Hoe zijn jullie aan de kindernamen gekomen?

D. is vernoemd naar zijn opa`s Dirk en Goos

Si?nna hebben we gevonden in de namenlijst van de SVB en vonden we gewoon een mooie naam en leuk passen bij D. en onze achternaam.

(nadeel is wel dat dit streepje de andere kant op staat om zo de uitspraak te benadrukken en ik nog steeds niet heb kunnen ontdekken waar ik hem op de computer kan vinden dus wil ik het zelf goed schrijven moet ik eigenlijk steeds kopiëren en plakken uit Word :doh: )

@Clari wrote:

Diégo is vernoemd naar zijn opas <u>Di</u>rk en <u>Go</u>os<br /> <br /> Si?nna hebben we gevonden in de namenlijst van de SVB en vonden we gewoon een mooie naam en leuk passen bij Diégo en onze achternaam.<br /> <br /> (nadeel is wel dat dit streepje de andere kant op staat om zo de uitspraak te benadrukken en ik nog steeds niet heb kunnen ontdekken waar ik hem op de computer kan vinden dus wil ik het zelf goed schrijven moet ik eigenlijk steeds kopiëren en plakken uit Word :doh: )</blockquote><br /> è zit aan de linker kant van je toetsen bord naast de 1 ~ en de é staat onder de "dus de ’

èeèèèè hey ik kan het!!! thanx msbs :mrgreen: (gaat gelijk ff Siènna haar banner aanpassen, he wat een opluchting ik hoef niet eens meer te kopiëren en plakken!)

Hey Natascha !

Ben nu ook lid goed he, moet alleen ff leren om geen antwoorden in het Maastrichts te sturen :lol:

Onze kleine heet dus Dante, zowiezo is Dante (Aligheiri) een nogal beroemd politicus, dichter,schrijver uit Italie. Hij heeft Dante`s Inferno geschreven dit gaat over hoe hij denkt dat de hell eruit ziet :shock:

Dante betekend volharding, sinds mijn vriend en ik nogal wat hebben moeten doorstaan was dit de perfecte naam voor ons kereltje !

groetjes

MAndy

[edit]

mandy poen…ik ook haha raar om in t nederlands te typen naar elkaar lol

hoi hoi

nou daar komt mijn rijtje :inlove:

kimberley is helemaal niet vernoemt omdat zij ook een lange achternaam heeft hebben we alleen kimberley en dat is omdat we dat beide mooi vonden

angélo heeft de namen van onze kinderen samen bij elkaar gepuzzeld :inlove:

alisjha Julliénna juanita = afstammeling van angélo jules en nathalie elisabeth

angélina maria elisabeth = afstammeling van ook weer ons en mijn moeder heet maria elisabeth

destiney omara angel = omdat we vonden dat het desteney was dat we nog een dochter kregen, omara van omer |(mijn stiefvader dus opa) angel van angélo

nagéamo = nathalie angélo amore zijn tweede en derde naam zijn angélo pasquenelle omdat we beide afstammen van indianen

groetjes nathalie

Eens zien :think:

De naam Amy had ik al jaren in mijn hoofd. Lang verhaal, maar is nog iets van de middelbare school. Caitlyn vonden we er mooi bij passen.

Quin was een naam die hubbie al jaaaaaren in zijn hoofd had. Zijn opa heette zo en hij vond die naam mooi. Quin is overigens NIET vernoemd. We vonden het gewoon een mooie naam. Colin vonden we er mooi bij passen .

Ryan Conner hebben we bij elkaar gezocht door uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren op het internet te zoeken naar namen die bij Quin Colin paste… wat een klus :mrgreen:

Alle 3 de kids hebben een 2e naam die met een ‘C’ begint. En dat is toeval. We kwamen daar pas later achter. Iemand vroeg ons namelijk of we dat bewust hadden gedaan, omdat hub zijn moeder (gestorven toen hij 7 was) haar naam met een “C” begon. Toen pas kwamen we er achter :lol:

Wij vonden Franse namen mooi en ik ben daar naar gaan zoeken op internet e.d. Amélie heb ik dus op internet gelezen en mijn man had het in Frankrijk op zijn werk gehoord en we vonden het beide mooi. Haar tweede naam Dyonise heb ik van TV. Ik keek een keer naar Spoorloos (toen ik nog niet zwanger was en het ook nog niet van plan was) en daar kwam een oude Franse dame in die zo heette. Ik vond het een mooie naam en heb het onthouden/ opgeschreven.

Bij de tweede wilden we weer een Franse naam omdat we in dezelfde trend verder wilden gaan. We hebben toen het lijstje van de eerste er weer bijgepakt en aangevuld met andere leuke namen.

Mijn man had Juliëtte als favoriete naam en ik Feline als eerste naam en Eloïse als tweede naam. Het is dus Juliëtte Eloïse geworden (op zijn Frans uitgesproken: zjuliët eloies.

Clari of alt + 138 geloof ik.

Jayden vonden we beide gewoon een erg mooie naam, en ik wilde mijn eerste kindje per se naar mijn overleden vader noemen. Die heette Henk, maar dat klonk niet zo hip bij Jayden :stuck_out_tongue: Dus we zijn gaan zoeken naar varianten van Henk/Henderikus (zoals hij voluit heette), toen kwam ik de naam Hent tegen en dit vonden we beide erg mooi, dus het is Jayden Hent geworden :inlove:

Bij kai hadden we een lijst met namen die we wel leuk vonden.

en daar stond kai tussen.

Ik zat op een toneel vereniging terwijl ik zwanger was van kai en daar spelen we alleen sprookjes en toen ik hoorde dat de volgende uitvoering ( die tevens mijn laatste zou worden) de sneeuwkoningin zou zijn

(daar zit de naam kay in)

dacht ik meteen mmm en was het voor mijn eigenlijk wel duidelijk dat het kai moest worden

maar manlief twijfelde nog een beetje dus besloten we om met het laatse lijstje wat we hadden de bevalling in te gaan en als hij dan geboren zou worden dan zouden we beslissen.

maar we vonden het een kai

verder heet

Kai

Wilhelmus manlief zijn vader en opa en hij zelf

Hermanus mijn vader

Elin hebben we van een namenlijst van internet

Maria mijn moeder en manlief zijn moeder

Heleen zo heet Elin haar peettante

Riley, Roy kwam er ineens mee, uit een televisiegids… :roll:

Delano, ik vond, en vind het een onwijs mooie naam, me zus had deze naam eerst in der hoofd.

Voor haar zoon, maar dat is Damian geworden als 2e naam.

Maar ik vond Delano ook onwijs goed passen bij Riley.

Er zitten hele leuke namen bij! :smiley:

Mijn zoontje heet Jack.

Ik heb altijd al gezegd dat als ik ooit een zoontje krijg, dat ie Jack, Joey of Johnny moet heten.

Uiteindelijk is het Jack geworden :dance:

Geen 2e of vernoemingen, want dat vind ik niet zo nodig.

Als we ooit voor een 2e gaan, dan willen we graag een leuke naam met de L

Want ik heet Kim en me vriend Machiel,

dus dan hebben we J, K, L & M :smiley:

hihihi kimmie

daar hebben wij ook nog aan gedacht

manlief heet joeri onze zoon kai ik marisca en onze dochter moest dan een L worden maar we konden niet echt een naam vinden met een L die we heel leuk vonden dus toen maar gewoon wat we leuk vonden en dat is dus elin geworden

mijn man had jaren geleden eens gedroomd dat hij ooit een dochtertje zou krijgen met blauwe ogen en blond haar,in zijn droom liep hij met haar aan de hand op straat en haar naam was : lekker geheim :lol:

toen we eenmaal wisten dat we ditmaal een meisje zouden krijgen wisten we gelijk al wat de naam van dit meisje zou worden.het heeft zo moeten zijn…

eind dec mogen jullie het weten :mrgreen:

Mooi is dat als je het via een droom te horen krijgt! Alsof je beebje het zelf heeft uitgezocht en je heeft toegefuisterd :wink:

dat dacht ik ook ja :smiley: ik kwam met die naam , toen stond mijn man verbijsterd aan de grond genageld…toen vertelde hij pas over die droom.

dan kan het gewoon geen toeval meer zijn :wink:

@ merel wat bijzonder.

Wij wonen in een klein dorp en ik werk daar ook op een kdv.

Mijn vereiste was dat onze namen niet in het dorp en ook niet op het kdv voorkwamen.

Y.ouri is van Y.ouri mulder de voetballer, maar niet per se om de voetballer, maar gewoon omdat we het een mooie naam vonden. en we kozen Voor de Y alas voorletter omdat ik dat net iets aparter vind staan.

T.ara omdat we die naam een keer hoorden en het allebei mooi vonden.

we hadden eerst Isa, maar toen kreeg een vriendin een dochter met die naam.