Hoe zijn jullie aan de kindernamen gekomen?

Ella zo heette de eerste baby waar ik werkte in de kraamzorg en ik was meteen verliefd op die naam :inlove: :inlove:

lune op deze naam zijn we gekomen door een mede juli mama. Ik zag die naam staan en dacht wat een mooie naam, mijn lief zag die naam en zei meteen dat wordt hem.

Allebei de namen komen hier weinig tot niet voor maar klinken vertrouwd en nederlands. :inlove: :inlove: :inlove:

Voordat we wisten dat het een jongetje was, waren we het al wel heel snel eens over een meisjesnaam. Die hebben we ook naderhand niemand verteld, zodat die wellicht in de toekomst nog steeds te gebruiken is.

Ik had gelijk al Ruben in mn hoofd, vond ik de leukste naam.

Vriend was 't daar in eerste instantie niet mee eens. Die vond alles ‘wel leuk’, zo ook met deze naam.

Hebben toen gezegd dat hij dan met een andere naam moest komen die we beiden leuker vonden.Maar dat wist ie niet.

Hij heeft toen meerdere dagen Ruben in zn hoofd ‘uitgeprobeerd’, en vond em toch eigenlijk ook wel errug leuk! :inlove:

Keuze gemaakt :mrgreen:

Bij de MA stonden de namen voor beide geslachten al vast.

Voor een meisje Janne, mijn vader is overleden en hij heette Gerrit-Jan. En ik wou graag mijn kindje naar hem vernoemen. We kwamen voor een meisje dus uit op Janne

Siem is vernoemd naar beide opa’s. Siem’s geboorte namen zijn Simon Gerrit-Jan. Van Gerrit-Jan konden we beide niets ‘leuks’ verzinnen. Van Simon wel. Al wou hub eerst gewoon Simon, maar ik zei al: dat zal sowieso worden afgekort tot Siem. En ik vind Siem net wat stoerder klinken. Ik hou wel van korte namen. :inlove:

Bregtje* is vernoemd naar de moeder van mijn vader. Zij is overleden toen ik ong 1 jaar was dus haar heb ik nooit ‘echt’ gekend. De betekenis bleek later te passend ondanks dat het wel mooi is. Als tweede naam heeft zij Johanna meegekregen en dat is dus een vernoeming naar zowel mijn vader als moeder als ook de moeder van mijn man. :lol:

Toen kwam Casper. Ik wilde graag een naam die goed paste bij onze achternaam. Lang gezocht en veel gepuzzelt maar deze bleef zooo hangen. Als tweede naam is hij vernoemd naar zijn grootvader van papa’s kant die kort voor zijn geboorte overleed. En de derde naam Theodorus is vooral op betekenis; geschenk van God want wat is hij een geschenk! :inlove:

Floris bleef vooral hangen omdat mijn man nogal fan is van kastelen en daar horen nu eenmaal ridders bij. :mrgreen: En hij past lekker bij Casper en ook bij onze achternaam. De tweede Matheus is weer dezelfde betekenis als Theodorus omdat ook Floris een ongelofelijk mooi geschenk is. En Johannes want daarmee hebben we gelijk weer mijn vader en mijn moeder tegelijk ‘vernoemd’.

Seth omdat we (of ik :shifty: ) in hetzelfde soort namen wilde blijven en Luna (maan /maangodin) en Odin (Noorse oppergod) beide 4 letters hebben is het Seth (Egyptische god) geworden :thumbup:

2e naam Enrique is zelfde 2e naam als zn vader 3e naam Angelo is naar mij vernoemd kon hem moeilijk Angelique noemen dus is Angelo geworden :wink: :lol: