het eens proberen met normaal voer als het ene parasiet is kan het dan gewoon goed gaan.



Als het een allegie is tja dan houd het in zijn hele leven.



in ieder geval echt heel lief dat jullie met ons mee denken :-*

Waat??? Schandalig zeg! Daar heb ik dus geen enkel begrip voor! :evil:

Ik wist niet dat het op deze manier ging, onvoorstelbaar zeg.

Je schreef het idd al eerder he, dat je het vermoeden had. Nou, ik was er nooit opgekomen, wat een raar beleid! Ieder dier heeft recht op verzorging als het ziek is. Ben blij dat ik niet in z’on praktijk werk…zucht… :wall:



Nou, ik hoop heel erg dat het voer gaat helpen, vast wel joh. De darmpjes komen meer tot rust nu… :pray:



Succes hoor! :-*

ik hoop ook dat zijn darmpjes tot rust komen heb wel het idee dat ie minder moet poepen. En hij heeft het tot nu toe netjes op de kattebak gedaan :dance:



nu maar hopen dat zoonlief niks laat slingeren wat mika kan eten :pray:

@jewel wrote:

Waat??? Schandalig zeg! Daar heb ik dus geen enkel begrip voor! :evil:

Ik wist niet dat het op deze manier ging, onvoorstelbaar zeg.

Je schreef het idd al eerder he, dat je het vermoeden had. Nou, ik was er nooit opgekomen, wat een raar beleid! Ieder dier heeft recht op verzorging als het ziek is. Ben blij dat ik niet in z’on praktijk werk…zucht… :wall:



Nou, ik hoop heel erg dat het voer gaat helpen, vast wel joh. De darmpjes komen meer tot rust nu… :pray:



Succes hoor! :-*




Normaal gesproken gebeuren dit soort dingen ook echt niet!!! :naughty: :naughty: Ik zou, na alles te hebben gelezen, toch al een andere dierenarts zoeken eerlijk gezegd. Een kat 3 dagen opnemen is ook :naughty: in zo’n geval!!! En dat je dan niet eens op "bezoek mag komen!! :shock: Nou, dat gaat /ging hier dan wel heeeeeeel anders!!!