Hoe vaak koken jullie en hoe vaak je partner?

Bij mij thuis kookt mijn man veruit het meest, meestal 4 keer per week, terwijl ik meestal 2 keer kook. Niet bepaald volgens het standaard rollenpatroon. Gelukkig maar, wat ik maak is beslist lekker maar meestal niet zo gezond.

In mijn directe omgeving vang ik, op een enkele uitzondering na, meestal op dat de vrouw nog (bijna) altijd de maaltijd bereid. Ik ben benieuwd hoe vaak jullie koken en hoe vaak je partner dit doet.

Ik kook zo goed als altijd. Het enige wat Sydney altijd maakt, zijn pannenkoeken :slight_smile:

Hier hetzelfde als Vicky. Ik kan geen pannenkoeken bakken namelijk :oops:

O ja, en hij kookt in de vakantie. Lekker met een wijntje erbij, hele keuken onder de rommel, maar wel heeeel lekker :drool:

Ik kook op woensdag en soms zet ik het eten klaar voor ik ga werken zodat mijn man het alleen maar hoeft op te warmen of de aardappels moet koken.

Aangezien ik op een bso werk, ben ik meestal wat later thuis. Vandaar dat mijn man vaker kookt dan ik. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er ontzettende hekel aan heb. Manlief vind het leuk om in de keuken te staan.

Ik zorg op ma/wo/do voor het eten…di eten we bami (werk ik en laat thuis) op vrij altijd frietjes…het weekend kookt mijn lief!

Dus voor mij 3-4 keer per week…en dat vind ik meer dan genoeg met 6 monden/buiken te vullen en er straks nog 1-tje bij :wink:

Iedere dag kook ik :slight_smile:

ik kook altijd

in het weekend doen we weleens wat halen of ergens eten

mark kan het wel hoor daar niet van,ik ben in de middag altijd thuis en kan dus aan het eten beginnen als hij onderweg naar huis is :mrgreen:

het is hier wel zo,ik kook en mark ruimt alles op na het eten :mrgreen:

mijn vriend is meestal eerder thuis dan ik, dan kookt hij dus. Als hij nachtdienst of late dienst heeft, kook ik.

hoewel ik thuisblijfmama ben… kookt mijn man toch over het algemeen 4/5 x per week. Hij vindt het leuk om te doen en wie ben ik om hem dat lolletje te ontnemen :mrgreen: :wink:

Soms bereid ik al een deel voor en maakt hij het af.

De meer uitgebreide maaltijden neem ik meestal voor mijn rekening. DAT vind ik dan wel weer leuk. Het gewone dagelijkse gezonde maaltijd werk vind ik veel minder leuk om te maken… iets meer werk (wat nog steeds wel gezond mag zijn overigens :lol: ) en dan de tafel leuk dekken is meer mijn ding.

Ik ben altijd thuis, dus ik kook, al hoewel hij sinds kort ook 1 keer per week kookt ivm sport van Anne, maar dan heb ik alles al klaargezet.

Ik kook altijd, met een uitzondering; hij maakt de pannenkoeken…

grappig te lezen dat de mannen vaak de pannekoeken voor hun rekening lijken te nemen.

Dat is dan weer net iets wat mijn man niet doet :lol:

Overigens is het bij ons in de familie heel gewoon als de man meer kookt.

Als mijn vader op tijd thuis was kookte hij altijd en nu hij minder dingen in de avond heeft kookt hij altijd. Mijn moeder kookt alleen als mijn vader er niet is.

Mijn beide broers zijn ook de kokers thuis, ongeacht wie er daar eerder thuis is. Vinden het ook gewoon leuk. Met name mijn broertje is ook eentje van het nieuwe dingen proberen en experimenteren. 2 jaar terug met kerst had hij ook flink uitgepakt, zo leuk.

Voor mijn man was dat eerst ‘apart’, want bij hun thuis was het dat zijn moeder altijd kookte, al was ze ziek.

Pas toen onze oudste er net was en hij weinig ruimte liet om EN te koken EN hem rustig te houden… pakte hij vaker de pannen en kwam hij er dus achter dat hij het eigenlijk heel erg leuk vindt om te doen… tot die tijd kookte ik het meest, in het begin met de oudste erbij half om half en nu dus hij het meest.

HIer gaat het om en om…dan ik wat vaker, dan hij wat vaker.

Ik heb gerechten die alleen ik maak en zo heeft hij die ook ( waaronder dus pannenkoeken :mrgreen: )

Meestal kookt mijn vriend. Is ook wel zo makkelijk, hij is huisman en ik werk :wink:

Toen we allebei nog werkten kookten we om en om. Alleen pannenkoeken bakt hij niet, dat laat hij aan mij over :mrgreen:

Mijn schoonvader is ook degene die meestal kookt. Was bij hun thuis praktischer omdat hij eerder thuis was. Bij mij thuis zou mijn vader nooit koken. Toen mijn moeder ziek was moest ik koken. Later heeft hij het nog wel geleerd, maar het is nooit van harte gegaan.

Hier wisselt het, de ene keer kookt manlief en de andere keer ik of we doen het gewoon samen. Dat is om de week want hij werkt in ploegen als hij late dienst heeft kook ik die 5 dagen omdat hij er niet is…

Vandaag ook gedaan, vlees voor manlief en de groente en aardappels voor mij, werkt prima!

Ik 6 keer per week, mijn man 1 keer, op zondag. Dat is de enige dag dat hij ook thuis is, de andere 6 keer ben ik altijd eerder dan hij, en ik heb geen zin om nog te wachten tot hij eindelijk gekookt heeft als hij thuis komt.

Als ik avonddienst heb, kookt hij wel voor onze zoon en zichzelf, maar dan eten ze ook pas half 7 ofzo, dat vind ik te laat.

Mijn man kookt 2x per week, op vrijdag maakt hij de frietjes en op altijd een uitgebreid 3 gangen menu gemaakt uit kookboeken :drool: de rest van de week kook ik…

Hier kookt degene die het eerst thuis is en dat ben ik. Op dinsdag zou mijn vriend moeten koken omdat hij dan vrij is, maar meestal wordt er dan wat gehaald. Als we vrij zijn of vakantie hebben, koken we vaak samen.

Ik kook bijna elke dag, mn partner nooit.

Als ik niet zou koken en hij zou het moeten doen, besteld ie nog liever een pizza dan dat ie met de pannen aan de slag gaat. :roll:

Als er gekookt word dan doe ik dat. ( en dat vind ik niet leuk maar als ik op manlief moet wachten dan word het heel erg laat voor de kinderen) In het weekend halen we iets en eten we buiten de deur.