Hoe vaak verschoon je je bed?

dekbedovertrekken strijken? Nee daar begin ik niet aan…

Enige keren dat dat hier gebeurt is was als er een kraamhulp in huis was :angel: (en zelfs nadat wij hadden aangegeven dat het echt niet hoefde… 2 van de 4 vonden strijken wel ontspannen naar eigen woorden… nou ja mij hoor je niet klagen hoor :lol: ).

In de zomer verschonen we het bed wekelijks en in de winter kan dat zomaar eens in de 2 weken zijn… Maar als het eerder nodig is dan doen we het natuurlijk wel eerder.

Hier gaat het net zo als bij Marije en WoLa…

elke donderdag doen we hier bedden… de ene week de bedden van de zolderverdieping (dus ons bed en Niek haar bed) en de andere week de bedden op de tussenverdieping… van de andere 3 kinderen dus.

Suus haar onderhoes doe ik wel vaker, die kwijlt soms en smeert soms ook met haar tuitbeker water.

En manlief verschoont wel zaterdags tussendoor vaak onze onderhoes…

Dan doet hij ook de molton, de matrastoppers en dan lucht hij het bed en neemt het af (waterbed)

1x per maand doet hij zelfs de hele tijk van het waterbed in de was.

Dus ik heb niet het idee dat we zo vuil liggen…

Strijken doe ik ook echt niet.

Hier een overtrek van 2.40 bij 2.20, ga daar echt niet aan beginnen.

En zo kreukelig is het bij ons ook niet, of ik stoor me er niet aan, kan ook.

En vind het ook zonde, na 1 nachtje woelen zal het er de volgende dag ook niet meer zo strak bijliggen.

Bedden van de kinderen 1 keer per week, molton eens per maand. Of eerder als ze natuurlijk een ongelukje hebben gehad.

Ons bed 1 keer in de twee weken het beddengoed. Molton iedere maand, samen met de waterzak afnemen met vinlycleaner.

Ik heb er niet echt een systeem voor. Als Vriendje hier een aantal dagen is, dan verschoon ik het bed rustig twee keer in vier dagen. Vervolgens ligt het rustig een week of twee voordat ik me bedenk dat het weer eens tijd wordt.

Onderlaken van zoonlief gaat elke week, hij kwijlt in zijn slaap (naast zijn kussen) en dat geeft leuke vlekken. 8)

@inkie wrote:

@mandy_d. wrote:
Oef, het moet vaker… Toch moet ik me wat strakker houden aan die 1x per week.

Van wie MOET je dat in vredesnaam?.

Van mezelf :mrgreen: en ben niet zo goed in discussies winnen van mezelf.

Maar ook gevoelsmatig. Ik zou het niet zozeer doen i.v.m. wel/niet fris of zweten,maar gewoon stof e.d.

Vorig jaar toen het een dagje even goed vroor heb ik de boel buiten gehangen (alles even lekker kapot laten vriezen).

Moet ze voor het stof (waar niet tegenop te zuigen is), wat vaker uit het raam hangen. Daar ben ik ook geen ster in (of vergeet ze dan weer).

Ben over het algemeen wel happy met mijn schoonmaak ritme. Alles kan beter,maar vind het leven soms leuker dan schoonmaken.

Hmmm er zit hier niet echt een ritme in, ik haal ze gewoon eraf als ik denk dat ze eraf moeten… Zal wel 1 x in de 2 a 3 weken zijn. Vind dat altijd zo’n rotklus heb een erg groot dekbed en krijg het zelf niet voor elkaar hubbie moet het altijd doen. Maar vind het wel heeeerlijk om onder schone lakens te liggen.

hier ligt het er 1,5 week op. wij verschonen alle bedden tegenlijk.

Ik vind t ook heerlijk om in een schoon bed te slapen, maar heb een hekel aan het verschonen zelf. Ik streef naar 1x per 2 weken, maar soms is t ook iets langer, ligt er ook aan hoe warm het is. Vooral mn vriend zweet veel 's nachts.

elke week alle bedden sowieso. Als het echt warm is iets vaker. Die van dochter sowieso iets vaker, omdat ze nogal eens kwijlt of alles onder poept :sick:

De ene keer 2 weken de andere keer 3 weken, tis maar net of ik er zin in heb.

Hier in principe elke 2 weken, soms in drukke periodes wel eens langer.

Laatst heb ik het 4 weken niet verschoont omdat ons huis werd opgeleverd. Dat vond ik zelf op een gegeven moment niet fris meer maar de wasmachine stond in mijn nieuwe huis en mijn bed nog in het oude

Hier gemiddeld 1 keer per week, zowel ons bed als dat van m’n dochter. Moltons doe ik niet elke keer maar om de keer ongeveer.

Matras draaien hoeven we tegenwoordig gelukkig niet meer te doen, ik vond dat altijd zo’n piep klus.

De ene week alle onderlakens en dan neem ik soms de moltons mee, en de andere week de dekbed hoezen, als iets niet schoon meer is eerder natuurlijk, maar ze hebben tot nu toe beide nog maar 1x een ongelukje gehad.

1keer per 2 weken

In de zomer vaak 1 keer per week

Heb er geen vast patroon voor, als ik denk dat het weer eens moet.

Zal ongeveer 2 keer per maand zijn ofzo.

Bedje van Iris ook (wel wat vaker als van onszelf), zij ligt op een hydrofiel luier met haar hoofdje en in een slaapzak dus de rest van bedje wordt niet echt vies.

Strijken doe ik ook niet. Het is én donker 's nachts én ik heb mijn ogen dicht, dus merk er toch niks van als het gestreken is. Zonde van de tijd 8)

Beddengoed strijken? Nee dat doe ik echt niet! Ligt ook fijn als het gewoon schoon is en niet is gestreken! Ik strijk sowieso niet trouwens :mrgreen: Daar heb ik een vriend voor :wink:

1x per week