Hoe zijn jullie aan de kindernamen gekomen?

Leuk om te lezen allemaal,



Als ik een meisje zou krijgen wilde ik haar altijd graag Demi noemen, maar kennissen van ons hadden ook een half indisch meisje die Demi heette.

Dus werd het Sharon, haar 2de naam is Denise zit geen gedachte acher wij vonden dat gewoon een mooie naam. Sharon Denise :inlove:



BIj Yari, wist ik vanaf het begin dat ie een jongetje zou zijn.

Mijn eerste keus was Joshua, maar hub vondt het niets (mocht ik ooit toch nog een knulletje krijgen dan weten jullie alvast hoe hij gaat heten :wink: )

Toen was ik zo een beetje aan het struinen op allerlei sites met namen en enkel bij de letter J/Y want daar moest ie mee beginnen.

En daar stond het ineens Jari toen ik het las wist ik het meteen dit wordt de naam voor mijn zoon, het was zo bijzonder.

Ik vondt het alleen met een Y mooier staan dus het is Yari geworden.

Zijn tweede naam is minder bijzonder, doordat we Sharon 2 namen hadden gegeven wilde ik Yari ook 2 namen geven, maar welke wisten we echt niet.

We hebbem uiteindelijk voor Thomas gekozen, want zo zou Sharon heten als ze een jongetje was geweest. Yari Thomas :inlove:



Het leuke bij Yari is dat iedereen denkt dat hub (een groot ajaxfan) hem heeft verzonnen/vernoemd naar Jari Litmannen.

Maar het is echt mijn naam, want als het aan zijn vader had gelegen had hetarme kind Dwight of Dwaine geheten.

@Fleur wrote:

Bij de tweede Big Brother zat een Hieke (hele stoere naam!)


Goh, dat wist ik niet. Geinig. Ik volg(de) het ook helemaal niet. En blijkbaar mijn omgeving ook niet want ik heb nog nooit gehoord: Goh is ze vernoemd naar de Hieke van BB" :smiley:

ik ben zelf vernoemd naar mijn opa’s ( en tantes)en wilde dit ook doen als het een meisje zou worden ( een jongen zou naar de oma’s vernoemd worden)



Zelf heet ik:

Desiree ( vond mijn moeder een mooie naam)

Simone naar opa Simon en mijn tante Simone en

Janine naar opa Jan en Tante Janine.





mijn meisje is drie keer vernoemd:



Elize is naar mijn oma, Elfriede van Zeben

Helena is naar mijn vader Henk en

Jolien is naar mijn schoonvader Jos



voor een jongen hadden we Julian ( geen vernoeming, gewoon een mooie naam)

en als vernoeming naar de oma’s:



Owen naar mijn schoonmoeder Odilia en

Gabriël naar mijn moeder Gerda

ik was de krant aan het lezen en daar stonden alle baby`s in die in2007 geboren waren, daar stond ook een Silve bij… die naam heb ik dus mooi ingepikt voor mn eigen dochter :thumbup:

Onze zoon heet Friso, omdat we een oude Hollandse naam wilden die niet zo heel erg vaak voorkomt, maar die toch ‘normaal’ was. We wilden graag twee namen, en ook dat de 2e met een D begon en dat het ook in het Engels uit te spreken was. En Dorian klonk gewoon mooi, echt een super betekenis heeft het niet, en ook de referentie aan Dorian Grey (Wilde) is niet persee super, maar pech dan.



Verder wilde ik graag een naam uit een oude legende, een naam voor een ‘held’ zegmaar, en mijn man juist een wat vrolijkere. Friso is dus een compromis, maar we zijn er nog erg blij mee.



Groetjes,

Femke

toen ik zwanger was van lucas was ik alleen, en als ik niet zwanger had geweest, had ik er nu heel anders bij gezeten… vrees ik. Mijn babietje in mijn buik was dus mijn lichtpuntje in alle duisternis, en daar ben ik op gaan zoeken. Lucas betekent brenger van het licht, (als ook inwoner van lucarno, een italiaanse plaats, en daarnaast is het een bijbese apostel), een naam die dus heel toepasselijk was voor het kleine wezentje in mijn buik. Hij is nog immer mijn stralend lichtje op moeiljke dagen… Verder is hij vernoemd naar mijn vader(en opa, en diens opa etc), naar de vader van mijn ex en naar mezelf( Michael Antonius Maria)

Als hij een meisje had geweest had mijn ex Lisanne verzonnen… Ik later Joelle. wilde een naam die vrolijkheid symboliseerde, maar ik kwam niet verder dan Joy… en die naam vond ik niet bij mezelf passen. Dus heb ik daarop voortborduurd, en kwam uit bij Joelle



Daan was een nog gecompliceerder verhaal. Met mijn ex had ik al namen verzonnen. Hij zou joey heten als het een jongetje was, en sanne als het een meisje was. Maar naarmate de zwangerschap vorderde en ik er ook deze keer alleen voor kwam te staan, begonnen beide namen me tegen te staan. Juist omdat ik ze met 'hem’had bedacht, en weer vond ik de engels getinte naam Joey niet bij mij passen. Ik ben dus op zoek gegaan, naar een bijbelse naam, die bij Lucas paste, en die ook een diepere betekenis had. Daan(officieel heet hij Daniel): Oordeel, oordelende rechter.(dit naar aanleiding van de voorgeschiedenis met zijn vader) Jonathan: Jehova gaf/Godsgeschenk en als doopnamen weer Michael(: Wie is God gelijk?) en Maria wat toen ik verder zocht bitterheid betekende. Eigenlijk heeft Daan dus een zeer zwaar beladen naam, maar hij past bij hem… en daan is juist een heel licht knulleke(in de omgang dan)…

Mijn zoon heet Damian René Arend.



Mijn vriend en ik waren het er vrij snel mee eens met Damian. We wilden ook vernoemen en daar komen de namen René en Arend uit.

René naar het broertje van mijn schoonvader die op zeer jonge leeftijd verongelukt is en Arend is een vernoeming naar mijn grootste held, mijn opa, die helaas september 2007 is overleden.

Echt leuk om te lezen :mrgreen: .



Bij nr. 1 dachten we eigelijk dat het een meisje zou zijn en mijn ex vond de naam Fien erg mooi, ik ook na een poosje en het stond ook erg mooi bij de achternaam. Maar dan wou ik haar wel Josefien noemen. Het zou dan Josefien Sabina Philomena zijn geworden, 2e naam vernoemd naar een heel bijzonder (B)engeltje :**: Sabina “Sabke”, en Philomena is de 3e naam van de vader van mijn ex.

Voor een jongen, daar dachten we niet echt veel aan :oops: , wouden we ook graag vernoemen naar ex zijn vader en die heet Arthur Tomas Philomena.

Ik dacht in 1e instantie aan Arthur en mn ex aan Tomas.

Uiteindelijk toch voor Tomas gekozen omdat dat vroeger ook altijd een naam was geweest die ik erg mooi vond, maar dan Thomas. Ex en ik hebben tot de laatste dag “gekibbelt” of het met of zonder H werd, uiteindelijk dus Thomas met de H van mijn achternaam :wink: .

Thomas betekent tweeling en dat is zijn sterrenbeeld.

Ik had hem graag nog een 2e naam willen geven. We kwamen er toen niet uit. Valentijn, Pieter of Adam (allemaal familienamen van mijn kant) het zou dan Thomas Adam geweest zijn, maar ex wou er niet verder over nadenken en ik kon geen beslissing nemen.



Bij nr. 2 dacht ik weer een meisje. Vanaf dat ik 11weken zwanger was stond ik er alleen voor. Ik wou een naam in de trant van “Anna Sofie” (omdat dat zulke mooie meisjes worden) maar namen met Anna komen in mijn familie erg vaak voor (Anna, Hanna en Johanna, zo heten 3 nichten van mij :mrgreen: ). Sofie vond ik wel erg mooi, ook omdat ik een heel bijzondere en lieve Sofie ken, en die naam/persoon ook erg bij Sabke hoort/verbonden is… ik wou wel graag een naam met een S.

In dec 2005 is de beste vriendin van mijn moeder overleden en dat was altijd wel een belangrijk mens in mijn leven, niet zozeer op de voorgrond maar ze was er gewoon altijd, en altijd met wijze raad, tips en ideeen.

Als kind was ik altijd onder de indruk van haar namen en dan vooral de naam Françesca, maar dat vond ik niet mooi bij Sofie, eigelijk kwam toen direct al de naam Sofie Louise (Louise is de 1e naam van die vriendin, haar roepnaam was Loes). Maar na een poosje vond ik opeens Sofie niet meer zo leuk maar een naam die ik ookal van kindsaf heel mooi vond Sarah. Sarah Louise dus. Ook de betekenis vind ik erg mooi. Sarah betekend vorstin, en mijn meissie mocht wel een krachtige naam hebben. Bij Louise vond ik eerst alleen de betekenis “roemvolle strijder”, totdat ik ergens op een namensite de betekenis “in alle opzichten wijs”. En dat was Loes* dus ook, de perfecte vernoeming en iets wat ik mn kindje graag toewens!!! :inlove:

Als Sarah Louise een jongen was geweest had hij Florian geheten. Florian Lukas of Kornelis Florian (naar mijn opa).

Voor een jongen wou ik nou juist meer een zachte, lieve, naam. Florian vind ik nog steeds erg mooi, dus wieweet ooit… :pray:

Ik heb sinds een paar weken ook ineens een meisjesnaam in mijn hoofd… dus die 2e leg MOET er komen ooit :wink: .



Ikzelf heet Margaretha, vernoemt naar mijn oma. Roepnaam Marite, omdat mijn broer thuis kwam met geloof ik Mariët maar die vond mn moeder te hard, toen werd het Marite (Marie-te). 8)

dave noëll: dave vonden we allebei mooi, noëll betekent eerst geborene en is het franse woord voor kerst… ik :inlove: kerst en die naam wilde ik gewoon geven. klaar uit :oops: :mrgreen: dus dat was makkelijk



Jade Angie: jade is een hele lange zoektocht geweest, met hulp van vele dames hiero… Angie wilde ik perse… (naar het nr v.d. rolling stones)

maar lievie dacht dat de mensen deze naam niet konden uitspreken en wilde die dan alleen als tweede naam…



:wink: nu spreekt iedereen Jade verkeert uit en Angie goed :lol: :lol: :lol: :lol:

We wilden graag een hollandse naam met een Y… ik vond Yliana erg mooi, maar volgens hubbie niet nederlands genoeg en leek teveel op Ilona… Bij ong 37 weken gingen we een pannenkoek eten in het pannenkoekenrestaurant en kwam hubbie ineens met Yvette. Dat vonden we allebei de beste oplossing (dus niet overenthousiast JA, maar hadden ook het gevoel dat het een jongetje zou worden en die naam hadden we al :mrgreen: )



Angela wisten we direct al, een vernoeming naar mijn moeder en zus :wink:

Bij ons 1e kindje zijn we pas in een heel laat stadium begonnen met namen verzinnen, omdat we eigelijk niet op een kindje hadden gerekend op dat moment. Ik en mijn man vonden de naam lotte erg leuk, maar daar waren zijn zoveel variaties van dat ik veel variaties heb opgezocht. Totdat iemand op een kindernamenforum kwam met de naam Julot. Dat vonden wij een erg leuke naam. De 2e en 3e naam zijn eigenlijk gewoon namen die we leuk vind. Julot Claire Sophie roepnaam is Lot.



Bij ons 2e kindje vond we het leuk om een naam met 2 lettergrepen te bedenken en als roepnaam 1 letter greep zijn kwamen we bij Fiene Noor Mijntje roepnaam Fien. We vond het ook leuke namen omdat je ze niet verder kan afkorten.



groetjes Merel.

We wisten al dat ze een meisje zou zijn dus dat scheelde al, we kwamen niet echt uit de naam. Jongensnaam was Noël (voor de zekerheid) en zo kwamen we op Noëlle voor een meisje. Anouk vond ik altijd al een leuke naam maar hoorde je te vaak de laatste tijd dus die als 2de naam gekozen. Ben 27 december bevallen… een dag eerder en ze had haar naam helemaal eer aan gedaan!

Meisjesnaam wist ik al jaren. Toen ik mijn eerste stage op een basisschool liep, heette een meisje zo, en dat vond ik super. Toen ik zwanger bleek heb ik die naam genoemd, en ook mijn man vond het meteen super. (ik noem hem hier maar niet, want stel dat er ooit een tweede komt en het is een meisje wil ik die naam denk ik weer gebruiken :smiley: )



De jongensnaam was erg lastig. We vonden allebei Jan geweldig. Maar toen we dat tegen mensen in onze omgeving zeiden, kregen we zulke negatieve reacties, dat we gingen twijfelen of het voor het kindje wel leuk zou zijn om zo te heten. Dus verder gezocht.

Bergen a4tjes met jongensnamen hebben we geprint. Ik steeds kruisjes zetten bij namen die ik mooi vond, hij stipjes bij die hij mooi vond. Er kwam nooit iets overeen. Ik vond Levi mooi (hij: he bah nee, dat is een spijkerbroeken merk!), of Max (hij: vreselijk, het is geen hond!).

Uiteindelijk heb ik bij mijn oma een namenboekje gevonden, en daar wat namen opgeschreven die me wel leuk leken. Daar stond ook Jurian tussen. En dat vond manlief wel leuk :smiley: Lijkt toch nog een beetje op Jan :smiley: Het was wel de gulden middenweg, maar toen Jurian geboren was, hoorde die naam meteen bij hem, en nu vind ik het een echte gave, stoere jongensnaam :smiley:

In Gooische vrouwen speelt Mea de Jong “Merel” , vandaar Mea, hadden we nog nooit gehoord en in Belgie zijn er nu twee :slight_smile:

Wij hebben Melinda uit de serie Ghost Whisperer…

En madelief komt uit de serie Madelief :mrgreen:

wij wouden letters gebruiken die niet zo vaak voorkomen

vooral omdat we een heel veel voorkomende achternaam hebben namelijk Bakker

onze zoon heet Quinten Xander dus Q.X Bakker

Daan Roel :**: , we vonden Daan allebei gelijk een mooie naam. Zijn 2e naam Roel is vernoemd naar hub zijn papa die 8,5 jaar geleden is overleden.



Ivan Wim Dani, Ivan vonden we allebei een mooie naam, het heeft ff geduurd maar uiteindelijk vonden we allebei Ivan mooi. Wim is vernoemd naar mijn papa Dani is vernoemd naar zijn grote broer :inlove: :cry:

Mijn zoon heet Deamon. Wij vonden het wel een naam wat bij ons paste. Onze honden heten namelijk. Angel, Nasty en Devil.



Nu hebben we een meisjesnaam en dat wordt Kealyn.

Sander heet voluit Sander David. Sander is een compromis, omdat mijn hubby mijn nummer 1 naam (Paul) niet mooi vond. “Doet me teveel aan Paul de Leeuw denken”. Hij vond de naam Allard mooi, maar dat vond ik weer niks. Toen toch maar een namenboekje geraadpleegd… Sander was een naam die we allebei wel mooi vonden, dus dat werd zijn roepnaam. David is gekozen als tweede naam omdat dat ook de tweede naam van hubby is.



Anna heet voluit Anna Marleen. Mijn moeder heet Anna, dus ze is vernoemd. Marleen is een naam die ik gewoon mooi vond. Hubby kon de tweede naam niet zoveel schelen. “Die wordt toch nooit gebruikt”. Als het maar geen Julia zou worden. Laat Julia nu wel MIJN eerste keus zijn voor de tweede naam… Anna Julia vond ik echt een hele mooie combi. Maar dat werd 'm dus niet. Marleen kun je zien als een samentrekking van MARgaretha (zus van Hubby) en HeLEEN (mijn naam). Daar kon hubby zich wel in vinden.

Anna Marleen dus…



Een derde kindje komt er niet, maar mocht er nog een jongetje komen, dan zou ik kiezen voor Daniel. Vind ik een prachtige naam.

Een meisje zou Emma Jeanne worden. Dan zou mijn schoonmoeder vernoemd worden: E.merentiana (roepnaam Jeanne).

bij lya.nn waren we er snel uit.

zou eigenlijk rosalie-lynn worden (vernoemd naar rosalie* mijn overleden nichtje en lynn vonden we een super naam!) maar helaas kwam een vriendin met de naam rosa-lynn.

dus toen waren we 7 maand zwanger en hebben we de naam maar veranderd.

lynn vonden we echt mooi dus zijn we gaan puzzelen.,

met rosalie en lynn…



Dus toen kwamen we op de middelste letter van rosalie* was de A

en die in het midden van lynn geplakt…

en we wisten het meteen het word ly.ann!