Hoe vaak koken jullie en hoe vaak je partner?

@Mama_jeanet wrote:

Mijn man kookt 2x per week, op vrijdag maakt hij de frietjes en op altijd een uitgebreid 3 gangen menu gemaakt uit kookboeken :drool: de rest van de week kook ik…

welke dag van de week is dat 3 gangen menu en waar kunnen we aanschuiven??? :drool:

ip kook ik, maar ook de pannenkoeken doet vriendlief haha

Ik kook bijna nooit… :shifty: :shifty: :shifty:

Ik kan geen hoeveelheden aangeven,maar ik kook eigenlijk alleen als mijn man dagdiensten heeft,gemiddeld genomen 4 of 5x per maand…misschien is dat nog veel eigenlijk…

En dan nog is het niet altijd koken,maar een makkelijke hap.

(Macroni, soep, 1pans gerechten of lekkere dingen).

Soms kook ik zelfs als mijn man thuis is…maar dat is ook zelden.

Ik kan best koken…maar mijn man kan het nou eenmaal beter! :mrgreen:

Even serious…bij ons is het zo gegroeid. Mijn man werk wisselende tijden, meestal in de avond. Ik werk overdag. Kom ik thuis om 17.45,dan is er geen tijd meer om te koken. Mijn man kort daarna naar zijn werk.

Hij is in de middag veel thuis…

Door werk en periode waarin de kids klein waren (BV periode e.d.) werd het gewoon makkelijker dat ik me met de kids bezighield en hij kookte…

Als ik thuiskom staan de pannen al op het vuur. Boodschappen is ook zijn ding…mede door ons leefritme. Ik doe dat wel eens,maar mis dan vaak het overzicht van wat er in huis is. Als hij overdag weg is,dan ga ik wel lekker met de kids,maar mijn man zorgt eigenlijk altijd dat er iets in huis is (al is het maar een pizza) als ik er overhoopt niet uit kan met de kids.

Daarnaast…de vader van mijn man was kok. Mijn man heeft zelf ooit een leerjaar hotelschool gedaan…hij heeft er gewoon meer kaas van gegeten dan ik…simpel.

Vorige week heb ik 2 keer ‘gekookt’. Deze week blijft het bij 1x denk ik…

Ach…misschien bied ik het komend weekeind wel weer een keer aan…hahaha…

Eeuh, zwijg maar even over hoe vaak ik de wasmachine aanraak…dan kom ik helemaal als een lui wijf over…ook daar heeft man zich zijn eigen weg in gevonden…maar hij snapt de rest van het huis weer niet…hihi…

Hub is kok, dus ik kook altijd :roll:

Ik kook ook bijna nooit. Enkel hapjes en koude pastasalade maak ik standaard. En ik vind bakken leuk, maar onze oven is daar niet geschikt voor.

Moet ik ook bekennen dat ik het niet kan, niet leuk vind en van ons vieren thuis het slechts bedeeld ben in de kookgenen!

Mijn man kookt dus eigenlijk altijd, ik doe wel eens voorbereidend werk als groente schoonmaken en snijden. Echter aardappelen kan ik niet schillen door allergie.

Als manlief geen zin heeft of laat is, dan doen we simpel, pizza ofzo.

Echter als hij op oefening is dan is het waardeloos wat ik eet… Wordt nog wat als de kleine er straks is, zal ik toch iets op moeten vinden.

ik kook altijd, ook pannenkoeken bak ik

Wat is dat toch met mannen en pannekoeken bakken, trouwens? :shock: Ik bak betere pannekoeken dan mijn vriend, maar zijn poffertjes zijn beter. :lol:

@Vicky wrote:

Ik kook zo goed als altijd. Het enige wat Sydney altijd maakt, zijn pannenkoeken :slight_smile:

Grappig bij ons is het net andersom :smiley:

Hehe ja ik kan echt geen pannenkoeken bakken… om 1 of andere reden mislukken ze altijd.

hub kookt als ik moet werken. Sowieso di, wo en do. Op di en do zet ik wel meestal al wat klaar. Ik begin later als hem, maar ben wel pas na half 7 thuis. Hij al rond 16:15 dus dan is het voor ons logischer dat hij kookt. Ik kook op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag. Behalve als ik op maandag ook moet werken. Ik werk ook op vrijdag, maar dat is onze pasta dag en dat kan hij niet koken :lol:

Wat hij wel goed kan is soep koken, elk weekend maakt hij soep voor de lunch. Hij vind het ook niet vervelend om te koken, al eten we dus wel iets met aardappelen als hij moet koken. Pasta en andere pannetjes maak ik.

Nu zijn we weer aan het verbouwen dus komt het koken weer op mij aan. Elke dag dus. Geeft niets, ik vind koken ook leuk. Alleen soms zit ik pas rond 8 uur (eten koken, eten, opruimen, hond uitlaten, omkleden) en anders kan ik zo aanschuiven en dat scheelt zo een half uur. Maar krijg er een mooie badkamer voor terug :inlove:

@mandy_d. wrote:

Even serious…bij ons is het zo gegroeid. Mijn man werk wisselende tijden, meestal in de avond. Ik werk overdag. Kom ik thuis om 17.45,dan is er geen tijd meer om te koken. Mijn man kort daarna naar zijn werk.

Hij is in de middag veel thuis…

Door werk en periode waarin de kids klein waren (BV periode e.d.) werd het gewoon makkelijker dat ik me met de kids bezighield en hij kookte…

Eeuh, zwijg maar even over hoe vaak ik de wasmachine aanraak…dan kom ik helemaal als een lui wijf over…ook daar heeft man zich zijn eigen weg in gevonden…maar hij snapt de rest van het huis weer niet…hihi…

Mijn man is veel eerder thuis dan ik (ik ben om 6 uur thuis) en dan hebben we allebij enorme honger. Als ik thuis kom is het eten klaar :smiley: . Vandaar dat hij door de weeks kookt, terwijl ik eigenlijk lekkerder kook, draai mn hand niet om voor een heerlijk 3/4 gangen diner.

De wasmachine is juist het enige waar ik mijn man niet mee vertrouw. Toen hij nog op kamers waste hij wel eens wat van mij, opeens was mijn witte lingerie grijs :shock:

Wij koken altijd samen…

Hij staat alles te snijden en ruimt ook alles weer op. Ik doe het daadwerkelijke koken, maar we staan gezellig samen in de keuken de dag door te nemen!

Mandy: je bent niet de enige die de wasmachine nauwelijks aanraakt. Hier wast hub en hangt de was op. Ik haal het eraf en vouw het op.

Elke vrijdagavond twee of drie wasjes.

Maar als er door de weeks een wasje gedraaid moet worden doe ik het wel, maar dat is zo’n uitzondering.

en dan moet ik elke keer weer aan hub vragen hoe dat ding werkt :oops:

Ik kook de dagen dat ik thuis ben.

De dagen dat ik werk kookt hub omdat ik pas rond 18.45 thhuis ben.

ik zorg altijd voor het eten

Ik kook gewoon veeeeel lekkerder dan mijn (v)echtgenoot :snooty:

Ben dol op koken en mag ook graag aparte recepten uit proberen.

We eten dan ook altijd erg lekker (zegt mijn man hoor, dat is teveel arrogantie natuurlijk omdat zelf te zeggen)

De enkele keer per jaar dat Ruud kookt, vind hij zichzelf zooooo knap dat je dat 3 maanden later nog moet horen en dat gedoe met veren in de kont enzo ben ik meestal na 30 minuten al erg zat :lol:

Pannenkoeken is ook gewoon mijn ding, elke woensdag, vaste prik.

Kids weten het en helaas voor mij de kinderen in de klas hebben dat ook snel door :lol:

Ruud is wel van de bbq, dat doet hij 8)

@Mutsie86 wrote:

Mandy: je bent niet de enige die de wasmachine nauwelijks aanraakt. Hier wast hub en hangt de was op. Ik haal het eraf en vouw het op.

Elke vrijdagavond twee of drie wasjes.

Maar als er door de weeks een wasje gedraaid moet worden doe ik het wel, maar dat is zo’n uitzondering.

en dan moet ik elke keer weer aan hub vragen hoe dat ding werkt :oops:

Hihi…hier geeft mijn man mij opdracht om als hij echt even 2 dagen weg is niet te vergeten de was even op te hangen en/of als hij in de nacht een machine klaar zet, ik hem smorgens wel even aanzet na het douchen…

Soms heb ik even inspiratie en was ik vrolijk mee zodra ik zie dat er weer 1 klaar is,maar meestal heb ik daar geen overzicht in…

Hij hangt alles op, haalt alles af (ik help daar wel eens in mee), doet enkel zijn eigen kleding en dat van de jongens in de kast,maar alles wat van mij is,gaat in een grote mand op onze kamer (wat er netjes blijft liggen tot ik een keer tijd heb het in mijn kast te stoppen).

Er zijn gelukkig genoeg dingen die hij niet kan…kan me dus best nuttig maken in huis…hahaha…

Maar dat is natuurlijk behoorlijk off-topic…

ik kook 5 a 6 keer per week en mijn vriend kookt dus 1 a 2 keer in de week hij doet altijd de vaat en ik de was, kids en dergelijke.

de rest delen we van het huishouden :wink:

Ik ben bij ons thuis degene die altijd kookt. Ten eerste omdat ik (wil niet zeggen dat ik een kok ben) beter kook dan hub. (die kan zelfs lasagne nog verprutsen…niet goed op het pak lezen).

Daarnaast werk ik parttime.

Soms vraag ik hem wel eens in het weekend te koken. Voornamelijk wanneer ik werk. Maar mijn ervaring heeft geleerd dat ik het dan toch weer doe omdat hij of geen aanstalten maakt om te beginnen of rond die tijd zich weer bezig houdt met andere klussen.

@tijger86 wrote:

De wasmachine is juist het enige waar ik mijn man niet mee vertrouw. Toen hij nog op kamers waste hij wel eens wat van mij, opeens was mijn witte lingerie grijs :shock:

is nu wel een hele hippe kleur, dus ik zou zeggen… man aan de was :mrgreen: