Lydia, ik zei ook niet dat het een garantie is voor nooit luis… maar wij zien op school dus wel dat kinderen met wat vettere haren en/of gel over het algemeen luisvrij zijn en kinderen die wel luizen oplopen vaak uit gezinnen komen waarvan de ouders hoogverbaasd roepen “luizen, maar wij wassen de haren elke dag!”
Het schijnt ook met de ph waarde van je huid en met vitamine verhoudingen te maken te hebben.
Ik en mijn man hebben beide nooit en zelden (ik 1x) luizen gehad en onze kinderen tot op heden compleet niks… Terwijl er met name in Aniek haar klas toch al wel diverse uitbraken zijn geweest en wij zelfs een meisje met luis gewoon naar haar feestje lieten komen…
@Cell wrote:
Lydia, ik zei ook niet dat het een garantie is voor nooit luis… maar wij zien op school dus wel dat kinderen met wat vettere haren en/of gel over het algemeen luisvrij zijn en kinderen die wel luizen oplopen vaak uit gezinnen komen waarvan de ouders hoogverbaasd roepen “luizen, maar wij wassen de haren elke dag!”
Het schijnt ook met de ph waarde van je huid en met vitamine verhoudingen te maken te hebben.
Ik en mijn man hebben beide nooit en zelden (ik 1x) luizen gehad en onze kinderen tot op heden compleet niks… Terwijl er met name in Aniek haar klas toch al wel diverse uitbraken zijn geweest en wij zelfs een meisje met luis gewoon naar haar feestje lieten komen…
volgens een drogist, type oude stempel, kan het idd te maken hebben met vitamines, B, en ze vroeg of ze dan ook van die enorme plakkaten kreeg na een muggenprik en of ze dik en donker haar had. Klopte allemaal.
Apart he. Heb inmiddels zoveel luizen gezien :sick: dat ik nergens meer in geloof
@lydia wrote:
Ken ook ouderen die nooit douchen. Wassen zich aan wastafel en dat gaat ook prima…
Deden mijn opa en oma ook… douchen konden ze pas in huis toen mijn moeder bijna volwassen was… tot die tijd gewoon bij de wasbak en toen hun kinderen klein waren was het 1x in de week in de tobbe.
Mijn opa heeft tot aan zijn dood slechts 1x in de week gedouched. In het weekend, dan had hij er rustig de tijd voor.
Alle andere dagen met koud(!) water bij de wastafel. Alleen voor scheren gebruikte hij een klein beetje warm water, want dat was fijner.
Weet nog wel dat zij een week bij ons oppasten toen mijn ouders voor het eerst eens wegwaren met zijn tweetjes… en wij dus ook maar bij de wasbak moesten wassen van opa.
En mijn broertje 's ochtends op zijn tenen de badkamer in sloop en snel de deur op slot deed en ging douchen :lol: .
Ik sportte toen nog fanatiek en douchte daar 4 avonden in de week, dus ik heb er niks aan gemist .
Wat een fijn onderwerp na al die jaren. Mijn kids doe ik 2 maal per week onder de douche. En dan vaak de ene op zaterdag en de ander op zondag zodat ik er meer de tijd voor heb. En dan ergens doordeweeks nog allebei.
Zomers soms wel vaker ivm heel vies zijn van zweet en vuil.
Ik was hun haar bijna nooit en spoel hooguit wat van dat douche/badspul mee. Nog geen luizen gehad iig.
Als baby heb ik ze ook maar 2 keer per week gedaan ofzo, of soms ook wel eens per week.
Ik zou de energie niet kunnen opbrengen om het elke dag te doen, en vind het ook niet nodig. Fijn om te lezen dat er meer zijn.
Hier gaan ze om de dag in bad of de douche, en ik was om de keer de haren zeg maar. Indien nodig gaan ze vaker in bad maar liever niet ivm droge huidjes. Zelf douchen we elke dag.
Hier ook om de dag, tijdens mijn werkdagen is dat vaak douchen inclusief helemaal wassen + haren wassen.
De andere dag(en) samen in bad en dan zonder helemaal inzepen en haren wassen. In de zomer vaak elke dag in bad of onder de douche, dan zijn ze meestal echt vies na en dag buiten spelen.
Vanaf de geboorte dagelijks. Zeker op deze leeftijd hebben ze door het buitenspelen wel eendagelijks douche/bad nodig.
Haren een twee keer per week.
Hier gaan de dametjes om de dag in bad/douche.
We wassen 1x per week hun haren, en hebben inmiddels al 1 keer luizen gekregen :sick:
In de zomer gaan ze wel iedere dag onder de douche ivm zonnebrandlotion, zweten en zand.
Kindjes gaan op zondag, dinsdag & donderdag onder de douche zo nodig nog tussendoor.
Dit zal ongetwijfeld veranderen als ze naar school gaan etc etc. Maar we zullen zien.
Haren wassen doen we amper, (1x pw) alleen als zl. gel in heeft, en dat is niet zo vaak meer. Dl. heeft bijna geen haar.
(En het ruikt gewoon fris hoor, na een paar dagen niet wassen.)
Ik was ze ook ‘’ maar ‘’ 2x per week echt grondig. (Dus wel met zeep).
Handjes worden dagelijks gewassen, vind vieze vingers echt … voetjes worden ook elke dag gewassen.
Manlief en ik zitten elke ochtend voordat de Kids wakker worden een half uurtje samen in bad. Ik was mijn haren 1 x per week, soms 2x.
Op de dagen dat L bij ons is, komt hij erbij zitten zodra 1 van ons eruit gaat. Noortje zetten we er 2 x per week bij. De rest van de week, gewoon even een washandje onder de oksels en tussen de beentjes en een plensde water over haar toet.
Wij zijn dus heel erg goor, want we gebruiken allemaal hetzelfde water
Maar op deze manier gebruiken we minder water dan wanneer iedereen na elkaar onder de douche gaat, omdat we een klein bad hebben.
Overigens, bij een echt vies lijf ( na werken in de tuin ofzo) spoelen we eerst even af.Na het sporten, spoel ik alleen even snel af onder de douche met een klein drupje zeep.
@meisje1974 wrote:
Manlief en ik zitten elke ochtend voordat de Kids wakker worden een half uurtje samen in bad.
Klinkt heel fijn… maar man oh man… dan moet ik om 5 uur in bad 's ochtends :lol: .
@mamaMarije wrote:
@meisje1974 wrote:Manlief en ik zitten elke ochtend voordat de Kids wakker worden een half uurtje samen in bad.
Klinkt heel fijn… maar man oh man… dan moet ik om 5 uur in bad 's ochtends :lol: .
Klinkt helemaal niet fijn… als ik in bad zit… past er niks meer bij :lol:
sorry, beetje zelfspot :mrgreen:
@Cell wrote:
@mamaMarije wrote:@meisje1974 wrote:Manlief en ik zitten elke ochtend voordat de Kids wakker worden een half uurtje samen in bad.
:lol:
En ik denk dat jullie samen wel in ons bad passen hoor… maar dan wordt het helemaal vroeg opstaan .
@Cell wrote:
@mamaMarije wrote:@meisje1974 wrote:Manlief en ik zitten elke ochtend voordat de Kids wakker worden een half uurtje samen in bad.
Haha, zal wel meevallen toch? Mijn man is ook behoorlijk stevig, dus hij zit aan de brede kant, en ik zit aan de smalle kant, en dat zakken we allebei naar beneden, en dat pas precies, maar dan alleen 1 een houding, met de benen van mijn man, uit het bad. Haha, ziet er erg grappig uit.
Wij hoeven gelukkig niet extreem vroeg op, maar het is toch wel ongeveer 6 uur, dat we er uit gaan. Heerlijk rustig de dag starten. Even kletsen voordat de drukte begint.
Hier gaan we allemaal elke dag douchen of in bad. En ook iedere dag schone kleren aan. Wij voelen ons daar prettig bij :thumbup: .
Hier gaan de dames 3 of 4 keer per week. In bad als we ruim de tijd hebben en als het wat sneller moet dan gaan ze onder de douche. Op de dagen dat we allebei werken, gaan ze nooit, daar wil ik dan de tijd niet aan besteden. Dan is het even snel met een washandje aan de wastafel.
Haren wassen 1 keer per week, soms nog minder. De jongste heeft nog steeds enorm last van berg en sinds ze de haren minder wassen, is de berg ook iets minder.
Hier ook niet dagelijks hoor… wat een gedoe! :oops:
(En door niet elke dag in bad te gaan, blijft het ook een feestje!)
Hier is het zo’n 3 keer per week (niet op vaste dagen ofzo) onder de douche of in bad. Maar net hoe het uitkomt. Bij wat minder tijd onder de douche, bij wat meer tijd in bad. Dan wel altijd even wassen en haar wassen.
Als ze om de een of andere reden vies zijn uiteraard ook even. En in de zomer (zonnebrand, zandbak) vaak wel dagelijks even onder de douche, maar dan meestal even snel.
Kleding hebben ze ook wel twee dagen aan, mits die nog helemaal schoon is… dus geen vlekken van eten of weet ik veel wat. Als er wel wat opzit, hup, in de was!
Oooh in bad liggen, urenlang…maar dat is ook alweer jaren geleden… 8)
En hier past manlief er niet bij in maar ik ga ook in bad voor mijn rust (die rust is dus ook al jaren geleden :lol: ).
Maar de kids gaan 1 x per week minimaal vaker 2x per week. Douchen vind de oudste nog steeds niets en haren wassen is ook drama maar 1 x per week worden de haartjes gewassen ongeacht drama en theater.
De jongste heeft in de kraamweek rond het eind 1 x het babybadje beleefd. (en gelijk ondergepoept dus hoezo schoner uit bad komen? :silenced: )
Verder gaat ie meestal een minuutje of 5 in de tub en kan ik nog steeds de kleine man badderen met de proefjes (ok toegegeven ik had er veeeel vanwege de lieve kraam die ze na de kraamtijd extra is komen brengen :inlove:) van weleda en de proefjes uit de verschillende dozen. De oudste oh erg heeft wel eens zijn kleren een tweede dag aan. Behalve als er geschilderd is op school (verrek zijn schoenen zaten er zelfs onder ondanks schort hij kan dus echt flink knoeien) of hij met zijn eten heeft gesopt. Ik ben wel fan van de goeiemorgen washandjes van Zwitsal. Das dan wel iets persoonlijks want ik ben gek op het Zwitsalluchtje en snoetenpoetsers vind ik zelf echt walgelijk (zoet :sick: ) ruiken dus die komen er niet meer in behalve bij uitjes en dan de minst geurende van de Kruidvat. Handjes wassen is hier wel heel gebruikelijk. Als het aan mijn oudste lag ging hij iedere dag in bad maar dat gebeurd dus echt niet. Dat kost ongelofelijk veel water wat ik best wel onnodig vind. Daarbij hebben we de grootst mogelijke moeite hem er weer uit te krijgen. Gelukkig is hij tegenwoordig redelijk fan van de draaikolkjes die je ziet van het weglopende water dus hij wil nu eindelijk de stop er wel uittrekken.
:mrgreen: Straks kunnen ze met zijn tweetjes in bad dan wordt het nog veel gezelliger dus dan duurt het badderen ook langer maar al met al kost het minder water. Al zou ik het wel erg fijn vinden als Casper vooral de komende zomer wil gaan douchen. Bij hem merkte ik overigens ook al snel dat de berg op zijn koppie (die heeft hij nu NOG) veel meer werd (of meer opviel?) bij te vaak gewassen haartjes. Net alsof zijn talgkliertjes dan helemaal over de top gingen werken of zo. Met 1 x in de week wassen blijft het relatief rustig op zijn hoofdje.
@meisje1974 wrote:
@Cell wrote:@mamaMarije wrote:@meisje1974 wrote:Manlief en ik zitten elke ochtend voordat de Kids wakker worden een half uurtje samen in bad.
Haha, zal wel meevallen toch? Mijn man is ook behoorlijk stevig, dus hij zit aan de brede kant, en ik zit aan de smalle kant, en dat zakken we allebei naar beneden, en dat pas precies, maar dan alleen 1 een houding, met de benen van mijn man, uit het bad. Haha, ziet er erg grappig uit.
Wij hoeven gelukkig niet extreem vroeg op, maar het is toch wel ongeveer 6 uur, dat we er uit gaan. Heerlijk rustig de dag starten. Even kletsen voordat de drukte begint.
Klinkt goed. wij hebben een 2 persoons jacuzzi en daar maken we 1x per week echt even tijd voor. Wat een luxe
@rijstkorrel wrote:
@meisje1974 wrote:@Cell wrote:@mamaMarije wrote:@meisje1974 wrote:Manlief en ik zitten elke ochtend voordat de Kids wakker worden een half uurtje samen in bad.
Klinkt goed. wij hebben een 2 persoons jacuzzi en daar maken we 1x per week echt even tijd voor. Wat een luxe
Heerlijk he. Ik moet toegeven dat 30 minuten ook niet elke ochtend lukt, want soms zijn de kids eerder wakker, maar vaak lukt het wel. We hebben in bad vaak de beste gesprekken.
Een echte droom van mij is een hottub in de tuin. z’n houten ronde, die je met hout kan opstoken. En dan heerlijk in de avond met zijn 2-en, glaasje wijn erbij, kijken naar de sterren en luisteren naar de nacht.