hoe vaak gaan jullie kinderen in bad?

@Flier wrote:

Haren wassen ook elke dag, ik vind het heerlijk lekker door haar haartjes te kroelen en kusjes te geven, en moet er niet aan denken dat het maar 1 keer per week gewassen wordt… dan ruikt het toch niet meer fris? Als mijn meisje van de crèche komt ruikt ze naar anderen, parfum etc van de leidsters en gewoon een geurtje van daar… Of ben ik nou zo overdreven? :think:


Nee, ben het met je eens :thumbup:

Wat zij in haar handen krijgt, komt ook altijd in d’r haartjes. Dat is ook de reden dat ik Katie d’r haartjes ook elke dag wast met shampoo…

@mamaMarije wrote:



Daarom dus ook wassen met een washand/ bij de wasbak/ op het aankleedkussen op de andere dagen :wink: .


Ja maar dan vind ik even voor 5min onder de douch zetten net zo makkelijk :slight_smile: Ik krijg Katie niet stil als ik haar zou willen wassen met washandje :wink:

@Flier wrote:

Haren wassen ook elke dag, ik vind het heerlijk lekker door haar haartjes te kroelen en kusjes te geven, en moet er niet aan denken dat het maar 1 keer per week gewassen wordt… dan ruikt het toch niet meer fris? Als mijn meisje van de crèche komt ruikt ze naar anderen, parfum etc van de leidsters en gewoon een geurtje van daar… Of ben ik nou zo overdreven? :think:




Iedere dag haren wassen is echt niet goed voor het haar/hoofdhuid.

@ollie wrote:





Iedere dag haren wassen is echt niet goed voor het haar/hoofdhuid.


Nee daar heb je wel gelijk in :slight_smile:

@Flier wrote:

@rijstkorrel wrote:
Onze zoon gaat 1x per week onder de douche of bad en 1x in het zwembad. Zijn huid wordt anders zo droog.




Misschien kun je speciale douchegel gebruiken waar de huid niet van uitdroogd?



Persoonlijk vind ik een of twee keer per week echt heel weinig, een kind komt overal, opvang, school etc… kruipen, spelen, zitten aan de grond of rollen over de grond…



Ons dochtertje gaat bijna elke avond ij bad, een enkele keer als we thuis zijn geweest niet, maar als ze van de opvang thuiskomt gaat ze regelrecht in bad…voor ik haar uitgebreid knuffel en kus… haha

:mrgreen:




die klinkt voor mij dan weer apart. alsof je eigen kind dan ‘vies’ zou zijn.

wat maakt dat nou uit voor knuffelen?

al zit hij onder de modder bij wijze van (oké, dan trek ik eerst mijn werkkleding uit :wink: )



onze oudste heeft exceem. 2x per week is echt de max, óók met de zalven van de dermatoloog. in de zomer iets meer door al het zand van de zandbak en zonnebrandcreme maar dat moet hij dan bekopen met veel jeuk en rode, open plekken :frowning:

Maar je kind dweilt toch niet naakt over de vloer…? Tuurlijk worden handjes vies maar die kan je prima wassen zonder douche. even een washandje en je kindje is zo weer schoon. Shampoo is zowiezo een onzinproduct…water amaakt haartjes prima schoon. Geloof dat mijn jongste nog nooit met shampoo gewassen is zelfs en hij ruikt heerlijk fris hoor (vind ik een stuk lekkerder dan zo’n zwitsal/parfumlucht aan een kleintje).

@Mariiyelle wrote:

@Lune wrote:
Het is ook gewoon niet goed voor de huid…


Zit er dik in :slight_smile:



Hier gaat Katie elke dag onder de douch of in bad. En ook haar haren was ik elke dag. Wij als papa en mama douchen elke dag :slight_smile:




Kannje uitleggen wat je bedoelt met die opmerking?

@Lune wrote:

@Mariiyelle wrote:
@Lune wrote:
Het is ook gewoon niet goed voor de huid…


Zit er dik in :slight_smile:


Kannje uitleggen wat je bedoelt met die opmerking?

ehmm niets? Maar dat het ook slecht is voor je huid klopt ja.

Maar hele dag door je handen wassen is ook niet goed. Kan je ook droge handen van krijgen. En na 5 min gewassen kan je weer opnieuw doen.

ik heb het toch ook niet pver de hele dag handjes wassen? Mijn dreumes die nog op de vloer speelt was ik zn handjes voor we eten of als hij naar bed gaat. Vaker is over het algemeen niet nodig en die vloer wordt toch ook schoongehouden.

@Lune wrote:

ik heb het toch ook niet pver de hele dag handjes wassen? Mijn dreumes die nog op de vloer speelt was ik zn handjes voor we eten of als hij naar bed gaat. Vaker is over het algemeen niet nodig en die vloer wordt toch ook schoongehouden.




En zelfs dat is hier niet 24/7 aan de orde :oops: .

Dus ze zullen allevier inmiddels weleens een kattenhaar binnen hebben gekregen of kruimeltjes van de grond hebben gegeten.

Gelukkig leven ze allemaal nog en zien ze er niet smoezelig uit, 9 van de 10 keer schone kleren (want ik kleed ze ook niet (meer) om na lekker spelen… volgende dag nieuwe rondes nieuwe kansen).



En als het nodig is… dan is het nodig hoor, dan gaan ze een keertje vaker onder de douche. Maar niet standaard elke dag.

Juist in de winter … als ik naar de huidjes van mijn kinderen kijk… die lijken op die van mijzelf… en ik krijg al jeuk als ik er aan denk om elke dag te douchen.



Gaan ze door puberhormonen idd meer zweten dan schop ik ze vrijwillig elke dag eronder waarschijnlijk :mrgreen: idem met meer sporten etc… maar voor nu nog maar eventjes niet.

@Flier wrote:

Haren wassen ook elke dag, ik vind het heerlijk lekker door haar haartjes te kroelen en kusjes te geven, en moet er niet aan denken dat het maar 1 keer per week gewassen wordt… dan ruikt het toch niet meer fris? Als mijn meisje van de crèche komt ruikt ze naar anderen, parfum etc van de leidsters en gewoon een geurtje van daar… Of ben ik nou zo overdreven? :think:




Ik vind je erg overdreven, sorry. Het haar van mijn zoon stinkt echt niet hoor, ook al wordt het zo weinig gewassen. Dat hij naar anderen ruikt? Nou sorry, echt nog nooit iets van gemerkt…



Het is zelfs gebleken dat haar dat veelvuldig wordt gewassen mínder schoon is dan haar dat minder vaak wordt gewassen.

@Flier wrote:

@rijstkorrel wrote:
Onze zoon gaat 1x per week onder de douche of bad en 1x in het zwembad. Zijn huid wordt anders zo droog.




Misschien kun je speciale douchegel gebruiken waar de huid niet van uitdroogd?



Persoonlijk vind ik een of twee keer per week echt heel weinig, een kind komt overal, opvang, school etc… kruipen, spelen, zitten aan de grond of rollen over de grond…



Ons dochtertje gaat bijna elke avond ij bad, een enkele keer als we thuis zijn geweest niet, maar als ze van de opvang thuiskomt gaat ze regelrecht in bad…voor ik haar uitgebreid knuffel en kus… haha

:mrgreen:




Serieus? Wow. Dat je je kind eerst in bad stopt voor je haar knuffelt en kust… opmerkelijk vind ik dat. Wat is het ergste dat er kan gebeuren, dat er een bacterie overspringt? :shifty:

@Lune wrote:

ik heb het toch ook niet pver de hele dag handjes wassen? Mijn dreumes die nog op de vloer speelt was ik zn handjes voor we eten of als hij naar bed gaat. Vaker is over het algemeen niet nodig en die vloer wordt toch ook schoongehouden.


Hier blijf ik de vloer doen :frowning: Kat die van buiten naar binnen komt, kind die lekker erop los knoeit met eten of drinken. En ik dweil echt geen 2x per dag. Zeker niet nu met de laatste loodjes. :slight_smile:

Hoezo slecht voor het haar? Ik spoel het met name met water en een klein druppeltje babyshampoo…!



Tsja ik heb dat nou eenmaal, niet dat ik haar vies vind en helemaal niet knuffel, tuurlijk als ik haar ophaal, ik bedoelde het ook bij wijze van spreken, maar inderdaad ze zit op schoot bij de leidsters etc en ruik dan gewoon een andere geur!



Heerlijk daarna even in bad na een hele dag spelen en kruipen op de grond, tsja dat vind ik niet meer als normaal… als baby ging ze ook niet elke dag, maar nu ze speelt wel.



Jullie gaan toch ook elke dag onder de douche neem ik aan?? Dan je kind toch ook…?

@D. wrote:

@Flier wrote:
Haren wassen ook elke dag, ik vind het heerlijk lekker door haar haartjes te kroelen en kusjes te geven, en moet er niet aan denken dat het maar 1 keer per week gewassen wordt… dan ruikt het toch niet meer fris? Als mijn meisje van de crèche komt ruikt ze naar anderen, parfum etc van de leidsters en gewoon een geurtje van daar… Of ben ik nou zo overdreven? :think:




Ik vind je erg overdreven, sorry. Het haar van mijn zoon stinkt echt niet hoor, ook al wordt het zo weinig gewassen. Dat hij naar anderen ruikt? Nou sorry, echt nog nooit iets van gemerkt…



Het is zelfs gebleken dat haar dat veelvuldig wordt gewassen mínder schoon is dan haar dat minder vaak wordt gewassen.




Hoef je niet voor te sorry-en, dat doe ik toch ook niet? Het is jou mening toch? Prima… maar ik zelf vind het niet fris… :shifty: wil mn dochtertje ook aanleren strax elke dag te douchen of te wassen, ik doe het zelf ook…



Minder schoon dan haar dat een week niet gewassen is? Ben ik wel benieuwd waar dat staat… lijkt me apart…

@Flier wrote:



Jullie gaan toch ook elke dag onder de douche neem ik aan?? Dan je kind toch ook…?


Zal niet veel zijn die elke dag ook douchen :slight_smile:

@Flier wrote:

@D. wrote:
@Flier wrote:
Haren wassen ook elke dag, ik vind het heerlijk lekker door haar haartjes te kroelen en kusjes te geven, en moet er niet aan denken dat het maar 1 keer per week gewassen wordt… dan ruikt het toch niet meer fris? Als mijn meisje van de crèche komt ruikt ze naar anderen, parfum etc van de leidsters en gewoon een geurtje van daar… Of ben ik nou zo overdreven? :think:




Ik vind je erg overdreven, sorry. Het haar van mijn zoon stinkt echt niet hoor, ook al wordt het zo weinig gewassen. Dat hij naar anderen ruikt? Nou sorry, echt nog nooit iets van gemerkt…



Het is zelfs gebleken dat haar dat veelvuldig wordt gewassen mínder schoon is dan haar dat minder vaak wordt gewassen.




Hoef je niet voor te sorry-en, dat doe ik toch ook niet? Het is jou mening toch? Prima… maar ik zelf vind het niet fris… :shifty: wil mn dochtertje ook aanleren strax elke dag te douchen of te wassen, ik doe het zelf ook…



Minder schoon dan haar dat een week niet gewassen is? Ben ik wel benieuwd waar dat staat… lijkt me apart…




Ik weet dat luizen op scholen meer voorkomen bij kinderen waarvan het haar (te) schoon is, dan van kindjes die wat “viezer” haar hebben…

Bij mij is de eerste nog onderweg, maar ik vind 2x per week douchen/bad en voor de rest goed wassen aan de wasbak of aankleedkussen ook meer dan genoeg…

Ik douche ook om de dag, anders krijg ik een te droge huid, en ik heb het niet zo op bodylotion, das zo klef

@ikke_w wrote:

@Flier wrote:
@D. wrote:
@Flier wrote:
Haren wassen ook elke dag, ik vind het heerlijk lekker door haar haartjes te kroelen en kusjes te geven, en moet er niet aan denken dat het maar 1 keer per week gewassen wordt… dan ruikt het toch niet meer fris? Als mijn meisje van de crèche komt ruikt ze naar anderen, parfum etc van de leidsters en gewoon een geurtje van daar… Of ben ik nou zo overdreven? :think:




Ik vind je erg overdreven, sorry. Het haar van mijn zoon stinkt echt niet hoor, ook al wordt het zo weinig gewassen. Dat hij naar anderen ruikt? Nou sorry, echt nog nooit iets van gemerkt…



Het is zelfs gebleken dat haar dat veelvuldig wordt gewassen mínder schoon is dan haar dat minder vaak wordt gewassen.




Hoef je niet voor te sorry-en, dat doe ik toch ook niet? Het is jou mening toch? Prima… maar ik zelf vind het niet fris… :shifty: wil mn dochtertje ook aanleren strax elke dag te douchen of te wassen, ik doe het zelf ook…



Minder schoon dan haar dat een week niet gewassen is? Ben ik wel benieuwd waar dat staat… lijkt me apart…




Ik weet dat luizen op scholen meer voorkomen bij kinderen waarvan het haar (te) schoon is, dan van kindjes die wat “viezer” haar hebben…

Bij mij is de eerste nog onderweg, maar ik vind 2x per week douchen/bad en voor de rest goed wassen aan de wasbak of aankleedkussen ook meer dan genoeg…

Ik douche ook om de dag, anders krijg ik een te droge huid, en ik heb het niet zo op bodylotion, das zo klef




En dat schijnt ook een fabeltje te zijn, luizen nestelen zich in elk haar, ongeacht schoon of vies. Vaak worden kinderen geplaagd omdat ze luizen hebben, zij zouden vies haar hebben, en daarom wordt gezegd dat luizen juist van schoon haar houden…

Nou dan zijn wij enorme viezerikken hier in huis :mrgreen: :mrgreen: wij douchen maar 2x in de week en de kids soms maar 1x. De oudste omdat ze echt niet vaker wil en het soms een drama is en de jongste…ach dat komt soms zo uit.

De jongste gaat al vanaf dat ie geboren is niet elke dag onder de douche of in bad…dat vind ik nou onzin.

Hij is geboren met enorme droge beentjes en dat maak je alleen maar erger door ze vaak onder het water te doen.

Gewoon wassen bij de wastafel doen we wel…



volgens onderzoek van jaren geleden is dat ook de oorzaak dat mensen steeds vaker ziek worden en dat hier nu ziektes heersen die hier normaal niet voorkwamen…gewoon omdat we te schoon zijn in tegenstelling tot 20 a 30 jaar geleden.

Het is ook bewezen dat in modder en zand bepaalde bacterieën zitten die goed voor je zijn, goed voor je darmstelsel en afweersysteem.



Ik at vroeger zand en modder en pulkte kauwgum van de straat en zag er soms uit alsof ik in een mijn had gewerkt…snoep wat op de grond viel at ik gewoon op en ik ging 2x in de week onder de douche…en ik ben gezond en schoon.

Wat een vreemde discussie is dit.



Dat een kind niet doucht houdt niet in dat het niet gewassen wordt, dus ‘niet fris’ vind ik een aparte veroordeling. Waarom elke dag haar wassen niet goed is, is allover het internet te vinden. Gebruik Google eens als je het écht wil weten. Dat idee heb ik niet, anders had men zich er wellicht in verdiept.



En ik douche elke dag, ja. Omdat ik op mijn werk in aanraking kom met bloed, overgeefsel, ontlasting, en andersoortige lichaamssappen van zieke mensen. Daarnaast heb ik zoals zoveel volwassen mensen een actief seksleven met geurtjes tot gevolg die ik ook liever niet om me heen heb hangen. Dat geldt allemaal niet voor een kind. Het dagelijks vuil wordt er echt wel afgewassen, maar te doen alsof een kind elke dag ontsmet moet worden vanwege al het vuil in de wereld, dat voel ik gewoon niet zo.



Ik veroordeel ook niemand die dat wel doet, maar de veroordelende termen die hier voorbij vliegen richting de mensen die wel (met goede reden!) wat zuiniger omspringen met het water en de huid/het haar van hun kinderen vind ik overbodig.