hoe vaak gaan jullie kinderen in bad?

Ik ben benieuwd hoe vaak jullie kinderen in bad/onder de douche gaan?

Ivm werk en drukte gaan die van ons 2-3x per week in bad ook om haren te wassen. Verder was ik ze 's ochtends aan de wasbak. Ze zijn verder wel schoon natuurlijk, maar ik vroeg me af wanneer de meeste kinderen gewoon dagelijks zelf gaan douchen (net als de meeste volwassenen)…

Hier gaan ze tot nu toe ongeveer 2x in de week. De ene week misschien

iets vaker. En 's zomers is dat vaker dan 's winters, ligt er net aan hoe zwart ze zijn van het buiten spelen.

Verder wel gewoon wassen aan de wastafel.



Geen idee wanneer ze zelf iedere dag gaan douchen eigenlijk. Onze oudste redt zich prima met douchen (beetje moeite om er onderuit te komen :wink: ), maar iedere dag vind ik geloof ik nog niet helemaal nodig.

Zelf douche ik ook niet elke dag.

Om de dag ongeveer en andere dagen was ik me even bij de wasbak.



De kinderen gaan zo’n 2/3 keer per week douchen dan wel in bad.

Bad tegenwoordig meestal alleen in het weekend, douchen is sneller voor doordeweeks :slight_smile: .

bijna dagelijks :oops:

Hier gaan ze zo goed als dagelijks onder de douche, elke avond voor het slapen gaan.

Hij om de dag ongeveer. Ik douche wel dagelijks, maar ik vind dat ik viezer word dan mijn kind.



Haren wassen doen we bij J. heel minimaal, niet meer dan eens per twee weken (met shampoo dus, het wordt wel gewoon nat als hij doucht).

Hier elke dag. Dat vinden ze zelf ook lekker.

@Riz wrote:

Hier elke dag. Dat vinden ze zelf ook lekker.




Qua lekker… dat zouden ze hier ook elke dag wel willen.

En uiteindelijk sta ik ook elke avond wel in de badkamer… we splitsen ze op… ene dag 2, andere dag 2.



Maar als ik ze elke dag laat douchen zijn er in elk geval 3 aan het eind van de week een schuurpapiertje… dus dat moest maar niet :lol: .

Het is ook gewoon niet goed voor de huid… Ik douche zelf om de dag en de jongens ook. De jongste twee twee keer per week. Misschien tegen de puberteit als ze echt gaan zweten dat hwt dan vaker zal worden.

Niek van 8 jaar gaat elke avond douchen, dat vind ze zelf fijn. Gewoon douchen, zonder gebruik van zeep en shampoo. Afdouchen noemen wij dat.

2x per week gebruikt ze dan wel douchegel of iets en 1x per 10 dagen ongeveer wast ze haar haren met shampoo en creme… bij vaker wassen dan dat gaat haar talgproductie omhoog en krijgt ze roos en gaat haar haar meer klitten door het steeds wegwassen van de natuurlijk hoofdhuid en haarvetten. Dus dat doen we maar niet.



Peet is 7, hij douched om de dag, vooral vanwege een zurige huid net als zijn pa.



Beide kunnen al wel zelf douchen en afdrogen en weer aankleden, anders zou het niet mogen.



De kleintjes gaan 2x per week in bad of onder de douche, op woensdagavond en op zondagochtend, tenzij we zondags gaan zwemmen, dan zondagavond. Op zondag wassen we dan ook haren, woensdags niet.



Zelf douche ik om de dag, de dag dat ik niet douche was ik mezelf gewoon staan aan de wastafel. Manlief douched elke avond… maar dan net als niek, maar 2x per week met iets van douchegel.

Best interessant de verschillen. Hier wordt dus best veel gedouched :o

Zoals ik al zei kids elke avond, ook met zeep. Manlief zelfs 2 keer per dag (ochtend en avond met zeep) en ikzelf om de dag dan kan ik meteen mijn haren wassen. Anders krijg ik een droge huid die giga gaat jeuken.

wij douchen allemaal elke avond

@Lune wrote:

Het is ook gewoon niet goed voor de huid…


Zit er dik in :slight_smile:



Hier gaat Katie elke dag onder de douch of in bad. En ook haar haren was ik elke dag. Wij als papa en mama douchen elke dag :slight_smile:

Onze zoon gaat 1x per week onder de douche of bad en 1x in het zwembad. Zijn huid wordt anders zo droog.

Om de dag, maar ze is nog maar 1 (of nou goed, morgen).

Moet ook echt wel want ze ruikt (stinkt) vrij snel, door combinatie van eten (rapley), kwijlen, zweet en een grote bos haar waar al die luchtjes in blijven hangen.

@Selena wrote:

Om de dag, maar ze is nog maar 1 (of nou goed, morgen).

Moet ook echt wel want ze ruikt (stinkt) vrij snel, door combinatie van eten (rapley), kwijlen, zweet en een grote bos haar waar al die luchtjes in blijven hangen.


En van onderen met plasluiers… Zo goor!! Met billendoekjes maak je het alsnog niet geurvrij :sick:

Hier gaan de kids (alle 5) 2 keer per week in bad of onder de douche…haren wassen wanneer nodig, meestal maar 1 keer per week.

@Mariiyelle wrote:

@Selena wrote:
Om de dag, maar ze is nog maar 1 (of nou goed, morgen).

Moet ook echt wel want ze ruikt (stinkt) vrij snel, door combinatie van eten (rapley), kwijlen, zweet en een grote bos haar waar al die luchtjes in blijven hangen.


En van onderen met plasluiers… Zo goor!! Met billendoekjes maak je het alsnog niet geurvrij :sick:




Daarom dus ook wassen met een washand/ bij de wasbak/ op het aankleedkussen op de andere dagen :wink: .

@rijstkorrel wrote:

Onze zoon gaat 1x per week onder de douche of bad en 1x in het zwembad. Zijn huid wordt anders zo droog.




Misschien kun je speciale douchegel gebruiken waar de huid niet van uitdroogd?



Persoonlijk vind ik een of twee keer per week echt heel weinig, een kind komt overal, opvang, school etc… kruipen, spelen, zitten aan de grond of rollen over de grond…



Ons dochtertje gaat bijna elke avond ij bad, een enkele keer als we thuis zijn geweest niet, maar als ze van de opvang thuiskomt gaat ze regelrecht in bad…voor ik haar uitgebreid knuffel en kus… haha

:mrgreen:

Haren wassen ook elke dag, ik vind het heerlijk lekker door haar haartjes te kroelen en kusjes te geven, en moet er niet aan denken dat het maar 1 keer per week gewassen wordt… dan ruikt het toch niet meer fris? Als mijn meisje van de crèche komt ruikt ze naar anderen, parfum etc van de leidsters en gewoon een geurtje van daar… Of ben ik nou zo overdreven? :think: