Hoe vaak koken jullie en hoe vaak je partner?

Ik voel me heel lui nu, ik kook sinds we hier wonen (bijna) nooit… :oops:

@Sweet-Love wrote:

Ik voel me heel lui nu, ik kook sinds we hier wonen (bijna) nooit… :oops:

Zou het dan aan Den Helder wonen, heb ik ook last van hoor :lol:

uhhhh ik ben eigenlijk de gene die kookt thuis

als ik op pat moet wachten dan word het 20:00 voor die kan gaan koken

door zijn beroep als vrachtwagen chauffeur is hij niet op een vaste tijd thuis

en in het weekend eten de de ene dag brood en de andere dag een patatje

dus ik kook 5dgn in de week.

wij koken denk ik beide ongeveer even veel…

Nu ik wat meer thuis ben ik wat vaker maar aangezien ik hoogzwanger was dan weer wat minder :wink:

Nu net bevallen ga ik weer wat vaker koken en krijg ik ook weer wat inspiratie want die was aardig weg!

Met pannen koken we ong. evenveel, frietpan meegerekend.

Koken zonder pannen ben ik wat vaker, ik heb een wat lager kookpunt :angel:

natas

Ik kook op zondag, maandag en dinsdag. Mijn lief kookt op woensdag,

donderdag en vrijdag en zaterdag is het hier patatdag. Eigenlijk op de

dagen dat ik werken moet kan ik zo aanschuiven, ideaal :thumbup: En

de kinders vinden zijn eten nog lekkerder ook :roll:

Manlief kookt op vrijdag (is pappadag) en in het weekend. De overige dagen ben ik òf thuis òf eerder uit m’n werk dan hub. Hoewel ik mijn acties op donderdag niet onder koken wil schuiven, dan warm ik op! Na een dag werken heb ik geen zin om nog een tijd in de keuken te staan, dus vis ik donderdagochtend iets uit de vriezer (van de week daarvoor ofzo) en warm dat 's avonds op. Lekker snel en makkelijk.

Hier kan hub beter koken dan ik, hij heeft er meer geduld voor.

@mamaMarije wrote:

@Mama_jeanet wrote:
Mijn man kookt 2x per week, op vrijdag maakt hij de frietjes en op altijd een uitgebreid 3 gangen menu gemaakt uit kookboeken :drool: de rest van de week kook ik…

welke dag van de week is dat 3 gangen menu en waar kunnen we aanschuiven??? :drool:
Op zondag :inlove: :thumbup:

dat zou een drukke boel zijn met 6 kleine jongens erbij aan tafel :mrgreen:

ik kook veel maar manlief eigenlijk ook wel

heb wel geklikt op 5 a6 keer voor mezelf

maar dat is nu eenmaal omdat ik vaker thuis ben als het kook tijd is

of als ik late dienst heb dan koken we allbei niet want dan eten ze vaak bij mijn schoonouders

We koken beiden 3 keer. Man altijd vlees, aardappelen, groente en ik de rest. De 7e dag halen we frietjes (maar ik eet dan salade).

Wij hebben geen vaste dagen om te gaan koken, maar vaste maaltijden :lol:

Ik kook pastagerechten, lasagne en tortilla’s.

Mijn man kookt wokgerechten, groente-omelet en pannenkoeken.

Mijn man is creatiever met kruiden, vandaar dat hij de wokgerechten en groente-omelet klaarmaakt.

Hier kookt maar net degene die het meeste zin heeft. Meestal kook ik op maandag, woensdag donderdag en vrijdag, omdat ik dan eerder of al thuis ben. Maar soms wacht ik gewoon tot hij thuis is en vraag ik of hij wil koken, vind hij meestal wel goed.

Kip snijden doet hij meestal, ook als ik kook, ik heb een hekel aan kip snijden :oops: .

@Mama_jeanet wrote:

@mamaMarije wrote:
@Mama_jeanet wrote:
Mijn man kookt 2x per week, op vrijdag maakt hij de frietjes en op altijd een uitgebreid 3 gangen menu gemaakt uit kookboeken :drool: de rest van de week kook ik…

welke dag van de week is dat 3 gangen menu en waar kunnen we aanschuiven??? :drool:
Op zondag :inlove: :thumbup:

dat zou een drukke boel zijn met 6 kleine jongens erbij aan tafel :mrgreen:

krijgen die een kindertafeltje :lol:

Ik kook zo’n 5 keer per week.

Maar dit komt niet omdat mijn man niet kan koken, integendeel. Hij kan héérlijk! koken en doet dat ook met veel plezier, maar hij werkt tot 18.00 en is om 18.30 thuis. En ik ben meestal eerder thuis. Dus vandaar dat ik vaker kook.

R. is hier in huis ook eigenlijk de kok en hij doet het graag!

Helaas werkt hij ma t/m wo meestal tot laat en doet hij do meteen na het werk boodschappen, dus zijn die dagen toch voor mij :thumbdown:

Ik ben van de simpele dingen en de bestaande kruidenmixen en hij kookt gewoon superlekker op gevoel (surinaamse mannen leren meestal koken van moeders!) :drool:

Ik heb echt een broertje dood aan koken :oops:

Rob kookt meestal. Ik 1 a 2 keer per week :shifty:

op ma/ di/vrij/zo kook ik op woe/do en zat kookt lief.

Hier is het net zoals het uit komt,… dan hij en dan ik,…

Meestal kookt mijn man alleen op dinsdag, en dan ook nog iets wat ik voor hem verzonnen heb en waarvan ik de ingredienten klaar zet…

Zonde want toen we nog beide fulltime werkten kookten we om de beurt en hij kan best koken

Hier kookt manlief op maandag, dinsdag en donderdag, dat zijn mijn werkdagen en dan ben ik pas om 18.30 uur thuis.

Op vrijdag kookt de frituurpan :mrgreen: , dus dan blijven er nog 3 dagen over voor mij om te koken: woensdag, zaterdag en zondag.