Hoe zijn jullie aan de kindernamen gekomen?

M.arit hebben we van een middag campinglife kijken :mrgreen:

N.ienke kwam met M.arit ook al een keer voorbij, maar toen vonden we de naa, M.arit leuker…Als we nog een meid zouden krijgen zou het N.ienke worden, en daar hebben we ons aan “gehouden”

:inlove:

Bij mijn dochter kwam haar vader met de naam Chantee aan ik vond het wel wat hebben maar had een beeld van een donker meisje erbij.

dus ben ik gaan zoeken naar een naam die met CH begon.

Ik zag ergens Charity staan en dacht meteen dat is em.Haar vader had niks meer in te brengen haha.

Bij mijn zoontje was het een stuk moeilijker ik hou van speciale lange namen zijn vader absoluut niet.

we hadden eerast Nigle maar de zus van een heel goede vriendin noemde haar zoontje zo,

daarna hadden we Delano maar die hoorde je hier erg veel en dat wou ik niet dus ben ik gaan puzzelen omdat ik de klank en uitspraak erg mooi vond.

Toen kwam ik op Devano en was er helemaal weg van maar zijn vader niet.

we hadden Noëll maar na de 20 weken echo toen we wisten dat het ook een jongetje werd zei hij ineens zet maar op de kaartjes voor de opa’s en oma’s Devano :inlove:

@Pitje27 wrote:

@Marlous79 wrote:

De namen zelf verklap ik nog niet want dat moet nog even een verrassing blijven :smiley:

heey wat flauw van je… moeten we nog 3 wkn wachten… :wink: :mrgreen:

Marijne it is! :inlove:

@Sweet-Love wrote:

@Pitje27 wrote:
@Marlous79 wrote:

De namen zelf verklap ik nog niet want dat moet nog even een verrassing blijven :smiley:

heey wat flauw van je… moeten we nog 3 wkn wachten… :wink: :mrgreen:

Marijne it is! :inlove:

klopt wist het al… is een meistopper… :mrgreen:

Ik had vroeger een vriendin die Malou heette en ik heb dit eigenlijk altijd onthouden omdat ik dit een erg leuke naam vond. Mijn vriend moest nog even drie maanden de tijd hebben om te wennen maar uiteindelijk vond hij het ook een erg mooi naam.

verder heet ze nog Maria (moeder van mijn vriend) Catharina (mijn moeder) Gerarda(mijn oma)

Voor een jongen hebben we de naam van tv. Deze staat nog op het lijstje voor event. de volgende :mrgreen: De verder namen zal dan in ieder geval Gijsbertus (vader van mij) Henricus (vader van mijn vriend) zijn.

Y.eline kwam ik een keer ergens tegen, waar :think: zou wel op internet geweest zijn want in de namenlijsten stond hij toen niet. Was gelijk om! L.ayla kwamen we een tijd later tegen en omdat het paste hebben we er L.ayla Y.eline van gemaakt.

De naam Indy kwam ik tegen in het blad Kinderen, Leontien van Moorsel (zo heet ze toch ? :think: ) die haar dochtertje heet zo. Had al gezegt wil graag weer een naam met een Y erin haha. Manlief vond het goed en tijdens een autoritje kwam hij ineens met Milou dat hij dat ook zo’n mooie naam vond.

We zaten nog in twijfel of dat haar roepnaam zou worden maar uiteindelijk is het toch

Indy Milou geworden met als roepnaam Indy :inlove:

Indy viel gelijk in de smaak, schoonpaps is gek van Harley’s en de 1e model was ook een Indy, en gek van autoraces he :wink: (indycar) dus tja toen konden we de naam gewoon niet meer wijzigen :lol: :lol:

Na weken, nou ja, zeg maar maanden speurwerk naar een naam, kwam mijn man (die zich nooit in de naam verdiept had) ineens met Stef!

Haha, geweldig, dat was de naam die we zochten, tja daar zit je dan in je eentje al maanden naar te zoeken :wall:

Ik wilde graag een Ierse naam, maar wel een naam die niet te onbekend zou zijn. Dit werd Sean. Ik dacht als mensen het niet verstaan, verwijs ik naar Sean Connery of Sean Penn :wink: . Voor de 2e naam wilde ik graag een Italiaanse naam aangezien mijn achternaam veelvuldig in Italië voorkomt. De enige naam die hub ook mooi vond was Valentino. Dus werd het Sean Valentino.

Onze dochters heten M.arit, D.agmar en B.irgit.

Ik vond M.arit al jaren een mooie naam en had al vroeg besloten dat als ik ooit een dochter zou krijgen dat ze M.arit zou gaan heten. Gelukkig vond mijn man het ook mooi. Toen we dus wisten dat ik een meisje zouden krijgen stond het meteen vast.

Toen werd ik zwanger van dochter 2 vond ik B.irgit heel mooi, maar ik vond M.arit en B.irgit zo ‘jut en jul’ klinken, ook de dochter van een collega van mijn man heette zo dus toch maar niet. We wilden wel weer voor een scandinavische naam gaan. Ik had een lijstje gemaakt met namen waar ook D.agmar tussen stond maar daar twijfelde ik aan, mijn man vond het wel meteen een geweldige naam, na een aantal weken begon ik steeds meer aan de naam D.agmar te wennen en vond ik hem steeds leuker, dus werd het D.agmar.

Bij een derde dochter wisten we het al heel snel B.irgit stond nog steeds op mijn lijstje, vonden wij er leuk bij passen, mijn man werkt al jaren ergens anders dus dat was niet zo moeilijk :slight_smile:

Verder vind ik het leuk als namen niet zo heel vaak voorkomen.

elke naam die ik riep was niet leuk :?

hubbie riep zo`n beetje elke voetballer die hij kende en die keurde ik weer af. toch bleef 1 naam steeds hangen en die is het geworden WESLEY :inlove:

(het was nog ruim voor het wk begon :mrgreen: )

Het leek ons leuk een naam van een jazz zangeres te kiezen. Ik ben zelf gek van Ella Fitzgerald, maar Ella vond ik als naam niet leuk genoeg.

Norah (Jones) kwam ook voorbij en zo kwamen we op Noortje. Dat vonden we eigenlijk meteen heel leuk!

Tot op een paar weken voor het hele bevallen stond de naam nog op losse schroeven! Nou, voor mij niet, maar manlief kon maar niet beslissen…

Ik wilde een meisjesnaam met meerdere lettergrepen, die niet vaak voorkomt, internationaal is en toch ´gewoon´ klinkt in Nederland. Jep, ga er maar aan staan!

Fréderique Dinah Janne is het dus geworden, vernoemd naar haar oma´s in haar 2e en 3e naam. De oma´s heten Dineke en Janny

wat meisjesnamen betreft heb ik een hele rits in mijn hoofd waar ik echt heel blij van blijf, jongensnamen zijn echter vreselijk moeilijk! Ik ga er dus maar van uit dat onze 2e ook een meid wordt :mrgreen:

@jet1981 wrote:

We wisten al dat ze een meisje zou zijn dus dat scheelde al, we kwamen niet echt uit de naam. Jongensnaam was Noël (voor de zekerheid) en zo kwamen we op Noëlle voor een meisje. Anouk vond ik altijd al een leuke naam maar hoorde je te vaak de laatste tijd dus die als 2de naam gekozen. Ben 27 december bevallen… een dag eerder en ze had haar naam helemaal eer aan gedaan!

En Nout… We hadden de naam nog niet gekozen! Toen ik in het ziekenhuis belandde zijn we toch maar aan het brainstormen gegaan. Nout stond nog niet eens in het lijstje. Hub wilde Fabian maar dat vond ik helemaal niks… Een collega van hub had nog net voor de geboorte van Noëlle een kleinzoon gekregen die Nout heette, vond ik wel een leuke combi met Noëlle. Dus toen ik volop in de weeën zat vertelde ik dat tegen hub dat ik dat ook wel een leuke stoere naam vond. Toen ging het allemaal zo snel met de spoedkeizersnede enzo dat hij er ineens voor stond toen ze vroegen hoe hij moest gaan heten! Hij heeft hem dus Nout genoemd! Twijfelde nog aan Fabian maar had hij toch als 2de naam gegeven. Nu ben ik daar helemaal blij mee want hij is ook een stoere Nout! :inlove:

Wij hebben namen sites erbij gehaald en de namen opgeschreven die wij mooi vonden en die appart zijn en je niet vaak hoort, omdat we geen standaard naam wilde.

Toen zijn we uitgekomen op Denley :mrgreen:

De naam Roan zag ik vorig jaar bij een of andere talentenshow, vond hem zo mooi en je hoorde hem toen niet zo vaak dus ik zei tegen hub als we een jongen krijgen wordt het Roan… Ik heb nu de naam voor ons volgende kindje ook al. erg he! :mrgreen:

@Sennapen wrote:

De naam Roan zag ik vorig jaar bij een of andere talentenshow, vond hem zo mooi en je hoorde hem toen niet zo vaak dus ik zei tegen hub als we een jongen krijgen wordt het Roan… Ik heb nu de naam voor ons volgende kindje ook al. erg he! :mrgreen:

Dat was X-factor :slight_smile:

Wij hadden de namen toen al en moesten alletwee wel lachen toen er een Roan in zat. Waren even bang dat als hij zou winnen, dat we dan wel vaak aangesproken zouden worden of dat we hem naar hem vernoemd hadden :smiley:

Wij hebben er 4 jaar over gedaan om zwanger te worden. In die tijd hebben we steeds alle namen die we leuk vonden opgeschreven en ook weer weggestreept als we hem toch niet leuk meer vonden. Op een gegeven moment hadden we al zeker meisjesnamen en Roan hadden we ook al. Alleen van wat er op het lijstje stond, paste er eigenlijk niets moois bij. Ineens kwam Rens in me op toen we ergens met de auto naartoe gingen. Mijn vriend vond het ook meteen mooi.

Hun 2e namen komen ook van ons lijstje jongensnamen :slight_smile:

Wat grappig, was inderdaad X factor…

Die naam is altijd in mijn hoofd gebleven… We hebben het er natuurlijk nog wel eens over gehad over een jongensnaam maar elke keer kwam Roan toch ook weer terug.

Alleen nu zijn hier in korte tijd ook al veel Roans geboren, en zelf 1 op dezelfde dag en in hetzelfde zkh als mij :roll:… Mja doe je niet aan…

Ons meisjesnaam vond mijn hub zo mooi en die zei dat tegen mij en ik vond hem ook prachtig, mja helaas konden we die niet gebruiken, wie weet een ander keertje :mrgreen:

Maar jij hebt dus een Roan en een Rens?? Of begrijp ik dat nu compleet verkeerd>

Dacht dat dat wel duidelijk zou zijn met mijn banner :slight_smile: Het is een tweeling :smiley:

Op de chreche waar ik werk was er meisje met de naam Lynn alleen dan ipv de Y de I

en ik vond de naam helemaal geweldig gelukkig Erwin ook

voor een jongen hadden we Lenn :mrgreen:

@angelbaby wrote:

Dacht dat dat wel duidelijk zou zijn met mijn banner :slight_smile: Het is een tweeling :smiley:

Haha jaaa :stuck_out_tongue:

Ik snapte wel dat je er 2 had :stuck_out_tongue:

Maar moest even duidelijk of ze inderdaad Roan en Rens heetten :wink: