beide namen via internet niet van dit forum (kwam er pas later achter dat hier nog een Odin was :inlove: )
Luna Maria Christina haar 2e en 3e naam zijn vernoemingen naar mijn moeder en oma
Odin Hector Lucius 1e naam heb ik uitgekozen en zijn 2e en 3e naam heeft manlief uitgekozen geen vernoemingen dus
van Luna weet ik niet meer wie met die naam kwam :think:
Overigens wel leuk: uit dat lijstje met 3-4 namen die weer voor Jasper hadden bedacht komt Robin ook :mrgreen: Is dus duidelijk een blijvertje :lol:
Ik kwam de naam Lise tegen in een artikel en was er meteen verliefd op. Toen ik het aan mn man vertelde was hij ook meteen overstag.
Hoe we aan Finn komen weet ik niet precies. Destijds was het nog niet zo’n superpopulaire naam al dat het nu is.
Voornaam gepikt van een prachtige mannetje hier van kok… Toen ik net zwanger was zei ik deze naam tegen manlief… maar vond het niks paar maanden later vond hij het ineens een prachtige naam, nog nooit gehoord zei die :wall:
Aankomende namen verschillend… Beetje van ons zelf beetje van andere kindjes :inlove:
Toen mijn vriendin Laila verzon kende ze mij nog niet Maar na verhalen van haar heb ik gehoord dat ze al jaren geïnteresseerd was in de Joodse en Arabische cultuur. Laila is een veel voorkomende Arabische naam. En in het Hebreeuws is Laila het woord voor ‘nacht’. De betekenis van de Arabische naam Laila is ‘nachtelijke of donkere schoonheid’. En dat past wel bij haar vind ik
vincent komt doordat mijn vader eerder wel eens over de naam vincent hadt en helemaal gek is van vincent van gogh
en anne-fleur we zaggen ergens anne staan en toen fleur ergens toen dachten we anne-fleur
@Daantjuh wrote:
Voornaam gepikt van een prachtige mannetje hier van kok… Toen ik net zwanger was zei ik deze naam tegen manlief… maar vond het niks paar maanden later vond hij het ineens een prachtige naam, nog nooit gehoord zei die :wall:
ow, ik had die naam nog nooit gehoord, ook niet op kok. Vind het een erg leuke naam. ben dan ook erg benieuwd naar de namen van je drie wondertjes. Misschien ook even op kok shoppen, heeft blijbaar leuk resultaat :mrgreen:
Ik ben Nederlands/Iers en Ryan’s biologische vader is een Ier dus ik wilde iig dat het in zijn naam terug te zien was (Al klinkt Ryan Janssen nu érg Hollands zeg maar)
Voor Nina wilden wij een korte stoere naam wat goed zou passen bij Ryan en Ticho en zo begonnen wij namen op elkaar af te vuren: Lola, Isa, Sanne en tenslotte Nina :inlove:
Liam (nee niet op de Hollandse plate manier!) komt bij de band Oasis vandaan :mrgreen:
Hun leadzanger heet namelijk Liam Gallagher en ik vindt Liam gewoon een prachtige naam ook gezien de betekenis.
Ik smelt helemaal als ik deze naam ook echt op zijn Iers hoor, een kennis komt uit de regio en als hij zijn naam uitspreek denk ik steeds, jaaa zo hoort het te zijn :inlove:
Wij hadden nog geen meisjesnaam, altijd met tv kijken lette ik heel goed op. Aftitelingen, acteurs, namen… En toen met Babyboom kwam de naam Jasmijn voorbij :inlove: Ja dat werd hem!
We noemden m’n buik vanaf het begin van de zwangerschap al Joep. Toen we later namen gingen zoeken vonden we eigenlijk niks wat leuker was of dat voor ons idee beter paste.
Wij hadden onze namen al heel erg lang.
Jongens naam hebben we denk ik al een jaar of 7… gewoon spontaan.
En vernoeming naar mijn vriend zijn opa.
1e meisjesnaam is ook tijdens auto rijden ontstaan.
we hadden het over meisjesnamen ik had al diverse ideeen en toen opeens zegt mijn vriend… ik vind de naam Femke mooi… toen wist ik het meteen… DIT IS ONZE MEISJESNAAM
2e meisjesnaam… Femke was net 3 dgn en ik zat te bedenken wat klinkt er mooi bij Femke, ik zelf vond Auke wel leuk klinken.
Vriendlief vond Aukje mooier dit omdat hij een meisje in de klas had die zo heten en heel aardig was. met kerst kwamen we haar toevallig tegen en ik vroeg later aan mijn vriend van was dat Aukje??
Ja… ik wist het toen weer… DIT IS ONZE MEISJESNAAM.
En toevallig hebben wij (ben helemaal niet zwanger) wij tijdens een autoritje dat het ter sprake kwam en ook die naam hebben we alweer (voor de toekomst dan he)
Mijn man was al een langere tijd weg van de naam Tycho…ik moest er erg aan wennen. Toen ik de betekenis las (het GELUK) was ik om. Voor Tycho heb ik een ma/mk gehad met 11w4d en dat was behoorlijk heftig! (Het had ook al een jaar geduurd voordat ik zwanger raakte.) Daarna had ik het geluk om meteen weer zwanger te raken :inlove:
Jesse heb ik altijd al een mooie naam gevonden. Maar ook hier een verhaal bij de naam.
Vlak voor Tycho zijn 1e verjaardag voelde ik me anders dan anders en deed voor de zekerheid maar een zwtest…(licht) positief :shock: (nog een paar keer getest, maar bleef positief)
Hoe kon dat nou??? Ik had nog geen cyclus gehad na de bevalling en borstvoedingsperiode en we hadden 1x, echt maar 1x in het heetst van de strijd onveilig gevreeen… Het was echt ff een shock en moest er echt ff aan wennen! Eenmaal aan gewend ging deze zwangerschap mis…
We hadden besloten om de natuur haar gang te laten gaan en ja hoor, ik was meteen daarna weer zwanger :inlove: ! Een prachtig cadeautje/geschenk! En zo ook de betekenis van de naam Jesse: GESCHENK
@ memmie; wat leuk zo die betekenissen zeg!!
@ lianne86; :mrgreen: wat grappig om zo aan je naam te komen!
Hier zat ik een beetje te zoeken op inetrenet. en toen kwam ik de naam Liv tegen. Ik vond het erg mooi, zeker omdat het leven betekend.
Ik ben vlak voordat ik zwanger was, heel erg ziek geweest. Het was toen echt kantje boord, en sinds dien besef ik zo dat ik geluk heb dat ik nog leef. Die zwangerschap sloot voor mij een heel moeilijke periode af. Toen ik zag dat Liv, onder andere, leven betekend wist ik meteen dat dit onze naam was.
het grapigge was dat manlief een voetbalwedstijd aan het kijken was van liverpool. Boven in beeld (bij de score) staat dan LIV!! Hij was meteen om :mrgreen:
Bij de oudste was mijn man heel resoluut, als het een jongen wordt dan heet ie Firre. Hij had op de middelbare school een jongen met die naam in de klas zitten en die naam was hem altijd bijgebleven. En ik, ik was ook zo om, een stoere naam
En bij onze jongste aanwinst zaten we een Deens kinderfilmpje te kijken waarin een meisje speelde dat Yben heette. En zo is de tweede naam geboren, die als unisex naam was bedoeld. Dus nu heet ons kleine mannetje zo. Vind hem zelf nog altijd geweldig :dance:
Quinten hebben wij ooit zelf verzonnen. Later bleek hij in de top 10 te staan en al heel lang te bestaan.
Wij keken destijds naar een serie(sliders) en ik was nogal weg van de hoofdrolspeler die Quinn heette. Dat vonden wij een prachtige naam, maar wij een een hele korte achternaam, dus dat vonden wij niet klinken. Toen hebben wij er -en achter geplakt. Niet wetende dat die naam al lang bestond. :lol:
Myrthe vonden wij al jaren ‘gewoon’ mooi en daar is de minste ‘strijd’ om geweest.
Kylian was nog het lastigste. Vanwege een vlokkentest wisten wij al vanaf week 13 dat wij een jongensnaam moesten verzinnen. Na lang dubben hadden wij Mathieu, gewoon omdat wij die leuk vonden.
Met de doop van ons neefje bleek zijn 2de naam dat te zijn. TJa, dus weer op zoeknaar een nieuwe. Manlief keurde alles af, dus uiteindelijk heb ik een naam of 5-6 opgeschreven die ik allemaal ERG leuk vond en daar koos hij deze uit. Vind hem gelukkig nog erg leuk, alleen de afkorting die zijn broer en zus nu gebruiken is niet zo geslaagd; Kiel :naughty: en dan baal ik wel eens.
Met onze meisjesnaam kwam mijn man op een dag thuis. Hij had net een training gehad waarbij een van de deelneemsters zo heette. En ik vond het ook een hele leuke naam. De tweede naam stond wel de ‘short-list’ maar is redelijk populair als eerste naam dus dat wilde we niet.
Het kiezen van de jongensnaam, daar heeft onze familie wel om gelachen. We hebben eerst een paar maanden lopen dubben en we denken dat we eruit zijn. Vervolgens op een avond, man en ik op de bank, tv aan, we zappen langs een voetbal wedstrijd waarin een speler wordt gewisseld (geen eredivisie, geen bekende voetballer :mrgreen: en eigenlijk zijn we ook niet van die voetballiefhebbers ) Waarop ik zeg: goh da’s ook wel een leuke naam. Waarop manlief zegt: oke maar dan anders gespeld. Ik weer: ok.
En klaar waren we De eerste keuze is de tweede naam geworden.
De namen zelf verklap ik nog niet want dat moet nog even een verrassing blijven
de eerste keer
felicia hadden we op vakantie gehoord en altijd blijven hangen
lindsay hoorde ik in een vrienden kring en vond ik helemaal geweldig en eigenlijk net als de eerste keer blijven hangen
joya was een anders verhaal… hub de vader is overleden en we wilden bij een meisje dezelfde initialen gebruiken… J A … dus het werd al beperkt zoeken… ik vond joy leuk maar je hoorde het al zoveel dus toen zeiden we dan doen we die a erachter als geintje maar we vonden het wel lekker klinken hahaha dus is het JOYA ASHLEY geworden:-)
@Marlous79 wrote:
De namen zelf verklap ik nog niet want dat moet nog even een verrassing blijven
heey wat flauw van je… moeten we nog 3 wkn wachten… :mrgreen:
Ik vind raggeaton muziek, altijd goede muziek.
Zo kwam ik een nummer tegen van Hector Y Tito en heete Felina!
Ik vond/vind dat nummer super en heb ook altijd gezegd, als ik een meisje krijg, gaat ze Felina heten.
ML vind het ook gelijk een mooie naam.
Zodoende heeft mijn dochter die naam gekregen