Hoe zijn jullie aan de kindernamen gekomen?

@Sennapen wrote:

@angelbaby wrote:
Dacht dat dat wel duidelijk zou zijn met mijn banner :slight_smile: Het is een tweeling :smiley:

Haha jaaa :stuck_out_tongue:

Ik snapte wel dat je er 2 had :stuck_out_tongue:

Maar moest even duidelijk of ze inderdaad Roan en Rens heetten :wink:

Zo heten ze inderdaad ja :lol:

Leuke combi!! Zomaar ineens heb je het he… Roan en Rens bekt lekker! :wink: Trouwens ook wel benieuwd naar hun 2e namen als ik die mag weten.

Vooruit dan :wink:

complete namen weer verwijderd :smiley:

Owww oke, ik denk al waarom doet iedereen puntjes :angel:

Wat leuke 2e namen…

Je mag je berichtje trouwens wel verwijderen hoor nu ik het weet :wink:

Inmiddels hebben we er een Suus bij…

Met 7 weken zwanger zeiden we allebei al… als we een meid krijgen word het Suzan en als het een jongen is Martijn.

Wij houden van afkorten en dan zou het Niek, Peet, Mies en Suus worden of Niek, Peet, Mies en Tijn.

Anyway… het werd een meid, ik blij want dan kon er mooi een Suzan bij, aangezien ik niet van E en A op t eind houd.

Dus wij een mooi bord gemaakt, ik er de naam opgeschilderd en toen kreeg ik ruzie met Ruud… die wilde Suzanne of anders niks.

Na veel gesteggel heb ik me daar bij neergelegd… het is Suzanne geworden, maar ik zeg altijd Suzan of Suus… dus stiekem toch mijn zin :mrgreen:

Verder heet ze nog Gesina, naar mijn oma van 95

En Constance naar mijn tante, zus van vader. Ik had nog geen enkel kind naar familie van mijn vader vernoemd. Mijn vader zelf vernoemen vond ik niks. Maar mijn tante kan ik heeeel goed mee. Dus Constance werd het.

Suzanne, Gesina, Constance :inlove:

@Cell wrote:

Dus wij een mooi bord gemaakt, ik er de naam opgeschilderd en toen kreeg ik ruzie met Ruud… die wilde Suzanne of anders niks.

Dus als je niet akkoord was gegaan was ze nu naamloos door het leven gegaan? :wink: :mrgreen:

Om nog even terug te komen op de naam Roan (vind ik ook erg mooi!)

Dit kwam ik toevallig tegen :wink: :

@Fleur wrote:

@Cell wrote:

Dus als je niet akkoord was gegaan was ze nu naamloos door het leven gegaan? :wink: :mrgreen:

Nou… binnen de namen Susan, Suzan, Suzanne, Susannah enz… wilde hij alleen Suzanne… verder geen andere variant.

Toen ben ik met 38 weken nog aan het googlen geweest voor wat anders en hebben we Nathalie, Suzette, Marjet en Manon nog overwogen, maar alleen al bij het idee dat er geen suus zou zijn begon ik te huilen en dus heb ik in de schrijfwijze dus bakzeil gehaald…

Is wel grappig ook wat manlief zegt hardnekkig Suzanne… en ik hardnekkig Suzan…

Kijken wat ze zelf wil als ze groot genoeg is… :mrgreen:

agos ik heb een vriendin met een dergelijk syndroom. Ze heet Susan, maar haar moeder wilde altijd Susanne en is haar dus ook regelmatig zo gaan noemen. Ze heeft een tijdje haar naam veranderd en dus als Susanne door het leven gegaan, maar inmiddels is het weer Susan :lol:

@Marda wrote:

Om nog even terug te komen op de naam Roan (vind ik ook erg mooi!)

Dit kwam ik toevallig tegen :wink: :

http://www.voornamelijk.nl/?p=4718

Echt he, verbaasd me niet. Het is gewoon een mooie naam, lekker kort en stoer… Maar goed 462 kindjes in Nederland in 1 jaar valt nog mee met hoeveel babys er worden geboren in een jaare :stuck_out_tongue:

Nikki geen idee eigenlijk kwam geloof ik zo in me op

en hub wilde het eerst niet omdat er een meisje in zijn klas zo heette nou ja hij was bijna klaar met de opleiding ik zeg maakt het uit en toen was hij om :dance: :inlove:

en Lizz we hadden eerst Lizzi

kindje van Wendy van Dijk heet Lizzy maar we vonden met een i op eind leuker omdat nikki ook zo is

en uiteindelijk vonden we het een te hoog jip en janneke gehalte hebben

en is het leuker als ze gaat solliciteren dat ze kan zeggen hoi ik ben lizz dan lizzi is zo klein

:smiley: leuk topic,

Merel is eigenlijk naar voren gebracht door mijn man, Ik zei toen we net zwanger waren als het meisje word vind ik Julia mooi, nou ik dacht dat mijn man gek werd NOWAY :roll: prik weg meisjesdroom, vanaf 2 maanden zwanger was er “Lotte” en uiteindelijk kwam mijn man met de naam “Merel” en zo gebleven, we hadden eigenlijk niet echt een jongensnaam, die bleek ook niet nodig :wink:

Met een maand of 7 hoorde we op tv de naam “Elise” en keken we elkaar tegelijk aan, zodoende “Merel Elise”

Jorre is een oudcollega van mijn VU-tijd, ik was daar leidingegevende op een afdeling en er was een medisch student die Jore heette, lekker jong ook nog :wink: maar de naam is altijd blijven hangen, gezien Roon met niets anders kwam is het zo gebleven :mrgreen:

Lotte ja eigenlijk Merel haar naam :inlove: wat weinig mensen weten.

We hebben ook een tijd Rosalie gehad maar Lotte vonden we beter passen in het rijtje en zo is Rosalie opgeschoven naar de tweede plek.

@trici wrote:

Mijn zoon heet Deamon. Wij vonden het wel een naam wat bij ons paste. Onze honden heten namelijk. Angel, Nasty en Devil.

Nu hebben we een meisjesnaam en dat wordt Kealyn.

niet mijn bedoeling om je te kwetsen ofzo hoor , maar noem je je zoon deamon ? … :shock:

en dan past het goed bij jullie honden ?

:eh:

Mijn oudste zoon heet Faybian. Een collega heette Fabian, maar dat vond ik zo Nederlands en toen kwam ik ergens Faybian tegen en dat vond ik erg leuk dus dat is het geworden.

Mijn tweede heet Jaiden. Ik hoorde die naam van Will Smith, zijn zoon heet zo. En vond dat zó’n leuke naam :slight_smile: Toen der tijd was het een naam die je helemaal niet hoorde, maar nu heel vaak, alleen 9 van de 10 keer geschreven als Jayden, dus ben ik met m’n Jaiden nog een beetje apart :wink:

Mijn derde zoon heet Riven. Dit eigenlijk omdat als ik een dochter zou krijg ik zou willen dat ze Raven zou heetten, maar het werd dus een zoon en dat vond ik geen naam voor een jongen dus werd het Riven, een verbastering van Raven dus eigenlijk LOL

Ik heb het nog niet eerder gehoord, wel River, maar geen Riven :slight_smile:

En voor de 4de hebben we de naam ook al, een meisje deze keer, maar deze hou ik nog even voor me :smiley:

Het is in ieder geval een Ierse naam.

Al ver voordat ik zwanger werd zagen we bij de Pfaffs op tv de naam Keano voorbij komen en toen zeiden we tegelijk tegen elkaar als we een kindje mogen krijgen en het is een jongen noemen we hem Keano,

Dus vandaar Keano :angel:

Iedereen vraagt ook komt dat uit de Pfaffs, of van Keanu Reeves…?

Onze zoon is indirect vernoemd naar iemand die stage liep bij manlief.

De naam die wij voor een meisje in gedachten hadden, las ik in een tijdschrift. (En ik ben vroeger ook wel eens zo genoemd door mijn vader, naar aanleiding van een reclame die hem aan mij deed denken ;-))

Onze 4e dochter heet An.nelot, ik vond Lotte altijd wel leuk, maar veel te vaak voorkomen, ook Annelie stond op mijn lijstje, maar het is dus An.nelot geworden. Ik heb de naam overigens uit een namenboekje. :angel:

De oudste 3 meiden hebben een scandinavische naam, maar ik kon geen naam vinden die ik echt heel mooi vind. Manlief vond wel K.irsten heel mooi dat heeft ze nu als 2e naam.

Toen ik net zwanger was noemde ik Suze als naam voor een meisje, en die vonden we allebei leuk.

Met 20 weken bleek het echt een meisje te zijn, en opeens vonden we Suze niet meer de top. Mijn man noemde toen gewoon een hele rij meisjesnamen, waaronder Frederiek (of Frederique), en toen zei ik meteen:’ ja, dat is het.’ En hij:’ Ja, inderdaad, zo heet ze.’

Heel makkelijk dus :wink: Ik hou niet zo van namen die anders geschreven worden dan je het zegt, dus werd het Frederiek i.p.v. Frederique, dat maakte mijn man allemaal niet zo uit gelukkig :smiley:

Bij onze eerste konden we geen naam verzinnen tot de 20 weken echo.

We hoorden dat het een jongen was en ineens schoot de naam Luuk door m’'n hoofd.

We wilden namelijk een korte naam die niet afkortbaar zou zijn en niet beginnend met een P,J of G.

Vriendlief vond de naam ook meteen geweldig, dus dat werd het.

Bij de tweede wisten we dat we weer een zoon zouden krijgen en konden echt geen naam verzinnen, tot Luuk tv aan het kijken was.

Dora was op tv, en Bennie de stier werd in een aardappel veranderd :oops: dus Luuk riep maar Bennie Bennie Bennie en toen wisten we het!

Mijn vader heet Ben dus het was de perfecte naam! :thumbup:

Je hoort deze naam ook niet veel dus dat is ook mooi meegenomen :wink: