Hoe vaak verschoon je je bed?

Elke week, molton eens in de 6-8 weken.

elke week beddegoed, afhankelijk van het weer, de moltons ook.

De kinderen probeer ik ook elke week te doen, maar dat schiet er nog wel eens bij in.

Mijn antwoord staat er niet bij, 1x per 1,5 week. Vind 2 weken net te lang en 1 per week levert weer meer wasgoed op! Heb ik geen zin in :mrgreen: Als het zomers warm is, dan wel vaker.

En moltons dan? Dat vergeet ik dus heel vaak. Dat kan bij mij aardig oplopen, 't streven is een week of 8, maar dat haal ik eigenlijk nooit :doh: :mrgreen:

Om de dag :oops:

onderlakens ook, en het matras omdraaien,

onder het bed stofzuigen…

elke dag doe ik wel 1 bed verschonen…

Ook het ledikantje van kleine draak maak ik helemaal schoon

1x per week…

Ik slaap veel beter in een schoon lavendel ruikend bed, :slight_smile:

en ja ben toch even thuis mama, dus een kleine moeite…

@mandy_d. wrote:

Oef, het moet vaker… Toch moet ik me wat strakker houden aan die 1x per week.

Van wie MOET je dat in vredesnaam?

Ik verschoon de bedden als ze niet meer fris ruiken. Dat kan voor de kinderen best een paar weken duren, aangezien ze allemaal elke dag frisgewassen het bed in gaan, bedden en kamers goed gelucht worden en ze er maar de helft van de week in slapen.

Ons eigen bed ook als het niet fris meer ruikt, en dat is in de zomer sneller dan in de winter.

ben trouwens wel benieuwd wat de discussie was tussen ts en vriendin?

Hoe vaak was het oordeel van beide partijen? :angel:

Eigenlijk standaard 1 keer per 2 weken.

Ik lucht sowieso iedere dag en maak de bedden dagelijks op.

De kinderbedden gaan heel soms wat vaker omdat de heren weleens een ongelukje hebben, een bloedneus, plas, etc.

Twee weken is voor mij echt de max. Ik zou het het liefst nog vaker doen, maar daarvoor ontbreekt de tijd me helaas.

Want als ik het beddengoed afhaal, maak ik meteen de hele bovenverdieping schoon.

En ik stofzuig dagelijks boven, maar schoon beddengoed terwijl ik de rest niet écht schoonmaak vind ik niet fijn.

Hier gebeurt het wekelijks en eens per kwartaal matrassen draaien/keren.

Ik doe elke week bedden; maar dan de ene week ons bed en de andere week de kinderbedden. Dus 1x per 2 weken :wink: Onze matrassen keer ik ook (zwaar!!). Die van het stapelbed van de oudsten niet, dat is echt veel te zwaar. Het ledikantmatras draai ik ook elke verschoonbeurt.

Ik was het beddengoed, inclusief moltons, gemiddeld eens per 2 weken. Soms iets vaker. Matrassen omkeren doet manlief voor mij, evenals stofzuigen.

@mamaMarije wrote:

ben trouwens wel benieuwd wat de discussie was tussen ts en vriendin?

Hoe vaak was het oordeel van beide partijen? :angel:

Ik verschoon mijn bed en zoonliefs bed 1 keer per week. Dat vond zij weinig, want zij verschoon 2 keer per week.

Ik slaap in mijn eentje en vind 1 keer per week echt ruim genoeg. Gisteren verschoonde ik mijn bed en had echt een dejavu gevoel ( nu alweeer verschonen), vandaar de discussie.

Ik was nieuwsgierig hoe vaak men hier het bed verschoont, aangezien ik me een klein beetje een viespeuk vond dat ik het zo “weinig” deed.

Liefs Suzanne

Hier alle bedden 1 keer per week. (3 bedden dus)

Ik vind het ook heerlijk slapen een schoon bed :thumbup:

Tot ongeveer een half jaar geleden deed ik het elke week…nu 1 keer in de 2 weken, als het vaker nodig is doe ik het vaker, maar nu dus meestal zo.

Mijn moeder verschoonde de bedden vroeger altijd op de 1ste en de 15de van de maand. Dat heb ik overgenomen toen ik het huis uit ging. Gemiddeld dus eens in de 2 weken, ook de bedden van de kinderen. 's Zomers wel vaker trouwens.

Elke week, zowel van ons als van L.orena

@Mama van 2 spruitjes wrote:

Hier alle bedden 1 keer per week. (3 bedden dus)

Ik vind het ook heerlijk slapen een schoon bed :thumbup:

Hier ook :thumbup:

Ongeveer om de week. Soms heb ik heimwee naar een kraamvz… Dagelijks een schoon bed :inlove:

Een keer per week. In de zomer soms twee keer (mijn helft is niet nodig, maar die van mijn man :sick:).

En de oudste plast sinds twee weken weer elke nacht in zijn bed, dus dagelijks (hopelijk is het na zijn verjaardag weer over) :roll:.

Van de tweeling minimaal 1x per week. Hangt er dan een beetje vanaf hoe de hoeslakens eruit zien, heb 2 buikslapers en dat zie je toch echt wel aan je lakens.

Ons bed in principe ook 1x in de week. Alleen is ons bed voor mij te groot en zijn de matrassen te zwaar om dat zelf te kunnen doen. Dat doet mijn vriend dus altijd. Als hij een drukke periode op zijn werk heeft, kan het dus iets langer duren.

De jongste doe ik elke dag. Is een buikslaper en een kwijler :mrgreen:

Die krijgt dus elke dag een schoon bedje… Maar daar van doe ik zijn lakens 1x in de week! ( waar hij onder slaapt )

Mijn oudste doe ik 1x in de week en soms 2x in de week. Hij is echt een enorme zweter. Die haal ik soms drijfnat uit zijn bed. DUs ik vind dat dan wel fris om hem in een schoon bedje te laten slapen. Ja de was stapelt zich daardoor wel op. Maar heb een enorme washok :shifty:

Ons bed doe ik ook 1 x in de week.

Overigens als ze uit de was en droog zijn strijk ik het niet. Ik knal het er gewoon zo op of vouw het zo de kast in. Alleen ons dekbed strijk ik. Wij hebben een 240 x 200 dekbed en daarin kreukels vind ik zo’n afschuwelijk gezicht.