Hoe zijn jullie aan de kindernamen gekomen?

Hey meiden…



T lijkt me leuk om eens te lezen hoe jullie aan de namen van jullie kindje(s) zijn gekomen…

  • zit er een verhaal achter?
  • naar een beroemdheid?
  • 2 namen gemix?
  • zelf verzonnen?



    Ik zal zelf beginnen.



    Hubby en ik zijn erg geinteresseerd in oude mythologieen en dan voornl die van de vikingen en egypte.

    Odin is in de noorse mythologie de oppergod…wij vonden dit een gave naam voor ons ventje :inlove:

    Zo zijn wij dus aan de naam gekomen.

Hee Natas :smiley:



Mijn voornamen zijn Simone Eline. Mijn moeder bedacht Simone, en mijn vader Eline, dus vandaar.

Eline vonden we zelf een mooie naam, dus dat was snel gekozen. :thumbup:

ik wilde per se een naam die zowel hier als in het land van nano’s papa, oeganda, goed uitgesproken kon worden. had ook geen zin in een naam die voortdurend gespeld moet worden, of verkeerd uitgesproken wordt, maar hou tevens ook niet van namen waar er al heel veel van zijn.



op een forum kwam ik de gebruikersnaam nano tegen. (dus nu maar wachten tot iemand haar dochter fiep klophout noemt :mrgreen: )vond het zo leuk staan. nana in een oegandese stamtaal betekent ‘meisje’ dus ik vond dat nano dan wel een mooie jongensvariant was.



zijn tweede naam is Dion, genoemd naar een oegandees jongetje die voor mij een beetje symbool staat voor hoe slecht sommige mensen het treffen in het leven, en hoe blij je moet zijn als je al die dingen die dion niet heeft, wel hebt.



K.asaana is zijn derde naam, das de achternaam van zijn papa, en betekent zonneschijn. Een te mooie betekenis om te laten liggen, dacht ik zo :slight_smile:



en dan heeft ie nog een hele zooi oegandese stam-namen, maar die zal ik in dit rijtje jullie besparen :slight_smile:





ik vind odin overigens een erg mooie naam, bedenk ik me nu!

:silenced:

Kiki vonden we een hele mooie naam… maarrrrrr er zit stiekem een betekenis achter:



Hubbie is half Moluks, en Kiki betekent in de indische kindertaal: grietje, meisje… dus dat is wel erg mooi.



Anna is mijn moeder, Aminah is mijn schoonmoeder.

Kiki vonden we een hele mooie naam… maarrrrrr er zit stiekem een betekenis achter:



Hubbie is half Moluks, en Kiki betekent in de indische kindertaal: grietje, meisje… dus dat is wel erg mooi.



Anna is mijn moeder, Aminah is mijn schoonmoeder.

fiep hahaha moest wel lachen dat je zat te wachten of iemand zijn/haar kindje Fiep klophout noemt :mrgreen:

Ik zag al aan de foto dat je kindje donker is…mooi hoor :inlove:

Dank je wel voor t compliment…Odin hoor je ook niet zoveel…en dat vind ik zelf ook erg belangrijk.



Leuk zeg meiden om te lezen hoe jullie aan de namen komen…

meestal zit er toch wel een link naar iemand achter he :mrgreen:

vind dat symbolische wel interessant :slight_smile:

Aanvankelijk had ik de naam Boaz in mn hoofd maar naarmate de zwangerschap vorderde, hoe meer ik het gevoel had dat Boaz te ‘hard’ was voor mijn zoontje. Ik had sterk het gevoel dat hij heel zacht en gevoelig zou worden, en toen ik Joas op een namenlijst op internet zag staan ging mn hart écht sneller kloppen. Dat is het beebje dat in mijn buik zit, ik voelde het meteen :inlove: Dus eigenlijk heeft Joas zn eigen naam uitgekozen, door te zijn wie hij is :thumbup:



Toen hij was geboren zeiden veel mensen dat ze even moesten wennen aan de naam, je hoort 'm natuurlijk niet vaak. Toen ze eenmaal op kraamvisite kwamen riepen ze allemaal uit: Oooooh! Het is een échte Joas! :inlove:

D.wat grappig zeg :inlove:

De naam Boas had inderdaad absoluut niet bij hem gepast,vind die naam persoonlijk ook niet zo leuk :angel:

Volgens mij is/word Joas inderdaad een zacht en gevoelig manneke…net als zijn mama (als ik je goed inschat)



Hier niks speciaals eigelijk…ik had een lijstje gemaakt met een stuk of 7 namen die ik mooi vond dat lijstje heeft Hub bekeken en hij vond eigelijk alleen maar de naam Milan mooi dus we waren er snel uit :wink:

Mijn zoon (van mijn eerste echtgenoot) wilde ik graag naar zijn vader vernoemen maar dan niet door dezelfde naam te geven.



Mijn ex heet Roy en mijn zoon heeft drie namen waarvan de eerste letters R O Y zijn.

(hij wil zelf niet dat ik die hier plaats en dat respecteer ik uiteraard)



Toen ik met DannySan sprak over eventueel nog een kindje van ons samen, lagen we op een avond in bed te mijmeren…

Wat als we toestemming krijgen om zwanger te worden (ik heb een ziekte waarbij dat niet zomaar even “mag”) hoe zouden we het kindje dan noemen.

Even waren we stil en toen riepen we op hetzelfde moment: “Ik weet wél een meisjesnaam”

Toen ik zei: jij eerst wilde hij dat niet dus stelde ik voor beiden tegelijk de naam te noemen die ons te binnen was geschoten…

Groot was onze verbazing dat we tegelijk de naam AMY noemden…

Die naam is ons dus altijd bijgebleven en zo heet onze dochter dus ook :inlove:



Haar tweede naam is een echte familienaam. Ik ben de zoveelste Th.eo.do.ra in de familierij. (ik heet Th.ea)

MAar ik wilde niet exact die naam gebruiken.

Mijn lieve Oma (Do.ortje) is veel te jong overleden en ik wilde haar graag toch vernomen, daarvanuit zijn we dus op A.my Do.ort.je gekomen!

Isa vonden we (vooral ik :mrgreen: ) gewoon mooi…



Haar 2e naam is Joanne (op zijn nederlands), mijn allerliefste oma heet namelijk Jo…en ik wilde haar persé vernoemen als we een meisje zouden krijgen. Mijn oma is namelijk mijn allessie :inlove:

Ze was trouwens diepontroert toen ze haar namen hoorde…

sil myka is gewoon verzonnen , ik heb sil altijd al een mooie naam gevonden en toen ik van hem zwanger was kwam ie ook niet erg veel voor.

maar… omdat sil altijd aan sil de strandjutter gekoppelt word :roll: hebben we voor de goede orde juul ook maar naar een boek, nouja 2 boeken vernoemd :mrgreen:



het zijn eigenl;ijk meer verhalen dus juliette van romeo en juliette :inlove:

en isolde van tristan en isolde :inlove:

Uhm…onze zoon zijn naam zag ik op tv…vreselijk maar dat was de 1e serie van temptation island :oops:

Zag die naam en was op slag verliefd…koste wat overredingskracht om papa er net zo gek van te maken maar dat is gelukt :mrgreen:

Ik had Jerrie als 2e naam (zijn broer heet jeroen mijn pa heet harrie dat werd jerrie…)

Maar dat vond mijn man niet mooi staan bij r.enzo…dus…toen ineens zei hij jeroen vind ik wel mooi erachter…aangezien ik volgens mijn ouders een jongen was :lol: en dus jeroen zou heten…maar werd geboren als meisje (jaja al dwars vanaf dag 1 :mrgreen: ) en dus saskia werd genoemd :sick: hoe orgineel :roll: was jeroen iig ook een beetje van betekenis voor mijn familie dus werd het dat.

Ik had Elaine Mijra voor een meisje toen…mijn man was gek van Elaine…ik niet echt…maar het was goed zo de deal met de namen en ik ’

‘wist’ toch al dat er een jongen in mijn buik zat dus ging accoord met die meisjes naam :mrgreen:



Onze dochter is 4x vernoemt :lol:

Haar 1e naam is mijn zus haar 2e naam maar dan met 2x een C.

Wij hebben van die laatste C een Z gemaakt stond mooier vonden wij.

Lotte is mijn beste vriendin.

En Mijra is mijn mama=mijntje en mijn sm=fera dat is dus Mijra :thumbup:

ik zat een roddelblaadje te lezen en zag de naam summer we vonden het meteen een mooie naam.haar 2de naam is maartje naar mijn overleden oma toen ze overleed heb ik meten gezegd dat als ik later een dochter zou krijgen dat haar 2de naam zou worden.

Hey wat leuk om die namen vernoemingen te lezen



Veron = van een de arngentijnse voetballer

Shaquille = de baseballer



Dus ja 2 sportnamen omdat we ze ontzettend mooi vonden.

Wij hadden tot 2 dagen voor de bevalling Mayron maar aangezien mijn zusje marion en mijn schoonzus ook marion heeft kwam dat vond ik te dichtbij. Veron hadden we ook al een tijd. 2dagen ervoor besloten we Veron te doen en ben er zo blij mee dat we deze keus hebben gemaakt :thumbup:

Hoi,



Leuk :thumbup:



Ik was al druk met namen bedenken, mijn man vondt ze iedere keer niet leuk, helaas, dus werdt moeilijk, tot ik zei Ilona, ja dat vondt hij wel mooi, ook de betekenis vindt ik wel mooi de stralende .

(mijn naam betekent de zwarte :? )

de tweede naam is van mijn man francesca(wel op zijn italiaans uitgesproken :wink: ) haar vader heeft francesco en als laatste gratia omdat ik die mooi vindt :inlove:



(oma heeft diverse keren de naam gratiella uitgesproken helaas die is het niet geworden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )



Gr mel

Bij damian konden we nergens over eens worden, Toen hebben we lootjes gemaakt met namen die P. leuk vond en namen die ik leuk vond,afzonderlijk van elkaar, lootjes dicht gevouwen en 2 lootjes gepakt

Lootje 1 Was Damian (P ze keus) Lootje 2 Was Dean(Mijn keus)



En bij anne wilde ik haar vernoemen naar mijn moeder oma

die hete antonia niesje, toen dacht ik de AN van antonia en Ne van niesje

Kwamen we uit op anne,maar we wilde een 2e naam dus ik op de namen lijsten naar alle Anne’s geocht en kwamen we uit op Anne Sophie,Het stond er en we zeiden direct Die word het :mrgreen:

Leuk al die verhalen :thumbup:



Ik had altijd al Luca :inlove: in mijn hoofd voor een jongetje, maar toen vrienden van ons een Lucas kregen vond ik Luca niet meer kunnen. Dus moesten we opnieuw beginnen. Ik heb toen een gigantische lijst met namen gevonden en daar telkens een paar weggestreept tot we uiteindelijk 3-4 namen over hielden. En pas na de geboorte hebben we onze keuze gemaakt. We vonden hem gewoon meteen een Jasper :inlove: En hoewel vooral mijn vrienden en familie wel even aan die naam moest wennen zijn we er nog steeds heel erg blij mee :dance: Ik had namelijk ook zo’n lijstje met eisen en dan is’t nog niet zo gemakkelijk om daar een passende naam voor te vinden :shifty:

Toomy heet voluit Thomas Mica Eduardo.



Ik vond Tommy en Mica leuke namen, maar kon niet kiezen. Bij zijn geboorte vond ik hem een echte Tommy. Alleen voor een volwassen man vind ik Tommy niet zo leuk, daarom noemde ik hem voluit Thomas, kon hij altijd nog kizen :wink:



Eduardo is een vervoeging van Ed. Ed heet de beste vriend van mijn ouderrs en hij is heel mijn leven al heel belangrijk voor me. Mijn overleden oom heet ook Ed.



Liefs Suzanne